Poetshulp

Hebben jullie poetshulp?


  • Totaal aantal stemmers
    235
Simpel antwoord: neen
Die heeft ook dezelfde ‘ziekte’ die je opnoemt, is een moeial en is veel te curieus.

Sowieso vind ik 30€/u excl. btw al veel voor iets waar je in feite niks voor moet kunnen en waar niks moeilijk aan is.

Als je dan nog eens ziet dat na de poetsronde bepaalde spinnenwebbetjes gewoon onaangeroerd blijven hangen ...
Ook veel dat het verdacht lang stil is, als ik dan eens stilletjes omkijk zie ik haar staan Facebooken of dergelijke.
Wat is dan eigenlijk de reden om voor de duurdere optie te gaan?
 
Wat is dan eigenlijk de reden om voor de duurdere optie te gaan?
Bij ons is dat omdat ze het kantoor komt poetsen => beroepskarakter dus aftrekbare kost.
't is ook een kennis van m'n baas, dat moet hij dan maar weten als hij een overbetaalde poetsvrouw wil :p
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Bwa, die houdt zich heel strikt aan de regels. Heeft zelfs handschoenen aan, komt niet in onze buurt.

Ik zie er alleszins geen probleem in. :)
 
Bij de eerste Corona golf is ze een hele tijd niet meer geweest, maar sinds de zomer komt ze terug. Ik werk vrijwel continu van thuis, maar we hebben inderdaad beide mondmasker op wanneer we in elkaars buurt komen. Wanneer ze boven poetst, werk ik beneden en omgekeerd. Ramen open voor goeie ventilatie.

Eerst was het een Poolse waar ik heel tevreden van was maar die bij haar dochter in UK gaan wonen is toen die een baby kreeg. Daarna enkele nieuwe gekregen van hetzelfde poetsbureau; eentje is effectief 1 keer geweest en daarna verdwenen. De andere zijn zelfs nooit komen opdagen. Na een half jaar van telkens excuses en nieuwe afspraken uiteindelijk bij een ander bureau gegaan en sindsdien de huidige poetsvrouw waar ik ook heel tevreden van ben. Ze is van Chinese afkomst en spreekt beperkt Nederlands maar wel goed Engels.

Ze heeft haar eigen sleutel en ik heb me daar geen moment ongemakkelijk bij gevoeld.
 
Bwa, die houdt zich heel strikt aan de regels. Heeft zelfs handschoenen aan, komt niet in onze buurt.

Ik zie er alleszins geen probleem in. :)

Wij zorgen dat we boven zitten als ze beneden poetst en omgekeerd. Is gemakkelijker voor haar en we houden afstand.

Verder geen problemen mee.
 
Vorige week van het Poetsbureau melding gekregen dat er een poetshulp beschikbaar is voor een halve dag per week. We hebben nu iemand die een halve dag per 2 weken komt, maar ervaring met haar is wat gemengd. Spreekt geen NL (voor mij geen probleem, wanneer de schoonmoeder haar moet binnenlaten en de uitleg geven is dat al lastig), komt soms een uur te laat, werkt nooit 4u, doet een aantal zaken zoals ramen kuisen echt niet goed. Hebben haar al wel een paar keer gezegd dat we liever hebben dat ze haar tijd pakt en wat grondiger werkt, maar het is niet echt avance.

Dus ingegaan op aanbod van het Poetsbureau. Enkele keren proberen of het goed gaat en indien wel gaan we met de nieuwe poetshulp door.
Alvast een goede eerste indruk: ze belde vandaag, gewoon om zich al even te introduceren en aan te geven wanneer ze er volgende week exact zal zijn.
 
Het is serieus hit-or-miss met poetshulpen, en er zijn er weinigen die het lang volhouden.

Strafste die wij al gehad hadden, heeft de helft van onze drankvoorraad opgedronken. We hadden al een vermoeden dat de porto wel erg snel minderde, maar op een dag belde haar (ex?-)vriend, ladderzat, om te zeggen dat "Patricia heel jullie berging aan het leegzuipen is" :ROFLMAO:.
Die kuiste wel nog redelijk goed.

De voorlaatste was een vent van middelbare leeftijd, die amper nederlands kon en bijna een uur met de bus onderweg was (hoe het bureau er op komt om die zoiets aan te doen is mij een raadsel). Dat was een brave mens, maar hij kuiste alleen maar wat hij direct zag. Iets verzetten of opheffen was er niet bij...
 
Geen poetshulp, misschien ooit als het budget er voor is. Maar op dit moment is personeel nog niet echt aan onze stand besteed om het zo te zeggen :p
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
40-50 euro per uur ofzo? Meer als je ramen gaat doen bijvoorbeeld. Denk dat het 400 is voor de ramen hier 1 keer per maand te doen
Laat je dat dan doen voor 400€ per maand of zou dat het bedrag zijn als je het laat doen?

Update:
Hier zijn we enorm content van onze poetsvrouw die nu bijna 2 maanden komt.
Vriendelijk persoon, nog geen enkele keer gerateerd en werkt steeds door.
 
Laat je dat dan doen voor 400€ per maand of zou dat het bedrag zijn als je het laat doen?

Update:
Hier zijn we enorm content van onze poetsvrouw die nu bijna 2 maanden komt.
Vriendelijk persoon, nog geen enkele keer gerateerd en werkt steeds door.
Als ik het zou laten doen :p

Om het in perspectief te plaatsen een loodgieter zit rond de 75/uur
 
Vorige week van het Poetsbureau melding gekregen dat er een poetshulp beschikbaar is voor een halve dag per week. We hebben nu iemand die een halve dag per 2 weken komt, maar ervaring met haar is wat gemengd. Spreekt geen NL (voor mij geen probleem, wanneer de schoonmoeder haar moet binnenlaten en de uitleg geven is dat al lastig), komt soms een uur te laat, werkt nooit 4u, doet een aantal zaken zoals ramen kuisen echt niet goed. Hebben haar al wel een paar keer gezegd dat we liever hebben dat ze haar tijd pakt en wat grondiger werkt, maar het is niet echt avance.

Dus ingegaan op aanbod van het Poetsbureau. Enkele keren proberen of het goed gaat en indien wel gaan we met de nieuwe poetshulp door.
Alvast een goede eerste indruk: ze belde vandaag, gewoon om zich al even te introduceren en aan te geven wanneer ze er volgende week exact zal zijn.

Update: die is nu 2 keer geweest en amai, wat een zaligheid. Werkt een stuk sneller (ook al zeg ik dat het lijstje echt niet af moet en ze haar tijd kan nemen), perfect NL, levert proper werk en doet zelfs meer dan we vragen. Had vorige week bvb. een stuk extra stof afgedaan en gedweild terwijl we dat niet eens gevraagd hadden, want ze had "te weinig werk" 😀

Toppertje, hopelijk kan ze lang blijven komen.
 
Wij zijn gestopt met poetsvrouwen. We hadden een goede poetsvrouw (dachten we) met dienstencheques voor ongeveer zes maanden. En toen heb ik ontdekt dat ze een fles alcoholgel had gestolen uit onze voorraad. Dat heeft zich voorgedaan tijdens de eerste hamstergolf net voor de eerste lockdown. Ik kon die diefstal bewijzen maar heb besloten om daar niet mee naar de politie te stappen. We hebben toen de samenwerking met dat bureau verbroken wegens een vertrouwensbreuk dan maar.
 
Da's wel minder ja. Dat zorgt inderdaad wel dat het vertrouwen onmiddellijk zoek is, ook al is het maar over iets relatief banaal. Als ze dan echt in de problemen zitten, dat ze er dan iets over zeggen en ik wil dan ook gerust kijken om zo'n persoon te helpen. Vorige poetsvrouw hebben we bvb. ook eens een hoop kinderkleren meegegeven omdat ze niet veel had en daar echt wel iets aan heeft. Maar gewoon meenemen is echt niet OK he.


Ondertussen gisteravond en vanmorgen nog verscheidene zaken opgemerkt die de nieuwe poetsvrouw hier (ongevraagd) heeft gedaan, die laat het hier echt wel piekfijn achter zeg. :)
 
Terug
Bovenaan