Fucking hell, nu dat ik met mijn starting strength op mijn limieten kom, ben ik echt wel leeg na een training.

En het helpt niet echt als ik dan nog een 2 jarige de trap op moet dragen om slapen te leggen.
 
Persoonlijk vind ik high reps (10 en meer) en krachttraining een beetje een contradictie. Ik snap ook wel dat je gewichten dan aanpast hé, maar automatisch verklein je toch je volume als je nieuwe toppen nastreeft?
tis maar wat je doel is, "kracht" is het niet maar high reps is wel goed voor hypertrophy/bodybuilding. Ben alleen zelf geen bodybuilder omdat ik mijn dieet gewoon niet op punt krijg en altijd rond een 30% lichaamsvet blijf hangen.

Ik ben aan opteren om naar PHUL schema te gaan, 4 dagen per week met 2 power days en 2 hypertrophy days. Zijn er hier die daar al ervaring mee hebben?
 
Fucking hell, nu dat ik met mijn starting strength op mijn limieten kom, ben ik echt wel leeg na een training.

En het helpt niet echt als ik dan nog een 2 jarige de trap op moet dragen om slapen te leggen.
Mensen onderschatten wat het betekent om relatief weinig volume te doen met zware gewichten. Dat vergt echt wel veel energie. In "andere tijden" deed ik op zaterdag vaak een schema dat een competitie nabootste. Denk op squat, bench, deadlift een totaal van 3 reps elk (op opwarming na). Dus 3x1, met gewichten boven de 90% van je 1RM. Als je dat vanaf de zijlijn bekijkt is dat belachelijk, 3 keer squatten, allez. Die avond was ik altijd gewoon leeg, genre mijn onderrug voelen als ik een bus melk van de grond moest heffen.
 
Eenvoudig squat rackske in huis gehaald - voor een paar euro kunnen oppikken op 2de hands. Moeilijk de trap op kunnen kan eindelijk beginnen :cool:

Over een paar maanden mss eens zien voor iets deftigs waarmee ik ook kan benchen dan, aangezien ik nu geen safery spotters heb.
 
Eenvoudig squat rackske in huis gehaald - voor een paar euro kunnen oppikken op 2de hands. Moeilijk de trap op kunnen kan eindelijk beginnen :cool:
Nice.
Over een paar maanden mss eens zien voor iets deftigs waarmee ik ook kan benchen dan, aangezien ik nu geen safery spotters heb.
Overhead press is (voor de niet-powerlifters) ook wel een mooie oefening, en dan kan je wat variëren met leg drive. Dat kan je met enkel een squat rack normaal wel doen, tenzij je iets raakt.

----------

Hier toch wel wat een malaise. Vorige week twee keer getraind, en dan het zo gelaten wegens in de tuin werken. Tegelijkertijd kreeg ik dan een soort halve keelontsteking, stem weg. Dat is nu beter, eergisteren opnieuw getraind, en nu voel ik me vandaag geradbraakt. Geen idee of ik nog altijd met een virus zit, of de onderbroken nachten me gewoon aan het inhalen zijn, maar ik voel me alsof ik een wedstrijd heb gedaan terwijl het een al bij al niet zo zware training was.
 
Nice.

Overhead press is (voor de niet-powerlifters) ook wel een mooie oefening,

mijn kelder is niet hoog genoeg :unsure:

Maar algemene opmerking: ik vind dit eigenlijk wel een fijne kleine sub community hier op BG, allemaal zo enthousiast en gemotiveerd om wat gewicht van de grond te krijgen. Mooi om te zien! Bedankt voor de vele spontane suggesties!
 
mijn kelder is niet hoog genoeg :unsure:

Maar algemene opmerking: ik vind dit eigenlijk wel een fijne kleine sub community hier op BG, allemaal zo enthousiast en gemotiveerd om wat gewicht van de grond te krijgen. Mooi om te zien! Bedankt voor de vele spontane suggesties!

Mijn tuinhuis is ook niet hoog genoeg, maar je kan Z press proberen of gewoon kneeling overhead press
Seated Overhead Press met Dumbbells kan ook!
 
Sots press bitchezzz!

De home gym is bijna geïnstalleerd! Nog ff de garage opruimen, vijzen in het squatrack draaien en motivatie vinden!
 
  • Geweldig
Waarderingen: 515
Allez om eens wat discussie te starten:

Als je vanaf nu maar een oefening kon doen, dewelke?
Wat als het er twee mochten zijn?

Ik zou na veel twijfelen tussen squat en deadlift misschien toch voor deadlift kiezen, met wat variaties (snatch grip, deficit, ...) mooie all-rounder.

Bij twee zou ik er nog een OHP of push press bijdoen denk ik, gewoon omdat ik bench wat beu ben.
 
High Volume Bulgarian Split Squats

omdat ik een masochist ben.

EDIT:
Iets serieuzer antwoord zou waarschijnlijk deadlift zijn. Blijft toch wel de meest full body onder de compounds.
Als het er twee mogen zijn dan zou ik push press er bij nemen.
Olympische lifts nooit gedaan maar lijken me misschien nog wel het best.
 
Laatst bewerkt:
deadlift en een press inderdaad, daarmee heb je toch al heel wat spieren mee weten te activeren.
Olympische lifts lijken me ook wel een allrounder oplossing, maar vermoedelijk zit daar toch wel wat meer risico's in denk ik zo.
 
Als ik mocht kiezen, ik zou de bench nemen. Gewoon omdat ik dat oprecht de leukste oefening vind, uiteraard zijn de perks minder dan de andere opties hierboven qua diversiteit aan spiergroepen die je target, but I just love the benchpress.
 

Vergelijkbare onderwerpen

D
Reacties
14
Weergaven
979
Terug
Bovenaan