Poetshulp

Hebben jullie poetshulp?


  • Totaal aantal stemmers
    235
Dat doet mij eraan denken: een van de vorige poetsvrouwen van mijn oma stal ook.

Mijn opa had toen een grote bokaal staan waar hij de kleinere eurocentjes in verzamelde. Hij wist hoeveel erin zat, op een dag valt zijn oog erop en krijgt hij de indruk dat die bokaal leger is dan gedacht.
Nageteld en inderdaad: 200€ gepikt, nooit kunnen bewijzen.

Op’t werk was een van de vorige poetsvrouwen ook een dievegge, daar hebben we indertijd nog met politie afgesproken om die op heterdaad te kunnen betrappen.
Op’t werk was een van de vorige poetsvrouwen ook een dievegge, daar hebben we indertijd nog met politie afgesproken om die op heterdaad te kunnen betrappen.
Uiteindelijk komt daar na meer dan een jaar een rechtszaak van en moest ze 50€/maand terugbetalen...

Op’t werk hebben ze nooit een euro gezien daarvan, alle moeite en tijd van aangiftes, verhoren, ... was dus allemaal verloren tijd.
Meestal hebben die types zogezegd niks dus daar stopt het.
 
Bij de geboorte van mijn eerste zoon hadden we iemand die om de twee weken kwam babysitten en strijken, wreed content van. Maar na een paar maanden verhuisd en geen nieuwe gepakt.
Met de nakende geboorte van de volgende spruit, gaan we wrs weer iemand zoeken maar ditmaal voor te dweilen en de badkamers/keuken te poetsen. Strijken doe ik tegenwoordig en dat is uiteindelijk weinig moeite om zaterdagavond Filmpke op te zetten en terwijl alles te strijken.
 
Meestal hebben die types zogezegd niks dus daar stopt het.
"zogezegd", weinigen die die job doen die stiekem stinkend rijk zijn he.

Ik wil een poetsvrouw want kuisen en co. suckt echt, maar ik zie het niet zitten omdat ik van mezelf weet dat ik compleet paranoïde zou worden.
 
Dat wil ik ook niet, dan moet ik mij verantwoorden voor al het vuil. :unsure:
Eerste keer:
- je ziet direct waarom ik hulp nodig heb!
Alle keren daarachter:
- zonder jou zou ik verloren zijn! 😥

Vooral occasioneel eens een doosje pralines en/of bloemen geven, works like a charm! 😇
 
"zogezegd", weinigen die die job doen die stiekem stinkend rijk zijn he.

Ik wil een poetsvrouw want kuisen en co. suckt echt, maar ik zie het niet zitten omdat ik van mezelf weet dat ik compleet paranoïde zou worden.
Als je via een ietwat deftig bureau werkt, dan is die kans toch al kleiner.
In 't slechtste geval kan je verdoken camera's plaatsen.
 
1x per 2 weken voorlopig
Geen extra uren vrij
Huis is om en bij de 500m2
Met 2 werkende en 4 kids is dat wel handig
 
1maal per week een poetsvrouw voor een 4tal uur.
We hebben jaren dezelfde gehad maar die was regelmatig eens voor een paar weken "out" (soms ziekte, soms ging ze gewoon paar weken terug naar polen)
Begin dit jaar was ze voor een lange tijd out wegens een operatie en hebben we verschillende vervangsters gehad. Tis toch moeilijk om terug een goeie te vinden...
Ofwel poetste ze niet goed genoeg (niet dat wij hoge eisen hebben), te traag, kwam ze te laat, ...
Nu hebben we eindelijke terug een goede: ze werkt snel, poetst grondig, is vriendelijk,... Is de misses not amused omdat ik gezegd heb dat ik onze nieuwe poetsvrouw wel een knappe verschijning vond.
 
hier wekelijks 4uur. Op zich doet ze het niet slecht. Enkel onderkant wc bril doet ze niet (vindt ze te vies wrslijk) en ramen wassen kan ze ook echt niet (krassen en strepen).

In de nieuwe (kleinere) woning pak ik het zelf weer op.
 
Update: die is nu 2 keer geweest en amai, wat een zaligheid. Werkt een stuk sneller (ook al zeg ik dat het lijstje echt niet af moet en ze haar tijd kan nemen), perfect NL, levert proper werk en doet zelfs meer dan we vragen. Had vorige week bvb. een stuk extra stof afgedaan en gedweild terwijl we dat niet eens gevraagd hadden, want ze had "te weinig werk" 😀

Toppertje, hopelijk kan ze lang blijven komen.

Its-gone.jpg


Nieuwe uitdaging gevonden.

:(
 
Hier doorheen de jaren heel wat poetsvrouwen gehad. Van "onwaarschijnlijk goed" tot "neen, dan liever niet". Ook eentje die wijnflessen meenam en geld uit de spaarpotten van de kinderen haalde.

Van onze huidige poetsvrouw zijn we tevreden. Ik denk dat ze hier nu 3 jaar werkt.
Ik merk op dat poetsvrouwen niet altijd respectvol behandeld worden. Toen ik vorig jaar begon thuis te werken viel het me op dat onze poetsvrouw flink wat langer werkte dan de tijd waarvoor we ze betaalden, dat was omdat ze graag even pauze nam en ze dus klanten hebben die daar over klagen omdat "ze haar niet betalen om met haar lui gat te zitten uitrusten"(sic). Mij lijkt het de normaalste zaak van de wereld dat iemand die hier 5 uur werkt een kwartiertje pauzeert. En ik betaal daar met plezier voor.
 
Zwaar ontgoocheld in onze poetsvrouw. Heeft 3 keer goed gekuist, nadien ging het bergaf. Je zag wel dat het gekuist was, maar strepen in de ramen, vergeten hoekjes, stoelen niet terug omlaag zetten, gewoon rond zaken kuisen zonder ze te verplaatsen. Ze leek te vertrouwen, dus ze kwam poetsen terwijl we gaan werken waren. Ze was in opzeg en laatste keren waren echt nog slechter. Ze gingen iemand anders sturen, maar toch bedankt.

Ik poets nu zelf. Ik heb genoeg lesvrije halve dagen, dus ben er nog voor betaald ook. Weet enkel niet wat ik met die resterende dienstencheques ga doen...
 
Zwaar ontgoocheld in onze poetsvrouw. Heeft 3 keer goed gekuist, nadien ging het bergaf. Je zag wel dat het gekuist was, maar strepen in de ramen, vergeten hoekjes, stoelen niet terug omlaag zetten, gewoon rond zaken kuisen zonder ze te verplaatsen. Ze leek te vertrouwen, dus ze kwam poetsen terwijl we gaan werken waren. Ze was in opzeg en laatste keren waren echt nog slechter. Ze gingen iemand anders sturen, maar toch bedankt.

Ik poets nu zelf. Ik heb genoeg lesvrije halve dagen, dus ben er nog voor betaald ook. Weet enkel niet wat ik met die resterende dienstencheques ga doen...
Je kan ze laten uitbetalen via Sodexho.
 
Weet enkel niet wat ik met die resterende dienstencheques ga doen...
Gewoon terugbetaling vragen?
Recent ook gedaan en kregen aankoopbedrag volledig terug.

Hier zitten we ook opnieuw zonder, ttz ze is al een paar weken in zwangerschapsverlof.
Waren er nog steeds heel content van. Als ze na haar zwangerschap/moederschapsrust nog wil werken als poetsvrouw mag ze zeker terugkomen.
In tussentijd werk ik 4/5e en doe ik het zelf, op een kleine 3u doe ik het ook.

Als ze niet terugkomt, blijf ik 4/5e werken en het zelf doen.
De stap zetten om iemand vreemd in uw huis toe te laten, vind ik altijd een moeilijke.
 
Gewoon terugbetaling vragen?
Recent ook gedaan en kregen aankoopbedrag volledig terug.

Hier zitten we ook opnieuw zonder, ttz ze is al een paar weken in zwangerschapsverlof.
Waren er nog steeds heel content van. Als ze na haar zwangerschap/moederschapsrust nog wil werken als poetsvrouw mag ze zeker terugkomen.
In tussentijd werk ik 4/5e en doe ik het zelf, op een kleine 3u doe ik het ook.
Wat je zelf doet...

Ik doe het zeer grondig, maar ruiten laten ik aan de vrouw over...
Als ze niet terugkomt, blijf ik 4/5e werken en het zelf doen.
De stap zetten om iemand vreemd in uw huis toe te laten, vind ik altijd een moeilijke.
Zeer moeilijk. Je leest/hoort zoveel verhalen. Niet dat er veel te rapen valt in mijn kot, buiten wat tools, maar toch, dat kan gaan over domme dingen zoals vaatwastabletten, blikjes cola, fles wijn.
 
1x per 2 weken voorlopig
Geen extra uren vrij
Huis is om en bij de 500m2
Met 2 werkende en 4 kids is dat wel handig
"huis"? Kasteel zeker :D

OT: Mijn vrouw is zwanger en als ze bevallen is nemen we er ook 1. We haten alletwee kuisen met een passie. Ik heb ook geen zin om daar alle keren half mijn weekend voor op te offeren.
Alleen hopen dat we rap een goeie vinden. Mijn ouders hebben vroeger redelijk wat poetsvrouwen gehad en geen enkele kon deftig kuisen. De ene liet de vloer vuiler achter dan dat ze hem gevonden had, de andere had met haar vod de stylus van de platenspeler afgebroken,...
Gewoon eentje die het schappelijk doet is mij al goed. Wij kuisen verre van alle weken en dat is dan alle keren grote kuis.
 
Nee en ook niet van plan. Ik sta nogal op mijn privacy en vertrouw mensen slecht. Vandaar ik doe het nog liever zelf dan iemand toegang te geven tot ons huis.

We werken beide fulltime, twee kinderen en een hond, maar ik slaag er wel in om alles proper te krijgen in de week zodat we het weekend volledig vrij hebben. Meestal doe ik het wel in twee keer, want een klein huis is het niet. Vollenbak audioboek / lore-video en gaan :)
 
Terug
Bovenaan