Feedback Politiek & Actualiteit

Kan er dan iets gedaan worden aan de continue circlejerk in het gaza topic? Want deze discussies hebben we nu toch wel al enkele keren doorlopen.
 
Postlimiet of cooldown lijkt me niet bepaald aan de orde. De posts die geplaatst worden, moeten echter wel aan de standaard blijven voldoen, en niet verzanden in welles-nietes, eeuwig in rondjes draaien, of ontkrachte standpunten hergebruiken. Als het echt doordrammen wordt, zal het meestal er niet aan voldoen, en kunnen moderatoren ofwel even vragen om te minderen, ofwel een kaart trekken. Zoals hier gebeurd is.

Dat lijkt me eerder een voorbeeld van hoe de regels wél werken dan dat ze aangepast moeten worden.

Ik zie niet hoe die regels wél werken in dat topic. Het topic verzandt namelijk regelmatig in welles-nietes, en standpunten worden vaak gerecycleerd. Het ontneemt je de zin om er nog te participeren moet ik zeggen.
 
Ik vind het israel/palestina topic wel wat zielig aan het worden persoonlijk.

Iemand post een link over het leed veroorzaakt door Hamas op 7 oktober,
en er wordt meteen terug geschermt met:

"rioolkrant"
"Heb je dan begrip voor zulke zaken? *post random andere gebeurtenis* "
"maar zo'n dingen posten we maar beter niet hoor, want dan kunnen we evengoed dode baby's posten door bombardementen van israel".


Ik weet het, het is een heikel thema, en je kan er zo de pro israel en pro palestijnse users uitpikken,
maar dat de discussie zo moet ontaarden , vind ik niet ok.

Sommigen willen gewoon bepaalde feiten niet onder ogen zien denk ik dan? Want waarom zouden we bepaalde getuigenissen niet mogen posten? Er mag toch geen censuur heersen over de feiten?
 
Ik vind het israel/palestina topic wel wat zielig aan het worden persoonlijk.

Iemand post een link over het leed veroorzaakt door Hamas op 7 oktober,
en er wordt meteen terug geschermt met:

"rioolkrant"
"Heb je dan begrip voor zulke zaken? *post random andere gebeurtenis* "
"maar zo'n dingen posten we maar beter niet hoor, want dan kunnen we evengoed dode baby's posten door bombardementen van israel".


Ik weet het, het is een heikel thema, en je kan er zo de pro israel en pro palestijnse users uitpikken,
maar dat de discussie zo moet ontaarden , vind ik niet ok.

Sommigen willen gewoon bepaalde feiten niet onder ogen zien denk ik dan? Want waarom zouden we bepaalde getuigenissen niet mogen posten? Er mag toch geen censuur heersen over de feiten?
Nee, maar sommige artikels zijn pure emo zonder enige discussiewaarde. Dat wordt niet bestempeld als rioolkrant omdat wat erin staat niet waar zou zijn (waarschijnlijk, in dit geval), maar omdat het alleen maar emotionele artikels zijn die de gemoederen meer ophitsen. Daar ben ik het maar voor een stukje mee eens. Niet al het nieuws moet een droge opsomming zijn van de feiten. Maar een krant die zòò hard inzet op de meest schokkende en emotionele gebeurtenissen aan beide kanten, zoekt toch de sensatie op.

Die mogen gepost worden, maar als je klaagt over polarisatie: dat zijn de items die polarisatie in de hand werken. Je hebt het zelf al over pro-Israël en Pro-Palestijnse users. Ik kan mezelf niet onder één van die twee scharen, hoor. Er zijn meer dan twee kampen, en op één punt eens zijn met één persoon van kamp A, betekent niet dat je automatisch voor alles onder kamp A hoort. Het helpt ook om niet alles op die manier te lezen, maar eerder te lezen wat er staat zonder ze meteen in te delen in één van die twee kampen.
 
Verbaasd me dat er nog steeds geen sticky is met

"Lees mij eerst : Bron materiaal P&A"

Waarin een richting gegeven wordt wat er verwacht wordt van bronnen op dit forum. Is dat waterdicht? Tuurlijk niet..Guidance... Meer niet. En waar discussie kan plaats vinden over neutraal of niet... Is trouwens niet aan mij als P&A noob omdat op te starten moest dat uw tegenargument zijn 💀
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Verbaasd me dat er nog steeds geen sticky is met

"Lees mij eerst : Bron materiaal P&A"

Waarin een richting gegeven wordt wat er verwacht wordt van bronnen op dit forum. Is dat waterdicht? Tuurlijk niet..Guidance... Meer niet. En waar discussie kan plaats vinden over neutraal of niet... Is trouwens niet aan mij als P&A noob omdat op te starten moest dat uw tegenargument zijn 💀
Ik weet niet goed wat je precies bedoelt. Wat moet er precies in die sticky staan, misschien?
Er is een regel over kritisch omgaan met bronnen:
Wees kritisch en selectief voor (nieuws)bronnen en licht onbekende bronnen waar mogelijk toe. Wanneer eerder geposte nieuwsberichten niet correct of fake blijken te zijn, gelieve dan je post zelf aan te passen of anders te reporten zodat wij dat kunnen doen. Dit geldt des te meer voor social media en in het bijzonder Twitterberichten. Herhaal geen berichten die overduidelijk foutief zijn of die reeds debunked werden.

Welke guidance had je precies voor ogen?
 
Los van de inhoudelijke punten is de toon hier niet meer aangenaam. Gelieve de discussie respectvol te voeren, zonder beledigingen.
En het is vooral ergerlijk dat dusdanige poets altijd van dezelfde gebruikers komen, die geen enkele moeite doen om inhoudelijk bij te dragen, maar wel in ieder topic terreur komen zaaien door iemand anders mening weg te zetten alsof het geschreven is door een randdebiel.
Goed dat de desbetreffende posts verwijderd werden, maar een consequenterere en doeltreffende oplossing jegens voornoemde gebruikers zou best wel gepast zijn.

Kleine oproep: dat oneindig knippen van een tekst om op elke twee zinnen een kort antwoordje te typen, werkt heel vervelend om te lezen en in te pikken, en werkt gekissebis in de hand. Een paar alinea’s gegroepeerd per onderwerp is veel aangenamer.
En dit moet dan ook wel, gezien de gebeurtenissen van de voorbije weken/maanden hier op het forum, toch wel de meest wereldvreemde "oproep" zijn.
 
En het is vooral ergerlijk dat dusdanige poets altijd van dezelfde gebruikers komen, die geen enkele moeite doen om inhoudelijk bij te dragen, maar wel in ieder topic terreur komen zaaien door iemand anders mening weg te zetten alsof het geschreven is door een randdebiel.
Goed dat de desbetreffende posts verwijderd werden, maar een consequenterere en doeltreffende oplossing jegens voornoemde gebruikers zou best wel gepast zijn.


En dit moet dan ook wel, gezien de gebeurtenissen van de voorbije weken/maanden hier op het forum, toch wel de meest wereldvreemde "oproep" zijn.
Eerlijk gezegd vind ik dit een heel cryptische feedbackpost.

Het gaat over de discussie in het Verkiezingen-topic, kan ik aannemen? Ik weet niet over welke "zelfde gebruikers" het precies gaat, en ik snap dat het delicaat kan zijn om namen te noemen, maar ik zie in die discussie geen "vaste namen" van mensen die anderen wegzetten als randdebielen. Laat staan herhaaldelijk. Want als dat gebeurt, krijg je daar wel strafpunten voor en uiteindelijk een P&A-ban.

Je geeft aan dat het goed is dat de betreffende posts verwijderd zijn, maar er zijn volgens mij geen posts verwijderd. En ook daar: als dat herhaaldelijk gebeurt, komt er een doeltreffende oplossing rond die gebruikers en krijgen ze een P&A-ban. Maar zonder concrete posts, weet ik niet goed wat je bedoelt.

Zeker in combinatie met mijn oproep om posts niet tot in het oneindige te verknippen, waarbij ik ook voorbeelden heb voorzien. Ook dat gebeurt toch niet in dat topic? Ik wil graag helpen met de klacht, maar in dit geval loop ik een beetje verloren. De discussie werd erg bitsig en onaangenaam, absoluut mee eens. Dus daarop is ingegrepen.
 
Een hele post waarin ik uitleg waarom ik vind dat P&A een verziekte boel geworden is en ik niet meer wens deel uit te maken van dit forum wordt niet verplaatst naar hier waar het zogezegd meer thuishoort dan waar de problematiek zich effectief stelt maar compleet gedelete door een anonieme mod onder het mom dat dit niet in P&A deel hoort maar hier had moeten staan, van de beerput naar de vergeetput van het forum?

Verwacht je nu dat ik dit opnieuw allemaal ga liggen uittikken?

Ach weet je doe zo verder, hoe ook dit weer afgehandeld wordt door de moderatie is net wat ik aantoonde in mijn gedelete post.
Laat members die anderen persoonlijk aanvallen, members die geen enkele discussieerbare bijdrage leveren ander dan te speculeren over de motivatie achter een vraag van een ander member maar hun gang gaan.

Posts die niet meer inhoud hebben dan “jij maakt hier een probleem van omdat je een hypergevoelige dries van langenhove koffietassenverzamelaar bent” of “mensen die dit in vraag stellen zijn waarschijnlijk hetzelfde soort mensen dat de evolutietheorie in twijfel trekken” of “dat is een mening uit de wc-pot” zijn natuurlijk een enorme meerwaarde in een discussie in P&A het forumdeel waar zogezegd op een kwalitatieve manier gediscussieerd wordt en aparte registratie vereist is.

Moderatie grijpt alvast niet zelfstandig in.

Report je ze? Ook dat negeert men, die members mogen blijven posten, die posts en beledigingen mogen blijven staan, er moest zelfs geen moeite gedaan worden om ze te zoeken want ik had in mijn report de postnummer erbij gezet van diegene met de effectieve beledigingen.

Zelfs het deel van de post waar ik in ging over wat er polariserend is aan woorden als reply op StevenFM en effectief relevant was in de discussieis is mee gedelete terwijl het forummes van de mods haarfijn kan snijden in andere kwesties. Of helemaal niet zelfs zie alinea hierboven.

We kunnen al jaren zien dat het discussieniveau daar serieus daalt en eigenlijk alleen maar een forumdeel geworden is om elkaar de huid vol te schelden en nog louter bevolkt wordt door dezelfde 10 vaste gasten die in elke thread ook hetzelfde komen zeggen.
Maar als iemand dat aankaart op de verkeerde plek, ja dan moet je streng zijn hoor en meteen ingrijpen, postje deleten want postje was niet in het juiste vakje gelegd, nou dat is pas modereren.

Is het nu goed zo? In het juiste vakje gepost ja?

10 op 10, het forum is nu weer een aangename plaats geworden. Slaap rustig verder.
 
Verwacht je nu dat ik dit opnieuw allemaal ga liggen uittikken?
Post het dan meteen op de juiste plek?
Posts verplaatsen is voor mods wat meer werk. En waarom moeten zij die moeite doen als jij dat ook niet doet?

Report je ze? Ook dat negeert men, die members mogen blijven posten
Wie zegt dit? Jij kan NIET zien of er achter de schermen warns werden uitgedeeld. Als die warns niet voldoende opstapelen voor een ban, dan ja, kan een member blijven posten.

Edit: en ik kan zien dat bovenstaande je reeds door een collega-mod in pm is uitgelegd.
Dan negeer je ons dus gewoon (ipv wij jou) en heeft verdere discussie geen zin.
 
Laatst bewerkt:
Een hele post waarin ik uitleg waarom ik vind dat P&A een verziekte boel geworden is en ik niet meer wens deel uit te maken van dit forum wordt niet verplaatst naar hier waar het zogezegd meer thuishoort dan waar de problematiek zich effectief stelt maar compleet gedelete door een anonieme mod onder het mom dat dit niet in P&A deel hoort maar hier had moeten staan, van de beerput naar de vergeetput van het forum?

Verwacht je nu dat ik dit opnieuw allemaal ga liggen uittikken?

Ach weet je doe zo verder, hoe ook dit weer afgehandeld wordt door de moderatie is net wat ik aantoonde in mijn gedelete post.
Laat members die anderen persoonlijk aanvallen, members die geen enkele discussieerbare bijdrage leveren ander dan te speculeren over de motivatie achter een vraag van een ander member maar hun gang gaan.

Posts die niet meer inhoud hebben dan “jij maakt hier een probleem van omdat je een hypergevoelige dries van langenhove koffietassenverzamelaar bent” of “mensen die dit in vraag stellen zijn waarschijnlijk hetzelfde soort mensen dat de evolutietheorie in twijfel trekken” of “dat is een mening uit de wc-pot” zijn natuurlijk een enorme meerwaarde in een discussie in P&A het forumdeel waar zogezegd op een kwalitatieve manier gediscussieerd wordt en aparte registratie vereist is.

Moderatie grijpt alvast niet zelfstandig in.

Report je ze? Ook dat negeert men, die members mogen blijven posten, die posts en beledigingen mogen blijven staan, er moest zelfs geen moeite gedaan worden om ze te zoeken want ik had in mijn report de postnummer erbij gezet van diegene met de effectieve beledigingen.

Zelfs het deel van de post waar ik in ging over wat er polariserend is aan woorden als reply op StevenFM en effectief relevant was in de discussieis is mee gedelete terwijl het forummes van de mods haarfijn kan snijden in andere kwesties. Of helemaal niet zelfs zie alinea hierboven.

We kunnen al jaren zien dat het discussieniveau daar serieus daalt en eigenlijk alleen maar een forumdeel geworden is om elkaar de huid vol te schelden en nog louter bevolkt wordt door dezelfde 10 vaste gasten die in elke thread ook hetzelfde komen zeggen.
Maar als iemand dat aankaart op de verkeerde plek, ja dan moet je streng zijn hoor en meteen ingrijpen, postje deleten want postje was niet in het juiste vakje gelegd, nou dat is pas modereren.

Is het nu goed zo? In het juiste vakje gepost ja?

10 op 10, het forum is nu weer een aangename plaats geworden. Slaap rustig verder.
Ik heb je post verplaatst naar hier, hij stond in de feedbackthread voor het subforum Algemeen.

Je post is niet verplaatst naar hier, omdat het niet ging over inhoudelijke feedback over wat er beter kan of moet in het P&A-subforum, maar 20% ging over je onvrede over het afhandelen van individuele reports en 80% ging over precies dat waarvan gevraagd werd het te laten rusten.

De effectieve beledigingen hebben we gezien en behandeld, dus je aanname dat dat niet is gebeurd, is fout. Die waren niet netjes, maar maakten ook wel deel uit van een rondje moddergooien van beide kanten, waarna een moderator gevraagd heeft daarmee te kappen. Opnieuw een ingrijpen. Zelfstandig. Om de andere foute perceptie uit de wereld te helpen, verwijs ik je graag naar deze post: https://www.beyondgaming.be/threads/3-jaar-en-6-000-leden-later-hoera.28104/post-1173562

In de laatste 90 dagen: 380 actieve posters
In de laatste 30 dagen: 226 actieve posters

Het zijn echt niet dezelfde 10. Misschien zorgt de zelf aangehaalde polarisatie ervoor dat je vooral die 10 ziet, en weinig oog hebt voor de rest.

Waarmee ik niet wil zeggen dat we niet kunnen kijken naar de aanpak. Want soms worden discussies onaangenaam, dat merken wij ook. Van mij mag het gerust weer wat strenger worden, alleen zal het dan wel strenger worden voor iedereen, niet alleen voor de ander. Welke verstrengingen zouden jullie specifiek zien zitten?

De afgelopen tijd is het aantal P&A-bans teruggebracht van 3 naar 2, dus je tweede is een permanente, tenzij je uitzonderlijk de moderatie kunt overtuigen dat het daarna anders zal gaan. De groepen van warns zijn uitgebreid en gelijkgetrokken met de onderverdeling voor het hele forum, waardoor er iets meer warns zullen meetellen voor de P&A-ban.

Het is een mogelijkheid om de duurtijd van de warns op te trekken, waardoor ze langer blijven meetellen. Zou dat een oplossing zijn? Of we kunnen een voorstel doen dat je alleen "voorwaardelijk" terug mag uit een P&A-ban en dat elke warn meteen zorgt voor een uitsluiting. Denk er echter wel om dat gelijk welke verstrenging we doen, het blijft een oplopend puntensysteem. Dat wil zeggen dat er altijd posts zullen zijn die te ver gaan, maar waar nog geen direct gevolg aan verbonden is. Dat is met opzet zo, omdat we liever hebben dat users misschien wel tot het randje gaan, maar dan zelf wel gas terug nemen.

Of misschien is het ook gewoon een optie om het niet noodzakelijk te verstrengen in regels, maar enerzijds op te roepen tot beschaafde discussies vanuit de moderatie (zoals met die rode tekst van coldplayke, die dan wel opgevolgd moet worden) en anderzijds: be the change you want. Als iedereen het inhoudelijk houdt, zijn mening geeft en de ander zijn mening gunt ook al komen die niet overeen, als iedereen de posts niet meteen op z'n slechtst zou interpreteren... zou het ook al mooi zijn.
 
Nessaja: ik heb jou gisteren een pm gestuurd om uit te leggen dat er naast de rode modtekst ook is opgetreden. In die pm heb ik ook uitgelegd dat kritiek in de feedbackthread of in pm hoort. Jij koos ervoor om toch nog eens in de discussiethread de situatie bewust scheef voor te stellen en mijn pm te negeren.

Ik heb dan deze ochtend die post inderdaad verwijderd en jou in pm hierover op de hoogte gebracht. Je kiest weer om dit te negeren, het hier nog eens te verdraaien en te doen alsof er anoniem werd ingegrepen en je geen contactpunt had.

Mijn excuses dat ik gisteren de beledigingen niet uit de posts heb ge-edit. Dat had inderdaad beter gekund. Helaas is het ook voor mij soms druk en praktisch moeilijk om posts en quotes op mobiel te zitten aanpassen. Dan maak ik wel eens de afweging dat een post in de thread ook expliciet en publiek aangeeft waar de grens ligt, zeker aangezien je de beledigingen toch al gelezen had.

Dat je mijn uitleg blijft negeren, doet me denken dat je je zelf gewoon niet schappelijk wil opstellen en iets aangrijpt om een frustratie te uiten. Doe dat dan wel op een gepaste en eerlijke manier.
 
Omdat het misschien wat kan helpen om de angel er wat uit te trekken :

Ik was mee schuldig aan de onaangename toon in de thread. Ik heb me zelf wat teveel emotioneel laten reageren en heb ongepaste taal gebruikt.

Ik ben daar in de fout gegaan en heb daar terecht een waarschuwing (met punten) voor gekregen.

Uiteraard komt moderatie altijd 'te laat', het kwaad is immers al geschied. Het foute gedrag was echter mijn fout, waarna de moderatie naar mijn inziens correct heeft ingegrepen wanneer ze hier de tijd voor hadden. Mijn gedrag is niet ongestraft.

Over waar de grens voor strengere bestraffing moet liggen is natuurlijk een andere discussie. (zie post Loser)
 
Laatst bewerkt:
Zeker in combinatie met mijn oproep om posts niet tot in het oneindige te verknippen, waarbij ik ook voorbeelden heb voorzien. Ook dat gebeurt toch niet in dat topic?
Uw oproep om posts niet te verknippen: really, who bloody cares?
Op een moment dat er de laatste weken/maanden heel wat andere zaken mislopen op het forum, is een 'oproep' als deze wél heel erg misplaatst.

Niemand, maar dan werkelijk niemand zit op een dusdanige suggestie te wachten, maar wel op een degelijke interventie van de moderators om aan de verzuchtingen tegemoet te komen van alle misnoegde gebruikers die hierboven (en in het algemeen feedback topic) beschreven staan.

Maar in afwachting daarvan: blijf iedereen maar bestoken dat er niet in het juiste vakje gepost wordt, want de vorm is blijkbaar belangrijker dan de inhoud.
 
Uw oproep om posts niet te verknippen: really, who bloody cares?
Op een moment dat er de laatste weken/maanden heel wat andere zaken mislopen op het forum, is een 'oproep' als deze wél heel erg misplaatst.

Niemand, maar dan werkelijk niemand zit op een dusdanige suggestie te wachten, maar wel op een degelijke interventie van de moderators om aan de verzuchtingen tegemoet te komen van alle misnoegde gebruikers die hierboven (en in het algemeen feedback topic) beschreven staan.

Maar in afwachting daarvan: blijf iedereen maar bestoken dat er niet in het juiste vakje gepost wordt, want de vorm is blijkbaar belangrijker dan de inhoud.
Die verknipte posts werken de leesbaarheid tegen en zorgen ervoor dat je moeilijker overzicht behoudt van wat nu de essentiële argumenten zijn, door de hele tijd op ieder klein stukje een repliek te geven. Jou stoort het misschien niet, maar andere users wel, en er was niets mis met die oproep. Ik vind het misplaatst dat je je hier opwerpt als de stem van alle forumgebruikers.

Er is hier concreet gereageerd op iedere feedbackpost. En weet je wat we het meest van al horen? Jullie zijn te streng voor mij en niet streng genoeg voor de rest. En die verzuchting krijgen we van verschillende kanten van het politieke spectrum te horen. Naar wie moeten we luisteren?

We hebben jullie gehoord: er wordt te verhit gereageerd. Daar wordt wel degelijk door moderatoren op ingegrepen, mét strafpunten, maar zoals hierboven beschreven leidt niet iedere warn rechtstreeks tot een ban, en is dit altijd een opeenstapeling van punten, die ook weer vervallen na verloop van tijd. We vragen jullie om input welke verstrengingen volgens jullie nodig zijn, maar dan blijft het stil.
 
Coldplayke verwoordt het voortreffelijk. En mijn oproep voor het niet verknippen is een reactie op vragen vanuit de leden. Die jij wegzet als ‘helemaal niemand’. We luisteren naar alle leden.
 
We vragen jullie om input welke verstrengingen volgens jullie nodig zijn, maar dan blijft het stil.
Los van al de rest: dat is ook geen vraag waar 'wij' op kunnen antwoorden hé. Wij hebben geen zicht op hoeveel warns en strafpunten er worden uitgedeeld, en dat hoeft ook niet. Maar gezien wij geen informatie hebben, is elke input van ons behoorlijk arbitrair. Misschien kunnen we voor alle warns de strafpunten verdubbelen, maar welk effect gaat dat hebben? Dat plots de helft van het forum banned is of hier niet meer kan posten? :unsure:
 
Dat is nochtans wat sommige leden verwachten. 🤷‍♂️
En als oude krokodil kan ik aanvullen: het is nooit anders geweest. Ongeacht of de riem een stuk losser (done that) of strakker (done that) is getrokken. Of zoals nu met extra regels gereguleerd en een ongeziene hoeveelheid PM's en tijd gestoken in het verduidelijken van acties en context. Nooit is het goed voor diegenen die enkel hun eigen regels willen volgen. Nee, als ze dan vertrekken dan met slaande deur en natrappen.
 
Terug
Bovenaan