Politiek & Actualiteit

Ik denk persoonlijk niet dat dit links is, ik probeer duidelijk te maken dat er iets verkeerd gaat met de moderatie is. En als je afstand neemt en de laatste 2 pagina's leest, tonen dit aan.

Ik gebruik opzettelijk perceptie links forum, want dit is wat er leeft bij het "grote publiek". Wat het wordt genoemd kan mij niet boeien. Persoonlijk nog nooit problemen gehad met uw persoonlijke meningen want ze zijn onderbouwd.

Maar ik en wel vele andere problemen mee hebben is het volgende:

Een "nieuwe user" maakt een spelfout en direct door Sir Killalot (niet de eerste keer) wordt je in een bepaalde hoek gezet als vrouw onvriendelijk en dergelijke. Hij geeft daarna toe verkeerd te zijn en dat het kwam door andere bepaalde users hun history. Maar dit is net een stap die het maakt dat veel users nooit iets gaan posten die verhevenheid van bepaalde users hier en daar wordt niets aan gedaan. Hij had een berisping of zoals jullie veel doen quoten en dan zeggen stoppen met die zever.

Jullie reageren wel direct op de (zever) post van Moonblade, wat trouwens terecht is.

Mini had constant commentaar van jullie en terecht op zijn dwaze 1 sentence statements, maar Sir het doet dan gebeurt dit niet.

Daarom waarschijnlijk het label dat jullie te links zijn, maar op zich laten we terug niet beginnen af te dwalen hoe we het noemen.

Als ik bvb het woord Afrikaan gebruik zit daar niets achter. Ik woon verdikke in ZA en voor mij is dat woord gewoon mijn land genoten, maar toch heb ik schrik om dat woord te gebruiken. Want sommige linkse users gaan dit direct tg u gebruiken omdat ze geschiedenis hebben met sommige rechtse users die dat woord "misbruiken". En dit is een gevoel dat vele delen en hier perfect eens naar boven zijn gekomen met Sir Killalot en Moonblade en jullie actie.

Hopelijk is het wat duidelijker nu.

Ik weet niet goed of ik hier nu op moet reageren, want geen zin in een polemiek, maar wat is er precies mis met mijn replies?
Ik wil helemaal geen polemiek starten en dit is helemaal geen afrekening naar users toe.

Maar de drempelvrees is hier redelijk hoog om te posten. Je ziet dit ook aantal views en de kleine groep van mensen die uiteindelijk maar posten.
Hoeveel van de nieuwe mensen die hebben lidmaatschappij gevraagd hebben iets gepost? Niet veel toch?

Ik denk persoonlijk niet dat dit links is, ik probeer duidelijk te maken dat er iets verkeerd gaat met de moderatie is. En als je afstand neemt en de laatste 2 pagina's leest, tonen dit aan.

Ik gebruik opzettelijk perceptie links forum, want dit is wat er leeft bij het "grote publiek". Wat het wordt genoemd kan mij niet boeien. Persoonlijk nog nooit problemen gehad met uw persoonlijke meningen want ze zijn onderbouwd.

Maar ik en wel vele andere problemen mee hebben is het volgende:

Een "nieuwe user" maakt een spelfout en direct door Sir Killalot (niet de eerste keer) wordt je in een bepaalde hoek gezet als vrouw onvriendelijk en dergelijke. Hij geeft daarna toe verkeerd te zijn en dat het kwam door andere bepaalde users hun history. Maar dit is net een stap die het maakt dat veel users nooit iets gaan posten die verhevenheid van bepaalde users hier en daar wordt niets aan gedaan. Hij had een berisping of zoals jullie veel doen quoten en dan zeggen stoppen met die zever.

Jullie reageren wel direct op de (zever) post van Moonblade, wat trouwens terecht is.

Mini had constant commentaar van jullie en terecht op zijn dwaze 1 sentence statements, maar Sir het doet dan gebeurt dit niet.

Daarom waarschijnlijk het label dat jullie te links zijn, maar op zich laten we terug niet beginnen af te dwalen hoe we het noemen.

Als ik bvb het woord Afrikaan gebruik zit daar niets achter. Ik woon verdikke in ZA en voor mij is dat woord gewoon mijn land genoten, maar toch heb ik schrik om dat woord te gebruiken. Want sommige linkse users gaan dit direct tg u gebruiken omdat ze geschiedenis hebben met sommige rechtse users die dat woord "misbruiken". En dit is een gevoel dat vele delen en hier perfect eens naar boven zijn gekomen met Sir Killalot en Moonblade en jullie actie.

Hopelijk is het wat duidelijker nu.
Oké, je noemt het links, maar je vindt het niet links, en wij mogen niet zeggen dat het niet links is, want dan is het afdwalen. Het heeft niks met links-rechts te maken, maar de perceptie is wel dat links is, een perceptie die trouwens gevoed wordt door jouw post. Terwijl je zelf vindt dat het niet links of recht is. Daar ben je me totaal kwijt.

Wat betreft de eigenlijke feedback, ik heb toch de indruk dat je héél selectief hebt gelezen, hoor. De "nieuwe user" is helemaal geen nieuwe user, Avilowca zit al lang op het forum. Hij kent ook de regels. De spelfout was een bewuste spelfout om een grappigere naam te krijgen (zegt hij zelf), en zoals ik heb aangegeven is dat tegen de regels. Die kous was eigenlijk af.

Sir.Killalot had die post kunnen reporten, maar hij heeft het in de Feedbackthread geplaatst. Dat was zijn enige post met één zin, een beetje suf om dat te vergelijken met Sarcastr0 in zijn hoogdagen. En Sir.Killalot heeft precies dezelfde behandeling gekregen als M°°nblade en Avilowca: Een antwoord van de mods. Meer niet. Ook Mini zou hier geen warn krijgen voor een post met één zin. Gelijke behandeling.

Ten slotte nog dat laatste over die Afrikaan: Er is geen enkele reden om bang te zijn om dat woord te gebruiken. Net zoals je Europeaan kan schrijven. Er is geen enkel woord verboden in de juiste context. Ik snap dat dat de perceptie kan zijn, maar daar kunnen wij toch echt niks aan veranderen? Hoeveel duidelijker kunnen we dat in de regels zetten?

Edit: En een antwoord op je tweede post. Ja, ik zou heel veel liever zien dat iedereen actief meepost. Hoe meer zielen, hoe meer vreugde! En hoe meer meningen, hoe beter de discussies. Maar we moeten daar ook niet raar over doen, het is wel eigen aan fora dat er maar een klein deel van de gebruikers ook actief zijn. Een drempel is op P&A ook de bedoeling, maar die drempel moet altijd "inhoud" zijn. Niet zozeer wélke inhoud, maar wel dàt er is.

Ik moet Infected hierin bijstaan.
Vanaf dat je enige kritiek durft te uiten of een andere mening (akkoord, ik doe dat vaak op een botte manier), krijg je direct stempels of word je meteen in een bepaalde hoek geduwd door personen die zich moreel verheven voelen tov de rest.

An sich heb ik er zelfs geen problemen mee om in een bepaalde hoek geduwd te worden, iedereen neemt een bepaalde positie in. Maar die discussie wordt dan veel te snel monddood gemaakt door de 'morele superioriteit' , want daar valt niks tegen in te brengen

Laatst bewerkt:
Vanaf dat je enige kritiek durft te uiten (akkoord, ik doe dat vaak op een botte manier), krijg je direct stempels of word je meteen in een bepaalde hoek geduwd door personen die zich moreel verheven voelen tov de rest.
Maar ben je er zeker van dat dat niet is omdat je het op een botte manier doet, en dus nuances achterwege laat die misschien ervoor zouden zorgen dat je post niet op een foute/extremere manier geïnterpreteerd kan worden?

Want ik mag toch hopen dat het streefdoel van een discussieforum niet is dat er geen reactie mag komen op berichten. We gaan echt niet vragen aan bepaalde leden om niet te reageren op berichten, dan zoek je eerder een blog of zo.

Had vorige post nog wat bijgewerkt.

En ik heb het gevoel dat ik, omwille dat stempeldrukken onder de vorm van morele superioriteit, niks anders moet doen dan nuanceren. Tot in de laatste (semantische) details, om dan finaal de inhoud van de discussie te vermijden.

Althans, da's het gevoel wat bij mij leeft :)

Hmhm, oké. In ieder geval mag je dat altijd reporten ook. Want discussie monddood maken door je te beroepen op de morele superioriteit is in quasi alle gevallen een drogredenering en ongepast op een forum.

Ik ben er mij van bewust dat die perceptie subjectief is en het probleem bijgevolg aan mij kan liggen. Vandaar dat ik niet van plan ben te reporten. Ik hou me dan afzijdig als het zover komt :)

Maar ben je er zeker van dat dat niet is omdat je het op een botte manier doet, en dus nuances achterwege laat die misschien ervoor zouden zorgen dat je post niet op een foute/extremere manier geïnterpreteerd kan worden?

Want ik mag toch hopen dat het streefdoel van een discussieforum niet is dat er geen reactie mag komen op berichten. We gaan echt niet vragen aan bepaalde leden om niet te reageren op berichten, dan zoek je eerder een blog of zo.
Ben je nu echt eerlijk met uwzelf? Als er hier dan idd geen invloed is waarom de nood voor een rechtse moderator? Ik heb het proberen duidelijk te maken met een voorbeeld maar ik ben dan te selectief ah lezen.

De JPV heeft het bij het rechte eind eigenlijk (weeral). Er hoeft wss geen feedback topic te zijn. Je gaat op een demorgen forum ook niet gaan vragen om meer zoals HLN te posten en vice versa. P&A zal altijd een bepaalde invloed hebben en je kan daar mee akkoord gaan of niet. Ik ook persoonlijk besloten om het hier ook bij te laten en terug gewoon bij het lezen te houden.

Vanaf dat je enige kritiek durft te uiten of een andere mening (akkoord, ik doe dat vaak op een botte manier), krijg je direct stempels of word je meteen in een bepaalde hoek geduwd door personen die zich moreel verheven voelen tov de rest.

An sich heb ik er zelfs geen problemen mee om in een bepaalde hoek geduwd te worden, iedereen neemt een bepaalde positie in. Maar die discussie wordt dan veel te snel monddood gemaakt door de 'morele superioriteit' , want daar valt niks tegen in te brengen
Twee zaken.

Als je op een botte of beledigende manier reageert of je mening verkondigt, wat voor antwoord verwacht je dan precies terug? Verwacht je dan echt dat mensen dat met de mantel der liefde gaan bedekken en puur inhoudelijk gaan antwoorden? Want dat is gewoon naïef he. De manier waarop je dingen brengt, staat niet los van de inhoud. Als je het wil hebben over discussies monddood maken, als je jouw inhoud verpakt in een botte of beledigende manier, dan heb je de discussie al monddood gemaakt nog voor ze begonnen is. Want dan weet je op voorhand al heel goed dat het toch niet meer over de inhoud zal gaan. Voor mij blijft dit ook gewoon overkomen als "ik wil ongegeneerd mijn gal kunnen spuien, maar anderen mogen daar geen commentaar op hebben". Mja, zo werkt het niet he. De rest heeft evenveel recht op hun mening, en als die mening is dat ze jouw (of iemand anders zijn) mening beledigend vinden, dan mogen ze dat toch nog uitdrukken hoop ik?

En voor de rest is het ook pot en ketel he. De 'linkse' posters zijn hier sterk in de minderheid, en daardoor waarschijnlijk wat vocaler en minder genuanceerd dan dat ze anders zouden zijn. De zaken die ik hier al naar mijn hoofd gegooid gekregen hebben, de hoekjes waar ik al in geduwd ben geweest, ... gewoon omdat ik mijn mening hier kom geven? Ik wil gerust inhoudelijk ingaan op meningen die diametraal tegenover mij staan (again, anders zou ik hier niet zitten), maar de absolute voorwaarde voor zo'n discussies is om het beleefd en respectvol te houden. Naar elkaar, maar ook naar de personen of groepen die onderwerp zijn van de discussie. Om in te gaan op Infected: als de drempelvrees om hier te posten is omdat je weet dat je niet aan die voorwaarde kan voldoen, dan heb ik liever dat je effectief wegblijft ja. Want dan zijn inhoudelijke discussies toch niet mogelijk. Er zijn genoeg echokamers op het wereldwijde web waar je wel ongegeneerd je gal kan spuien.

Ik denk niet dat ik vaak betrapt kan worden op mensen in een bepaalde hoek duwen om daarmee te moeten nuanceren?
En excuses dat ik met mijn verwoording soms op mensen hun tenen trap. Dat mag zeker gezegd worden, alleen mag dat niet de basis worden van de discussie.

Ben je nu echt eerlijk met uwzelf? Als er hier dan idd geen invloed is waarom de nood voor een rechtse moderator? Ik heb het proberen duidelijk te maken met een voorbeeld maar ik ben dan te selectief ah lezen.

De JPV heeft het bij het rechte eind eigenlijk (weeral). Er hoeft wss geen feedback topic te zijn. Je gaat op een demorgen forum ook niet gaan vragen om meer zoals HLN te posten en vice versa. P&A zal altijd een bepaalde invloed hebben en je kan daar mee akkoord gaan of niet. Ik ook persoonlijk besloten om het hier ook bij te laten en terug gewoon bij het lezen te houden.
Ik ben hier niet alleen eerlijk met mezelf, zoals altijd in de Feedbackthread, ben ik heel eerlijk en zijn we heel open naar jullie toe ook.
Ja, ik ben er 100% van overtuigd dat er geen bias is tegen een bepaalde politieke voorkeur en voor een andere in de moderatie.

Er is ook geen nood aan een rechtse moderator, dat heb ik volgens mij in deze thread zelfs nog gezet. Er was nood aan een nieuwe moderator. En omdat we -zoals jij aangaf- perceptie niet zomaar wegwuiven, heb ik gezegd dat wat ons betreft een rechtsere mod misschien goed zou zijn. Maar vooral omdat we het belangrijk vinden om stemmen uit zo veel mogelijk hoeken te krijgen, omdat we zo veel mogelijk willen vermijden dat we allemaal hetzelfde zeggen en denken binnen de crew. De nieuwe moderator is dan ook niet gekozen omdat hij rechts is. De nieuwe moderator is gekozen omdat hij een goede kandidaat was.

Dus ja, ik ben eerlijk met mezelf en met jou. Het idee dat er een bias is, is niet meer dan een idee. Dat komt door de procedures die we hebben opgesteld en door de mensen die ze uitvoeren. Het moet ook al iets zeggen dat er nog geen enkele keer zo'n bias is aangetoond bij warns. Ik heb nog nooit een voorbeeld gezien van een warn die gegeven is op basis van de politieke voorkeur ipv de inhoud. Nog nooit.

Het doel van het feedbacktopic is ook om dingen te bespreken zoals die die jij aanhaalt, maar het meest kunnen we iets doen met feedback die we zelf in de hand hebben, natuurlijk. En dat gebeurt heel vaak, dus voor mij is een feedbacktopic net essentieel en cruciaal. De regels hier zijn niet top-down, maar zijn gegroeid vanuit de community, en dat willen we zo houden. Aanpassen waar nodig en schrappen waar kan, onder invloed van feedback.

Ik denk niet dat ik vaak betrapt kan worden op mensen in een bepaalde hoek duwen om daarmee te moeten nuanceren?
En excuses dat ik met mijn verwoording soms op mensen hun tenen trap. Dat mag zeker gezegd worden, alleen mag dat niet de basis worden van de discussie.

Dat bedoelde ik ook niet. Ik bedoel dat als je bot (en dus ongenuanceerd) bent, mensen je automatisch in een ongenuanceerd (en dus extremer) hoekje gaan stoppen. Wat jij dan ziet als "moreel verheven". Werk je je post uit met wat je echt bedoelt, en de nodige nuances, dan zal de ander het ook zo kunnen lezen en misschien gepaster reageren.

Het punt is dat als je zo ongenuanceerd en bot reageert, je discussie zelf beëindigd hebt. Dan wijzen op de ander die alleen kan reageren op de botheid, is ook niet helemaal eerlijk.

Om in te gaan op Infected: als de drempelvrees om hier te posten is omdat je weet dat je niet aan die voorwaarde kan voldoen, dan heb ik liever dat je effectief wegblijft ja. Want dan zijn inhoudelijke discussies toch niet mogelijk. Er zijn genoeg echokamers op het wereldwijde web waar je wel ongegeneerd je gal kan spuien.

Je toont perfect aan waarom je hier nooit iets gaat bereiken. Ik kan blijkbaar niets inhoudelijks posten. Ik ben blijkbaar rechts die ook maar op een bepaalde echokamer moet antwoorden.

Je toont perfect aan waarom je hier nooit iets gaat bereiken. Ik kan blijkbaar niets inhoudelijks posten. Ik ben blijkbaar rechts die ook maar op een bepaalde echokamer moet antwoorden.
Met dergelijke posts gelijk deze wel ja. Wat is er inhoudelijk aan deze post? Niets. Dat is puur calimero.

Jij toont perfect aan wat hij bedoelt.

In de zin ervoor stond dit:

de absolute voorwaarde voor zo'n discussies is om het beleefd en respectvol te houden

Daar reageer jij op "ik ben blijkbaar rechts die ook maar op een bepaalde echokamer moet antwoorden"

Zeg je eigenlijk over jezelf dat je niet beleefd en respectvol en discussie kan hebben of dat je door je mening wordt weggezet alsof je dat niet kan?

Ook beetje hypocriet hoe hier wordt gedaan .. Ik moet regelmatig denigrerende opmerkingen over 'links' of 'woke mensen' of whatever lezen, maar als KillaLot eens zegt dat die iets racistisch vind overkomen dan is het een links forum.

Ik ben er mij van bewust dat die perceptie subjectief is en het probleem bijgevolg aan mij kan liggen. Vandaar dat ik niet van plan ben te reporten. Ik hou me dan afzijdig als het zover komt :)
En toch zou ik graag die reports krijgen :) Als de posts (expliciet of impliciet) tegen de regels zijn, natuurlijk (niet de grapjas-wraak-reports 😒 )
Ik snap helemaal wat je bedoelt, hè. Maar hoe meer we weten, hoe meer we kunnen doen als moderatie.

Om in te gaan op Infected: als de drempelvrees om hier te posten is omdat je weet dat je niet aan die voorwaarde kan voldoen, dan heb ik liever dat je effectief wegblijft ja. Want dan zijn inhoudelijke discussies toch niet mogelijk. Er zijn genoeg echokamers op het wereldwijde web waar je wel ongegeneerd je gal kan spuien.
Dàt is dan weer niet aan jou :) Niemand hoeft weg te blijven omdat hij denkt dat hij niet aan een bepaalde voorwaarde kan voldoen. Daar dient het warnsysteem voor.

In de zin ervoor stond dit:

Daar reageer jij op "ik ben blijkbaar rechts die ook maar op een bepaalde echokamer moet antwoorden"

Zeg je eigenlijk over jezelf dat je niet beleefd en respectvol en discussie kan hebben of dat je door je mening wordt weggezet alsof je dat niet kan?

Ook beetje hypocriet hoe hier wordt gedaan .. Ik moet regelmatig denigrerende opmerkingen over 'links' of 'woke mensen' of whatever lezen, maar als KillaLot eens zegt dat die iets racistisch vind overkomen dan is het een links forum.

Hij zegt het al voor mij "je weet het al dat je niet kan voldoen"

Topic was voor feedback, heb ik gegeven. Ze vroegen voorbeelden. Heb ik gegeven.
Kan ik weinig aandoen dat de commentaren op mijn voorbeelden komen uit een bepaalde groep? Is het mezelf die mij in een bepaalde label geeft?

Nee, daarom de perceptie links P&A. Waar perceptie een belangrijke nuance is. Ik geef mezelf helemaal geen label want hang af van de topic zal het wss een linkse of rechtse meningen zijn.

En mijn eerste voorbeeld was ook al de wake comment. Dus ik vind zo'n commentaar ook hatelijk. Het komt nu wel misschien wel over dat ik Sir Killalot viseer, maar komt alleen om een voorbeeld te geven waarom potentieel het imago van links forum kan van afkomen.

Ik erger mij meer aan bepaalde rechtse user hun meningen van een politiek point of view. Maar dat ging er niet over.

Hij zegt het al voor mij "je weet het al dat je niet kan voldoen"

Hij zei (and I quote)

Om in te gaan op Infected: als de drempelvrees om hier te posten is omdat je weet dat je niet aan die voorwaarde kan voldoen, dan heb ik liever dat je effectief wegblijft ja.

Opnieuw, de voorwaarde die hij stelde:

de absolute voorwaarde voor zo'n discussies is om het beleefd en respectvol te houden

Recap
1. Als jij denkt dat je het niet beleefd en respectvol kan houden
2. En daardoor "drempelvrees hebt om te posten"
3. Dan heb ik liever dat je wegblijft

De rest van je post ga ik niet op ingaan, maar dit stukje misinterpreteer je toch als een aanval die er geen is denk ik.

Hij zei (and I quote)

Opnieuw, de voorwaarde die hij stelde:

Recap
1. Als jij denkt dat je het niet beleefd en respectvol kan houden
2. En daardoor "drempelvrees hebt om te posten"
3. Dan heb ik liever dat je wegblijft

De rest van je post ga ik niet op ingaan, maar dit stukje misinterpreteer je toch als een aanval die er geen is denk ik.
Ik heb letterlijk uitgelegd waarom die drempelvrees er is. Dat een user dan zijn eigenlijk insinuatie van maakt het niet ok.

Om het simpel aan te tonen voor die drempelvrees:
- ik heb proberen aan te tonen met voorbeelden waarom ik denk dat die perceptie er is van een links forum.
- ik ben daarna door linkse users het volgende genoemd "
hypocriet, calimero, geen betrouwbare, inhoudelijke en rechtse poster"

Dan blijft het natuurlijk wel moeilijk om van die drempelvrees weg te geraken. En mijn drempelvrees was net van een bepaalde groep in een bepaalde groep weg gestoken te worden.

Toon mij gerust maar eens aan waar ik niet respectvol heb gereageerd? Help mij dan met aan te wijzen waar ik niet probeer inhoudelijk te posten in het feedback topic?

Terug
Bovenaan