Hoe combineert ge dat eigenlijk met uw looptraining? Merk dat mijn hartslag day after altijd wat hoger ligt dan andere, wat mijn MAF training minder snel maakt - wat niet erg is.

Of loopt ge gewoon zonder al te veel rekening te houden met zones?
Ziet hier zelf ook mee.

Ik liep normaal na mijn powertraining, maar merk nu dat ik in 5x5 schema op mijn limieten aan het komen ben, mijn hartslag bij het lopen heel hoog is.

Ik ga nu proberen om afwisselend powertraining en lopen te doen, als dat niet lukt overgaan op een split schema
 
Ziet hier zelf ook mee.

Ik liep normaal na mijn powertraining, maar merk nu dat ik in 5x5 schema op mijn limieten aan het komen ben, mijn hartslag bij het lopen heel hoog is.

Ik ga nu proberen om afwisselend powertraining en lopen te doen, als dat niet lukt overgaan op een split schema
Het zijn op elk vlak wel min of meer tegengestelde sporten natuurlijk, die andere spiervezels aanspreken. Beiden dezelfde dag doen, tenzij je er eentje héél rustig houdt, zou ik niet aanraden.
 
Het zijn op elk vlak wel min of meer tegengestelde sporten natuurlijk, die andere spiervezels aanspreken. Beiden dezelfde dag doen, tenzij je er eentje héél rustig houdt, zou ik niet aanraden.
Nee, maar door tijdsgebrek en planning lukt het soms niet altijd om apart te trainen.

Nu is het wel zo dat ik geen harde doelen hebt gesteld in beide. En een keer overslaan is geen ramp. Anderzijds wil ik wel minstens 2 trainingen van beide per week te kunnen doen.
 
Waar koop ik een goed setje halters van 6, 8 en 10 kg? Liefst een goed merk zodat ik nadien nog dezelfde soort kan bijbestellen als ik sterker word.
Dees torentje spreekt me wel aan; eens kijken of er nog zijn met betere looks
 
Dees torentje spreekt me wel aan; eens kijken of er nog zijn met betere looks
Maar wat ga je doen met zoveel halters met 1 kg verschil? Ik kan me niet inbeelden dat je als man bv. voor veel oefeningen 1-3 kg gaat nodig hebben, tenzij misschien van die meh-zaken zoals side raises.

Allez, jouw geld hé, maar zoals iemand hier al aanhaalde heb je voor verschillende spiergroepen echt sterk verschillende gewichten nodig. Voor biceps ga je eerder laag starten, terwijl als je naar wat grotere spier(groepen) zoals benen gaat kijken je met 10 kg waarschijnlijk al te licht bezig bent.

Je initiële idee leek me dan ook beter.
 
@combinatie lopen en power:
Ik heb al vaker gelezen dat voor het trainen van spieren, krachttraining na cardio beter is en dat voor vooruitgang van je aerobe systeem, cardio na krachttraining beter is. De wetenschappelijke onderbouwing ervan heb ik nog niet gezocht, maar het lijkt me intuïtief ook niet onlogisch. :unsure: (want zoals je merkt zit je bij de tweede training met vermoeidheid en is een soortgelijke inspanning zwaarder dan wanneer je fris bent.)
 
Laatst bewerkt:
Vanaf hoeveel kg is het aanvaardbaar om.handschoenen te dragen? Merk met mijn DL dat de binnenkant van mijn knokkels, dunno hoe ik het moet noemen, niet super aangenaam meer voelen. Niet dat het pijnlijk is...
 
Vanaf hoeveel kg is het aanvaardbaar om.handschoenen te dragen? Merk met mijn DL dat de binnenkant van mijn knokkels, dunno hoe ik het moet noemen, niet super aangenaam meer voelen. Niet dat het pijnlijk is...
Uiteindelijk doe je wat goed voelt hé. Wat ik wel merkte is dat de lederen handschoenen die ik had gewoon na geen tijd versleten waren. Dan had ik een periode blaren onder mijn eelt (op de plaats die jij bedoelt) en nu is dat al jaren stabiel, dus gewoon een laag eelt.

Veel hangt af van het type bar wel: dikte en ruwheid. Sommige PL competitiebaren zijn gewoon een pijnlijke bedoening, niet altijd aangenaam om op te trainen.

Persoonlijk vind ik het nuttig op de duur straps te gebruiken, maar dat is een andere discussie.
 
Straps zijn meer voor de grip, terwijl handschoenen meer voor het gemak zijn, niet?
Ik stem ook voor geen handschoenen, maar bij gewichtheffers ligt dat nog een pietsie anders. Eelt kweken is the way!
 
Uiteindelijk doe je wat goed voelt hé. Wat ik wel merkte is dat de lederen handschoenen die ik had gewoon na geen tijd versleten waren. Dan had ik een periode blaren onder mijn eelt (op de plaats die jij bedoelt) en nu is dat al jaren stabiel, dus gewoon een laag eelt.
Ik stem ook voor geen handschoenen, maar bij gewichtheffers ligt dat nog een pietsie anders. Eelt kweken is the way!
En je eelt tijdig bijwerken zodat die niet te dik wordt en scheurt, ook belangrijk. 😀
 
Blijkbaar niet...
Ik begrijp zijn reactie wel, uiteindelijk hangt het wat af van je doelen. Als je de kaart trekt van no-nonsense zo sterk mogelijk te worden, dan doe je het zonder want dat is gewoon het beste naar grip en gemak toe. Dat je onder elke vinger dan een kussen krijgt dat veel wegheeft van een kippenpoot qua textuur neem je er dan maar bij :unsure:

Net zoals het ook wel ok is om je handen te willen sparen omdat je het niet zo belangrijk vindt om meer te liften. Zo was mijn vrouw, toen ze voor haar zwangerschap even meetrainde, geen fan van het idee dat ze dokwerkershanden kreeg.

Wat geen slechte tip is, zeker zonder handschoenen, is magnesiumcarbonaat gebruiken (krijt of magnesium in de volksmond). Dat moet geen hele stofwolk geven zoals je soms ziet, een beetje is genoeg. Dat droogt je handen uit wat beter is voor je grip maar ook je huid taaier houdt. Niets zo klote als in warm weer met bezwete handen deadliften en dan een stuk eelt af/inscheuren. Pijntje.
 
Blijkbaar niet...

Mja, ik draag altijd handschoenen, dat eelt kweken hoeft voor mij niet. Ik ga toch nooit competitief doen en ik streef geen maximal gains na.

Liever zachte handjes :cool:

Edit: en je spraak ook over "aanvaardbaar", dat vond ik al een aparte woordkeuze. Alsof mensen u scheef gaan aankijken omdat je handschoenen draagt.
 
Zoals Excite ga ik ook ff switchen naar lower reps/higher weight en mijn schema even terug naar de basics brengen.
Merk dat ik mezelf aan het overdoen ben en meer vermoeid ben laatste tijd door het volgepropte schema.
Even terug naar 5reps schema met focus op compound lifts en minder accesories.

Ivm discussie rond handschoenen, ik heb ze een tijdje gebruikt toen mijn eeltknobbels bleven openscheuren. Ondertussen zijn die knobbels al wat dikker/steviger en heb ik er zo geen last meer van tijdens de training waardoor ik de handschoenen niet meer nodig heb gehad.
 
Zoals Excite ga ik ook ff switchen naar lower reps/higher weight en mijn schema even terug naar de basics brengen.
Merk dat ik mezelf aan het overdoen ben en meer vermoeid ben laatste tijd door het volgepropte schema.
Even terug naar 5reps schema met focus op compound lifts en minder accesories.

Ivm discussie rond handschoenen, ik heb ze een tijdje gebruikt toen mijn eeltknobbels bleven openscheuren. Ondertussen zijn die knobbels al wat dikker/steviger en heb ik er zo geen last meer van tijdens de training waardoor ik de handschoenen niet meer nodig heb gehad.
Persoonlijk vind ik high reps (10 en meer) en krachttraining een beetje een contradictie. Ik snap ook wel dat je gewichten dan aanpast hé, maar automatisch verklein je toch je volume als je nieuwe toppen nastreeft?
 

Vergelijkbare onderwerpen

D
Reacties
14
Weergaven
955
Terug
Bovenaan