Ik heb op zaterdag eens als test een 2-compound training getest met als idee om op een korte tijd toch full body te gaan.

- Deficit (6 cm) snatch grip deadlift
- OHP gevolgd door beetje push press

Was wel eens leuk om snel gedaan te hebben en toch redelijk af te zien, vooral die eerste oefening is wel pittig.
 
Hier gaat er volgende week ook weer werk van gemaakt worden! Als ik hier niet regelmatig een update kom posten, trek dan maar aan mijn oren :) Ik ga beginnen met een strength/squat programma van 5 weken, nog geen olympische lifts voorlopig
 
Ik train 's ochtends altijd voor de rest van het gezin wakker is, heb wel een homegym.

Ik werk in shiften, het vroegste die ik opsta is 4u.

Het voordeel is dat er nooit iets tussen de training kan komen. Nadeel is natuurlijk dat je voeg / nog vroeger moet opstaan
 
Ik train 's ochtends altijd voor de rest van het gezin wakker is, heb wel een homegym.

Ik werk in shiften, het vroegste die ik opsta is 4u.

Het voordeel is dat er nooit iets tussen de training kan komen. Nadeel is natuurlijk dat je voeg / nog vroeger moet opstaan

Merk je fysiek voordeel van 's ochtends te trainen? Sneller wakker/ direct meer energie en meer energie gedurende de dag/etc?

Met mijn nieuw/huidig schema nu zou ik in theorie kunnen trainen van 7 tot 8, dus moet eigenlijk zelf niet enorm vroeg opstaan. Ik ben wel een slechte opstaander (snooze x 10) maar misschien als ik het in het begin lang genoeg kan volhouden dat het dan wel wat makkelijker zou zijn... En dan moet ik 's avonds niet nog mezelf opheffen als ik comfy zit na een dag werken :)
 
Merk je fysiek voordeel van 's ochtends te trainen? Sneller wakker/ direct meer energie en meer energie gedurende de dag/etc?
Niet echt, misschien zelf het tegendeel.

Als ik uitzonderlijk eens later train, merk ik dat dezelfde gewichten een pak minder lastig zijn
 
Niet echt, misschien zelf het tegendeel.

Als ik uitzonderlijk eens later train, merk ik dat dezelfde gewichten een pak minder lastig zijn
Van wat ik lees kan je 's avonds idd meer gewicht aan en langer trainen.

Langs de andere kant, beter 's ochtends wel trainen maar wat lichter dan 's avonds helemaal niet
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Van wat ik lees kan je 's avonds idd meer gewicht aan en langer trainen.

Langs de andere kant, beter 's ochtends wel trainen maar wat lichter dan 's avonds helemaal niet
Ik ben beginnen trainen om 6 uur ‘s ochtends omdat het in de avond echt kansloos was om te kunnen trainen.
Ik zal je vertellen dat je nog steeds evenveel kan heffen. Beetje wennen maar ik vindt het zaliger dan ‘s avonds trainen. Daarbij ook energieker doorheen de dag en ‘s avonds val je als een blok in slaap!
 
Van wat ik lees kan je 's avonds idd meer gewicht aan en langer trainen.

Langs de andere kant, beter 's ochtends wel trainen maar wat lichter dan 's avonds helemaal niet
Zou dat deels ook niet iets zijn waar je lichaam zich aan aanpast? Ik trainde altijd (heel) laat en de paar keren dat ik dan eens om 9-10 uur trainde leek het alsof ik niets waard was. Sowieso is te laat trainen slecht voor de nachtrust, dus dan ben je beter met een vroegere training.
 
Hier ook eindelijk nog eens geweest gisteren, 2de keer maar in 3 weken tijd en dat heb ik gevoeld. Het ging maar moeizaam en de gewichten moesten ook wat omlaag.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Hier ook eindelijk nog eens geweest gisteren, 2de keer maar in 3 weken tijd en dat heb ik gevoeld. Het ging maar moeizaam en de gewichten moesten ook wat omlaag.
Ja hier zal het deze week ook niet vet worden, soortement buikgriep dus zeker geen zin om onder een bar te kruipen.

Toch wel een mentale domper, die ook de motivatie doet zakken. Ik voel mezelf gewoon zwakker worden, enig lichtpuntje is dat dit deels is door ook te vermageren, wat op termijn wel ok is. Ondertussen zie ik natuurlijk mijn oude gym-collega's PR na PR breken.
 
Ja hier zal het deze week ook niet vet worden, soortement buikgriep dus zeker geen zin om onder een bar te kruipen.

Toch wel een mentale domper, die ook de motivatie doet zakken. Ik voel mezelf gewoon zwakker worden, enig lichtpuntje is dat dit deels is door ook te vermageren, wat op termijn wel ok is. Ondertussen zie ik natuurlijk mijn oude gym-collega's PR na PR breken.
Snap ik volledig.

Die motivatie he, da's inderdaad het pijnpunt als het wat minder gaat, er wat slaaptekort is, ...
We zullen u hier motiveren, als ge van uw buikgriep af bent > GET TO WORK
 
Toch al een paar weken aan het squatten, maar die vooruitgang gaat toch wat trager dan de DL. Wat op zich niet erg is, gewoon een vaststelling.
Grootste reden hiervoor is, denk ik, dat een squat technisch gewoon moeilijker uit te voeren is. Voor mij toch althans. Ik merk dat ik bij zwaardere gewichten plots minder met mijn "heup" naar boven kom, maar meer de grond probeer weg te duwen. Voelt dan ook helemaal niet juist aan.

Nuja, oefening baart de kunst!
 
Toch al een paar weken aan het squatten, maar die vooruitgang gaat toch wat trager dan de DL. Wat op zich niet erg is, gewoon een vaststelling.
Grootste reden hiervoor is, denk ik, dat een squat technisch gewoon moeilijker uit te voeren is. Voor mij toch althans. Ik merk dat ik bij zwaardere gewichten plots minder met mijn "heup" naar boven kom, maar meer de grond probeer weg te duwen. Voelt dan ook helemaal niet juist aan.

Nuja, oefening baart de kunst!

Meestal wordt een deadlift als moeilijker aanzien. Bij een squat wil je ook de heupen laag houden i.v.m. een deadlift. Een squat scharniert meer op de knieën en een deadlift meer aan de heup, dus ik snap het zo niet :unsure:
 

Jawadde, ene uit Leopoldsburg.

Squat 270kg
Bench press 137.5kg
Deadlift 253.5kg

Nog maar drie jaar met fitness bezig. En 't is dan nog een vrouw ook. :oink:
Ah, Sonita.

Ik kan je wel zeggen dat ze als vrouw steviger gebouwd is dan de meeste mannen. Ik heb ze op wat wedstrijden bezig gezien en redelijk geschift hoe breed haar rug is. Moet wel zeggen dat ze haar squat wel serieus heeft verbeterd op 1-2 jaar want toen ik ze bezig zag was ze sterk maar was het ongeloofelijke een deadlift van 240 kg. Terwijl 270 squat nogal out of this world is.

Nog indrukwekkender persoonlijk vind ik Prescillia Bavoil. Dat is een Française, die ook door SBD Belgium wordt gesponsord. -63 kg dus je zou er volgens mij in gewone kleren amper wat aan zien. Squat 213, bench 115, deadlift 231.
 
Laatst bewerkt:
Anyway, in mijn queeste om zoveel mogelijk uit 1 oefening te halen heb ik dit weekend na het overwinnen van de buikgriep eens deficit deadlifts gedaan van een 10 cm verhoog (wat dus redelijk hoog is voor mij). 200 kg x 2, 210 x 2, 220 x 2, en dat dan in de omgekeerde richting om aan 6 sets te komen.
Zeer vreemde sensatie, maar wel duidelijk een goede all-rounder gezien mijn benen leeg waren maar ik ook voldoende DOMS aan de rugspieren had de dag erna. Kan het squats en deadlifts optimaal combineren? I suppose not, uiteindelijk heb je die negatieve fase van de squat niet, en beperkt je het gewicht om een goede deadlift te zijn. Maar op 30 minuten wel een serieuze training gehad. Dat dan gecombineerd met wat OHP en dat was het weer.

Dat was zaterdag, gisteren dacht ik nog even te squatten en het feit dat ik compleet leeg was, was voor één keer een positief gegeven.
 
Voor de liefhebbers :)
Amai zo'n narrow stance! Doen veel powerlifters dat?

Ik ben vandaag vroeger opgestaan om te trainen! Wel maar een half uurke, als proeverke om te zien hoe het voelt 's ochtends. Woensdag ga ik voor minstens 45min! Ik ben echt een keiharde snoozer en echt geen ochtendmens (niet qua humeur maar qua vlug wakker worden) maar 'k zie het mij wel nog volhouden. I'll report back binnen een paar dagen :p
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

D
Reacties
14
Weergaven
1K
Terug
Bovenaan