Feedback Politiek & Actualiteit

Ook hierover staan we open voor input en concrete voorstellen, maar op dat vlak denk ik dat we niet heel veel anders kunnen doen. Behalve dat dat misschien zichtbaarder moet (maar dan is verwijderen weer een slecht idee).
Geen idee of het een goed idee zou zijn, maar heeft XenForo geen modals waarbij je een placeholder (met reden voor delete) kan zien bij deleted posts?
 
Nu Twitter een login vereist (tenminste op mobile) om Tweets te kunnen bekijken zorgt die voor cryptische posts hier op het forum. Er wordt gesproken over wat er in een gelinkte tweet staat maar zelfs geen preview van de tweet is zichtbaar voor mensen zonder Twitter account.

Vallen tweets onder de quotatieregels voor online artikels? Want je kan eigenlijk moeilijk anders als de volledige tweet kopieëren en posten
 
Nu Twitter een login vereist (tenminste op mobile) om Tweets te kunnen bekijken zorgt die voor cryptische posts hier op het forum. Er wordt gesproken over wat er in een gelinkte tweet staat maar zelfs geen preview van de tweet is zichtbaar voor mensen zonder Twitter account.

Vallen tweets onder de quotatieregels voor online artikels? Want je kan eigenlijk moeilijk anders als de volledige tweet kopieëren en posten
We denken niet dat het een probleem is om een tweet integraal te citeren/screenshot te tonen. Mochten we toch op iets stoten waaruit blijkt dat dit niet mag, zullen we hierop terug komen. :)
 
Geen idee of het een goed idee zou zijn, maar heeft XenForo geen modals waarbij je een placeholder (met reden voor delete) kan zien bij deleted posts?
Dit hebben we ook nog verder bekeken. Er zou wel een manier zijn om via wat aanpassingen in xenforo aan users een melding te tonen op de plaatsen waar een post verwijderd werd (waarbij je de username + melding "post deleted" zou zien, maar niet de inhoud van de post).

Het was zeker wel een interessante suggestie en de moeite waard om het uit te pluizen, maar omwille van het risico dat dit bij een latere update fout zou kunnen lopen (en de inhoud dus toch wordt getoond), en het voor een mindere leeservaring kan zorgen als threads ineens onderbroken worden door die deleted post meldingen, gaan we hier vooralsnog niet mee verder.
 
Ik volg de kritiek van @RidderBauknecht en dat is ook de kritiek die @ugar vroeger al eens gegeven had (en ook de reden waarom hij hier minder actief was dacht ik). Het is gewoon ongelofelijk irritant om iedere keer maar weer een hoop woorden in de mond gelegd te worden door bepaalde (en meestal dezelfde) users, altijd maar weer dezelfde nagels waarop geklopt wordt, altijd terug dezelfde politieke onwaarheden en zever te lezen en van zodra het gaat over migranten altijd maar dezelfde oplossingen en racistische praat te moeten lezen. En dan begrijp ik dat de moderatie zegt dat het mag blijven staan omdat er genoeg tegenspraak op komt maar jammer genoeg zijn het altijd dezelfde mensen die de moeite moeten doen om daar tegenin te gaan. En op een gegeven moment raken die dat ook beu en dan blijft er enkel nog een echokamer over. Zo had ikzelf voor mij uitgemaakt dat ik gewoon niet in het rellen topic ging posten omdat ik voorhand wist hoe het ging aflopen. (En het toch niet kunnen laten en daar weer spijt van, weeral verloren moeite) Jammer maar ik geloof toch dat als er niet harder tegen opgetreden zal worden er gewoon een forumonderdeel zal overblijven met enkel nog de extreme stemmen en de rest zal er zich wijselijk uit houden. Wat je volgens mij nu ook al kan beginnen zien.
+
Een antwoord van mij als gebruiker: Voor mij helpt het in zo'n discussie altijd om me te bedenken dat ik de post niet maak om de ander te overtuigen, maar voor de meelezer. Die zal z'n conclusies wel trekken na het lezen van de posts en misschien heel even bij de andere kant stilstaan terwijl die dat anders niet zou gedaan hebben: post geslaagd. En dan maakt het uiteindelijk niet meer zo heel veel uit of er nog overduidelijk woorden worden verdraaid, dat merkt iedereen die een béétje open staat in die discussie ook wel.

Het helpt inderdaad wel, ik was bv vroeger een stuk rechtser dan ik nu ben en dat is voornamelijk aan de reacties van enkele koppige/moedige mensen die er telkens tegenin gaan, te danken. Als ik teruglees in bepaalde topics (zoals bv het Rellen-topic e.d. en dat is amper 2 jaar terug), dan geneer ik me soms wel voor mijn HLN-niveau van comments met te snelle/simpele conclusies.
En tegenwoordig bij zo'n gebeurtenissen zoals die rellen wanneer ik instinctief "godver weeral dezelfden" wil gaan denken, kom ik toch eerst naar hier om de onderbouwde meningen van bepaalde mensen te lezen om een betere schatting van de situatie te maken. Het is nog altijd niet perfect, maar bon, we proberen.
Dus het zou jammer zijn als die mensen het beu worden en wegblijven, zoals @RidderBauknecht reeds aangaf. Los van de geweldige nickname, zijn je posts altijd een plezier om te lezen. Misschien helpt het je humeur wat meer als je weet dat je enkele fans hebt die dankzij jouw posts stilstaan bij de andere kant, zoals Loser beschreef.
 
+


Het helpt inderdaad wel, ik was bv vroeger een stuk rechtser dan ik nu ben en dat is voornamelijk aan de reacties van enkele koppige/moedige mensen die er telkens tegenin gaan, te danken. Als ik teruglees in bepaalde topics (zoals bv het Rellen-topic e.d. en dat is amper 2 jaar terug), dan geneer ik me soms wel voor mijn HLN-niveau van comments met te snelle/simpele conclusies.
En tegenwoordig bij zo'n gebeurtenissen zoals die rellen wanneer ik instinctief "godver weeral dezelfden" wil gaan denken, kom ik toch eerst naar hier om de onderbouwde meningen van bepaalde mensen te lezen om een betere schatting van de situatie te maken. Het is nog altijd niet perfect, maar bon, we proberen.
Dus het zou jammer zijn als die mensen het beu worden en wegblijven, zoals @RidderBauknecht reeds aangaf. Los van de geweldige nickname, zijn je posts altijd een plezier om te lezen. Misschien helpt het je humeur wat meer als je weet dat je enkele fans hebt die dankzij jouw posts stilstaan bij de andere kant, zoals Loser beschreef.
Imo is het zever als men pretendeert dat meningen in pol en actua niet kunnen wijzigen. Ook ik ben heel wat minder rechts geworden door bepaalde discussies. Buiten pol en actua lacht men daar wel mee maar ik durf gerust zeggen dat er nog wel meer mensen zullen zijn die hun mening bijstellen na een tijd te vertoeven op dit forum. Maar er zijn er inderdaad ook die nooit zullen veranderen van mening en dat zijn in mijn ogen dezelfde personen die geregeld wel eens een discussie durven verzieken.
 
Laatst bewerkt:
Wat feedback over een drieste moderatie-actie in het topic rond de binnenlandse politiek.

Een volledige post verwijderen omdat er gevraagd wordt of de hoofding van een artikel overeenstemt met de geest van de body van tekst onder het mom dat het om vragen naar een artikel achter een paywall gaat, is toch wat ver gezocht. Niet overdrijven alsjeblieft.
 
Wat feedback over een drieste moderatie-actie in het topic rond de binnenlandse politiek.

Een volledige post verwijderen omdat er gevraagd wordt of de hoofding van een artikel overeenstemt met de geest van de body van tekst onder het mom dat het om vragen naar een artikel achter een paywall gaat, is toch wat ver gezocht. Niet overdrijven alsjeblieft.
Je vraagt er om de inhoud van een artikel achter een paywall. Daaruit citeren mag onder het citaatrecht, zolang het een zo klein mogelijk citaat is en gepaard gaat met eigen discussie. Maar vragen naar de inhoud van zo’n artikel niet.

Het is trouwens verwijderd met uitleg waarom, en zonder punten eraanvast, dus volgens mij helemaal niet overdreven. We kunnen hierin niet anders, om jou en ons te beschermen.
 
Je vraagt er om de inhoud van een artikel achter een paywall. Daaruit citeren mag onder het citaatrecht, zolang het een zo klein mogelijk citaat is en gepaard gaat met eigen discussie. Maar vragen naar de inhoud van zo’n artikel niet.

Het is trouwens verwijderd met uitleg waarom, en zonder punten eraanvast, dus volgens mij helemaal niet overdreven. We kunnen hierin niet anders, om jou en ons te beschermen.
Waarom mag je niet vragen naar de inhoud van zo'n artikel? Dat vind ik toch wat gek.
 
Waarom mag je niet vragen naar de inhoud van zo'n artikel? Dat vind ik toch wat gek.
Je moet een abonnement hebben om het te kunnen lezen. Als je een interessant stuk ziet, en vraagt: ‘paste dat hier eens’, lopen zij inkomsten mis. Op zich eigenlijk geen verschil met een gratis artikel, want dan lopen ze ad-inkomsten mis, maar die vraag zal hier niet vaak komen.
 
Je vraagt er om de inhoud van een artikel achter een paywall. Daaruit citeren mag onder het citaatrecht, zolang het een zo klein mogelijk citaat is en gepaard gaat met eigen discussie. Maar vragen naar de inhoud van zo’n artikel niet.

Het is trouwens verwijderd met uitleg waarom, en zonder punten eraanvast, dus volgens mij helemaal niet overdreven. We kunnen hierin niet anders, om jou en ons te beschermen.

Je drijft het hier een beetje te ver vind ik. Als ik vraag of de uitspraak contextgebonden is of letterlijk zo te verstaan is dan volstond een antwoord in de zin ja dat is zo al ruimschoots. Nergens vroeg ik naar een volledige copy-paste. Het had zelfs de voorzet naar een goede discussie kunnen zijn. De gehele post verwijderen was niet noodzakelijk.

j om in eigen woorden te zeggen wat er in staat

Maar dat is dus niet zo. Want dat is eigenlijk net wat er gebeurd is. Iemand heeft op die post geantwoord met z'n eigen woorden.
 
Je moet een abonnement hebben om het te kunnen lezen. Als je een interessant stuk ziet, en vraagt: ‘paste dat hier eens’, lopen zij inkomsten mis. Op zich eigenlijk geen verschil met een gratis artikel, want dan lopen ze ad-inkomsten mis, maar die vraag zal hier niet vaak komen.
Ik was zelf ook bezig een antwoord te posten op die post, voor hij plots verdwenen was. De vraag van @Avi was toch helemaal geen 'kopieer hier eens de inhoud van het hele artikel'? Hij vroeg of de kop van het artikel een accuraat citaat was. Dat is een perfect legitieme vraag, ik snap echt niet dat die verwijderd is. Als daar juridisch iets mis mee was, dan mag je het hele internet opdoeken.

De kop was overigens niet (helemaal) accuraat, maar dat kon ik dus niet meer posten - gebruikmakend van het citaatrecht - gezien heel de discussie meteen verwijderd werd.
 
Twitter (of is het X) gebruikt een steeds agressieve log-in wall. Mobiel krijg je nog zelden een tweet te zien zonder account. Maar op de desktop merk ik het nu ook vaker. Deze post van @FreeRealEstate bijvoorbeeld komt gewoon op een log-in wall uit.

As claimed, the moment of the downing of the Russian Ka-52 today by the fighters of the 47th brigade of Ukraine. Robotyne, Zaporozhzhia region

Rusland blijft KA-52's verliezen

Bij deze een oproep aan P&A gebruikers om eventueel met screenshots te werken bij tweets zodat iedereen effectief kan zien waar het precies over gaat.
 
Bij deze een oproep aan P&A gebruikers om eventueel met screenshots te werken bij tweets zodat iedereen effectief kan zien waar het precies over gaat.
Mag je dat zomaar doen, of valt twitter ook onder de quote problematiek zoals bij nieuwsartikelen. Waarbij je enkel maar de relevante stukken voor de discussie mag quoten.
 
Mag je dat zomaar doen, of valt twitter ook onder de quote problematiek zoals bij nieuwsartikelen. Waarbij je enkel maar de relevante stukken voor de discussie mag quoten.

Ik denk dat we gezond verstand moeten blijven gebruiken. Gezien de character limit in twitter posts kan je niet spreken over een artikel. De post kan ook enkel maar op zichzelf bestaan. Je kan niet echt quoten uit een twitter post denk ik.
 
Ik denk dat we gezond verstand moeten blijven gebruiken. Gezien de character limit in twitter posts kan je niet spreken over een artikel. De post kan ook enkel maar op zichzelf bestaan. Je kan niet echt quoten uit een twitter post denk ik.
Neen, quoten gaat niet.

Maar soms zie je twitter posts uitgesplitst worden 1/x. Als je dan een screenshot neemt van die volledige opeenvolging dan is dat eigenlijk gelijkaardig aan quoten.
 
Twitter (of is het X) gebruikt een steeds agressieve log-in wall. Mobiel krijg je nog zelden een tweet te zien zonder account. Maar op de desktop merk ik het nu ook vaker. Deze post van @FreeRealEstate bijvoorbeeld komt gewoon op een log-in wall uit.



Bij deze een oproep aan P&A gebruikers om eventueel met screenshots te werken bij tweets zodat iedereen effectief kan zien waar het precies over gaat.
Actief promoten/verplichten om screenshots te nemen zullen we hier niet doen, omdat je dan altijd met een mogelijks copyright-risico zit waar we mensen niet gaan toe verplichten. Het is jammer dat sociale media mensen verplicht om in te loggen om een bericht te zien, maar als ze dat doen, is dat met een reden en is het omzeilen hiervan door zo'n screenshot mogelijks tegen hun rechten. Bovendien hebben mensen die een social media bericht plaatsen ook het recht om die post te doen vergeten.
 
Terug
Bovenaan