Poetshulp

Hebben jullie poetshulp?


  • Totaal aantal stemmers
    237
Ja dat is de laatste jaren sterk in opmars precies.
Ik heb een geweldige poetshulp die we enorm waarderen dus ook hier wel spijt dat die extra kosten niet naar haar gaan.
 
We hebben een kuisvrouw die we betalen met dienstencheques.
Het kantoor (Daoust) gaat ons voortaan administratiekosten aanrekenen, 10 euro/maand.

Ik vind dit vrij veel geld, en ook gewoon jammer dat het geld niet naar de poetsvrouw zelf gaat.

Is het gebruikelijk dat dienstencheques nog gepaard gaan met bijkomende administratiekosten?
Ja, bijna overal is dat nu zo
 
We hebben een kuisvrouw die we betalen met dienstencheques.
Het kantoor (Daoust) gaat ons voortaan administratiekosten aanrekenen, 10 euro/maand.

Ik vind dit vrij veel geld, en ook gewoon jammer dat het geld niet naar de poetsvrouw zelf gaat.

Is het gebruikelijk dat dienstencheques nog gepaard gaan met bijkomende administratiekosten?

Wij betalen sinds enkele jaren €60 per jaar als “administratieve” kosten
 
Poetshulp buiten. We hebben 2 hele goeie gehad die uiteindelijk allebei ander werk hebben. De vervangingen waren echt triestig. Laatst was een Oekraïense vluchtelinge. Vriendelijke meisje, maar het trok op geen kloten. Ik ga wel zelf poetsen.

We geven nu wel de strijk uit. Heel content van.
 
Hier ondertussen bijna een jaar stabiel met dezelfde poetshulp (een man, wat waarschijnlijk minder gebruikelijk is :) ).
Na een mindere eerste ervaring en dan een tweede poetshulp die het wel vrij goed deed maar helaas na een paar maand alweer de horeca in ging is deze wel een verademing. Eens ene die blijft, de kantjes er nooit afloopt, proactief is (doet de standaard toer en dan wat hij denkt dat nuttig is, en doet dat goed)... Dik ok zo.
 
Vorige week ook via via eentje dat geweest is, komt van een kantoor van brussel.
Niets van contact met dat kantoor gehad etc.
Alles wel goed in orde, geen klagen die eerste keer, deed wat extra tot wat gevraagd was en kan het niet beter denk ik.
Dus volgende dinsdag komt ze terug.
Blij dat ik het op zo'n manier heb kunnen doen ipv een kantoor dat administratieve kosten aanrekent maar wel een half jaar duurt eer je iemand hebt laat staan iemand deftig.

Nu soit, iets anders.
Dienstencheques account aangemaakt, is zonet goedgekeurd, zonet ook 20 digitale cheques gekocht.
Maar ik geraak niet ingelogd in de app, en op de webversie kan ik geen prestaties ingeven.
Of is het aan de huishoudhulp die dat moet ingeven en dan krijg ik een melding om te aanvaarden ofzoiets?
Is er een meerwaarde aan de app tov webversie want ik geraak er dus niet op via itsme en alternatieve methodes om in te loggen op de overheid heb ik nog niet geprobeerd of ooit gedaan.
 
Inderdaad, jij kan enkel prestaties valideren (bv. 3 of 4 geregistreerde dienstencheques goed- of afkeuren) dacht ik, maar geen prestaties ingeven. Dat moet de poetshulp zelf doen.
 
We zijn hier de drempel overgestapt en gaan toch poetshulp nemen - nu nog een paar maanden tot een jaar wachten als alles goed verloopt. :unsure:
 
Geen poetshulp hier, en ook niet van plan.

Wij zijn maar met 2, en maken ook niet veel vuil eigenlijk.


Wekelijks stofzuigen wij,
2-wekelijks dwijlen wij de beneden + badkamer.

En that's it.

Erg veel tijd steken wij daar niet in.

Ramen wassen, misschien 2 keer in een jaar.

Ik vind nu niet dat wij vuil leven hoor. Als wij iets vuil maken, ruimen we het meteen op.
 
Was 4 uur om de 2 weken. Voor minder kwamen ze niet, dus 1 per mnd of 3 uur of zo aanvaarden ze niet.
Heb dat paar jaar gedaan, gestopt met de corona.
Strijk laat ik wel nog doen bij strijkcentrale.


Het is wel juist dat je moet chance hebben met je kuisvrouw, de eerste was een ramp. Ik had na tijdje door dat ze dingen stal, wat snoep, eens 4 blikken cola weg, altijd wc rollen weg... Zo van die zaken waar je zelf denkt, stonden er nu 6 blikken cola in de frigro of maar 3??? Die zak snoep is precies zo geminderd hm??? De flessen Mr Proper verminderen dat niet normaal was (giet die da nu over in apart flesje vr haarzelf???).
Was achteraf ook minst proper van die hier al geweest zijn...
Toeval was dat m'n zus dezelfde had, die had zo'n digicorder waarbij TV-programmas die je opgenomen heb en reeds bekeken hebt er een vinkje staat... Toen ze terug kwam van haar werk, stond er een vinkje naast het programma dat ze de dag ervoor had opgenomen en wou bekijken...
Ook wat schade aan een klein kastje (zo'n hoek af). Die heeft zelf gebeld en gezegd dat ze niet meer moest komen en nooit meer een nieuwe gehad.

Moment dat ik me had voorgenomen om te bellen naar poetskantoor dat ik iemand anders wou, belde ze zelf dat ze ne andere job gevonden had. Thad geen nut om er ruzie over te maken, dus heb daar dan maar over gezwegen... Dan boden ze een vervanger aan: eerst iemand die enkel frans sprak, heb die geweigerd. Dan later ne arabier v +50 jaar, "hij kan beetje nederlands, hij neemt nu en dan wel rookpauze maar kuist wel z'n peuken op hoor"...
Heb me dan wat kwaad gemaakt... Toen boden ze niemand meer aan... .

Daarna heb ik naar een ander kuisbedrijf geweest, bij deze heb ik wel goede kuisvrouwen gehad. Maar bij die heb ik wel altijd kleingeld ea weggestopt en ook gezegd dat ik al eens iem gehad heeft die regelmatig stal en dat niet meer wou meemaken. Dan weten ze direct dat ze het niet moeten proberen... . Desondanks heeft de laatste die nog voor mij gekuist heeft, een Poolse vrouw een nieuwe pak wc rollen gepikt (was toen vlak vr de corona toen je bijna geen wc rollen meer kon krijgen). Heb dan gebeld dat ik even wou dat er niemand meer kwam, niks gezegd over diefstal of zo, maar wou het gewoon niet meer.

Strijk (hemden, polo's, ...) draag ik vaak binnen op basis van dienstencheques, ben ik zeer tevreden van. Valt nog mee van prijs ook imo.
1 cheque voor soms 5 hemden te laten strijken. Daarvoor kun je het niet laten.

MIjn huis laten kuisen was vlug 8 cheques per mnd, dat loopt wel op imho.
 
Laatst bewerkt:
We hebben een kuisvrouw die we betalen met dienstencheques.
Het kantoor (Daoust) gaat ons voortaan administratiekosten aanrekenen, 10 euro/maand.

Ik vind dit vrij veel geld, en ook gewoon jammer dat het geld niet naar de poetsvrouw zelf gaat.

Is het gebruikelijk dat dienstencheques nog gepaard gaan met bijkomende administratiekosten?
Beetje necropost, maar zelf van de strijkcentrale krijg ik jaarlijks ne factuur v 10 euro elk jaar vr "administratieve kosten".
Tja.
 
Vandaag besloten om de inzet van onze huidige poetshulp te stoppen. Al maanden meer ziek dan aanwezig, helaas. Ik heb begrip voor de impact die een moeilijke gezondheid kan hebben, maar er is uiteindelijk wel een reden waarom wij een poetshulp nodig hebben, en als die ondersteuning structureel te vaak wegvalt dan hebben we er ook niet zoveel meer aan.

Dus op zoek naar een nieuwe...
 
Allez, de poetshulp is hier net geen 2 maand lang om de 2 weken 3 uurtjes geweest.

Wij waren er best tevreden van maar haar contract is stopgezet bij het poetsbedrijf.

Hopelijk weer geen maanden wachten op vervanging.
 
We hebben er nu eentje bij het Poetsbureau en ze is tot hiertoe twee keer geweest en we zijn daar best wel content mee. Doet goed haar werk, krijgt veel gedaan, stelt de vragen, gaat proactief aan de slag.

Dus thuis wat minder huishoudfrustraties, want ik ben getrouwd met een pietje precies op dag vlak terwijl ik de nonchalance zelve ben. Het is maar om de twee weken maar het is al een hulp dat een aantal prutsdingen niet meer door ons gedaan moeten worden. We moeten ook minder vaak poetsen.
 
Wij hebben sinds dit jaar een poetsman. Eerst waren we wat sceptisch, maar voorlopig wel een topper. Kuisen is niet zoals we het zelf zouden doen, maar hij is daarbuiten ook vriendelijk, goed met de kinderen en op tijd.

We hebben hem wel een to do list moeten maken, want anders was em klaar na 3 van de 4 uur :p
 
Ja, wekelijks komt de poetsvrouw 4u. De ene week poetst ze boven, de andere week beneden. Ik hoor veel horrorverhalen van poetsvrouwen via poetsbureaus maar wij hebben echt geluk met de onze. Wij werken sowieso van thuis dus er is altijd een vorm van controle, maar ik vertrouw haar ondertussen wel genoeg om haar alleen in huis te laten poetsen als dat nodig is.

Verder zijn er nog nog 2 stofzuigrobotten en een dweilrobot die frequent rondrijden. Wij zijn al bij al propere mensen in die zin dat wij nooit met schoenen in huis lopen, we hebben beide een propere kantoorjob, de keuken wordt netjes opgekuist na het eten, wij hebben geen kinderen,...
 
Laatst bewerkt:
Onze eerste poetsvrouw deed heel goed haar werk, maar na enkele maanden is ze verhuisd en was de afstand te ver waardoor we op zoek moesten naar een nieuwe. We zijn er toen ook achter gekomen dat er wel wat dure kledingstukken verdwenen waren.. maar bewijs dat maar eens.
Dan toch maar een nieuwe laten komen, we kenden haar familie dus dat gaf al iets meer vertrouwen. Het poetsen was niet zoals bij de vorige, ze vergat al wel eens wat, dachten wij. Bleek dat ze meestal na een uur alweer weg was.
Het bureau dan nog een laatste kans gegeven om iemand te sturen die wel deftig werkt, vroegen die ons om onze huissleutel gewoon nr het kantoor te brengen. Ik leg uit dat ik liever eerst kennismaak met die persoon en zelf de sleutel overhandig. Per slot van rekening zou er niemand in huis zijn op het afgesproken tijdstip en we hebben 2 grote honden.. Je moet toch kunnen tonen waar al het kuisgerief ligt en zien of ze niet bang is van de honden enzo?? Antwoord van het kantoor: "we kunnen onze mensen niet verplichten daarvoor langs te komen, dat is in hun eigen tijd dan, maar we zullen het voorstellen". Ik al beetje lastig aan het worden, het was de week voor ze zou starten, of ze dan nr het kantoor moet rijden om die sleutel op te halen of nr ons thuis, wat is het verschil? We hebben nooit een poetsvrouw gezien en hebben nadien ook geen moeite meer gedaan om er eentje te vinden. Partner is 4/5de gaan werken en we lossen het zo wel op :)
 
Het bureau dan nog een laatste kans gegeven om iemand te sturen die wel deftig werkt, vroegen die ons om onze huissleutel gewoon nr het kantoor te brengen. Ik leg uit dat ik liever eerst kennismaak met die persoon en zelf de sleutel overhandig. Per slot van rekening zou er niemand in huis zijn op het afgesproken tijdstip en we hebben 2 grote honden.. Je moet toch kunnen tonen waar al het kuisgerief ligt en zien of ze niet bang is van de honden enzo?? Antwoord van het kantoor: "we kunnen onze mensen niet verplichten daarvoor langs te komen, dat is in hun eigen tijd dan, maar we zullen het voorstellen". Ik al beetje lastig aan het worden, het was de week voor ze zou starten, of ze dan nr het kantoor moet rijden om die sleutel op te halen of nr ons thuis, wat is het verschil?

Heel eerlijk: ik begrijp de reactie van het kantoor volledig. Ik vind niet dat ze in eigen tijd vooraf moeten langskomen om kennis te maken en om de zaken te komen. Daarvoor ligt de verantwoordelijkheid imo bij jou en dit op de eerste dag van tewerkstelling. Zo doen wij het hier ook altijd, we zorgen er altijd voor dat er iemand aanwezig is (al is het mijn schoonmoeder) om zaken te tonen.

Ik vergelijk het als IT'er met mijn eerste dag bij een nieuwe klant: daar ga ik ook niet zomaar eens na de uren langs zodat ze mij wat uitleg kunnen geven... Dat doen ze maar op mijn eerste dag daar :)
 
Vandaag besloten om de inzet van onze huidige poetshulp te stoppen. Al maanden meer ziek dan aanwezig, helaas. Ik heb begrip voor de impact die een moeilijke gezondheid kan hebben, maar er is uiteindelijk wel een reden waarom wij een poetshulp nodig hebben, en als die ondersteuning structureel te vaak wegvalt dan hebben we er ook niet zoveel meer aan.

Dus op zoek naar een nieuwe...

Ondertussen hiermee van de regen in de drop.
  • Eind augustus: iemand nieuw gevonden (die al eens een korte vervanging had gedaan, hele goede) die om de 2 weken op maandagnamiddag kon. Niet ideaal maar OK, het is iets. 1 keer geweest, dan communicatie kantoor: "X neemt structureel verlof op maandagnamiddag, dus ze kan niet meer komen"
  • Kort later: weer iemand gevonden die begin oktober kon opstarten om wekelijks een halve dag te komen
    • 1 keer geweest, werk heel goed gedaan, top!
    • daarna 2 weken ziek
    • daarna mededeling kantoor "Y neemt ontslag vanaf begin november, dus ze kan niet meer komen"
Dat waren dus ondertussen poetshulpen 4 en 5 op 3 jaar tijd.
Wat een gedoe :/
 
Terug
Bovenaan