Feedback Politiek & Actualiteit

Ik merk dat de kwaliteit van de "Oorlog tussen Rusland en Oekraïne" serieus aan het achteruitgaan is. Enerzijds door posters die pure Kremlin propaganda komen neerpennen (als ze al niet rechtstreeks van een Russische botfarm komen), anderzijds door posters die te pas en te onpas afkomen met whataboutisms over de oorlogen van de VS.

De reguliere posters gaan er gelukkig altijd goed tegenin (waarvoor hulde) maar het is echt niet fijn om het topic zo te volgen. Ik weet niet hoe de rest hier over denkt, maar kan er vanuit de moderatie misschien wat van meer nabij op toegekeken worden dat dit niet de spuigaten uitloopt?
 
Ik merk dat de kwaliteit van de "Oorlog tussen Rusland en Oekraïne" serieus aan het achteruitgaan is. Enerzijds door posters die pure Kremlin propaganda komen neerpennen (als ze al niet rechtstreeks van een Russische botfarm komen), anderzijds door posters die te pas en te onpas afkomen met whataboutisms over de oorlogen van de VS.

De reguliere posters gaan er gelukkig altijd goed tegenin (waarvoor hulde) maar het is echt niet fijn om het topic zo te volgen. Ik weet niet hoe de rest hier over denkt, maar kan er vanuit de moderatie misschien wat van meer nabij op toegekeken worden dat dit niet de spuigaten uitloopt?
Voor mij idem in de "nieuwe rellen" thread (Franse tiener doodgeschoten door politie). Ik ben me er bewust van dat er al heel wat ingrepen gedaan worden door de moderatie. Chapeau voor de moderatie. Chapeau aan iedereen die er uitgebreid in blijft antwoorden op een serieuze manier. Maar het blijven verdraaien van woorden, het gewoon blijven opwerpen van dezelfde zaken die al verschillende keren geduid, geplaatst of ontkracht zijn, ... het ontneemt me steeds meer de moed om op een rustige, deftige manier hier op in te gaan als voor de zoveelste keer hetzelfde riedeltje herhaald wordt.

Ik snap de moeilijkheden om er op in te grijpen. Heel wat dingen die opgeworpen worden zijn niet persé vreemd of fout volgens de regels van het forum, maar het zelfde steeds opnieuw en opnieuw en opnieuw zien passeren, doet de discussie heel wat oneer aan.

Edit : Ik vraag me echt af op welke manier er uberhaupt mee om kan gegaan worden. Advies hieromtrent zou ik alvast welkom heten.
 
Voor mij idem in de "nieuwe rellen" thread (Franse tiener doodgeschoten door politie). Ik ben me er bewust van dat er al heel wat ingrepen gedaan worden door de moderatie. Chapeau voor de moderatie. Chapeau aan iedereen die er uitgebreid in blijft antwoorden op een serieuze manier. Maar het blijven verdraaien van woorden, het gewoon blijven opwerpen van dezelfde zaken die al verschillende keren geduid, geplaatst of ontkracht zijn, ... het ontneemt me steeds meer de moed om op een rustige, deftige manier hier op in te gaan als voor de zoveelste keer hetzelfde riedeltje herhaald wordt.

Ik snap de moeilijkheden om er op in te grijpen. Heel wat dingen die opgeworpen worden zijn niet persé vreemd of fout volgens de regels van het forum, maar het zelfde steeds opnieuw en opnieuw en opnieuw zien passeren, doet de discussie heel wat oneer aan.

Edit : Ik vraag me echt af op welke manier er uberhaupt mee om kan gegaan worden. Advies hieromtrent zou ik alvast welkom heten.
Of iedere keer de opdeling tussen links en rechts.
 
Voor mij idem in de "nieuwe rellen" thread (Franse tiener doodgeschoten door politie). Ik ben me er bewust van dat er al heel wat ingrepen gedaan worden door de moderatie. Chapeau voor de moderatie. Chapeau aan iedereen die er uitgebreid in blijft antwoorden op een serieuze manier. Maar het blijven verdraaien van woorden, het gewoon blijven opwerpen van dezelfde zaken die al verschillende keren geduid, geplaatst of ontkracht zijn, ... het ontneemt me steeds meer de moed om op een rustige, deftige manier hier op in te gaan als voor de zoveelste keer hetzelfde riedeltje herhaald wordt.

Ik snap de moeilijkheden om er op in te grijpen. Heel wat dingen die opgeworpen worden zijn niet persé vreemd of fout volgens de regels van het forum, maar het zelfde steeds opnieuw en opnieuw en opnieuw zien passeren, doet de discussie heel wat oneer aan.

Edit : Ik vraag me echt af op welke manier er uberhaupt mee om kan gegaan worden. Advies hieromtrent zou ik alvast welkom heten.
Een antwoord van mij als gebruiker: Voor mij helpt het in zo'n discussie altijd om me te bedenken dat ik de post niet maak om de ander te overtuigen, maar voor de meelezer. Die zal z'n conclusies wel trekken na het lezen van de posts en misschien heel even bij de andere kant stilstaan terwijl die dat anders niet zou gedaan hebben: post geslaagd. En dan maakt het uiteindelijk niet meer zo heel veel uit of er nog overduidelijk woorden worden verdraaid, dat merkt iedereen die een béétje open staat in die discussie ook wel.

Het mod-antwoord na een beetje overleg, ook op de post van @JelleCa: Blijven verdraaien van woorden en opwerpen van steeds dezelfde ontkrachte zaken vallen onder Gebrekkige Argumentatie. Die lijn is dun en we willen iedereen ook de kans geven om in te stappen in een discussie. Dus voor een nieuwe stem in die discussie gaan we niet meteen warns trekken als die oprecht aankomt met een standpunt dat al besproken is. Dat vragen jullie ook niet. Maar als dat herhaaldelijk en moedwillig is, kunnen we dat zeker bestraffen. Maar posts die "niet proper" zijn maar op zich wel goed beargumenteerd, daartegen kunnen we niet zomaar optreden, en eigenlijk willen we dat ook niet. Een goed beargumenteerde pro-Ruslandpost zal bijvoorbeeld mogen blijven staan hier, want we modereren niet op meningen maar op inhoud. En soms is die grens niet eenvoudig.

Voor de Ruslandthread specifiek kunnen we in ieder geval zeggen dat de ogen gespitst zijn op de steeds terugkerende vergelijking met de VS en dat whataboutisme, bedankt om dat aan te geven. Die willen we er niet terugzien en dat zullen we duidelijk maken. Posts die gebrekkig beargumenteerd zijn, worden ook zo behandeld en dat zullen we wat nauwlettender in het oog houden. Het zijn de goed beargumenteerde en goed doordachte posts die we willen beschermen tegen de "driveby shitpostings".

Vergeet ook niet te reporten, dat helpt de moderatie enorm om snel te kunnen reageren op zaken.
 
Kan er bij het afsplitsen van threads wel iets secuurder te werk gegaan worden want nu staan er reacties in het algemene nieuws topic (door een mod nota bene) die eigenlijk in het VDB weigert zijn mails openbaar te maken topic horen. En het is niet enkel deze keer dat zo'n zaken gebeuren maar frequent gebeurd het wel dat posts ofwel blijven staan ofwel er veel te veel gemoved wordt.
 
Kan er bij het afsplitsen van threads wel iets secuurder te werk gegaan worden want nu staan er reacties in het algemene nieuws topic (door een mod nota bene) die eigenlijk in het VDB weigert zijn mails openbaar te maken topic horen. En het is niet enkel deze keer dat zo'n zaken gebeuren maar frequent gebeurd het wel dat posts ofwel blijven staan ofwel er veel te veel gemoved wordt.
Als gebruikers nog aan het werken zijn aan posts, is het onmogelijk om die al mee te verplaatsen. Ze moeten handmatig verplaatst worden en deze keer vanuit twee verschillende topics naar een derde. Dan kan het eens gebeuren dat er ongemerkt een achterblijvertje is, waar iemand ànders dan weer al op aan het reageren is. Dat is altijd een kwestie van even 10 minuten in het oog houden. Deze keer 12 minuten, zolang heeft de post fout gestaan.
 
Als gebruikers nog aan het werken zijn aan posts, is het onmogelijk om die al mee te verplaatsen. Ze moeten handmatig verplaatst worden en deze keer vanuit twee verschillende topics naar een derde. Dan kan het eens gebeuren dat er ongemerkt een achterblijvertje is, waar iemand ànders dan weer al op aan het reageren is. Dat is altijd een kwestie van even 10 minuten in het oog houden. Deze keer 12 minuten, zolang heeft de post fout gestaan.
Of users herkweken :p

Ik report mijn eigen posts als ik het zie met de vraag om te verplaatsen. Als er dan al reacties op gekomen zijn eer de report behandelt wordt, worden die ook mee verplaatst meestal :)
 
Het is maar een internetforum en ik merk dat het beter is voor mijn humeur als ik hier gewoon wegblijf dus dat ga ik wat meer doen, maar ik ga het wel gewoon zeggen. Doe ermee wat je wilt:

Ik vind echt dat de moderatie soms te los is hier. Daar zijn meerdere voorbeelden van (die ik al in PM heb toegelicht ook nadat ik -geen probleem mee- een warn heb gekregen voor op de man spelen tegen zo'n comment) maar dit bericht, bijvoorbeeld. OK, daar staat een warning bij, maar waarom wordt dat niet gewoon verwijderd? Los van het feit dat het puur HLN comments niveau is (serieus, 'big money pharma vacc campagne', zijn dat de onderbouwde argumenten van P&A?) is het ook gewoon volledig offtopic en staat er een stroman van jewelste in ('op restaurant op uw eten hoesten zonder probleem', ja dat deed iedereen tijdens COVID) dus waarom blijft dat staan?

Discussies gaan in P&A al genoeg offtopic en er zijn de laatste tijd weer heel wat (soms volledig nieuwe) accounts die niet meer doen dan een knuppel in een hoenderhok komen gooien met berichten zonder iets van onderbouwing, dus wat mij betreft mogen discussies toch net dat ietsje strakker on topic gehouden worden. Ik begrijp dat je niet te veel aan 'censuur' (ik vind zulke berichten verwijderen geen censuur, maar goed) wilt doen, maar als er te veel mag dan worden discussies hier echt niet meer de moeite om te blijven volgen.

Van mij moet er niet onmiddellijk met warns en bans gegooid worden, maar de moderatie mag wel een iets actievere rol spelen in het modereren (in de zin van 'debatmoderator,' niet in de zin van banhammer gooiende internetpolitie) van de gesprekken vind ik. Je kan blijven zeggen 'users moeten reageren in de thread' of 'je ziet niet wat we achter de schermen doen,' maar als ik als voetballer net een match heb gespeeld waarin de scheidsrechter schijnbaar alles laat begaan dan ben ik er helemaal niks mee als die scheidsrechter achteraf in de kleedkamer van de tegenpartij staat om gele kaarten uit te delen. Dan denk ik 'die liet dat allemaal begaan, dus de volgende keer doe ik mee'.

En ik heb het hier voor alle duidelijkheid niet over bitsige toontjes of harde woorden (dat doe ik zelf ook, en dat doen anderen ook, en dat vind ik logisch in discussies over zulke gevoelige topics, dan kan het wel eens aanbranden) of over meningen die me niet aanstaan, maar over prullaria als overduidelijke stromannen, extreme zaken claimen zonder ook maar iets van bewijs, in threads binnenvallen zonder zelfs maar de vorige vijf berichten te lezen en iets te posten wat drie berichten boven je al ontkracht/vermeld is geweest, ... Van die discussievervuilende rotzooi.

En om op een positieve noot te eindigen: hulde voor de manier waarop jullie die thread over die schietpartij in Frankrijk hebben aangepakt. Ik heb daar ongelofelijk gore, racistische rotzooi gelezen en dat werd toch vrij snel opgelost.
 
Het is maar een internetforum en ik merk dat het beter is voor mijn humeur als ik hier gewoon wegblijf dus dat ga ik wat meer doen, maar ik ga het wel gewoon zeggen. Doe ermee wat je wilt:
Op verschillende punten van je post, zoals minder actieve moderatie en nieuwe accounts die denken op HLN te zitten, was mijn eerste reactie: "ah, het zal zomervakantie zijn".

Verder vind ik het niveau soms ook om van te huilen, maar "plus est en vous" gaat niet voor iedereen op zeker.
 
Op verschillende punten van je post, zoals minder actieve moderatie en nieuwe accounts die denken op HLN te zitten, was mijn eerste reactie: "ah, het zal zomervakantie zijn".
Klopt, dat begint wel op te vallen, dat het hier in de zomer een wat lager niveau is. Geen probleem mee, en de mods verdienen ook vakantie, maar ik heb het ook grotendeels over gevallen waarbij de moderatie het wel al gezien heeft (want gereageerd op een report, of al in de thread gepost, ...) en, in mijn ogen, soms te weinig doet. Ik heb persoonlijk de indruk dat het allemaal wat losser is tegenover pakweg 8 maanden geleden, en dat vind ik spijtig omdat ik het echt fascinerend vind om al die meningen en standpunten over onze Belgische actua te lezen in een omgeving die wat minder onnozel is dan Reddit of Twitter.

Het staat iedereen natuurlijk vrij om het daar niet mee eens te zijn, en als de conclusie is dat mijn beeld van P&A niet wenselijk is of onhaalbaar dan trek ik mijn conclusies daar wel uit want de wereld en dit forum draait niet rond mij maar zo heb ik mijn feedback toch gegeven.
 
Laatst bewerkt:
Tgoh, ik ga hem een beetje algemener beantwoorden :)
Eerst en vooral: boodschap begrepen en ondertussen zijn we daar al mee aan de slag aan het gaan. Onder andere in het Oekraïnetopic zijn een paar zaken wat scherper gesteld, en er is daar al gevraagd om bepaalde dingen te laten. In andere topics is datzelfde al gebeurd. Alleen, ook daar zal het resultaat soms wat op zich laten wachten en het is niet omdat we dat nu doen, dat plots alle posts die je van minder niveau vindt preventief zullen verdwijnen.

Wat ook is, is dat we alle gebruikers de kans willen geven om wel op een fijne manier mee te draaien. Dus overtreding = perm zal niet lukken. En zolang dat niet gebeurt, zullen er altijd posts staan die je (en wij misschien ook) liever niet hebben. Dat is een proces van verschillende kansen, als er door de hele community wordt gevraagd om die kansen nog eens te beperken en elke ban uit P&A meteen permanent te maken, bijvoorbeeld, of de lat voor een P&A-ban lager te leggen, zijn we altijd bereid om daarnaar te handelen.

Maar ik zou toch "minder actieve moderatie" willen nuanceren... De gelinkte post heeft 1u15 online gestaan zonder duiding. Hij is niet verwijderd, omdat we dat liefst zo weinig mogelijk doen en anders die twee antwoorden mee weg hadden gemoeten. Terwijl die nu mooi aangeven dat het niet alleen de moderatie is die onderbouwing vraagt, maar ook de community. Om je analogie van die scheidsrechter te hanteren: als ik die post verwijder, heb jij de originele gezien en weet je nu dat de scheidsrechter gefloten heeft. Maar alle andere users niet.

En ik weet niet of je over minder actieve moderatie kunt spreken als je de cijfers van het aantal reports van de laatste 90d ziet:
reports.png


Dat is berewerk dat verzet wordt, op superkorte tijd. In de tijd van 9lives, met een veel grotere crew, was de responstijd tien keer langer. Natuurlijk, daar zijn jullie niks mee. Dat verandert niks aan het niveau dat je ziet (waar ik ook niet over wil overdrijven, soms is onderling praten ook gewoon dat) of de posts die je onterecht (on)behandeld ziet.

Die debatmoderatorrol wordt vaak ook al opgenomen in de mate van het mogelijke, aangezien een 24-uurs-debatmoderator niet haalbaar is en die zich ook onmogelijk kan inlezen in elk onderwerp zodat hij daarin een expert wordt. Ook hierover staan we open voor input en concrete voorstellen, maar op dat vlak denk ik dat we niet heel veel anders kunnen doen. Behalve dat dat misschien zichtbaarder moet (maar dan is verwijderen weer een slecht idee).
 
Laatst bewerkt:
Ik volg de kritiek van @RidderBauknecht en dat is ook de kritiek die @ugar vroeger al eens gegeven had (en ook de reden waarom hij hier minder actief was dacht ik). Het is gewoon ongelofelijk irritant om iedere keer maar weer een hoop woorden in de mond gelegd te worden door bepaalde (en meestal dezelfde) users, altijd maar weer dezelfde nagels waarop geklopt wordt, altijd terug dezelfde politieke onwaarheden en zever te lezen en van zodra het gaat over migranten altijd maar dezelfde oplossingen en racistische praat te moeten lezen. En dan begrijp ik dat de moderatie zegt dat het mag blijven staan omdat er genoeg tegenspraak op komt maar jammer genoeg zijn het altijd dezelfde mensen die de moeite moeten doen om daar tegenin te gaan. En op een gegeven moment raken die dat ook beu en dan blijft er enkel nog een echokamer over. Zo had ikzelf voor mij uitgemaakt dat ik gewoon niet in het rellen topic ging posten omdat ik voorhand wist hoe het ging aflopen. (En het toch niet kunnen laten en daar weer spijt van, weeral verloren moeite) Jammer maar ik geloof toch dat als er niet harder tegen opgetreden zal worden er gewoon een forumonderdeel zal overblijven met enkel nog de extreme stemmen en de rest zal er zich wijselijk uit houden. Wat je volgens mij nu ook al kan beginnen zien.
 
Het idee lijkt een beetje te bestaan dat er niets aan "extreme stemmen" wordt gedaan, of niet genoeg.

We gaan niet de hele interne keuken prijsgeven, maar het systeem waarbij je na een te snelle opeenstapeling van warns een permban uit p&a krijgt, is wel in werking. Er zijn momenteel een 20-tal users die zo'n ban hebben gekregen.

Uiteindelijk komt veel van de vertraging waar jullie het over hebben hierop neer: we hebben niet genoeg moderatoren om nauwgezet iedere thread op te volgen, proactief in te grijpen, snel genoeg iedere report te behandelen, ... En ook al hadden we wel de bemanning daarvoor, dan nog willen we zeker in politiek en actualiteit de reports door minstens 4 ogen laten bekijken, dus je moet eigenlijk al een dubbele bezetting hebben. De laatste keren dat we vacatures online hebben gezet, kwam er voor politiek en actualiteit geen enkele kandidaat vrijwillig naar voren. Een gemakkelijke opdracht is het niet. :)

Als ik even mijn eigen indruk van p&a mag geven: ik vind het eigenlijk vaak geen slechte plek om te lezen of om te posten. Je zit hier echt wel met een userbase met veel kennis die in de meeste gevallen zich ook op een deftige manier weet uit te drukken, ongeacht aan welke kant van het politiek debat men zich bevindt. Het gebash op politiek en actualiteit dat soms naar algemene discussies doorsijpelt vind ik dan weer een beetje overroepen. Als je het subforum vergelijkt met andere plaatsen op het internet, vind ik dat er weinig plekken zijn waar over de grote lijn heen op zo'n constructieve manier wordt geargumenteerd als hier.
 
Opmerking: wat er bestempeld wordt als discriminatie/racisme/... is ook subjectief, gezien er geen enkele mod handelt vanuit een professionele achtergrond (afaik)

Dus de users die gebanned worden, uitdelen van warnings etc, zijn ook biased op een persoonlijke overtuiging.
Wat sommige hier als racisme/discriminatie ervaren, is mogelijks gestaafd op ... werkelijk niks.

my 2 cents
 
Opmerking: wat er bestempeld wordt als discriminatie/racisme/... is ook subjectief, gezien er geen enkele mod handelt vanuit een professionele achtergrond (afaik)

Dus de users die gebanned worden, uitdelen van warnings etc, zijn ook biased op een persoonlijke overtuiging.
Wat sommige hier als racisme/discriminatie ervaren, is mogelijks gestaafd op ... werkelijk niks.

my 2 cents
Ik vind het toch een beetje een gemakkelijk argument dat zonder iemand die professioneel met discriminatie bezig is, alles hier zogezegd op losse schroeven zou staan hoor. Er zullen wel wat posts zijn waar je uren over kan debatteren, voor zover dat al niet wordt gedaan, maar in pakweg dat topic over de rellen in Frankrijk stonden er volgens mij wel overduidelijke voorbeelden. Lijkt me een beetje als een wagen in een zone 30 zien voorbijvliegen, maar niet mogen zeggen dat die te snel ging want geen geijkte flitser terplekke.

Daarbij, als iemand hier post gaat die toch ook akkoord met de forumregels?
 
Opmerking: wat er bestempeld wordt als discriminatie/racisme/... is ook subjectief, gezien er geen enkele mod handelt vanuit een professionele achtergrond (afaik)
Huh? Moet je 'een professionele achtergrond' hebben om zaken als 'alle bruinen buiten' of 'we moeten zwarten meer controleren dan blanken op de trein' te bestempelen als racisme? Er worden hier wel degelijk zaken gepost (en de meesten daarvan worden gelukkig verwijderd, dus kan ik niet naar voorbeelden linken) die gewoon zo klaar als een klontje puur racistisch zijn. Dan is de persoon dat nog niet, maar de uitspraak wel.

Er zijn er hier veel die flagrant racistische zooi posten en dan van krommenaas gebaren en beginnen argumenteren over de definitie van racisme wanneer ze daar tegenkanting tegen krijgen, dat klopt zeker, maar sommigen doen hier ook wel alsof je enkel racistische dingen doet als je wekelijks een paar bruine jongens in elkaar schopt, en dat is ook fout. Een racistische uitspraak doen is ook racisme. Daarom niet even erg als enkel een appartement verhuren aan blanken (er zijn in zowat alles gradaties) maar het blijft wel racisme.
 
Opmerking: wat er bestempeld wordt als discriminatie/racisme/... is ook subjectief, gezien er geen enkele mod handelt vanuit een professionele achtergrond (afaik)

Dus de users die gebanned worden, uitdelen van warnings etc, zijn ook biased op een persoonlijke overtuiging.
Wat sommige hier als racisme/discriminatie ervaren, is mogelijks gestaafd op ... werkelijk niks.

my 2 cents
Hier ga ik met heel lange tanden één keer op antwoorden...

Dit is gewoon een herhaling van wat hiervoor tot in den treure is besproken. Ik ga dat dan hier ook met alle plezier afkappen en zeggen dat het onzin is. Ten eerste ken jij de persoonlijke overtuigingen niet van wie warns uitdeelt, ook al omdat je niet ziét wie warns uitdeelt en omdat die altijd in groep worden besproken. Hetzij op voorhand, hetzij achteraf. Deze kritiek is gestaafd op... werkelijk niets.

Je kunt mag me altijd pm'en, of hier zelfs een voorbeeld zetten van wat jij een onterechte warn vindt voor Haatspraak (racisme). Al het andere hierover haal ik weg, omdat ik de onzindiscussie niet opnieuw wil hebben. Wie dat wil, kan terugbladeren.
 
  • Leuk
Waarderingen: ugar
Ik volg de kritiek van @RidderBauknecht en dat is ook de kritiek die @ugar vroeger al eens gegeven had (en ook de reden waarom hij hier minder actief was dacht ik). Het is gewoon ongelofelijk irritant om iedere keer maar weer een hoop woorden in de mond gelegd te worden door bepaalde (en meestal dezelfde) users, altijd maar weer dezelfde nagels waarop geklopt wordt, altijd terug dezelfde politieke onwaarheden en zever te lezen en van zodra het gaat over migranten altijd maar dezelfde oplossingen en racistische praat te moeten lezen. En dan begrijp ik dat de moderatie zegt dat het mag blijven staan omdat er genoeg tegenspraak op komt maar jammer genoeg zijn het altijd dezelfde mensen die de moeite moeten doen om daar tegenin te gaan. En op een gegeven moment raken die dat ook beu en dan blijft er enkel nog een echokamer over. Zo had ikzelf voor mij uitgemaakt dat ik gewoon niet in het rellen topic ging posten omdat ik voorhand wist hoe het ging aflopen. (En het toch niet kunnen laten en daar weer spijt van, weeral verloren moeite) Jammer maar ik geloof toch dat als er niet harder tegen opgetreden zal worden er gewoon een forumonderdeel zal overblijven met enkel nog de extreme stemmen en de rest zal er zich wijselijk uit houden. Wat je volgens mij nu ook al kan beginnen zien.
Ik wil inderdaad niet met die bagger geassocieerd worden.
Ik snap trouwens niet dat er met warns wordt gewerkt, sommige racistische praat die hier verschijnt hoort gewoon onder de noemer wettelijk strafbaar drukwerkmisdrijf, en verdient gewoon onmiddellijk een ban.
 
Hier ga ik met heel lange tanden één keer op antwoorden...

Dit is gewoon een herhaling van wat hiervoor tot in den treure is besproken. Ik ga dat dan hier ook met alle plezier afkappen en zeggen dat het onzin is. Ten eerste ken jij de persoonlijke overtuigingen niet van wie warns uitdeelt, ook al omdat je niet ziét wie warns uitdeelt en omdat die altijd in groep worden besproken. Hetzij op voorhand, hetzij achteraf. Deze kritiek is gestaafd op... werkelijk niets.

Je kunt mag me altijd pm'en, of hier zelfs een voorbeeld zetten van wat jij een onterechte warn vindt voor Haatspraak (racisme). Al het andere hierover haal ik weg, omdat ik de onzindiscussie niet opnieuw wil hebben. Wie dat wil, kan terugbladeren.
Kan je daar geen rode zin van maken die jullie eens posten in bepaalde discussies?
 
  • Leuk
Waarderingen: ugar
Ik wil inderdaad niet met die bagger geassocieerd worden.
Ik snap trouwens niet dat er met warns wordt gewerkt, sommige racistische praat die hier verschijnt hoort gewoon onder de noemer wettelijk strafbaar drukwerkmisdrijf, en verdient gewoon onmiddellijk een ban.
Dat klopt deels, maar het lijkt me sterk dat die posts hier nog altijd online zouden staan.
Voor iets wettelijk strafbare haatspraak is, moet het wel echt al ver gaan, hoor. Dan ga je het heus niet langer uitzingen dan 2 posts, en duurt het zelfs niet zo lang wegens andere problematische posts.

Ik wil dan ook nog wel even iets aanstippen uit de post van @nestorius , die het heeft over "altijd dezelfde" politieke onwaarheden en racistische praat. Maar in welke mate gaat dat over dezelfde mensen? Want ik snap dat het altijd dezelfde community is die erop moet reageren, dat klopt. Maar het is niet omdat je al tegen een bepaalde visie in bent gegaan bij de ene persoon, dat de andere plots geen kans meer krijgt om zich aan te passen aan eisen van P&A. En daarbij houden we er wel rekening mee dat het een discussieforum is voor zowel nieuwe leden als bestaande leden. We rekenen een beetje op de community om daarin tegengas te geven, maar zullen als moderatie ook ingrijpen. Alleen is dat wel een balans om mee op te letten.
 
Terug
Bovenaan