Poetshulp

Hebben jullie poetshulp?


  • Totaal aantal stemmers
    230
Dan moeten die nogal van katoen geven hoor... voor 1 uur van die dust bunnies kan ik de lokale poetshulp 16.67u laten kuisen. Of anders gezegd 2 maanden aan de rate van 4u elke 2 weken .
Klopt maar de poetshulpen die hier via dienstencheques over de vloer zijn geweest wou ik liever niet in lingerie zien ;)
 
Mijn vriendin is ook (tijdelijk) poetshulp halftijds naast haar eigen zaak en haar klanten vragen regelmatig of ze ook niet bij diens
familie/vrienden e.d. wilt poetsen. Nuja ze wilt niet meer uren dus het is altijd nee. Maar daaraan merk je wel dat er precies toch een tekort is aan goede poetshulp. Ze heeft zelf ook al 2 klanten laten vervangen omdat die echt lastig deden en dat kon gewoon via het dienstencheque bedrijf dus ze is daar wel tevreden.
 
Hier ook al een 5 tal gehad.

- Eerste was een redelijke goede, maar moest haar schema aanpassen en dat paste niet voor ons
- een 3 tal die geen nederlands of engels konden en gewoon foute producten gebruiken etc...
- nog eentje die totaal onvoorzichtig was. Had een plint kapot gemaakt en deed of haar neus bloed (ik had het zien gebeuren) en zat tegen onze glazen deur te bashen met haar trapke. Gewoon algemeen onvoorzichtig. Dus die moest nie meer terugkomen. Grappige is dat ik die week later op de creche tegenkwam en ze mij daar confronteerde dat ze van niks wist en blbalbalabl... Chance da we op de creche waren of ze had de wind van voor gehad.
- en nog paar tijdelijke (gelukkig) vervangers met eentje die ook heel goed en tof was, maar die kon ook niet ons schema doen.

Nu eindelijk een goeie die heel goed engels kan en een tof griet is. Ze komt er wel vol voor uit dat ze dit niet wil blijven doen, dus tis wachten tot ze er mee stopt en we weer zo een flut madam in ons huis hebben rondlopen.
 
De verhalen hier bevestigen wat ik al van vrienden en familie hoorde. Goede poetshulpen ziijn schaars, en 9 kansen op 10 krijg je iemand die half werk levert. We hebben hier wel een tijdje kraamhulp gehad en die mensen deden hun werk schitterend, maar de kwaliteitseisen zullen voor die jobs wel een pak hoger liggen.

Voor mij in ieder geval voldoende reden om geen poetshulp te nemen, ook al zou de hulp momenteel zeker welkom zijn. Ik hoef echt geen vreemden in huis die mogelijk dingen kapot maken of mijn aanrecht kuisen met dezelfde vod waarmee ze net de binnenste rand van de wc hebben afgeveegd. Dan liever zelf een paar uur per week zwoegen en weten dat het goed gedaan is.

Anderzijds ga ik me ook niet bezighouden met het wekelijks lappen van de ramen. Als dat twee keer per jaar gebeurt is dat al lang goed. Strijken idem: ik strijk enkel hemden of kleren die werkelijk verkreukeld zijn. Jeansbroeken, truien, ... kan je gewoon ophangen en zo laten drogen, dan blijven die kreukvrij. Er zijn mensen die zelfs hun keukenhanddoeken strijken, joost mag weten wat daar het nut van is.
 
Wij zijn van plan om, eenmaal de coronaproblematiek wat is gaan liggen, poetshulp te nemen. Met beiden een drukke fulltime job en twee peuters lijkt me elk gewonnen kwartier dat we niet zelf moeten kuisen een godsgeschenk. Voor mijn vrouw is dit wel iets waar ze haar serieus moet over zetten, zij voelt zichzelf 'gefaald' dat we poetshulp zouden nemen en gaat allicht ook nooit helemaal tevreden zijn over de kwaliteit van het poetsen. Ikzelf twijfel ook nog altijd wat, omdat ik het toch een invasie van mijn privacy vindt en ik nogal paranoïde ben.

Hoe zit dat bij jullie?
Wij hebben sinds vorige week een poetshulp. Situatie van ons huishouden is beide voltijds werken sinds vorige week ook, kindje van 8 maanden. Vriendin is sinds vorige week ook terug aan het werk na 9 maanden thuis te zijn geweest.

Nu ben ik degene die het poetsen doet in huis en ik begrijp je vrouw wel. Dat vergt zeker in het begin een aanpassing en je zal het zelf altijd beter doen. Maar een deel kan je oplossen door gewoon goed te leggen wat je precies verwacht en zelf kuisproducten te voorzien.
Het privacydeel vind ik ook lastig. Momenteel werk ik thuis dus kan ik 'toezicht' houden, maar op een gegeven moment zal ik er inderdaad voor moeten zorgen dat de persoon toegang tot de woning heeft. Ik denk zo'n bakje tegen te gevel te hangen met een cijfercode waarin de sleutel zit zoals in vakantiewoningen. Niet te veel waardevolle spullen in huis laten liggen zou ik zeggen.

ps: vind i.p.v. vindt ;)
 
Niet te veel waardevolle spullen in huis laten liggen zou ik zeggen.
Is dat niet net een van de redenen om een huis te hebben? :unsure:
Ik zou in ieder geval nooit of te nimmer een sleutel delen met vreemden, ook al is het maar tijdelijk. Een kopie is waarschijnlijk rap gemaakt, zelfs als je een duur slot hebt waarbij dat zogezegd enkel mag met de bijhorende veiligheidskaart.
 
Wij hebben sinds vorige week een poetshulp. Situatie van ons huishouden is beide voltijds werken sinds vorige week ook, kindje van 8 maanden. Vriendin is sinds vorige week ook terug aan het werk na 9 maanden thuis te zijn geweest.

Nu ben ik degene die het poetsen doet in huis en ik begrijp je vrouw wel. Dat vergt zeker in het begin een aanpassing en je zal het zelf altijd beter doen. Maar een deel kan je oplossen door gewoon goed te leggen wat je precies verwacht en zelf kuisproducten te voorzien.
Het privacydeel vind ik ook lastig. Momenteel werk ik thuis dus kan ik 'toezicht' houden, maar op een gegeven moment zal ik er inderdaad voor moeten zorgen dat de persoon toegang tot de woning heeft. Ik denk zo'n bakje tegen te gevel te hangen met een cijfercode waarin de sleutel zit zoals in vakantiewoningen. Niet te veel waardevolle spullen in huis laten liggen zou ik zeggen.

ps: vind i.p.v. vindt ;)
Ik zou mijn huissleutel nu eens nooit in zo'n bakje steken:
En zo slecht zijn die allemaal bijna!

Ik ben hier altijd thuis, op zich zorg ik er gewoon voor dat ik mij verzet als dat nodig is.
 
Goh, ik ben al lang blij dat iemand hier de was en strijk komt doen om de week en dat die persoon daarom weet wat voor ondergoed we dragen beschouw ik dan niet als een inbreuk op mijn privacy of zo :)
 
Bij ons heeft de poetsvrouw wel een sleutel. Ik ben eigenlijk liever niet thuis als de kuisvrouw komt. Toen ik nog alleen was, kwam de kuisvrouw als ik thuis was, en tetterde die te veel. Ik voelde mij ook altijd wat verplicht om mee te helpen, kon niet met de voetjes omhoog zitten terwijl er rond mij gekuist werd. Dat ben ik intussen wel afgeleerd maar ik vind dat toch best vervelend.
 
Onze poetshulp komt wekelijks. We zijn wel tevreden, maar om de paar maanden poetsen we zelf toch eens grondig.

Voorbeeld is de ramen. Ze poetst die zoals een ramenwasser op 1 minuut, wij gaan nog eens goed schrobben op lichte vlekjes.
 
Zijn hier mensen die een poetshulp hebben zonder dienstencheques, dus in feite een zelfstandige met ondernemingsnummer. Zoja, wat zijn de gangbare uurtarieven?
 
En poetsen die dan opmerkelijk beter dan een huishoudhulp met dienstencheques?
Gisteren bij de onze toch even de puntjes op de i gezet.
Ze is niet zo heel stipt en ik denk dat het ook alweer 10 na 12 was toen ze toekwam. Maar om 10 voor 4 had ze al haar prestatie ingegeven en stond ze klaar om te vertrekken. ‘k Vroeg haar of ze toch nog snel even de 2 broeken wou strijken die nog gedaan moesten worden. Zegt ze: nja ‘t is maar tot 4u hé vandaag.
Ik: “Da’s toch nog 10 minuten? En volgens mij was toch 10 na 12”.
Ah ja, zegt ze, ‘k weet ‘t niet meer.
Ik wist het wél nog, want aangezien ze allesbehalve punctueel is...
 
En poetsen die dan opmerkelijk beter dan een huishoudhulp met dienstencheques?
Simpel antwoord: neen
Die heeft ook dezelfde ‘ziekte’ die je opnoemt, is een moeial en is veel te curieus.

Sowieso vind ik 30€/u excl. btw al veel voor iets waar je in feite niks voor moet kunnen en waar niks moeilijk aan is.

Als je dan nog eens ziet dat na de poetsronde bepaalde spinnenwebbetjes gewoon onaangeroerd blijven hangen ...
Ook veel dat het verdacht lang stil is, als ik dan eens stilletjes omkijk zie ik haar staan Facebooken of dergelijke.
 
Komen er bij jullie poetshulp binnen in coronatijden?

ik doe voorlopig poetsen en strijken zelf. Na corona zal het mss 1x om de 2 weken zijn.
 
Ja tuurlijk komen die binnen, ik zit op mijne buro en zij loopt rond met mondmasker.

Het is ook niet verboden e, poetshulpen mogen blijven werken.
 
Ik moet mijn vrouw daarvoor aanporren, maar ze is van het type dat het liever zelf doet en dat daar voldoening van krijgt. Ik zou het liever uitbesteden zodat we meer tijd hebben voor andere zaken. Ik heb een hekel aan kuisen. Maar bon, ik ga den boven verder doen. 😄
 
Terug
Bovenaan