Lemme

Crew Member
Crowdfunder FE
giphy.gif



Vragen over trainingsschema's, voeding, Basic Fit, andere Fitnesscentra's, tips of gewoon nieuwe motivatie nodig?
Alles omtrent Power Training/kracht is hier welkom!

🏋️‍♂️🏋️‍♀️

Vorige thread:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Meteen bumpen (om in leven te houden).

Vorige week tussen twee sessies "verwijder eens een koppige struik uit de hof" een soortement nieuwe deadlift-pr gehaald:
2x262.5, 2x272.5, 2x282.5
En dan dat uiteraard nog een paar dagen gevoeld.
 
Meteen bumpen (om in leven te houden).

Vorige week tussen twee sessies "verwijder eens een koppige struik uit de hof" een soortement nieuwe deadlift-pr gehaald:
2x262.5, 2x272.5, 2x282.5
En dan dat uiteraard nog een paar dagen gevoeld.
Nice! 300 incoming dan, nee?
 
Misschien, heb deze zaterdag nog eens gefaald met 280 kg (2 dagen na een zware deadlifttraining en het was een zware squattraining wel), dus niets is zeker, maar dat is wel een mooi doel.
Da's niet abnormaal me dunkt zo kort op elkaar en met die squats er nog bij. Als ge 282.5 voor twee reps verplaatst, plus die reps ervoor, zit ge er sowieso heel dicht bij!

Lijkt mij een schoon kerstcadeau alleszins!
 
En hoe houdt de rest hier zich wat bezig? Ik heb nog ne kettlebell van 12kg en deze waar ik het meeste wel mee getraind krijg qua spiergroepen.
Kettlebell gebruik ik dan ook nog voor cardio sessies, samen met de bokszak en loopschoentjes.
 
En hoe houdt de rest hier zich wat bezig? Ik heb nog ne kettlebell van 12kg en deze waar ik het meeste wel mee getraind krijg qua spiergroepen.
Kettlebell gebruik ik dan ook nog voor cardio sessies, samen met de bokszak en loopschoentjes.
Maandag nog een casual 130x5 gesquat, 5kg van mijn all time PR van een paar maanden geleden (waar ik toen bijna onder gestorven ben 😅). Geen klachten!
 
En hoe houdt de rest hier zich wat bezig? Ik heb nog ne kettlebell van 12kg en deze waar ik het meeste wel mee getraind krijg qua spiergroepen.
Kettlebell gebruik ik dan ook nog voor cardio sessies, samen met de bokszak en loopschoentjes.
Hier geen klachten nu ik een homegym heb. Af en toe komt mijn "knuffelcontact" meetrainen. Ik ontbreek wat de moed om er nog pull ups bij te doen, maar aangezien ik geen cable pulley heb zou ik dat toch eens moeten doen. Niet evident voor iemand van mijn gewicht maar tot ik het opgaf zat ik toch weer aan 5x5 dacht ik.

Ik moet zeggen dat als ik één alternatieve oefening moet kiezen die niet voorkomt in de klassieke schema's ik toch wel voor een kettlebell swing zou gaan.
 
4x2 back squat aan 140 vandaag, dirt has been moved. Daarna nog vier supersets gedaan van 12 alternating reverse lunges en 10 good mornings, mijn glutes. :oops:
 
Ik heb een zeer uitgebreide homegym en had deftige stats, maar laatste jaar kan ik echt geen motivatie vinden om consistent te trainen. :/
 
4x2 back squat aan 140 vandaag, dirt has been moved. Daarna nog vier supersets gedaan van 12 alternating reverse lunges en 10 good mornings, mijn glutes. :oops:
Vorige week tijdens de eerste training van de week 2 sets van 4 reps en 2 van 3 met 210 kg, zo elke week een rep meer tot 4x4.

Tijdens de 3de training probeer ik van 4 keer 240 kg (1x) zo naar 4x2 over te gaan (wat waarschijnlijk te ambitieus is op dit moment).

Ik heb de laatste tijd dan ook spierpijn in mijn quads maar ik denk dat dit ook komt door het vele zitten (thuiswerk).
Ik heb een zeer uitgebreide homegym en had deftige stats, maar laatste jaar kan ik echt geen motivatie vinden om consistent te trainen. :/
Ik had hier meer last van tijdens de vorige lockdown, omdat ik toen wat moest bricoleren in plaats van gewoon verder te trainen op dezelfde oefeningen.
 
Vorige week tijdens de eerste training van de week 2 sets van 4 reps en 2 van 3 met 210 kg, zo elke week een rep meer tot 4x4.

Tijdens de 3de training probeer ik van 4 keer 240 kg (1x) zo naar 4x2 over te gaan (wat waarschijnlijk te ambitieus is op dit moment).

Ik heb de laatste tijd dan ook spierpijn in mijn quads maar ik denk dat dit ook komt door het vele zitten (thuiswerk).

Ik had hier meer last van tijdens de vorige lockdown, omdat ik toen wat moest bricoleren in plaats van gewoon verder te trainen op dezelfde oefeningen.
Dude, nu voel ik mij zwak 😅

Zitten is idd een probleem, hier ook vaak maar dan aan mijn glutes en in mijn onderrug.
 
Ik heb ondertussen al sinds juli geen pullup meer gedaan.
Draag zorg voor uw rotator cuff mensen ;_;

Heb ik ook een aantal jaren geleden last van gehad.
Ook heel stom door aan een trapje naar de kelder in ne schoenenwinkel es ne pull up te doen.
Denk dat 't bijna 2 jaar geduurd heeft eer ik ervan af was.
Uiteindelijk heeft kine me goed geholpen!
 
Bench press vandaag afgesloten met een vlotte 3 reps van 85kg. Ik vermoed dat ik dicht bij de 100 voor een single begin te komen, eindelijk.
 
Bench press vandaag afgesloten met een vlotte 3 reps van 85kg. Ik vermoed dat ik dicht bij de 100 voor een single begin te komen, eindelijk.
Dat blijft toch wel zo'n mijlpaalgetal, dan mag je nog 180 kg benchen, als je 100 kg zegt vinden mensen dat veel :)
Had dat ook met 200 kg in squat en deadlift.

Hier mijn reeksen gehaald die ik in post #11 vooropstelde. Dus:
Back squat 4x4 met 210 kg
Bench 4x4 met 145 kg
Snatch grip deadlift 4x3 met 210 kg

Ik ga vannacht goed slapen denk ik. Ik heb heb het al eens gezegd maar die snatch grip deadlift is volgens mij toch een van de beste alternatieve oefeningen die je kan doen en voor krachtontwikkeling misschien wel gewoon beter dan een standaard deadlift. Langere ROM, meer belasting van de benen én de rug.
 
Laatst bewerkt:
Nice! Snatch grip DL is inderdaad een geniale oefening, maar ze is qua mobiliteit niet voor iedereen weggelegd.
 
Bon, vandaag 2x2 gedeadlift aan 150 en dan een poging gedaan op 2x160 maar het was volledig op na de eerste rep. Tijd voor een serieuze deload en opnieuw wat bouwen aan de lagere percentages want ik heb hoe langer, hoe meer het gevoel dat ik gewoon aan het overtrainen ben.
 

Vergelijkbare onderwerpen

D
Reacties
14
Weergaven
953
Terug
Bovenaan