Plug-in thuisbatterijen

Heb je een HW plug ? De mijne is na ~1 y naar de sjokkedezen. Na een periode telkens in error te gaan en die te moeten herstarten, gaat hij niet meer in error mode maar stopt hij gewoon met werken. Lees: de plug is groen en '100 % alles OK', maar de batterij zegt dat hij niet in zit... en er is gewoon niks dat nog in de batterij of eruit gaat. Na een week lang elke paar uren op het reset knopje te drukken, heb ik de plug gewoon ervan tussen gehaald en alles lijkt opnieuw deftig te werken...

Heb 10 maanden data, dus kan wsch wel correctie factor uitsnuffelen om de Marstek RTE te corrigeren naar de echte RTE. Was hier 73-74% extern gemeten tussen mei 2025 en maart 2026.

Idd een HW plug (eentje die tot 3600W kan). Was een nieuwe, dus zal het wel aanzien zeker.

Voor de twijfelaars. Koop vandaag nog een plugin van Marstek. De Marstek zal vanaf volgende week opnieuw stijgen in prijs bevestigde vandaag multi-solar. Voor diegene geïnteresseerd zijn, Je kan als vouchercode garantie15 gebruiken. Voor 15 euro.

Vanaf 1 april zal China de korting van 9% verminderen naar 6% voor batterijbedrijven. Vanaf januari 2027 geven ze geen korting meer. Bron

Voor de twijfelaars. Koop vandaag nog een plugin van Marstek. De Marstek zal vanaf volgende week opnieuw stijgen in prijs bevestigde vandaag multi-solar. Voor diegene geïnteresseerd zijn, Je kan als vouchercode garantie15 gebruiken. Voor 15 euro.

Vanaf 1 april zal China de korting van 9% verminderen naar 6% voor batterijbedrijven. Vanaf januari 2027 geven ze geen korting meer. Bron
1180 euro, is dat 't goedkoopste wat te vinden is of wat?
Komt nog 90 verzendkosten bij zelfs. Dat kan goedkoper meen ik.

Na edit: tiens, las ergens 90 euro, maar bij uitchecken kwam er toch niks bij. Dus maar besteld.

Laatst bewerkt:
Die Marstek ben je dan een stopcontact kwijt? Of hebben ze daar iets voor voorzien?

Ik zie vooral tegenop op een stopcontact te verliezen. En ruimte. Klein huis. Zou bijna in de living moeten staan...

Na edit: tiens, las ergens 90 euro, maar bij uitchecken kwam er toch niks bij. Dus maar besteld.
Waar besteld?

Die Marstek ben je dan een stopcontact kwijt? Of hebben ze daar iets voor voorzien?

Ik zie vooral tegenop op een stopcontact te verliezen. En ruimte. Klein huis. Zou bijna in de living moeten staan...

Je bent idd een stopcontact kwijt. En zou zoiets nooit in een verlengkabel steken.

ik denk dat ze veruit het goedkoopst maar vooral ook het betrouwbaarst. Er zijn cowboys die een prijs exclusief afficheren en dan nog 85 of 90 € verzendkosten toevoegen.

Ik heb zondagavond eentje gekocht bij stapnaarduurzaam.nl wegens de goeie reviews op Tweakers. Ik wou bij Tubotek kopen, maar die hebben geen stock meer en de prijs is daar ook al omhoog. Ik heb 1164euro incl. levering betaald dus cva wel.

Bij stapnaarduurzaam was de levering 1-3 dagen, maar kreeg al snel bericht dat ze door onverwachte drukte die belofte niet gingen halen. Als compensatie krijg ik er een Marstek Powerbank bij twv 30euro. Dus netjes opgelost en 2 werkdagen langer wachten is ook het einde van de wereld niet. Ik zag de bui al hangen, dus ik wou asap bestellen. Goed weer + energiecrisis, dus mensen willen zo zelfvoorzienend mogelijk worden.

Ondertussen zijn overal de prijzen al omhoog tegenover zondag toen ik aan het rondshoppen was.

Niet inbegrepen. Ge kunt die achteraf registeren en betalen. Bij Tubotek betaal je die er ook apart bij.

Of ge doet niks en dan zie je wel over 15 jaar
Wetgeving al 37x gewijzigd.
Tegen dan al lang taks op wie laadpaal en/of batterij heeft.

Niet inbegrepen. Ge kunt die achteraf registeren en betalen. Bij Tubotek betaal je die er ook apart bij.

Of ge doet niks en dan zie je wel over 15 jaar
De verkoper is dan in fout, niet de klant die de batterij koopt 🤷‍♂️

Als particulier moet je nooit een Bebat aangifte doen, Bebat verplichting is enkel voor bedrijven. Ook in het buitenland gevestigde bedrijven die deze batterijen op de Belgische markt brengen:

Wie is er verantwoordelijk voor de aangifte?​

Het principe luidt: wie als eerste de batterijen op de Belgische markt aanbiedt, moet daar aangifte van doen.

Wie moet aan de UPV voldoen?​

Een producent (fabrikant, importeur of distributeur) die fysiek of op afstand batterijen op de Belgische markt aanbiedt met het oog op verkoop, verhuur, leasing of gebruik (al dan niet tegen betaling) moet aan de uitgebreide producentenverantwoordelijkheid voldoen. Dat geldt voor:
  • Een producent of invoerder gevestigd buiten België
    die via verkoop op afstand, waaronder online verkoop, batterijen rechtstreeks aan professionele of particuliere eindgebruikers op de Belgische markt aanbiedt.

Bij die Multi Solar van hier hogerop, met ook die code voor 15 euro korting.
na maanden die batterijen te bekijken steeds maar uitgesteld om te kopen, zie ik die prijzen opeens omhoog gaan.

Multi solar te vertrouwen? Enige dat mij wat tegenhoudt dat wanneer er "iets" aan die batterij is, je natuurlijk wel met gedoe zit voor die garantie.

Geen deftige aanbiedingen op de Belgische markt te vinden? Mag voor mij dan gerust 50 euro duurder zijn.

na maanden die batterijen te bekijken steeds maar uitgesteld om te kopen, zie ik die prijzen opeens omhoog gaan.

Multi solar te vertrouwen? Enige dat mij wat tegenhoudt dat wanneer er "iets" aan die batterij is, je natuurlijk wel met gedoe zit voor die garantie.

Geen deftige aanbiedingen op de Belgische markt te vinden? Mag voor mij dan gerust 50 euro duurder zijn.
Ik heb er 2 op Off Grid Powerstation gekocht - levering was ook dik in orde en kreeg er een gratis CT003 bij.

Loop je hiermee geen groot risico om door Fluvius ontdekt te worden?
Want bv als je stopt met koken zal de P1 meter opeens melden dat het verbruik gezakt is, terwijl de batterij op dat moment zal injecteren op het net. Voor een heel korte periode weliswaar, maar het is er wel. En wat de p1 meter weet, kan fluvius in principe ook weten.

En waarom zou Fluvius dat niet mogen weten? Er is daar toch geen extra kost aan verbonden?

Denk dat dat komt omdat bebat er opeens bijgeteld moet worden in de prijs.

Terug
Bovenaan