Feedback Politiek & Actualiteit

Well copyright risico is dat dan? Er is geen verschil tussen het maken van een post of Twitter, en het maken van een post hier. Is elke forum-post dan copyrighted?

Ik heb soms de indruk dat het wat te ver gezocht wordt allemaal. Ondertussen zijn Login-Walls van Sociale-Media couranter een obstakel voor discussie op P&A.

Ik pleit niet voor een verplichting, maar het zou in elke geval bevorderlijk werken als er rekening mee werd gehouden.
 
op de pc kan ik ze ook niet zien, maar op de gsm wel. Nochtans op beide geen twitter. In elk geval zou ik ook wel graag hebben dat men de essentie van een twitter -post weergeeft en niet zomaar 1tje post zonder een woord uitleg.
 
Well copyright risico is dat dan? Er is geen verschil tussen het maken van een post of Twitter, en het maken van een post hier. Is elke forum-post dan copyrighted?

Ik heb soms de indruk dat het wat te ver gezocht wordt allemaal. Ondertussen zijn Login-Walls van Sociale-Media couranter een obstakel voor discussie op P&A.

Ik pleit niet voor een verplichting, maar het zou in elke geval bevorderlijk werken als er rekening mee werd gehouden.
Elke forum-post is effectief copyrighted. Het citeren ervan in een discussie wordt niet als problematisch gezien, het screenshotten of kopieren van de tekst naar een andere site is dat (juridisch) wel.

Het verschil tussen de link hierzetten met embedding en een screenshot is dat de inhoud van de post weg is als de persoon dat op twitter verwijdert. Als je een screenshot neemt is echter de post nog altijd zichtbaar, dat is het grootste copyright-issue die ik zie.

Het vertellen wat er in de link staat bij een twitter-link is idd nuttig, maar mensen verplichten om dat te doen en te bestraffen als ze dat niet doen, lijkt me wat overkill. En dat telkens laten toevoegen door een mod, dat lijkt me teveel werk.

Soit, ik snap het probleem, hé, maar zolang Twitter en co niet betalend worden (dan zou je hetzelfde hebben zoals de paywalls), lijkt het me minder gevraagd om met een anoniem account in te loggen op twitter dan dat het werk bij de poster moet liggen.
 
Ik begrijp de complicaties. Voor de duidelijkheid ben ik niet voor verplichting of bestraffen. Het was gewoon een oproep om de discussies in twitter-heavy threads leesbaarder te maken
 
Het vertellen wat er in de link staat bij een twitter-link is idd nuttig, maar mensen verplichten om dat te doen en te bestraffen als ze dat niet doen, lijkt me wat overkill. En dat telkens laten toevoegen door een mod, dat lijkt me teveel werk.
Toen ik dat de eerste keer las vond ik dit een prima manier om met dit probleem om te gaan, maar als ik er wat verder over na denk wringt er toch iets. Dat een mod geen beschrijving moet gaan toevoegen lijkt me logisch, maar waarom zou een poster dat niet moeten doen?

In sommige threads wordt er redelijk vaak gewoon een tweet gepost, en tot nu toe heb ik het niet kunnen lezen ervan beschouwd als het logische gevolg van geen Twitter account te willen aanmaken. Maar van de andere kant zitten we hier op een forum waar men discussieert over bepaalde zaken (al zeker hier in P&A). Een Tweet posten kan een heel nuttige toevoeging zijn aan een discussie, maar is op zich ook weer niet discussiëren. Meer nog, er bestaat al een platform wat eigenlijk perfect geschikt is om Tweets te delen met anderen om hun zo up-to-date te houden van de actualiteit: Twitter zelf.

Niet dat ik overigens wil dat het plaatsen van een Tweet zonder meer bestraft moet worden, maar enkele woorden samenvatting van waarover het gaat zou wel nut hebben. Als iemand een krantenartikel post dat achter een paywall zit heb je tenminste nog een titel en enkele woorden uitleg om te weten waarover iedereen nu aan het discussiëren is. Bij een Tweet heb je helemaal niks: een cryptische URL die geen enkele correlatie heeft met de inhoud. Waardoor je dus niet eens weet waarover iedereen praat.
 
Mag ik vragen waarom ik (op de gsm alvast) sommige threads niet kan zien tussen de nieuwste topics?

Ik kan enkel, om een voorbeeld te geven, de thread van oorlog in Oekraïne raadplegen via het hogere echalon, dus uitgezoomd als het ware, via de laatst geposte reacties op de generale forum pagina.

Bij mijn weten heb ik geen filters aanstaan... Of ik postrechten heb denk ik van niet, maar vind het gewoon vreemd...
 
Uitgezoomd via het hogere echelon? Kun je een screenshot geven?
Gewoon op het forum overzicht, als er bij laatst geposte reacties iemand op dat specifieke topic heeft gereageerd...

Ik zal eens fotooke proberen te nemen

Screenshot_20230823_201125_Samsung Internet.jpg


Die positie dus.
 
Topicstarter op de ignorelist?
Inderdaad, ik heb dit ook al voorgehad bij een sporttopic, nu valt mijne frank.

Zou dit geen optie zijn om daardoor toch geen threads te blokkeren ondanks dat OP toch op ignore list kan blijven staan??

Wat als iemand in populaire topics de thread heeft gestart, moet je dan telkens via omwegen daarnaartoe?

Vind ik wel een SERIEUS gedoe...

Ik heb die persoon geblokkeerd omdat hij voor mij althans altijd reacties zit uit te lokken, maar moet mij daarom de toegang tot bredere threads, ik overdrijf een beetje, 'ontzegd' worden?

Of is die optie niet beschikbaar met de forumsoftware?
 
Inderdaad, ik heb dit ook al voorgehad bij een sporttopic, nu valt mijne frank.

Zou dit geen optie zijn om daardoor toch geen threads te blokkeren ondanks dat OP toch op ignore list kan blijven staan??

Wat als iemand in populaire topics de thread heeft gestart, moet je dan telkens via omwegen daarnaartoe?

Vind ik wel een SERIEUS gedoe...

Ik heb die persoon geblokkeerd omdat hij voor mij althans altijd reacties zit uit te lokken, maar moet mij daarom de toegang tot bredere threads, ik overdrijf een beetje, 'ontzegd' worden?

Of is die optie niet beschikbaar met de forumsoftware?
Ik vraag het nog eens na, maar ik ben vrij zeker dat dat niet kan.
 
Thx, zou toch mogen imo

Stel nu dat ik de OP van je glimlach van vandaag of mijn ergernissen van vandaag op ignore heb gezet, moet ik dat dan allemaal missen? Om een voorbeeld te geven?
Update: de bedoeling van de negeerlijst is alle posts van die persoon te negeren. Niet ‘sommige’. Working as intended dus, vrees ik. En niet op die manier te omzeilen.
 
Update: de bedoeling van de negeerlijst is alle posts van die persoon te negeren. Niet ‘sommige’. Working as intended dus, vrees ik. En niet op die manier te omzeilen.
Thx voor de feedback, maar dat is toch de wereld op zen kop? Kan daar voor de openingspost dan geen enkele uitzondering voor worden gemaakt, wel gemiste kans van de software devs, althans voor mij
 
Misschien kan dit enigzins verholpen worden indien de moderatie bij het afsplitsen van discussies de OP in eigen naam zou posten. Mods kan je niet negeren en de meerderheid van P&A topics onstaan toch op die organische manier
 
Misschien kan dit enigzins verholpen worden indien de moderatie bij het afsplitsen van discussies de OP in eigen naam zou posten. Mods kan je niet negeren en de meerderheid van P&A topics onstaan toch op die organische manier
Agreed, maar deze worden toch vaak naar aanleiding van nieuwe berichten uit de media aangemaakt, beetje impulsief zelf vaak, dus ook door gewone leden. Om dan later een bredere discussie te worden...
 
Misschien kan dit enigzins verholpen worden indien de moderatie bij het afsplitsen van discussies de OP in eigen naam zou posten. Mods kan je niet negeren en de meerderheid van P&A topics onstaan toch op die organische manier
Mja, dat is wel zo, maar dan lijkt het alsof de enige activiteit van mods komt, en alsof alleen mods topics mogen starten. Wat ook niet fijn is voor mensen die veel tijd stoppen in een mooie openingspost.

In dit geval is de post wel toevallig afgesplitst bij die poster, dus daar ligt het misschien wel anders.
 
Ge weet toch dat ik uw posts kan lezen, gewoon op het knopje duwen. is gewoon een reminder dat ik niet op uw uitspattingen moet ingaan, en das het laatste dat ik daarvan gezegd heb

Zo ziet er dat uit voor diegenen die het zich afvragen...

Bekijk bijlage 22262

Een en ander zou opgelost moeten zijn!
Als Tweak geen topicstarter wil zijn: ja sorry he, JAMMER DAN.

Let wel: dit is geen structurele oplossing en succes in het verleden biedt geen garantie op succes in de toekomst.
 
Terug
Bovenaan