Feedback Politiek & Actualiteit

Bij het vorig forum (vBulletin) hadden we zéér snel problemen bij te grote threads (en al zeker na het verwijderen van posts -> pagina's die ontoegankelijk werden en nog een boel andere miserie), en als we daarvoor een ticket openden verklaarden ze ons stapelzot dat we threads toelieten met meer dan tientallen pagina's ("dat is daar helemaal niet voor gemaakt, om te chatten bestaat andere software, ticket closed VERDOEME!!").
Soms mis ik die spookpagina's wel een beetje.

De goeie ouwe tijd :love:
 
Mooie oplossing, dus bij brede actuele topics zou het (eventueel) mogelijk zijn, mits het akkoord van de OP uiteraard. Ik ga dit heus niet voor elke thread beginnen aanvragen, en heb maar 1 user staan op ignore, laten we hopen dat het zo blijft...

Maar inderdaad geval per geval evalueren, komt imo toch niet zo vaak voor, en niet in een forumregel gieten. Hier zegt het gezonde verstand, dat er discussie mogelijk is, in feedback threads zoals deze. Dan vind ik dit een mooie consensus.

Maar mag ik vragen, ik zie de post van de originele OP niet meer staan. Wil dit zeggen dat deze eerste post werd overgenomen door een mod, of welke ingreep hebben jullie precies gedaan?
Ik heb de tekst die de mod heeft toegevoegd aan de OP weer afgesplitst naar een eigen post, en dat is nu de topicstarter.
Natuurlijk zie je de post van de originele OP niet meer staan, je negeert hem.
 
Ik heb de tekst die de mod heeft toegevoegd aan de OP weer afgesplitst naar een eigen post, en dat is nu de topicstarter.
Natuurlijk zie je de post van de originele OP niet meer staan, je negeert hem.
Snap. Dang

Effe gecheckt idd... En wat doet dit aan de postcounts? Alles +1?

Maar om nog een laatste keer terug te komen, in dit deel van het forum zijn er ongetwijfeld toch veel meer users die elkaar op ignore zetten. Ik vind het dan vreemd dat ik daar (als 1ste?) mee afkom...
 
Laatst bewerkt:
Bij het vorig forum (vBulletin) hadden we zéér snel problemen bij te grote threads (en al zeker na het verwijderen van posts -> pagina's die ontoegankelijk werden en nog een boel andere miserie), en als we daarvoor een ticket openden verklaarden ze ons stapelzot dat we threads toelieten met meer dan tientallen pagina's ("dat is daar helemaal niet voor gemaakt, om te chatten bestaat andere software, ticket closed VERDOEME!!").

Bij deze software is die IN THEORIE een pak stabieler (zeker voor de "gewone gebruikers") en raden ze het officieel niet af. Echter bij de héél grote threads merken we recent dat het modereren ervan al terug een uitdaging geworden is en de server er zich soms in durft verslikken. De kans bestaat er dus in dat we terug een limiet gaan opzetten (of als jullie met zen allen de ads aanvinken en/of veel dingen kopen via onze referer links, kunnen we nog es een server upgrade erdoorjagen :fingerguns_r: )
bedankt voor de uitleg :thumb:
 
Maar om nog een laatste keer terug te komen, in dit deel van het forum zijn er ongetwijfeld toch veel meer users die elkaar op ignore zetten. Ik vind het dan vreemd dat ik daar (als 1ste?) mee afkom...
Het is geen feedback, maar ik ignore helemaal niemand en ik vind dat eigenlijk nogal een dwaze functie op zo'n klein forum om eerlijk te zijn. Ik weet dat dat ingebakken zit in de forumsoftware en dit is dus geen kritiek naar de mods, maar als iemand je echt loopt te spammen of ongeoorloofde rotzooi loopt te sturen dan kan je die persoon reporten en wordt dat zo behandeld, voor de rest zie ik het nut eigenlijk niet.

Op een gigantisch forum als Reddit of Twitter kan ik begrijpen dat je mensen negeert, want vooraleer iemand daar actie onderneemt (als het al gebeurt) tegen spammers of trolls is je mentale gezondheid al naar de knoppen, maar hier worden reports toch altijd vrij snel opgepikt.

Er zijn hier heel veel accounts bij wie ik vaker wel dan niet eens goed met de ogen moet rollen wanneer ik posts van hun lees, of accounts met wie ik het 90% van de tijd niet eens ben, en er zijn er ook die al eens heel scherp uit de hoek durven komen tegen mij (maar 'wie de bal kaatst...' denk ik dan; ik ben ook niet altijd poeslief op P&A) of anderen, maar even goed heb ik al posts van die users gelezen waar ik het wel mee eens ben, of die mij aan het denken hebben gezet. Het kan enkel je wereldbeeld verbreden, denk ik dan. En je moet het niet met iedereen eens zijn. En opnieuw: als iets de spuigaten uitloopt, dan report ik dat.

Enfin, dat is natuurlijk maar gewoon mijn mening over het hele onderwerp.

TL;DR: Ik begrijp het nut van ignore niet echt op een klein forum.
 
Het is geen feedback, maar ik ignore helemaal niemand en ik vind dat eigenlijk nogal een dwaze functie op zo'n klein forum om eerlijk te zijn. Ik weet dat dat ingebakken zit in de forumsoftware en dit is dus geen kritiek naar de mods, maar als iemand je echt loopt te spammen of ongeoorloofde rotzooi loopt te sturen dan kan je die persoon reporten en wordt dat zo behandeld, voor de rest zie ik het nut eigenlijk niet.

Op een gigantisch forum als Reddit of Twitter kan ik begrijpen dat je mensen negeert, want vooraleer iemand daar actie onderneemt (als het al gebeurt) tegen spammers of trolls is je mentale gezondheid al naar de knoppen, maar hier worden reports toch altijd vrij snel opgepikt.

Er zijn hier heel veel accounts bij wie ik vaker wel dan niet eens goed met de ogen moet rollen wanneer ik posts van hun lees, of accounts met wie ik het 90% van de tijd niet eens ben, en er zijn er ook die al eens heel scherp uit de hoek durven komen tegen mij (maar 'wie de bal kaatst...' denk ik dan; ik ben ook niet altijd poeslief op P&A) of anderen, maar even goed heb ik al posts van die users gelezen waar ik het wel mee eens ben, of die mij aan het denken hebben gezet. Het kan enkel je wereldbeeld verbreden, denk ik dan. En je moet het niet met iedereen eens zijn. En opnieuw: als iets de spuigaten uitloopt, dan report ik dat.

Enfin, dat is natuurlijk maar gewoon mijn mening over het hele onderwerp.

TL;DR: Ik begrijp het nut van ignore niet echt op een klein forum.
Ik heb al gezegd waarom en hoe ik het gebruik, heeft imo niks te zien met hoe jij het voor ogen hebt...
 
Het is geen feedback, maar ik ignore helemaal niemand en ik vind dat eigenlijk nogal een dwaze functie op zo'n klein forum om eerlijk te zijn. Ik weet dat dat ingebakken zit in de forumsoftware en dit is dus geen kritiek naar de mods, maar als iemand je echt loopt te spammen of ongeoorloofde rotzooi loopt te sturen dan kan je die persoon reporten en wordt dat zo behandeld, voor de rest zie ik het nut eigenlijk niet.

Op een gigantisch forum als Reddit of Twitter kan ik begrijpen dat je mensen negeert, want vooraleer iemand daar actie onderneemt (als het al gebeurt) tegen spammers of trolls is je mentale gezondheid al naar de knoppen, maar hier worden reports toch altijd vrij snel opgepikt.

Er zijn hier heel veel accounts bij wie ik vaker wel dan niet eens goed met de ogen moet rollen wanneer ik posts van hun lees, of accounts met wie ik het 90% van de tijd niet eens ben, en er zijn er ook die al eens heel scherp uit de hoek durven komen tegen mij (maar 'wie de bal kaatst...' denk ik dan; ik ben ook niet altijd poeslief op P&A) of anderen, maar even goed heb ik al posts van die users gelezen waar ik het wel mee eens ben, of die mij aan het denken hebben gezet. Het kan enkel je wereldbeeld verbreden, denk ik dan. En je moet het niet met iedereen eens zijn. En opnieuw: als iets de spuigaten uitloopt, dan report ik dat.

Enfin, dat is natuurlijk maar gewoon mijn mening over het hele onderwerp.

TL;DR: Ik begrijp het nut van ignore niet echt op een klein forum.
Vooral niet op zaken als pol en actua. Sommigen verkondigen misschien wel altijd zaken waarmee je niet akkoord gaat maar door te ignoren creeer je volgens mij toch gewoon een grote echokamer. Imo zou je in zulke discussies zelfs de ignorefunctie moeten kunnen uitschakelen.
 
Ik heb al gezegd waarom en hoe ik het gebruik, heeft imo niks te zien met hoe jij het voor ogen hebt...
Tja, omdat hij 'altijd reacties zit uit te lokken'...

Ik blijf erbij: als dat kwaadwillig is of trolling dan kan je hem gewoon rapporteren en wordt er actie ondernomen door de mods. Voor de rest lijkt het mij vrij normaal dat je op een discussieforum reageert en converseert. Zeker in P&A, waar er toch verwacht wordt dat er op een zeker niveau in discussie wordt gegaan met mensen van alle politieke strekkingen. Er is daar nu al soms zo'n probleem waarbij sommige genuanceerde posts gewoon genegeerd worden. Als dan iedereen gretig gebruik maakt van de ignorefunctie dan gaan er daar niet veel boeiende gesprekken meer komen vrees is.

Ik heb daar ook momenten dat ik me begin op te winden in bepaalde users, maar dan verlaat ik de discussie gewoon, desnoods permanent als het te erg is.

En als het enkel is omdat je de user persoonlijk niet kan verdragen (wat je goed recht is) dan vind ik persoonlijk ook wel niet dat er daarvoor speciale accomodaties moeten worden gemaakt. Enfin, je hebt het vriendelijk gevraagd en ze hebben het gedaan: mij ook goed. Maar ik zou persoonlijk ook wel passen voor een forum waarin alle openingsposts gemaakt zijn door mods, dus wat mij betreft moet dat niet te veel meer gedaan worden.

[Edit] En dan nog op anderen beginnen reageren met een lach-emoji. Misschien dat je je dan toch net niet volwassen genoeg kan gedragen voor P&A dan?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben volledig akkoord met datgene dat @nestorius , @Sir.Killalot en @RidderBauknecht aanhalen.

Er is nu een aanpassing gebeurd op wens van één gebruiker omdat de forumsoftware doet wat het moet doen. Wat als ik nu beslis om iedereen van dit forum op mijn ignore-list te zetten? Gaan jullie dit voor mij ook zo in orde zetten bij elke thread van het ganse forum?
Dit klinkt overdreven, maar het is een logisch gevolg als je handelingen gaat doen met dergelijke willekeur. Ofwel doe je het niet ofwel doe je het aan de hand van een duidelijke beslissingsboom wanneer zoiets mag voorvallen. Dit geval per geval a la moment bekijken zou niet mogen op een voor de rest erg professioneel gerund forum. Imo…

Dan hebben we het nog niet over het nut van een ignore-functie op een forum. Als je jezelf moet beschermen om niet constant met dezelfde persoon in discussie te gaan en je kan dat niet uit zelf-discipline dan denk ik dat het beter is om wat afstand te nemen van het forum. Dan zou ik me over mezelf zorgen beginnen maken.
Buiten het feit dat je op een forum als dit waar veel meningen clashen eigenlijk een echo-kamer kan creëeren met die functie, das het doel voorbij denk ik dan.
 
Ik ben volledig akkoord met datgene dat @nestorius , @Sir.Killalot en @RidderBauknecht aanhalen.

Er is nu een aanpassing gebeurd op wens van één gebruiker omdat de forumsoftware doet wat het moet doen. Wat als ik nu beslis om iedereen van dit forum op mijn ignore-list te zetten? Gaan jullie dit voor mij ook zo in orde zetten bij elke thread van het ganse forum?
Dit klinkt overdreven, maar het is een logisch gevolg als je handelingen gaat doen met dergelijke willekeur. Ofwel doe je het niet ofwel doe je het aan de hand van een duidelijke beslissingsboom wanneer zoiets mag voorvallen. Dit geval per geval a la moment bekijken zou niet mogen op een voor de rest erg professioneel gerund forum. Imo…

Dan hebben we het nog niet over het nut van een ignore-functie op een forum. Als je jezelf moet beschermen om niet constant met dezelfde persoon in discussie te gaan en je kan dat niet uit zelf-discipline dan denk ik dat het beter is om wat afstand te nemen van het forum. Dan zou ik me over mezelf zorgen beginnen maken.
Buiten het feit dat je op een forum als dit waar veel meningen clashen eigenlijk een echo-kamer kan creëeren met die functie, das het doel voorbij denk ik dan.
Er zijn voldoende goeie redenen om een negeerlijst te gebruiken. Het is een functie die het forum aanbiedt, en als je om gelijk welke reden dan ook vindt dat het aangenamer is op het forum met iemand op de negeerlijst, geen probleem, toch? Het wordt nog geen echokamer omdat ik iemand eventjes liever op de negeerlijst zet dan dat ik een post maak die ikzelf liever niet had gemaakt, die andere persoon liever niet had gelezen en de thread doet ontsporen. Dus in dat geval kan ik het alleen maar aanraden.

En zelfs als het een echokamer zou worden omdat je echt alle posters met andere ideeën zou negeren, zolang je posts degelijk onderbouwd zijn, maakt dat voor alle andere gebruikers toch niks uit.

Over het eerste stukje kan ik kort zijn: Gaan we dat dan ook voor jou in orde zetten als je beslist iedereen te negeren? Nee. Maar waar we kunnen, blijven we wel graag gebruikersgericht.
 
Hebben jullie intern via de forumsoftware een zicht op wie er door wie genegeerd wordt? Als er iemand door meer dan [insert number] mensen genegeerd wordt, kan er besloten worden om geen topics af te splitsen met die persoon als TS. Voor zelfgestarte topics natuurlijk niet, maar vooral in P&A waar er nogal veel afgesplitst wordt.
 
En zelfs als het een echokamer zou worden omdat je echt alle posters met andere ideeën zou negeren, zolang je posts degelijk onderbouwd zijn, maakt dat voor alle andere gebruikers toch niks uit.
Toch even hier op antwoorden: ik ga het niet opdiepen, maar ik heb een tijd geleden wel heel duidelijk gemerkt dat bepaalde leden mensen op de ignore lijst hadden staan. User A postte dan een heel bericht, waarop User B dan antwoord gaf. Even verderop plaatste User A dan weer een nieuw bericht (als antwoord op User C) wat al deels weerlegd was door User B, waarbij hij heel de uitleg van User B negeerde. User B had dan die tweede post van User A opnieuw weerlegd in een nieuwe post, maar dat werd dan wederom genegeerd. Zo ging dat echt wel even verder.

Enfin, om een lang verhaal kort te maken: daar waren twee users volledig naast elkaar aan het praten, ook al kon je als derde heel duidelijk zien dat er op bepaalde punten al lang repliek was gegeven. Echt aangenaam om te lezen is dat ook niet, zeker niet op een forumgedeelte als P&A, waar het toch ook wel voor een groot deel draait om argumenten weerleggen, opbouwen, en voortbouwen op een ander zijn/haar post.

Mij maakt het echt niet uit dat die ignorefunctie blijft bestaan, want het is inderdaad deel van het forum, maar ik heb er dus als buitenstaander (ik zat niet mee in die discussie) al wel 'last' van gehad in P&A.
 
Ik ben het helemaal eens met @RidderBauknecht, die ignore functie gaat imo de bestaansreden van een forum compleet voorbij.

Enerzijds vind ik dat, wanneer het echt zo de spuigaten uitloopt met iemand dat het zo erg is dat je die op een ignorelist moet plaatsen, de moderatie hier al streng genoeg is waardoor die persoon wel zal aangepakt dan wel "bijgeleerd" zal worden, met als ultieme sanctie natuurlijk een ban.

Anderzijds vind ik het op een forum net verrijkend om ook meningen te lezen van en te discussiëren met posters die er op het eerste zicht een andere mening op nahouden. Zelfs wanneer je soms denkt dat die poster op het irritante af aan het discussiëren is, toch kan er vaak nog ergens een consensus komen waardoor je toch andere inzichten krijgt, in het slechtste geval heb je een "agree to disagree" en kan je ook gewoon doorgaan.
 
Zolang wij users de mogelijkheid geven om mensen op hun negeerlijst te zetten, vind ik niet dat ze daar publiek verantwoording voor moeten afleggen of zich daar beschaamd over moeten voelen als ze gebruik maken van die functionaliteit. Als iedereen mekaar op de negeerlijst begint te zetten omdat ze er een andere mening op nahouden, gaan we inderdaad een nutteloos en weinig leesbaar forum krijgen. Maar op dat geval dat Ridderbauknecht aanhaalt na, is het mij nog nooit opgevallen wie welke users op zijn negeerlijst zou hebben staan.

Wat mij betreft is de oplossing die hier voor dit probleem werd gevonden - de threadstarter aanpassen naar een andere user - een redelijke workaround voor dit specifieke geval. Mocht de vraag naar zo'n workarounds beginnen stijgen, staat het ons nog altijd vrij om dat case per case te bekijken en het niet meer te doen.
 
Terug
Bovenaan