Ik heb gisteren dan maar deadlift, bench, squat én overhead press gedaan. Kiezen is verliezen hé :unsure:

Vroeger nog redelijk deftig OHP gedaan, ondertussen al jaren geleden maar toch nog wat sets 3x80 kg kunnen doen. The DOMS is epic.
Schouders fucked? :biglaugh:
3x80 is toch deftig, ik doe 4x10x35 :unsure:
 
Hoe zit dat eigenlijk met warmupsets; wanneer en hoe?
Ik doe altijd linear 5x5, met iedere week 2,5 kg erbij.
Zitten die warmup sets erbij?

Wordt dit ook gedaan bij eender welke oefening, los vd groten of hoe?
Ik vind hier weinig concrete info rond...
 
Hoe zit dat eigenlijk met warmupsets; wanneer en hoe?
Ik doe altijd linear 5x5, met iedere week 2,5 kg erbij.
Zitten die warmup sets erbij?
Neen. Die moet je apart rekenen. Best in stappen opbouwen tot werkgewicht.
Wordt dit ook gedaan bij eender welke oefening, los vd groten of hoe?
Ik vind hier weinig concrete info rond...
In principe wel. Als je natuurlijk net squats hebt gedaan en dan bv. leg press doet is het waarschijnlijk niet zo nodig.
 
Neen. Die moet je apart rekenen. Best in stappen opbouwen tot werkgewicht.

In principe wel. Als je natuurlijk net squats hebt gedaan en dan bv. leg press doet is het waarschijnlijk niet zo nodig.
Concreet bij 80 kg dit dus:

5X30 (80×0,4)
5X30 (80x0,4)
5X50 (80x0,6)
5X50 (80x0,6)
5X80 (80X1)
?
 
Hoe zit dat eigenlijk met warmupsets; wanneer en hoe?
Ik doe altijd linear 5x5, met iedere week 2,5 kg erbij.
Zitten die warmup sets erbij?

Wordt dit ook gedaan bij eender welke oefening, los vd groten of hoe?
Ik vind hier weinig concrete info rond...
Hangt er voor mij vanaf.
Mijn trainingen hangen altijd vast aan 1 compound (bench press, squat, deadlifts, shoulder press, ..) met dan supplementary exercises die rond de gebruikte spiergroepen hangen.
Daar doe ik dan opwarmingssets mee, afhankelijk van mijn working weight.

VB:
PushBench Press40112
Push60110
Push7548
RowBarbell row40112
Row7048
PressMachine shoulder press36312
Pullrope pulldown36312
absKnee raisesBw315

In dit geval zijn 75*4*8 mijn working sets, dus 1 opwarmingset van 40kg is niet voldoende voor mij, het zijn er in dit geval 2.
Voor barbell row (ook een compound) heb ik dan weer wel maar 1 opwarm set nodig. Shoulder press en rope pulldown geen want die spieren zijn opgewarmd genoeg + de working weight daar is niet zo hoog.
Hoe hoger de working weights, hoe meer opwarm sets voor mij persoonlijk.
 
Waar koop ik een goed setje halters van 6, 8 en 10 kg? Liefst een goed merk zodat ik nadien nog dezelfde soort kan bijbestellen als ik sterker word.
 
Hoe hoger de working weights, hoe meer opwarm sets voor mij persoonlijk.
Ja, dit had ik niet gezegd maar inderdaad redelijk belangrijk. Als je zoals @Googke 40% en 60% doet, maar 100% is 200 kg, dan ga je afzien denk ik :)

Meestal ga ik in stappen van 50 kg al (omdat de schijven 25 kg zijn), wat eigenlijk niet optimaal is, maar goed.
Waar koop ik een goed setje halters van 6, 8 en 10 kg? Liefst een goed merk zodat ik nadien nog dezelfde soort kan bijbestellen als ik sterker word.
Merk maakt niet zoveel uit om bij te bestellen hé, gewicht is gewicht.

https://www.rogueeurope.eu/ heeft nogal premiumprijzen, maar dan heb je mooi allemaal dezelfde. https://www.fitness-seller.nl/ of https://www.strengthshop.eu/ lijkt me ook wel goed om prijs/kwaliteit in een mooie verhouding te vinden.

Deze lijken me wel wat: https://www.strengthshop.eu/collections/dumbbells/products/hex-dumbbells-1-75kg
Voor de gewichten die jij zegt kan je misschien beter zo'n verstelbare kopen, tot een 10 kg zijn die (denk ik) nog niet zot duur.
 
Laatst bewerkt:
't is zodat het mooi allemaal dezelfde looks zou hebben hé ;-)
Rogue had idd mijn voorkeur, maar ik weet niet of ze ook goedkoper via shops zijn of enkel via hun site.
 
moet je ook wel wat aanvoelen hoeveel warmup je nodig hebt.
In het algemeen doe ik 1 of 2 warmup sets voor mijn compound van de dag (begin altijd met een compound).
Vb 20x40kg bench als opwarmer.
Maar mijn working sets zijn dan ook high rep, waardoor risico op blessure wat lager ligt:
15x65kg
12x70kg
10-12x75kg
 
Als je dumbbells koopt zou ik ook kijken voor verstelbare dumbbells. Met gewoon een paar random dumbbells kan je niet degelijk trainen en progressie maken. Voor de ene oefening is 4kg misschien te zwaar terwijl voor de andere 25-30kg misschien te licht is.
 
Very fucked, de dag erna in de tuin gaan spitten was een slecht idee. Gisteren wel nog 2x90 gedaan, leuk hoe ik weinig kracht heb verloren daarop.
Ik ben sinds maandag begonnen met vanaf nu 5x5 te doen ipv high reps.
5x40 ging goed
5x45, 2 reps, 3de rep half en fail
back to 5x40 dus :unsure:
 
130kg bench PR op 88kg bodyweight. Pretty satisfied met die PR als non-powerlifter.

Hoe combineert ge dat eigenlijk met uw looptraining? Merk dat mijn hartslag day after altijd wat hoger ligt dan andere, wat mijn MAF training minder snel maakt - wat niet erg is.

Of loopt ge gewoon zonder al te veel rekening te houden met zones?
 
Hoe combineert ge dat eigenlijk met uw looptraining? Merk dat mijn hartslag day after altijd wat hoger ligt dan andere, wat mijn MAF training minder snel maakt - wat niet erg is.

Of loopt ge gewoon zonder al te veel rekening te houden met zones?
Ik kijk zeer weinig naar zones, omdat ik ook geen specifieke loopdoelstellingen meer heb. Anders wordt het inderdaad moeilijk te combineren.
Ik heb dagen waarop ik zowel ga lopen als fitness, dan merk ik ook dat ik mijn hartslag veel moeilijker <130 krijg tijdens het lopen als ik al 's ochtends in de gym geweest ben.
Ik heb behaald wat ik wou in het lopen (marathon gelopen sub 3u45), momenteel loop ik 3/4 puur op trage hartslag (<130) met een podcast op, op mijn gemak. Af en toe steek ik er eens een snellere tussen gewoon om mijn tempo wat op pijl te houden, maar voorlopig geen nieuwe doelstellingen.

Merk wel dat ik op een bepaald moment een keuze ga moeten maken qua tijdsbesteding, gezien ik momenteel eigenlijk mijn "gains" tegenwerk door het lopen, en ergens wil ik altijd wel vooruitgaan - ook al is de doelstelling nog steeds vooral gericht op eten wat ik wil, wanneer ik dat wil. :unsure:
 
  • Leuk
Waarderingen: 515

Vergelijkbare onderwerpen

D
Reacties
14
Weergaven
955
Terug
Bovenaan