@cege: ik heb deze en is officieel ondersteund:https://www.amazon.de/-/en/Hyuduo-S...=1775242716&sprefix=elfin+ew11,aps,148&sr=8-4
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Die rs485 poort gewoon in de marstek en rechtstreeks naar het bakje en WIFI produceren ?@cege: ik heb deze en is officieel ondersteund:https://www.amazon.de/-/en/Hyuduo-Serial-Interface-Wireless-Communication/dp/B08Q5H8DFY/ref=sr_1_4?crid=RKGUM6H3TPL8&dib=eyJ2IjoiMSJ9.VOjlKCkWv6dJJhlbcU62Z1F2PUBtURJfYpwFqRFYCqmLIljL1t-0dY7xT1vY67TJSTcaG77SiAZMNBVmP4DQWF9Q_R33dkDgoepJ-smCHKkmoi9KJ6WP3Dd8aYVzLOxoX71T9GHatkgY5GdrGNdxnF2DGIeNfgFhvgdFGBgmh6SLv-TELXsJztwxaj38SQEI1cEeAp3V84-R-2EtRiT1DT_uZ_BpNqtlraD3Vta2tRU.HyRK9HKagYdmquvT97hgZRdAEK9nsCOmYd7t0C3gy7U&dib_tag=se&keywords=elfin+ew11&qid=1775242716&sprefix=elfin+ew11,aps,148&sr=8-4
Ik heb me vergist, het was marstek.be en had mijn vorige venus e3 ook van daar gekocht. Ben ik nu gescamd of zo?Marstek.nl is geen officiële verdeler. Zijn gewoon mensen die de domeinnaam geclaimd hebben.
Ge moet nog een kabelke kopen voor uw harnas te maken. https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2282240Die rs485 poort gewoon in de marstek en rechtstreeks naar het bakje en WIFI produceren ?
Of de Marstek kabel naar die kabel verbinden ?

Denk niet dat het een scam is, maar Marstek (het echte merk) zou dan moeilijk doen over garantie edIk heb me vergist, het was marstek.be en had mijn vorige venus e3 ook van daar gekocht. Ben ik nu gescamd of zo?
Je hebt ze toch op aparte kringen staan, waarom zou er een automaat springen als je vriendin zou gaan strijken?Hier zijn de 2 Marstek V3's ondertussen aangesloten, elk op een aparte kring (beide kringen hebben een dubbel stopcontact met 1 kleine andere gebruiker op de kring). Ga ze normaal niet op 2500W ontladen zetten (tenzij ik ze in de zomer anders niet leeg krijg), maar ik wil niet dat er een automaat springt wanneer een batterij aan het opladen is aan 2500W en mijn vriendin met haar stoomstrijkijzer (2400W) begint te strijken bvb. Dus heb het gedaan voor het laadvermogen en niet het ontlaadvermogen.
Heb ze toch op elkaar gezet, vastzetten in de muur had ik geen zin in en heeft niet echt toegevoegde waarde. De behuizing van de V3 lijkt sterk genoeg te zijn om een tweede te kunnen dragen. De behuizing van de V2 lijkt wel zwakker te zijn, dus weet niet of ik het daarbij zou riskeren.
Dat is de reden waarom ik ze op aparte kringen gezet heb. Er wordt gezegd dat je de Marstek op eender welk stopcontact mag steken als je 'm instelt op 800W ontladen, maar het laden kan je niet limiteren. Hij laadt tegen max. 2500W, dus als ik hem bv. op de kring van het strijkijzer zet, zou de automaat al springen als mijn vriendin rond de middag begint te strijken. Het laden zou eigenlijk ook gelimiteerd moeten kunnen worden imo.Je hebt ze toch op aparte kringen staan, waarom zou er een automaat springen als je vriendin zou gaan strijken?
Kan via modbus.Dat is de reden waarom ik ze op aparte kringen gezet heb. Er wordt gezegd dat je de Marstek op eender welk stopcontact mag steken als je 'm instelt op 800W ontladen, maar het laden kan je niet limiteren. Hij laadt tegen max. 2500W, dus als ik hem bv. op de kring van het strijkijzer zet, zou de automaat al springen als mijn vriendin rond de middag begint te strijken. Het laden zou eigenlijk ook gelimiteerd moeten kunnen worden imo.
Maar dan is het geen plug&play meer. Vind het vreemd dat ze het laden standaard niet limiteren om de kans zo klein mogelijk te houden dat mensen die er niets van kennen tegen problemen aanlopen.Kan via modbus.
Maar strijken + 2500W laden zou net moeten lukken als het strijkijzer 2000W is.
Je hoeft ze echt niet op 800W te zetten. Ik heb dezelfde setup als jij. 2 V3 op een aparte zekering. Vermoedelijk zal je de batterijen enkel laden als er zon is. Maar als we uitgaan van de “worst case”. Je laadt de batterijen tegelijk op aan max vermogen terwijl er geen zon is en je partner besluit om ook nog eens te strijken. Akkoord? Elke batterij trek dan 11A en het strijkijzer trekt met 2400W ook nog eens +-10A. Zoals je meegeeft zijn ze allemaal op aparte kringen. Als je op een 1 fasige meter zit, zal je in totaal 32A zitten. Ruim onder de 40A. De hoofdschakelkaar zal dus ook geen probleem geven. Ik spreek me niet uit over je elektriciteitsafrekening (met je piek) of het feit dat je de batterij goed of slim gebruikt. Alleen het feit of het technisch een probleem oplevert. Nee.Hier zijn de 2 Marstek V3's ondertussen aangesloten, elk op een aparte kring (beide kringen hebben een dubbel stopcontact met 1 kleine andere gebruiker op de kring). Ga ze normaal niet op 2500W ontladen zetten (tenzij ik ze in de zomer anders niet leeg krijg), maar ik wil niet dat er een automaat springt wanneer een batterij aan het opladen is aan 2500W en mijn vriendin met haar stoomstrijkijzer (2400W) begint te strijken bvb. Dus heb het gedaan voor het laadvermogen en niet het ontlaadvermogen.
Heb ze toch op elkaar gezet, vastzetten in de muur had ik geen zin in en heeft niet echt toegevoegde waarde. De behuizing van de V3 lijkt sterk genoeg te zijn om een tweede te kunnen dragen. De behuizing van de V2 lijkt wel zwakker te zijn, dus weet niet of ik het daarbij zou riskeren.
1 batterij en de strijkijzer zitten beiden op dezelfde kring. Waardoor je op die kring 21A zou trekken, terwijl deze normaal afgezekerd is op 16A of 20A afhankelijk van je zekering.Je hoeft ze echt niet op 800W te zetten. Ik heb dezelfde setup als jij. 2 V3 op een aparte zekering. Vermoedelijk zal je de batterijen enkel laden als er zon is. Maar als we uitgaan van de “worst case”. Je laadt de batterijen tegelijk op aan max vermogen terwijl er geen zon is en je partner besluit om ook nog eens te strijken. Akkoord? Elke batterij trek dan 11A en het strijkijzer trekt met 2400W ook nog eens +-10A. Zoals je meegeeft zijn ze allemaal op aparte kringen. Als je op een 1 fasige meter zit, zal je in totaal 32A zitten. Ruim onder de 40A. De hoofdschakelkaar zal dus ook geen probleem geven. Ik spreek me niet uit over je elektriciteitsafrekening (met je piek) of het feit dat je de batterij goed of slim gebruikt. Alleen het feit of het technisch een probleem oplevert. Nee.
In de praktijk zal je logischerwijze de batterij ontladen als je strijkt.
Ge moet nog een kabelke kopen voor uw harnas te maken. https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2282240
Deze kabeltjes: https://www.amazon.de/-/en/Lyeteung-Pairs-Connectors-2-54mm-Female-6-Pin-Cable/dp/B0CBWY23FN/ref=sr_1_13?crid=35D63SV51T70Z&dib=eyJ2IjoiMSJ9.Q758groAiiCLo0-0FAvJmjnPKxAAQMurXTpFqijnV4UypadJitfSE8GvfqQ5mb-DTV6lYw7NOGxxDCIvFB202IS-ZtUJCDJ1Nxe-m9Syc_5P_BTJwuVH_-t8ll-m-rbizHzCedASfDrAkTRHL841nRa3HZjVJM3NelV5Sm0T_WExHVE0moyVAXWf1fmQThtWBGGU4UTQSgMNAkHbFxdwvtiWbB-R2ISWIWw3ErPkV40EOhYv22h0nHncejcFEwVvao4xRXd8ARHPXXXFv-5_r0odjWm87BdM3VglQvQtnH4.1D7jvCB6j-iD_e9f2LR0BfbYLo-bC0Qv2dFku_e2mGE&dib_tag=se&keywords=JST+XH2.54+6+pin&qid=1775251824&sprefix=jst+xh2.54+6+pin,aps,95&sr=8-13&th=1
Ergens heb ik er nog liggen, maar dan moet ge ook nog in buurt wonen want anders is online bestellen goedkoper![]()
Met de aparte kringen heb je gelijk. Mijn huidige setup is oké om 2500W per batterij te trekken, maar daarvoor heb ik dus een nieuwe kring geïntroduceerd en een stopcontact bijgezet op de kring van de gasketel. Als ik de bestaande stopcontacten gebruikt had, had de automaat wel kunnen springen zoals @Nineshots uitlegt.Je hoeft ze echt niet op 800W te zetten. Ik heb dezelfde setup als jij. 2 V3 op een aparte zekering. Vermoedelijk zal je de batterijen enkel laden als er zon is. Maar als we uitgaan van de “worst case”. Je laadt de batterijen tegelijk op aan max vermogen terwijl er geen zon is en je partner besluit om ook nog eens te strijken. Akkoord? Elke batterij trek dan 11A en het strijkijzer trekt met 2400W ook nog eens +-10A. Zoals je meegeeft zijn ze allemaal op aparte kringen. Als je op een 1 fasige meter zit, zal je in totaal 32A zitten. Ruim onder de 40A. De hoofdschakelkaar zal dus ook geen probleem geven. Ik spreek me niet uit over je elektriciteitsafrekening (met je piek) of het feit dat je de batterij goed of slim gebruikt. Alleen het feit of het technisch een probleem oplevert. Nee.
In de praktijk zal je logischerwijze de batterij ontladen als je strijkt.
Shelly in uw kast zetten om het laadvermogen te meten. Zo kan weten als de auto laadt zonder toegang te hebben tot de laadpaal.Ze zijn al onderweg, leve amazon.
Net ontdekt dat mijn L3 fase voor werkelijk niks gebruikt wordt in dit huis... Why is that important ? wasmachine, vaatwas, oven, kookvuur, microgolf,... zijn allemaal L1 of L2. Af en toe gaat die wel naar 50 of 100W. Zal ergens een random lamp in de kelder of de waterputpomp of zo zijn, maar voor de rest is die continu letterlijk 0.
Ik zat voor de automatisaties nog met het probleem dat ik geen toegang heb tot de laadpaal aangezien die van het leasebedrijf is. Dus hoe kan ik weten wanneer de paal aan het laden is ? Elke andere heavy load kan HA in de war sturen. De paal staat op 1-fase laden, en die neemt dus by default de L1 (al lijkt dat in realiteit de L2 te zijn waar ook het kookvuur op zit...). De solar charge houdt de meter op 0 L1+L2+L3; er is een duidelijk signaal op de fase van de laadpaal die 2*(-1)*injectieW van de 2 andere fasen is. Alleen geeft die dus vals positieven als er gekookt wordt..
Als ik de voedingskabeltjes die in de paal binnenkomen allemaal eentje doorschuif verandert er fysisch niks binnenin de paal en 1 kans op 2 (indien mis, nog eens alles doorschuiven) dat L3 op de L1 terecht komt in de paal en dan kan ik via HA L3 gewoon monitoren om te weten of er geladen wordt.
Goed idee of is er iets wat ik over het hoofd zie ?
Hoe komt jij aan een Marstek met een capaciteit van 89.5 kWh? De mijne heeft maar iets maar dan 5 kWh en ik denk dat dat de standaard is. Ge moet nogal zonnepanelen hebben liggen om bijna 90 kWh nuttig te kunnen gebruiken. Dat is meer dan een gemiddelde EVheb marstek venus nu aantal weken
we proberen zoiezo eerst zonnenergie in onze EV's te steken.
ik lees 89.5 kwh laadcapaciteit, 69.382 kwh ontlaadcapaciteit. Ik vermoed de efficientie: dus maar 81%. Hoe zit dat bij jullie?