Niet echt, de HomeWizard is gewoon duurder. Ik denk dat HomeWizard er deels ook op rekent dat mensen die reeds een P1 meter van hen hebben gewoon in hetzelfde "ecosysteem" zullen willen blijven. Deels zal dat wel werken ook, ik heb hier ook al collega's gehad die bijna klakkeloos die Homewizard zouden gekocht hebben omdat dat is wat ze al kennen.
Ik zou mij ook niet teveel zorgen maken over de koude maar als het in uw garage echt kan vriezen (of bijna) dan kies je wrs beter voor de kelder. Tenzij je die kelder als opslag gebruikt voor voedingswaren... daar wil je dan misschien geen stoof naastzetten die de ruimte opwarmt want die batterij geeft wel degelijk serieus wat warmte af bij op-/ontladen.
Je hoeft overigens niet per sé een stopcontact op een eigen kring te hebben. Als je in je kelder/garage een kring hebt waar quasi niks op zit is dat eigenlijk ook goed hoor. Wees daar gewoon een beetje pragmatisch in, het wordt pas echt een probleem als je die batterij op een kring gaat steken waar je ook je wasmachine en droogkast op hebt staan en dan ook nog even het wafelijzer gaat insteken. Zolang het verbruik op je kring niet hoger kan worden dan waarvoor de bedrading voorzien is (meestal 20A/2,5mm²) dan kan er eigenlijk weinig fout gaan. (Maar wees toch maar voorzichtig, elektriciteit blijft uiteindelijk wel gevaarlijk).