Poetshulp

Hebben jullie poetshulp?


  • Totaal aantal stemmers
    235
Jaren geleden een eerste poetsvrouw gehad die 1x gekomen is en al gezien zou er morgen iemand nieuw beginnen van bij een ander bureau. Daarstraks al mail van bureau dat ze ziek is. Heb van haarzelf ook al sms gehad dat ze niet mag werken van controle arts. Dus geen idee of'k ze binnen 2 weken dan wel zie of niet.

Jippie, ze is gestart vandaag en 't valt supergoed mee. Fingers crossed dat het een blijverke is 🤞
 
Hier opnieuw poetshulploos sinds een paar maanden.

Persoon waar we heel content van waren is van werk veranderd, ze kuist nu in firma's ipv bij mensen thuis. -> Betere uren en beter verloond.

Ik ben het beu om telkens iemand nieuw binnen te laten in ons huis.
Je bent eraan gebonden, je weet niet wat voor iemand het is en 9/10 is het miserie.
Afspraak met mijn partner is om wekelijks samen 1,5u ons kot te kuisen.
Dan ligt het properder dan met een poetshulp en op anderhalf uur zijn we er al vanaf.

(Voornemen is om het geld dat we ermee uitsparen op te doen aan zottigheden die we anders niet zouden doen.)
 
Ik moest vandaag toch 2x knipperen met mijn ogen toen er een mailtje van Trixxo voorbij kwam.
Ze gaan hun administratieve vergoeding aanpassen van €48 naar €72 per half jaar.
Tegenwoordig is alles digitaal, dus minder administratie?

Is dit bij andere bureaus ook?
 
Ik moest vandaag toch 2x knipperen met mijn ogen toen er een mailtje van Trixxo voorbij kwam.
Ze gaan hun administratieve vergoeding aanpassen van €48 naar €72 per half jaar.
Tegenwoordig is alles digitaal, dus minder administratie?

Is dit bij andere bureaus ook?
Hier is het 1 euro extra per gewerkt uur sinds het nieuwe jaar
 
Ik moest vandaag toch 2x knipperen met mijn ogen toen er een mailtje van Trixxo voorbij kwam.
Ze gaan hun administratieve vergoeding aanpassen van €48 naar €72 per half jaar.
Tegenwoordig is alles digitaal, dus minder administratie?

Is dit bij andere bureaus ook?
Bij ons in Wallonië, is dat afgeschaft, maar wel de dienstencheques verhoogd naar €10.
 
Wij hebben sinds 3 weken een nieuwe poetshulp via een nieuwe firma. Haar eerste indruk was niet zo goed. Ze was te laat, het was 20 na 8 ipv 8u en het eerste wat ze zei was: dat kan ik hier niet allemaal doen op 4u ze! Dat verwachten we niet, het is de ene week grondig beneden en de andere week grondig boven. Ze kwam ook helemaal niet vriendelijk over en kon bijna dweilen met haar bef die tot op de grond hing. Maar al bij al wél goed gepoetst en daar draait hem om, dus mocht ze blijven :) Van het kantoor hoorden we dat ze in het begin wat ‘raar’ kan overkomen en tijd nodig heeft om wat los te komen maar dat ze er wel al lang werkt en altijd op post is. En dat laatste is nu net waarom we van kantoor en poetshulp zijn veranderd, want de vorige kwam vaak (last-minute) niet.
Hopelijk nu wel vertrokken voor iets langdurig en stabiel
 
Hier is het triestig. Nieuwe hulp is 3 keer geweest. Ondanks de uitdrukkelijke vraag om de tijd te nemen, alles grondig te doen, ze moet zeker niet rond zijn met alles, etc, blijft het een oppervlakkig snel rondje door het huis. Vorige week was ze daardoor na 3 uur al klaar en vertrokken, deze week 3u40min maar echt allemaal half zijn gat gedaan. Ruiten wassen ben ik zelf geen pro in maar wat die hier klaarspeelt is verschrikkelijk, met OVERAL op de ruiten gedroogde druppelstrepen (lijkt niet eens afgetrokken).
Waar ik had gevraagd om alles efkes vast te pakken, schappen even leeg te maken om goed te kuisen etc staat alles nog letterlijk 100% zoals het stond voorheen dus het is rap efkes met een doekje op de vrjie delen en doorrazen naar het volgende zodat ze vroeg weg kan.

Volgende keer bij ontvangst toch even de verwachtingen scherper meedelen, en anders stopt het weeral eens.
 
Hier is het triestig. Nieuwe hulp is 3 keer geweest. Ondanks de uitdrukkelijke vraag om de tijd te nemen, alles grondig te doen, ze moet zeker niet rond zijn met alles, etc, blijft het een oppervlakkig snel rondje door het huis. Vorige week was ze daardoor na 3 uur al klaar en vertrokken, deze week 3u40min maar echt allemaal half zijn gat gedaan. Ruiten wassen ben ik zelf geen pro in maar wat die hier klaarspeelt is verschrikkelijk, met OVERAL op de ruiten gedroogde druppelstrepen (lijkt niet eens afgetrokken).
Waar ik had gevraagd om alles efkes vast te pakken, schappen even leeg te maken om goed te kuisen etc staat alles nog letterlijk 100% zoals het stond voorheen dus het is rap efkes met een doekje op de vrjie delen en doorrazen naar het volgende zodat ze vroeg weg kan.

Volgende keer bij ontvangst toch even de verwachtingen scherper meedelen, en anders stopt het weeral eens.

Vandaag lange lijst gelegd. Boodschap: "zeker niet alles moet gedaan zijn, de rest kan volgende keer, liever trager en grondiger :) "
Resultaat: niet alles is gedaan, alles is half zijn gat gedaan, de stofdoek is van op een afstandje eens op een oppervlak gegooid, en buitengestapt na 3 uur.

And so it ends.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: 515
Vandaag lange lijst gelegd. Boodschap: "zeker niet alles moet gedaan zijn, de rest kan volgende keer, liever trager en grondiger :) "
Resultaat: niet alles is gedaan, alles is half zijn gat gedaan, de stofdoek is van op een afstandje eens op een oppervlak gegooid, en buitengestapt na 3 uur.

And so it ends.
Alle goeie die we hadden zijn uiteindelijk gestopt als poetsvrouw en zijn iets anders gaan doen.

De laatste die we hadden was ook zoals bij u.

Hier hangt de stofzuiger. 'Bah, een Dyson, geef mij maar een slee-stofzuiger zoals vroeger. 't Zijn nog de beste!'
Hier product voor badkamer. 'Oei, geen azijn? Ik kuis alles met azijn, 't is nog zo proper dan'. (onze badkamer was nagelnieuw)
Hier is de zeep voor de vloer, en de zeep voor parket. Ik zeg haar nog: als je vragen hebt of iets niet meer weet, vraag maar hé. Na 3 weken kwam het uit dat ze ALLES met water poetste. Geen zeep, niets. Mevrouw wist niet meer wat voor wat was en zo kon ze niet missen.

Ik zag ze met die Dyson het matje in de badkamer stofzuigen en die mat schoot in die rol van de voet. Ze trekt dat eruit en probeert nog eens, van 't zelfde. Probeert ze dat wel nog 2 keer zeker.

Op den duur kwam ze binnen: babbeltje met mij, babbeltje boven met de vrouw. 15 minuten werken en pauze. Telkens ik toekwam was ze aan het pauzeren. Ze was een half uur eerder klaar altijd. Strijk moesten we niet vragen, deed ze niet graag. Ramen wassen ging niet voor haar rug. Enz. Na 5 weken had ik er genoeg van.

Ons huis was net volledig gerenoveerd en mevrouw vond het jammer dat ze niet eerder bij ons werkte want onze parket was gevoelig voor krassen. Maar ja, 'jullie zijn jonge mensen en missen die ervaring hé'. 'Ge moet een breekmes meenemen naar de showroom en dat uittesten op parket, je hebt er al waar je geen krassen in kan trekken'. Die had het dus op keramische parket hé. Echt, koe.
 
Gisteravond op uitgekomen dat er nog een mineraalsteen gebroken lag op kamer van de dochter. Ongelukje gebeurt al eens, maar je kan dat tenminste toch even zeggen en excuseren he.

Enfin, deze morgen gemaild naar poetsbureau met feedback en vraag om stop te zetten. Ze gaan het meenemen in hun beslissing morgen om haar nog een contractverlenging aan te bieden, en ik krijg 2 uur gecrediteerd. Hoefde op zich niet per se voor mij dus mooi meegenomen en zeker klantgericht nagedacht.
 
Mijn vriendin wou al jaren poetshulp, om zo wat meer tijd voor zichzelf te hebben.

1e poetsvrouw: Een jong meisje (18 jaar?) die ze van Brussel naar Oost-Vlaanderen hadden gestuurd met het openbaar vervoer. Sprak geen Nederlands, met moeite Frans en geen Engels. We hebben ze uit compassie terug naar de bushalte gereden, want was nog 15 min stappen en dan moest ze nog helemaal terug naar Brussel. Het bureau ging iemand anders sturen nadien.

2e poetsvrouw: Eerste week niet komen opdagen. Tweede week niet komen opdagen.

Contract met dat bureau stop gezet.

3e poetsvrouw: Was haar eerste week als poetsvrouw. Ze was er in geslaagd om onze waterkoker met ontkalker voor de badkamer uit te kuisen. Pure chemicaliën dus. Toen ik haar er op aansprak zei ze dat ze dat thuis ook deed??? Die waterkoker dan maar weg gedaan, want is onveilig.

Tweede week: Niet komen opdagen.

Nadien bericht van bureau dat ze gestopt is en ze iemand nieuw gaan sturen.

Op naar de 4e dus op ocharme 6 weken tijd ofzo.

Ik heb dit al jaren uitgesteld omdat ik van iedereen grotendeels negatieve zaken hoor. Het zijn de uitzonderingen die een goede vaste poetsvrouw weten te strikken.

Rust er soms een vloek op kwalitatieve poetshulp?
 
Terug
Bovenaan