SlashDotDash
Well-known member
Hallo iedereen,
Ik ben sinds eergisteren geconfronteerd met een erg bizar probleem: van de ene dag op de andere krijg ik geen geluid meer van de digicorder op mijn Sonos Play Base die via optische kabel met mijn Sony televisie verbonden is. Alle andere audio werkt wel (van de Televisie zelf, streamen, Xbox). Het enige mogelijk relevante dat gebeurd is, is een korte stroompanne de nacht voor ik het geluid verloor.
Mijn set-up is als volgt:
HD Digicorder Telenet (°2017) => HDMI naar TV
Sonos Play Base => Optisch naar TV
Xbox One X =>HDMI naar TV
En nu het bizarre: de audio van de digicorder komt wél door wanneer ik de speakers van de televisie selecteer. En wanneer ik de HDMI kabel van mijn Digicorder verbind met mijn Xbox kan ik content van de digicorder bekijken met audio via de Sonos speaker. Maar dat is geen oplossing want nogal omslachtig om telkens de Xbox op te starten om televisie te kijken.
Kort samengevat
Digicorder => TV => Sonos Geen geluid (na ruim 2 jaar perfect normaal te werken)
Digicorder => TV => TV speakers Wel geluid (niks waard natuurlijk)
TV => Sonos Wel geluid
Xbox => TV => Sonos Wel geluid
Digicorder => Xbox => TV => Sonos Wel geluid
Ik vermoed dus dat mijn digicorder en TV niet correct met elkaar communiceren, maar ik heb volgens mij zo goed als alles geprobeerd qua troubleshooting:
- HDMI kabel veranderen werkt niet
- HDMI poort veranderen werkt niet
- HDMI poort settings op de TV veranderen werkt niet
- Audio instellingen Digicorder veranderen werkt niet
- Audio instellingen TV veranderen werkt niet
- Alles uit stopcontact halen, kabels losmaken en terug opstarten na 5 minuten wachten werkt niet
- Fabrieksreset van zowel digicorder als televisie werkt niet
Iemand hier die toevallig nog inzichten heeft? Of moet ik een nieuwe digicorder halen in de winkel?
Ik ben sinds eergisteren geconfronteerd met een erg bizar probleem: van de ene dag op de andere krijg ik geen geluid meer van de digicorder op mijn Sonos Play Base die via optische kabel met mijn Sony televisie verbonden is. Alle andere audio werkt wel (van de Televisie zelf, streamen, Xbox). Het enige mogelijk relevante dat gebeurd is, is een korte stroompanne de nacht voor ik het geluid verloor.
Mijn set-up is als volgt:
HD Digicorder Telenet (°2017) => HDMI naar TV
Sonos Play Base => Optisch naar TV
Xbox One X =>HDMI naar TV
En nu het bizarre: de audio van de digicorder komt wél door wanneer ik de speakers van de televisie selecteer. En wanneer ik de HDMI kabel van mijn Digicorder verbind met mijn Xbox kan ik content van de digicorder bekijken met audio via de Sonos speaker. Maar dat is geen oplossing want nogal omslachtig om telkens de Xbox op te starten om televisie te kijken.
Kort samengevat
Digicorder => TV => Sonos Geen geluid (na ruim 2 jaar perfect normaal te werken)
Digicorder => TV => TV speakers Wel geluid (niks waard natuurlijk)
TV => Sonos Wel geluid
Xbox => TV => Sonos Wel geluid
Digicorder => Xbox => TV => Sonos Wel geluid
Ik vermoed dus dat mijn digicorder en TV niet correct met elkaar communiceren, maar ik heb volgens mij zo goed als alles geprobeerd qua troubleshooting:
- HDMI kabel veranderen werkt niet
- HDMI poort veranderen werkt niet
- HDMI poort settings op de TV veranderen werkt niet
- Audio instellingen Digicorder veranderen werkt niet
- Audio instellingen TV veranderen werkt niet
- Alles uit stopcontact halen, kabels losmaken en terug opstarten na 5 minuten wachten werkt niet
- Fabrieksreset van zowel digicorder als televisie werkt niet
Iemand hier die toevallig nog inzichten heeft? Of moet ik een nieuwe digicorder halen in de winkel?