Feedback Politiek & Actualiteit

Finaal had een rood kadertje boven @phate_13 zijn post heel wat ergernis weggehaald. Ik snap die inconsistentie hierin niet echt.
Finaal had wat meer begrip voor het feit dat elke mod zijn eigen manier heeft om te reageren en 100% dezelfde manier van reageren in elke situatie gewoon onmogelijk is. Wij spreken in grote lijnen zaken af (zie de regels), maar élke post verdient een eigen behandeling en dan zit er zeker soms wat verschil in tussen hoe de ene en de andere mod reageert. En dat zal dan ook afhangen van welke informaticamiddelen de mod op dat moment gebruikt.
 
Finaal had wat meer begrip voor het feit dat elke mod zijn eigen manier heeft om te reageren en 100% dezelfde manier van reageren in elke situatie gewoon onmogelijk is. Wij spreken in grote lijnen zaken af (zie de regels), maar élke post verdient een eigen behandeling en dan zit er zeker soms wat verschil in tussen hoe de ene en de andere mod reageert. En dat zal dan ook afhangen van welke informaticamiddelen de mod op dat moment gebruikt.
Dat kan goed zijn maar dat neemt niet weg dat een kadertje de angel er veel sneller had uitgehaald na het reporten van nessaja.
 
Jij kunt mensen hun gedrag ook niet voorspellen. En wij modereren normaal gezien niet met als zwaartepunt het te verwachten gedrag. Wel mikken we te reageren naar wat het meest fair is vanuit ons overkoepelend standpunt. (en volgens de regels)
 
Dat kan goed zijn maar dat neemt niet weg dat een kadertje de angel er veel sneller had uitgehaald na het reporten van nessaja.
Er is daar in het rood gereageerd. Omdat het over beide kanten ging: het was moddergooien aan beide kanten. Dan kiezen we vaker voor zwarte of rode tekst dan voor een kadertje.

Daarnaast: De angel eruithalen? Nessaja wist dat er was ingegrepen. Die angel was er al uit.

Ook hier geldt: jouw oplossing klopt misschien, maar is niet die van anderen. Hier staat evenzeer kritiek over te veel rode kadertjes… we nemen dat zeker mee, maar hebben een redelijk rechtlijnige manier om dat aan te pakken. Alleen ontbreekt het vaak aan vertrouwen dat we het ook rechtlijnig aanpakken, en dat bijna altijd op basis van halve informatie en assumpties die niet worden herzien na uitleg. Nochtans zal dat vertrouwen op een bepaald punt wel nodig zijn, en zul je ervan uit moeten gaan dat we het eerlijk proberen te doen.
 
Dat kan goed zijn maar dat neemt niet weg dat een kadertje de angel er veel sneller had uitgehaald na het reporten van nessaja.
Ik had die ook al reported vlak ervoor, over een andere post in dezelfde thread. Geen idee of daar reactie op gekomen is door de mods. Ik heb er alleszins niks feedback over ontvangen.
 
Ik had die ook al reported vlak ervoor, over een andere post in dezelfde thread. Geen idee of daar reactie op gekomen is door de mods. Ik heb er alleszins niks feedback over ontvangen.
De report sluit automatisch na het geven van een warn. Geen idee of de reporter dan nog een melding "resolved" krijgt of niet.

Ik ben akkoord dat een kadertje op de post gerichter was geweest. Let wel: ik zie het niet als onze taak om per report een bericht naar de reporter te sturen om te verduidelijken wat er precies is gebeurd. Dat is zoals leerkrachten die iedere buis moeten motiveren om zich in te dekken, maar dan nog eens onbetaald. Hier heb ik dat bij Nessaja tot 2x toe in pm gedaan omdat het uit zijn reacties over de tussenkomst in de discussiethread duidelijk was dat hij uitging van een foute aanname, en dat wou ik rechtzetten. Dat doe ik niet proactief. Als er dergelijke mate van wantrouwen zou zijn, dan haalt nog meer open communiceren bovenop wat we nu al doen niet per se iets extra uit (dat is althans 1 les die ik hieruit trek), behalve dan extra werk voor vrijwilligers.
 
De report sluit automatisch na het geven van een warn. Geen idee of de reporter dan nog een melding "resolved" krijgt of niet.

Ik ben akkoord dat een kadertje op de post gerichter was geweest. Let wel: ik zie het niet als onze taak om per report een bericht naar de reporter te sturen om te verduidelijken wat er precies is gebeurd. Dat is zoals leerkrachten die iedere buis moeten motiveren om zich in te dekken, maar dan nog eens onbetaald. Hier heb ik dat bij Nessaja tot 2x toe in pm gedaan omdat het uit zijn reacties over de tussenkomst in de discussiethread duidelijk was dat hij uitging van een foute aanname, en dat wou ik rechtzetten. Dat doe ik niet proactief. Als er dergelijke mate van wantrouwen zou zijn, dan haalt nog meer open communiceren bovenop wat we nu al doen niet per se iets extra uit (dat is althans 1 les die ik hieruit trek), behalve dan extra werk voor vrijwilligers.
Nee dat snap ik maar ik denk dat er met dat kadertje (mag voor beide partijen van toepassing zijn) wel wat ergernis bij posters weggehaald kan worden die niet actief bij de discussies en warns betrokken zijn. Had Phate hier nu niet komen zeggen dat hij een warn gekregen had (chapeau daarvoor trouwens) is het voor derden gewoon onduidelijk en komt zo iets gewoon over als persoon X mag hier los met de benen vooruit gaan op poster Y omdat hij mening xyz aangedaan is.

Zo is het voor iedereen duidelijk en hoef je ook niet elke reporter persoonlijk aan te schrijven.
 
Nee dat snap ik maar ik denk dat er met dat kadertje (mag voor beide partijen van toepassing zijn) wel wat ergernis bij posters weggehaald kan worden die niet actief bij de discussies en warns betrokken zijn. Had Phate hier nu niet komen zeggen dat hij een warn gekregen had (chapeau daarvoor trouwens) is het voor derden gewoon onduidelijk en komt zo iets gewoon over als persoon X mag hier los met de benen vooruit gaan op poster Y omdat hij mening xyz aangedaan is.

Zo is het voor iedereen duidelijk en hoef je ook niet elke reporter persoonlijk aan te schrijven.
Het warnsysteem is niet openbaar. De redenen daarvoor staan hier en in de FAQ. Ik herneem mijn vorige punt: op een bepaald moment in elk systeem ga je ervan uit moeten gaan dat het eerlijk verloopt.

Edit: en een gewarnde hoeft dat niet te komen zeggen, de rest heeft daar gewoon geen zaken mee. De rode tekst maakt duidelijk wat kan en wat niet.
 
Laatst bewerkt:
ik denk dat er met dat kadertje (mag voor beide partijen van toepassing zijn) wel wat ergernis bij posters weggehaald kan worden die niet actief bij de discussies en warns betrokken zijn. Had Phate hier nu niet komen zeggen dat hij een warn gekregen had (chapeau daarvoor trouwens) is het voor derden gewoon onduidelijk
Cru gezegd: het gaat niemand enige moer aan wie een warn krijgt of wie een PM krijgt en wie niet.
 
Cru gezegd: het gaat niemand enige moer aan wie een warn krijgt of wie een PM krijgt en wie niet.
Wel consequent zijn. Een rood kader inpliceert niet dat de persoon een warn gekregen heeft net zoals wanneer er geen rood kader verschijnt ook niet wil zeggen dat er geen warns uitgedeeld zijn. Dat is toch wat hier altijd gezegd wordt en ik hoop dat mods dan ook eens op dezelfde lijn komen met wat ze zeggen en het ook duidelijk zeggen want zo niet blijft die perceptie bestaan.
 
Laatst bewerkt:
Wel consequent zijn. Een rood kader inpliceert niet dat de persoon een warn gekregen heeft net zoals wanneer er geen rood kader verschijnt ook niet wil zeggen dat er geen warns uitgedeeld zijn. Dat istoch wat hier altijd gezegd wordt en ik hoop dat mods dan ook eens op dezelfde lijn komen met wat ze zeggen en het ook duidelijk zeggen want zo niet blijft die perceptie bestaan.
Kwou net hetzelfde zeggen. Een rode kader impliceert toch niet dat er een poster een een PM of strafpunten gekregen heeft. Maar het duidt mooi aan dat de mods zulk gedrag niet door de beugel laten of dat er toch iets van gevolg aan gegeven wordt ongeacht of hier nu strafpunten aan vasthangen of niet. De rode kaart zoals op de voetbal he.
 
Kwou net hetzelfde zeggen. Een rode kader impliceert toch niet dat er een poster een een PM of strafpunten gekregen heeft. Maar het duidt mooi aan dat de mods zulk gedrag niet door de beugel laten of dat er toch iets van gevolg aan gegeven wordt.
Volgens mij zit daar wel deels de frustratie van sommigen, namelijk dat er verschilende mods zijn met een verschillende aanpak en dat die men die verschillende aanpak aanziet als x of y mag meer want ik heb (een voorberld natuurlijk) een rood kader en een warn gehad van coldplayke terwijl de weer erna loser persoon x ook een warn gegeven heeft (en die zat nu al aan het maximum waardoor die banned is) maar geen rood kader bij de post gezet.
En dan krijg je natuurlijk een helemaal andere perceptie.
Niet dat je dat als mod helemaal kan oplossen natuurlijk want het is ook aan diegene die die perceptie heeft om eens wat langer na te denken en in te zien dat het misschien niet terecht is.
 
Kwou net hetzelfde zeggen. Een rode kader impliceert toch niet dat er een poster een een PM of strafpunten gekregen heeft. Maar het duidt mooi aan dat de mods zulk gedrag niet door de beugel laten of dat er toch iets van gevolg aan gegeven wordt ongeacht of hier nu strafpunten aan vasthangen of niet. De rode kaart zoals op de voetbal he.
Die rode tekst toch ook?
Ik heb uitgelegd wanneer er een kader komt tov een rode tekst. En die lijn is niet zo vast. Maar we gaan toch echt niet doen alsof dat kleine verschil in dat ene aspect ook maar iéts uitmaakt?

Ik ga hier echt niet weer beginnen over perceptie. Zie vorige discussie daarover, punt. Het kan hier gaan over dit specifieke geval -dat volgens mij prima is uitgelegd al- of over verstrenging in P&A. Geen rehash van zweverige ideeen over perceptie die nooit hard te maken zijn en vooral dan de ene en dan de andere kant moeten bewijzen.

Het is kerstavond. Daar ga ik mijn dag niet mee vullen, en ik mag hopen dat niemand dat ook van onze vrijwilligers vraagt.
 
Die rode tekst toch ook?
Ik heb uitgelegd wanneer er een kader komt tov een rode tekst. En die lijn is niet zo vast. Maar we gaan toch echt niet doen alsof dat kleine verschil in dat ene aspect ook maar iéts uitmaakt?
Misschien meer dan je denkt maar nu ja daarvoor is dit feedbacktopic er nu eenmaal. Je doet er maar mee wat je wil.
Ik ga hier echt niet weer beginnen over perceptie. Zie vorige discussie daarover, punt. Het kan hier gaan over dit specifieke geval -dat volgens mij prima is uitgelegd al- of over verstrenging in P&A. Geen rehash van zweverige ideeen over perceptie die nooit hard te maken zijn en vooral dan de ene en dan de andere kant moeten bewijzen.

Het is kerstavond. Daar ga ik mijn dag niet mee vullen, en ik mag hopen dat niemand dat ook van onze vrijwilligers vraagt.
Nee loser dat moet hier nu vandaag opgelost zijn al laat ge uw kerstdiner ervoor vallen! Zei niemand ooit.... :)

Prettige feesten.
 
Coldplayke verwoordt het voortreffelijk. En mijn oproep voor het niet verknippen is een reactie op vragen vanuit de leden. Die jij wegzet als ‘helemaal niemand’. We luisteren naar alle leden.
Helemaal voortreffelijk.
Een volledige repliek over een 'suggestie' die mogelijks is aangebracht door een enkeling (waarvan akte, bij deze) maar totaal irrelevant voor het gros van de gebruikers.

Of denk je nu werkelijk dat er ook maar één iemand de deur achter zich heeft dichtgetrokken omdat hij/zij niet kon leven met één of andere stijl van citeren?
Maar die citaat-suggestie wordt wel droogweg geponeerd wanneer één van uw meest actieve gebruikers het schip verlaat (ik heb het dan over RidderBauknecht), wat op zijn beurt terug de illusie schept dat de moderators in een ivoren toren leven.
Ik zeg niet dat het zo is, maar door te blijven hameren op pietlulligheden terwijl uw forum leegloopt, is op z'n minst opmerkelijk en zorgt opnieuw voor frustratie bij anderen die hier meelezen, mijzelf incluis.
Dát is mijn punt.

Wanneer uw keuken in brand staat, ga je ook geen discussie starten over in welke kleur je de muren wil verven of in welk bakje de messen, dan wel de vorken moeten gelegd worden.
Maar dat is exact wat hier gebeurt.

Ik heb mijzelf de laatste weken bewust afzijdig gehouden en wat gepost in 'easy topics' over tv-programma's zoals De Slimste Mens, omdat ik weet dat de toon en teneur aldaar correct is.
Maar dan open ik, als passieve lezer, opnieuw enkele topics in P&A en dan word ik vrijwel onmiddellijk geconfronteerd met twee pagina's lang beledigingen en welles/nietes non-discussies van eenzelfde groepje gebruikers die al maanden lang het forum verzieken.
Het ontneemt elke zin om daar nog iets zinnig te schrijven, want je weet op voorhand dat je toch gaat worden aangevallen.

Daarnaast heb je ook gebruikers die het minder aanvallend maken, maar die constant woorden in de mond leggen van anderen.
Het wordt op een dusdanige manier ingekaderd alsof het daadwerkelijk een standpunt is van het 'slachtoffer', met als resultaat dat de betrokkene wordt weggezet als een randdebiel.
Het zijn methoden die systematisch worden toegepast, enkel en alleen om een polemiek te kunnen starten en de eigen standpunten kracht toe te brengen.
Ziekelijk.

Het is dan ook één van de redenen waarom heel wat gebruikers zich de laatste tijd hebben teruggetrokken; sommigen expliciet, anderen stilzwijgend.

Waarmee ik niet wil zeggen dat de moderators verantwoordelijk zijn voor de daden en woorden van voornoemde ergerlijke figuren, dat zou te gemakkelijk zijn.
Het probleem ligt vooral, in eerste instantie, bij die gebruikers zelf.
En kom mij niet vertellen dat je niet weet over wie het gaat, want als moderator verwacht ik wel dat je op z'n minst de vinger aan de pols kunt leggen.

En nogmaals, dit alles staat in schril contrast met de interventies van sommige moderators die de 'correcte' gebruikers op de vingers tikken omdat ze hun vork of mes in het verkeerde bakje gelegd hebben.
Hoeveel posts zijn intussen wel niet verplaatst omdat ze 'zogezegd' niet op de juiste plaats zijn gezet?

In elk geval, bekijk het maar met jullie forum.
Voorlopig hoeft het voor mij niet meer en ik zal binnen een paar maanden wel eens terug komen kijken, in de hoop dat één en ander wat beter verloopt hier.

CIaokes, byekes!
 
Helemaal voortreffelijk.
Een volledige repliek over een 'suggestie' die mogelijks is aangebracht door een enkeling (waarvan akte, bij deze) maar totaal irrelevant voor het gros van de gebruikers.

Of denk je nu werkelijk dat er ook maar één iemand de deur achter zich heeft dichtgetrokken omdat hij/zij niet kon leven met één of andere stijl van citeren?
Maar die citaat-suggestie wordt wel droogweg geponeerd wanneer één van uw meest actieve gebruikers het schip verlaat (ik heb het dan over RidderBauknecht), wat op zijn beurt terug de illusie schept dat de moderators in een ivoren toren leven.
Ik zeg niet dat het zo is, maar door te blijven hameren op pietlulligheden terwijl uw forum leegloopt, is op z'n minst opmerkelijk en zorgt opnieuw voor frustratie bij anderen die hier meelezen, mijzelf incluis.
Dát is mijn punt.

Wanneer uw keuken in brand staat, ga je ook geen discussie starten over in welke kleur je de muren wil verven of in welk bakje de messen, dan wel de vorken moeten gelegd worden.
Maar dat is exact wat hier gebeurt.

Ik heb mijzelf de laatste weken bewust afzijdig gehouden en wat gepost in 'easy topics' over tv-programma's zoals De Slimste Mens, omdat ik weet dat de toon en teneur aldaar correct is.
Maar dan open ik, als passieve lezer, opnieuw enkele topics in P&A en dan word ik vrijwel onmiddellijk geconfronteerd met twee pagina's lang beledigingen en welles/nietes non-discussies van eenzelfde groepje gebruikers die al maanden lang het forum verzieken.
Het ontneemt elke zin om daar nog iets zinnig te schrijven, want je weet op voorhand dat je toch gaat worden aangevallen.

Daarnaast heb je ook gebruikers die het minder aanvallend maken, maar die constant woorden in de mond leggen van anderen.
Het wordt op een dusdanige manier ingekaderd alsof het daadwerkelijk een standpunt is van het 'slachtoffer', met als resultaat dat de betrokkene wordt weggezet als een randdebiel.
Het zijn methoden die systematisch worden toegepast, enkel en alleen om een polemiek te kunnen starten en de eigen standpunten kracht toe te brengen.
Ziekelijk.

Het is dan ook één van de redenen waarom heel wat gebruikers zich de laatste tijd hebben teruggetrokken; sommigen expliciet, anderen stilzwijgend.

Waarmee ik niet wil zeggen dat de moderators verantwoordelijk zijn voor de daden en woorden van voornoemde ergerlijke figuren, dat zou te gemakkelijk zijn.
Het probleem ligt vooral, in eerste instantie, bij die gebruikers zelf.
En kom mij niet vertellen dat je niet weet over wie het gaat, want als moderator verwacht ik wel dat je op z'n minst de vinger aan de pols kunt leggen.

En nogmaals, dit alles staat in schril contrast met de interventies van sommige moderators die de 'correcte' gebruikers op de vingers tikken omdat ze hun vork of mes in het verkeerde bakje gelegd hebben.
Hoeveel posts zijn intussen wel niet verplaatst omdat ze 'zogezegd' niet op de juiste plaats zijn gezet?

In elk geval, bekijk het maar met jullie forum.
Voorlopig hoeft het voor mij niet meer en ik zal binnen een paar maanden wel eens terug komen kijken, in de hoop dat één en ander wat beter verloopt hier.

CIaokes, byekes!
Ik zou toch eens willen weten wie het groot probleem is volgens jou eerlijk gezegd, want ik denk dat iedereen wel andere accounts gaat opnoemen. Mogelijk ook gekleurd door vorige ervaringen.

Het is een subforum over politiek, je weet wel, die onderwerpen die ook tot caféruzies leiden. Allezja, je kan ook geen wonderen verwachten bij discussies die al sinds mensenheugenis voor frustraties zorgen.
 
Ik heb verduidelijking gevraagd over wie het ging, omdat we dat niet wisten. Ik heb verduidelijking gevraagd ivm specifieke posts en mogelijke verstrengingen. En niets gekregen. Je weigert ook te luisteren naar ons: zaken die je aanhaalt, waren al gebeurd of aangepakt voor je post. De post waar het om ging, is een heel milde belediging die is aangepakt. Dat is op geen enkele manier een P&A-ban. Ik heb ook al laten zien dat die ‘leegloop’ vooral in de hoofden zit van mensen die ontevreden zijn. De cijfers bewijzen het tegenovergestelde.

Opbouwende kritiek wordt verwelkomd, maar niemand is verplicht hier tegen zijn zin te blijven. Als je dat echt ziekelijk vindt, misschien beter zo laten. We luisteren naar ieders input. Is onze aanpak daarna nog niets voor jou? Oké, dan.
 
Man. Wat een kinderachtig gedoe zeg. Wat kunnen toch niet gaan verwachten van mods dat ze users deftig leren discussieren? Het is al sinds games.telenet.be dat ik zulke dingen lees. En ja, dat was ook de reden waarom ik in het begin van 9lives lange tijd het forum vaarwel gezegd had. Maar dat lag dan meer aan mezelf die niet om kon met anderen hun meningen en uitspraken. En samen met mij zullen er al een hele hoop zijn die pol en actua laten voor wat het is en dat is gewoon omdat het een gevecht is dat je niet kan winnen. En soms lees je er de grootste zever en bagger maar zolang men bij het uiten van die zever en bagger geen regels overtreed kunnen mods daar weinig aan doen. Misschien moeten we ons allemaal wat volwassener gedragen op internet en leren dat er meer meningen zijn waar je het niet eens mee bent dan wel en je daar bij neer leggen. Zonder daar als een bezetene in op te gaan (ik weet het, soms gemakkelijker gezegd dan gedaan). En als we eerlijk zijn is dat in het "echte" leven ook zo is maar daar kunnen of durven we niet altijd even hard reageren als op een forum en kan je ook gemakkelijker bepaalde meningen mijden. Het is gewoon iets waar je je in pol en actua moet bij neerleggen.


En ik vraag mij oprecht af of we nu echt belang moeten hechten aan die ciao byekes, toedeloe,zwaai zwaai uitspraken. Er zijn 2 kampen he hierover. Diegene die het eens zijn met uw mening en diegenen die het oneens zijn. Die eerste groep zal het misschien jammer vinden en de 2e zal je met veel plezier uitzwaaien. Maar om op die manier te proberen om het beleid te sturen is in mijn ogen not done. We zijn toch helemaal geen 14 jarige tieners meer die mensen onder druk proberen te zetten met zulke zever.
 
Terug
Bovenaan