Poetshulp

Hebben jullie poetshulp?


  • Totaal aantal stemmers
    239
Allez, de poetshulp is hier net geen 2 maand lang om de 2 weken 3 uurtjes geweest.

Wij waren er best tevreden van maar haar contract is stopgezet bij het poetsbedrijf.

Hopelijk weer geen maanden wachten op vervanging.

Om de twee weken is natuurlijk ook hopeloos, en al zeker als het maar een aantal uurtjes is. Ken iemand die poetshulp is en die weigert klanten die vragen om om de 2 weken te komen. Want de meeste van die mensen doen intussen niks à la is rondgaan met de swiffer of stofzuiger, en dan kan je om de 2 weken elke keer de achterstand liggen inhalen op een recordtempo (want het mag dan ook niet te lang duren eh ahja want kost geld :oi22:).

Ondankbare job. Zelfs al was het de laatste job op aarde, dat ze hun shitshow zelf kuisen.
 
Heel eerlijk: ik begrijp de reactie van het kantoor volledig. Ik vind niet dat ze in eigen tijd vooraf moeten langskomen om kennis te maken en om de zaken te komen. Daarvoor ligt de verantwoordelijkheid imo bij jou en dit op de eerste dag van tewerkstelling. Zo doen wij het hier ook altijd, we zorgen er altijd voor dat er iemand aanwezig is (al is het mijn schoonmoeder) om zaken te tonen.

Ik vergelijk het als IT'er met mijn eerste dag bij een nieuwe klant: daar ga ik ook niet zomaar eens na de uren langs zodat ze mij wat uitleg kunnen geven... Dat doen ze maar op mijn eerste dag daar :)
Het kantoor wou haar enkele dagen na ons gesprek al laten starten, mocht die startdatum iets verder in de toekomst gelegen hebben dan had ik inderdaad gezorgd dat ik de eerste dag van thuis kon werken. Medewerker van het kantoor kwam ook niet met een andere oplossing om haar later te starten ofzo. Als ze dan niet effe tot bij mij wil rijden om de sleutel op te halen, dan hoeft het ook niet. Die sleutel zou ze anders op kantoor moeten ophalen, wat enkele straten van ons huis ligt. In deze situatie was onze vraag in mijn ogen wel terecht, maar goed.. Ik ben dan ook zo koppig dat we het nog liever zelf doen :ROFLMAO:
 
en dan kan je om de 2 weken elke keer de achterstand liggen inhalen op een recordtempo (want het mag dan ook niet te lang duren eh ahja want kost geld :oi22:).

Dat is echt compleet omgekeerd tov hoe wij dat communiceren. Ik zeg dat ook letterlijk. Neem je tijd om het goed te doen, niet rushen, liever 75% van het gevraagde kwalitatief gedaan, dan 100% snel-snel gedaan. De lijst is er gewoon om genoeg werk te hebben, niet om volledig gedaan te zijn. Zaken die niet gedaan zijn kunnen volgende keer worden opgenomen.
Ze weten hoe ze koffie moeten maken of waar ze water of frisdrank vinden, en kunnen gerust even pauzeren.

Maar ik hoor ook hoe andere klanten soms omgaan met huishoudhulpen en dat is idd echt degoutant soms wat ik hoor.
 
Dat is echt compleet omgekeerd tov hoe wij dat communiceren. Ik zeg dat ook letterlijk. Neem je tijd om het goed te doen, niet rushen, liever 75% van het gevraagde kwalitatief gedaan, dan 100% snel-snel gedaan. De lijst is er gewoon om genoeg werk te hebben, niet om volledig gedaan te zijn. Zaken die niet gedaan zijn kunnen volgende keer worden opgenomen.
Ze weten hoe ze koffie moeten maken of waar ze water of frisdrank vinden, en kunnen gerust even pauzeren.

Maar ik hoor ook hoe andere klanten soms omgaan met huishoudhulpen en dat is idd echt degoutant soms wat ik hoor.

Je hebt goede klanten, zoals jij er waarschijnlijk één bent, maar als ik die verhalen hoor lijkt dat toch maar een minderheid. Bij de gemiddelde klant moet je precies binnenkomen, direct er in vliegen en binnen de 2 uur gepakt en gezakt terug buiten terwijl ze al direct bellen naar het poetsbureau om te klagen dat niet alles blinkt. :ROFLMAO:
Zoals ik al zei, wrs de meest ondankbare job die je kunt hebben.
 
Je hebt goede klanten, zoals jij er waarschijnlijk één bent, maar als ik die verhalen hoor lijkt dat toch maar een minderheid. Bij de gemiddelde klant moet je precies binnenkomen, direct er in vliegen en binnen de 2 uur gepakt en gezakt terug buiten terwijl ze al direct bellen naar het poetsbureau om te klagen dat niet alles blinkt. :ROFLMAO:
Zoals ik al zei, wrs de meest ondankbare job die je kunt hebben.

Waarschijnlijk een van de, inderdaad. Jammer ook wel. Ik snap dat ook niet: je neemt net hulp in huis om alles proper te leggen omdat je er zelf moeilijk aan toekomt, wat het ook echt een waardevolle service maakt, en je betaalt er nauwelijks voor. Om die mensen dan ook als dirt te behandelen, zo contradictorisch.
 
Toevallig vandaag een nieuwe gestart, de andere helaas van werk gewisseld. Al bij al niet lang moeten wachten, ondanks de tekorten. Wel blij dat het gewoon een Nederlandstalige is, communiceert gewoon gemakkelijker. Ik probeer zoveel mogelijk respect te hebben voor onze poetshulp. Altijd vriendelijk, vragen hoe het met haar is, kindjes leren respect hebben voor de poetshulp.

Wil je koffie (of iets anders), neem maar zoveel je wil. Wil je iets uit de ijskast, koekenkast, fruit of eerst een boterham eten 's ochtends - doe met alle plezier. Wij kopen ook een aankoopbon met Kerstmis. Die mensen worden al zo weinig betaald en krijgen zo weinig respect imo, ik wil dat ze zich op zen minst goed voelen bij ons. Je wil zelf ook goed behandeld worden op je werk.
 
Waarschijnlijk een van de, inderdaad. Jammer ook wel. Ik snap dat ook niet: je neemt net hulp in huis om alles proper te leggen omdat je er zelf moeilijk aan toekomt, wat het ook echt een waardevolle service maakt, en je betaalt er nauwelijks voor. Om die mensen dan ook als dirt te behandelen, zo contradictorisch.

Denk dat er bij veel van die mensen een combinatie van luiheid, gierigheid en typisch Vlaamse norsheid meespeelt.
Ik vind ook dat wanneer je een poetshulp inschakelt, doe het dan ineens goed en 'boek' genoeg uren. Als je goed bent voor die vrouw/man, zal die graag komen en zal het werk alleen maar beter gedaan zijn (en heb je er ook nog eens een gezellige babbel mee i.p.v. dat ze zich moet kapot haasten). En als er geen uurtje langer vanaf kan, kuist uw kot dan zelf eh vrek. :ROFLMAO:
 
Hier ondertussen meer dan een half jaar schat ik, de eerste en meteen vrij goed.
Nog niet echt klagen gehad.
Komt 4u om de twee weken en is echt niet vuil op die tijd. Ik ben wel alleen en leef wel vrij proper, stofzuigen doe ik uiteraard zelf tussendoor.
Ze stelde zelf al voor om 1x per maand te komen omdat het vaak te gek is om weer alles te dweilen/poetsen.
Maar voorlopig laat ik het zo, ik geef dan ook af en toe eens extra werkje zoals garage dan eens meepakken of kasten eens alles uitnemen kuisen en weer terug leggen. Of ze vertrekt eens uurtje vroeger.
 
Ik al beetje lastig aan het worden, het was de week voor ze zou starten, of ze dan nr het kantoor moet rijden om die sleutel op te halen of nr ons thuis, wat is het verschil? We hebben nooit een poetsvrouw gezien en hebben nadien ook geen moeite meer gedaan om er eentje te vinden. Partner is 4/5de gaan werken en we lossen het zo wel op :)
De poetsvrouwen moeten af en toe naar het kantoor om (voor de enkele gevallen) papieren dienstencheques af te geven + de werkplanning te bespreken. Dat kan dus gecombineerd worden met het afhalen van die sleutel én dat kan in de uren die ze zelf kiest.

Naar jou komen moet op de uren dat het voor jou past (in wss een beperkt tijdsschema) én zal ze niet voor betaald worden aangezien dat niet in haar takenpakket zit). Tenzij jij natuurlijk dienstencheques zou geven voor de periode dat ze naar jou moet komen (en dat zouden er dan al minstens 3 moeten zijn). Je kon ook gewoon zeggen dat het je pas een week later pastte om de eerste keer te komen, hé, als die korte termijn zo'n probleem is.

Toont je respect tegenover zo'n poetsvrouw, hoor. Dat is geen aannemer die eens langskomt om een offerte te maken, hé. Maak dat je zélf vrij bent de eerste keer dat ze komt en neem de tijd om DAN alles uit te leggen. Waarom zou ZIJ in haar vrije tijd moeten afkomen naar jou daarvoor?

Wij overigens ook al aan onze 5e poetsvrouw. De eerste was een werkpaard, die was gewoon té goed (en werkt nu in een véél betere sector). De 4 andere zijn gemiddeld, maar wij zijn blij prijs/kwaliteit gezien. 4 uur per week, omdat het nodig is maar gewoon ook omdat je zo het gemakkelijkst iemand vindt.
 
Denk dat er bij veel van die mensen een combinatie van luiheid, gierigheid en typisch Vlaamse norsheid meespeelt.
Ik vind ook dat wanneer je een poetshulp inschakelt, doe het dan ineens goed en 'boek' genoeg uren. Als je goed bent voor die vrouw/man, zal die graag komen en zal het werk alleen maar beter gedaan zijn (en heb je er ook nog eens een gezellige babbel mee i.p.v. dat ze zich moet kapot haasten). En als er geen uurtje langer vanaf kan, kuist uw kot dan zelf eh vrek. :ROFLMAO:
Dat is absoluut geen zekerheid hoor.

Wij zijn daar nogal 'los' in. 't Is niet altijd gepoetst zoals we het zelf zouden doen, maar dat is ergens verstaanbaar. Controleren en erop toezien doen we ook zo goed als niet. De koelkast is altijd netjes aangevuld en ze mogen eruit nemen wat ze willen. Hun pauze kiezen ze zelf en op voorhand bekijken we wat voor hen doenbaar is binnen de 4 uren dat ze komen.

Toch al 2 gehad die gewoon echt geen moeite deden. 4 keer pauzeren en zich in de zetel zetten tijdens een shift van 4 uren. Dweilen met water zonder product. Veel te laat komen. Veel te vroeg terug vertrekken. Zagen over vanalles en nog wat (bijvoorbeeld dat een Dyson niet goed is en een slee stofzuiger nog altijd de beste zijn). Enz. Die vliegen dan toch wel buiten hoor.

De laatste was een Oekraïense die de taal niet machtig was en op de vlucht was voor de oorlog daar. Wij hadden daar alle begrip voor en gaven nog een extraatje. We waren al blij dat ons kot eens wat properder was en we hielpen er iemand mee.

Nu poets ik m'n huis terug zelf. Elke goede poetsvrouw dat we hadden stopte ermee en ging iets anders doen. Op den duur waren we het verloop meer dan beu.
 
De poetsvrouwen moeten af en toe naar het kantoor om (voor de enkele gevallen) papieren dienstencheques af te geven + de werkplanning te bespreken. Dat kan dus gecombineerd worden met het afhalen van die sleutel én dat kan in de uren die ze zelf kiest.

Naar jou komen moet op de uren dat het voor jou past (in wss een beperkt tijdsschema) én zal ze niet voor betaald worden aangezien dat niet in haar takenpakket zit). Tenzij jij natuurlijk dienstencheques zou geven voor de periode dat ze naar jou moet komen (en dat zouden er dan al minstens 3 moeten zijn). Je kon ook gewoon zeggen dat het je pas een week later pastte om de eerste keer te komen, hé, als die korte termijn zo'n probleem is.

Toont je respect tegenover zo'n poetsvrouw, hoor. Dat is geen aannemer die eens langskomt om een offerte te maken, hé. Maak dat je zélf vrij bent de eerste keer dat ze komt en neem de tijd om DAN alles uit te leggen. Waarom zou ZIJ in haar vrije tijd moeten afkomen naar jou daarvoor?

Wij overigens ook al aan onze 5e poetsvrouw. De eerste was een werkpaard, die was gewoon té goed (en werkt nu in een véél betere sector). De 4 andere zijn gemiddeld, maar wij zijn blij prijs/kwaliteit gezien. 4 uur per week, omdat het nodig is maar gewoon ook omdat je zo het gemakkelijkst iemand vindt.
Tja als je maanden lang teveel hebt betaald dan is het moeilijk om toegevingen te doen. Die laatste poetsvrouw die telkens na een uurtje weg was, daar hebben we enkel voor haar laatste dag onze dienstencheques terug gekregen. Ze heeft dat eerlijk toegegeven nadat ze 'betrapt' was en werd uiteraard ook ontslagen hiervoor. Dan zou je toch iets meer verwachten van een kantoor om ons tegemoet te komen. Die startdatum later zetten wouden ze niet, kwam er op neer dat ze dan niet konden garanderen dat zij nog beschikbaar zou zijn en we dan misschien langer moesten wachten tot ze iemand hadden.
 
Ondertussen mijn stem gewijzigd van "nee maar ik ben het van plan" naar "ja om de 2 weken". Heeft lang geduurd tot we iemand kregen (>1jaar) maar nu een Poolse dame die verstaanbaar NL spreekt. Ik zou het ondertussen niet meer kunnen missen maar om te zeggen dat ik er super van tevreden ben is ook geen waar. Als wij de badkamer zelf kuisen is dat veel beter gedaan, vaak nog stof te zien nadat ze weg is, kindjes vaak 'ziek' (?) enz.

Nu ik ben tevreden dat we na een jaar wachten iemand hebben dus ik wil nu ook niet teveel klagen tegen haar of tegen het kantoor
 
Hier hebben we sinds een klein jaar terug 1. We hebben na telkens weer langer zonder poetshulp te zitten dan het vorige bureau bedankt en een ander ingeschakeld. Dat vorige bureau was de ene na de andere. Weinig goede, de echt goede waren na paar keer komen terug weg, en de andere waren dan meer ziek of afwezig dan ze kwamen en werden dan weer buiten gegooid. En dan was het telkens weer maanden wachten tot ze er weer een gevonden hadden.

Nu nieuw bureau die ons iemand gestuurd hebben. Echt een zeer goede. Doet haar werk goed, ziet werk, nadat haar werk gedaan is gaat ze nog voorstellen om dit of dat nog te doen. Enige nadeel: ze spreekt enkel Bulgaars. Ze verstaat standaard zaken als goeiedag maar daar stopt het ook ondanks dat ze zegt Nederlands te leren. Ik weet ondertussen dat badkamer banya is en podpis handtekening in het Bulgaars. Dus mijn Bulgaars gaat er op vooruit. Op zich wel een sukkel van een vrouw. Haar man is gestorven vorig jaar, ze is nu dus enige kostwinner van het gezin, komt waarschijnlijk amper toe met haar loontje, haar gezondheid is ook niet helemaal ok (ook al zou je dat niet zeggen als je ze in haar werk ziet in vliegen). Verstaat dus amper Nederlands en om administratieve taken te doen is het dus een ramp. Deze week had ze papieren mee die ingevuld moesten worden voor haar syndicale premie en nog wat voor het werk. Toch ook even sociale dienst gespeeld en mee geholpen om in te vullen (vandaar dus dat ik podpis ken).
 
Dat ze stuurt de dag zelf dat ze niet kan komen omdat haar kleine ziek is (heeft 4 kids)
En waarom moet dat "ziek" dan tussen aanhalingstekens? 4 kinderen in huis lijkt me niet meer dan logisch dat er regelmatig eens eentje (of meer) ziek thuis zit...
Dat dat vervelend is: ongetwijfeld!

Maar ze zal ook niet voor de fun onbetaald familiaal verlof of verlof inzetten he..
 
Om de twee weken is natuurlijk ook hopeloos, en al zeker als het maar een aantal uurtjes is. Ken iemand die poetshulp is en die weigert klanten die vragen om om de 2 weken te komen. Want de meeste van die mensen doen intussen niks à la is rondgaan met de swiffer of stofzuiger, en dan kan je om de 2 weken elke keer de achterstand liggen inhalen op een recordtempo (want het mag dan ook niet te lang duren eh ahja want kost geld :oi22:).

Ondankbare job. Zelfs al was het de laatste job op aarde, dat ze hun shitshow zelf kuisen.
Ik voel mij niet aangesproken hier maar wat is hier de meerwaarde van uw post buiten anekdotisch uw gal wat spuwen?

Hier is de poetshulp nu al een gemis want het is een hulp dat je minder frequent zelf moet kuisen.
Wij betalen voor de gewonnen vrije tijd.

Wie denkt dat de hulp uw werk fulltime kan overnemen neemt beter kuispersoneel in dienst.
 
Terug
Bovenaan