Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
340 EUR duurder. Ik heb de mijne besteld op 4 maart, dus exact een maand geleden, aan 1.149 EUR. De batterij zelf is 150 EUR duurder geworden en ook de Bebat-toelage erbij van 168 EUR. Daar dan 21% BTW extra op.De prijzen van de Marsteks zijn goed aan het stijgen precies. Tubotek is 500euro duurder geworden tegenover 3 weken geleden incl. bebat.
Draait hier intussen vlotjes mee in ons huishouden, heel content van.
Ik heb de mijne nog kunnen kopen voor 1160euro 2 weken geleden bij stapnaarduurzaam.nl, maar daar is hij ook al duurder geworden. En bijna 2 weken moeten wachten op de levering omdat de nieuwe leveringen vertraagd toekomen.De prijzen van de Marsteks zijn goed aan het stijgen precies. Tubotek is 500euro duurder geworden tegenover 3 weken geleden incl. bebat.
De vraag is gewoon sterk gestegen de laatste weken. Je leest en hoort er ook veel over in de media de laatste dagen, dus de vraag zal niet snel dalen. Als het aanbod dan niet kan volgen, gaan de prijzen gewoon de hoogte in.
Ik weet dat het hobbyen is, maar in principe kunt ge dat van die 1 batt ontladen ‘s nachts gewoon programmeren via de app?Gisteren mijn V3 aangekregen en moet wel zeggen dat het een mooier toestel is dan de V2. En een stuk compacter.
Efficientie is ook beter als ik de modbus stats mag geloven.
Dit was bij het ontladen deze nacht:
Marstek V2
86% bij 300W
90% bij 875W
Marstek V3
90% bij 300W
94% bij 800W
96% bij 1200W
Ik ben ook een CT002 emulator aan het testen die bij lage loads maar 1 batterij laat werken i.p.v. te splitten over 2.
Mijn standby verbruik is ongeveer 290W, dus als ze 2 op 145W staan te geven in de nacht, haal ik minder uit mijn batterij dan ze elk op hun beurt 290W geven. Op die manier haal ik 1kWh per nacht meer uit de batterijen.
@cege: Das nog eentje voor u nu ge in uw HA avontuur gesprongen zijt ;-)
Wat toch net hetgeen is dat hij niet wilt?Ik weet dat het hobbyen is, maar in principe kunt ge dat van die 1 batt ontladen ‘s nachts gewoon programmeren via de app?
Eentje op zelfgeinitieerd laten staan, het ander op 145w ontladen van bvb 23:30 tot 06:00 ofzo.
Dan ziet die wat op zelfgeinitieerd staat steeds quasi 0 op de meter en gaat die alleen iets doen als ge toch een hoger verbruik begint te hebben.
Zal van zijn nachtverbruik afhangen hè. Als het stabiel is zoals hier, dan werkt mijn voorstel wel gewoon denk ik? Het hele nachtverbruik coveren met 1 batterij. Als er dan eens even die tweede in gang moet schieten dan is dat toch maar zo, dan loop je wat, 0,01 eurocent mis?Wat toch net hetgeen is dat hij niet wilt?
In jouw voorbeeld zou batterij 1 continu 145W ontladen en als er een piek is naar 290W verbruik gaat batterij 1 nog steeds 145W ontladen en batterij 2 ook 145W.
Hij wil net dat batterij 1 die piek volledig opvangt en dat batterij 2 niets doet tot batterij 1 leeg is.
Neen, bijlange niet.Ik weet dat het hobbyen is, maar in principe kunt ge dat van die 1 batt ontladen ‘s nachts gewoon programmeren via de app?
Eentje op zelfgeinitieerd laten staan, het ander op 145w ontladen van bvb 23:30 tot 06:00 ofzo.
Dan ziet die wat op zelfgeinitieerd staat steeds quasi 0 op de meter en gaat die alleen iets doen als ge toch een hoger verbruik begint te hebben.
Mja, zoals ik zei, dat lijkt me dus eerder hobbyen dan een effectieve kostenbesparingNeen, bijlange niet.
- Wanneer gaat die 1e batterij leeg zijn en moet de 2e opstarten?
- Wat als de warmtepomp een piek trekt van boven de 2.5kW?
- Als batterij 1 leeg is en ik wil 's ochtends een broodje afbakken terwijl de warmtepomp draait, kan ik maar 2.5kW compenseren i.p.v. 5kW.
De batterijen halen hun maximale efficiëntie rond de 1200W. Zowel bij laden als opladen. Bij lage vermogens onder de 200W is het zeer triestig gesteld. Bij 100W gaat de efficiëntie naar +-50%. Vanaf 300W zit je op +-90%.
Je wil dus eigenlijk vermijden dat bij 290W load, de batterijen 50/50 gaan werken. En ook omgekeerd bij het opladen. Want je het bewolkt is en er is 200W overschot, ben je een groot deel aant weggooien door 2 batterijen ipv 1 batterij te laden.
De emulator gaat dit allemaal intelligent gaan regelen.
- Onder de 1400W maar 1 batterij laten werken (met parameter instelbaar). Als de load hoger wordt, bv 2kW, wordt de 2e batterij opgestart en werken ze beiden aan 1kW. Idem bij opladen. Er is een hysterise ingebouwd zodat er niet constant tussen 1/2 batterijen geschakeld wordt als je in het grens gebied zit.
- Als een batterij zijn target niet meer kan volgen (leeg, bijna leeg/vol, onbereikbaar), dan wordt de andere ingeschakeld
- Als er maar 1 batterij aan het werk is, roteren tussen de verschillende batterijen zodat de SOC ongeveer gelijk blijft tussen de batterijen. Zodat je nog hoge pieken kunt opvangen dat je met 1 batterij niet kunt.
Door de omvormers optimaal te belasten, kun je 10-20% meer capaciteit uit een batterij halen tijdens de nacht.
Met wat tijdsschema's gaat dat nooit niet deftig lukken.

Ik maak dat niet eh. Gewoon addon in HA installeren, configureren en evt. nog wat parameters tunen voor uw setup.Mja, zoals ik zei, dat lijkt me dus eerder hobbyen dan een effectieve kostenbesparing![]()
Das een feit. Die CT003 is echt een debiel ding. Heb mijn kast superproper afgewerkt en nu zit daar dan zo een HW splitter, P1 meter + CT003 + antenne te zittenIk maak dat niet eh. Gewoon addon in HA installeren, configureren en evt. nog wat parameters tunen voor uw setup.
Dan moet die mottige CT003 ook niet in mijn kast en hoef ik geen splitter te kopen, want de emulator kan een websocket naar de HomeWizard P1 meter opzetten.

Welke addon?Ik maak dat niet eh. Gewoon addon in HA installeren, configureren en evt. nog wat parameters tunen voor uw setup.
Dan moet die mottige CT003 ook niet in mijn kast en hoef ik geen splitter te kopen, want de emulator kan een websocket naar de HomeWizard P1 meter opzetten.
Marstek.nl is geen officiële verdeler. Zijn gewoon mensen die de domeinnaam geclaimd hebben.Ik heb vorige week vrijdag een tweede v3 besteld bij Marstek.nl voor 1175€
Ik heb enkel een bevestigingsmail gekregen en daarna niets meer gehoord.
Het zal druk zijn zeker?
Welke addon?