Plan van aanpak met grotere som geld

Zoveel geld is dat toch niet? Koop u een appartement in Tenerife en geniet. En misschien af en toe ook eens verhuren maar wel alleen aan kameraden. Niet aan onbekenden.

Investeren in iets waar je effectief iets aan hebt, vanaf dag 1. Al die aandelen en bitcoins laten liggen. Niets dan stress. Zeker tov die persoon die in Tenerife zit in de winter ☀️

Ik ken zo iemand die 600k in aandelen heeft. Good for him, maar ik heb dan liever een 2e woonst ergens in een rustig warm land.

Of gewoon 4/5 werken in zijn geval. Moet lukken. Of part time werken. Zolang je maar profiteert van je geld. Niemand wil sterven met 500k op zijn spaarrekening. Niet iedereen wordt immers 75 jaar.
 
Laatst bewerkt:
Zoveel geld is dat toch niet? Koop u een appartement in Tenerife en geniet. En misschien af en toe ook eens verhuren maar wel alleen aan kameraden. Niet aan onbekenden.

Investeren in iets waar je effectief iets aan hebt, vanaf dag 1. Al die aandelen en bitcoins laten liggen. Niets dan stress. Zeker tov die persoon die in Tenerife zit in de winter ☀️

Ik ken zo iemand die 600k in aandelen heeft. Good for him, maar ik heb dan liever een 2e woonst ergens in een rustig warm land.

Of gewoon 4/5 werken in zijn geval. Moet lukken. Of part time werken. Zolang je maar profiteert van je geld. Niemand wil sterven met 500k op zijn spaarrekening. Niet iedereen wordt immers 75 jaar.
Maar ook niet iedereen wil graag werken tot zijn 67 ;).
 
Als je 600k hebt in aandelen, waarom zou je dan tot je 67e moeten werken? Geef jezelf €1500 meer gedurende 400 maanden aka 33 jaar

Ik zet mij eerlijk gezegd gewoon op de ziekenkas in zijn geval 😄 als je dan nog geld teveel hebt, koop u gewoon een appartement in Tenerife. Daar ken ik plaatsen (palm mar) waar je rijk bent met €2500 netto (zeer rustig en altijd goed weer)
 
Als je 600k hebt in aandelen, waarom zou je dan tot je 67e moeten werken? Geef jezelf €1500 meer gedurende 400 maanden aka 33 jaar

Ik zet mij eerlijk gezegd gewoon op de ziekenkas in zijn geval 😄 als je dan nog geld teveel hebt, koop u gewoon een appartement in Tenerife. Daar ken ik plaatsen (palm mar) waar je rijk bent met €2500 netto (zeer rustig en altijd goed weer)
Daarom dus: 67+33 = 100. Dus als je 100 jaar wil worden moet je tot uw 67 werken met 600k op uw bankrekening...
Als je tot pakweg uw 50 wilt werken heb je dus (33+17)*1500€=900k€ nodig... (om vanaf dan dus met 1500€/maand te gaan leven...)
 
Dat is exact mijn punt. Wacht niet tot je 67 jaar bent om dan te genieten van je geld tot je 100 jaar bent. Ik zou eerder zeggen: geniet van je geld tussen je 30e en 60e. Dat zijnVoor mij persoonlijk de gouden jaren. De helft van dit forum haalt de 70j niet.

Ik werk al jaren 30u per week, padel rond de middag, zit nu in de week om 14u15 in basic fit, … mijn manier van leven is er 300x op vooruit gegaan tov de tijd toen ik werkte van 8u tot 18u. Geld heeft een waarde, maar andere zaken hebben ook ‘waarde’

600k in aandelen steken is gewoon even dom als op een spaarboekje, je doet er letterlijk niets mee
 
Dat is exact mijn punt. Wacht niet tot je 67 jaar bent om dan te genieten van je geld tot je 100 jaar bent. Ik zou eerder zeggen: geniet van je geld tussen je 30e en 60e. Dat zijnVoor mij persoonlijk de gouden jaren. De helft van dit forum haalt de 70j niet.

Ik werk al jaren 30u per week, padel rond de middag, zit nu in de week om 14u15 in basic fit, … mijn manier van leven is er 300x op vooruit gegaan tov de tijd toen ik werkte van 8u tot 18u. Geld heeft een waarde, maar andere zaken hebben ook ‘waarde’

600k in aandelen steken is gewoon even dom als op een spaarboekje, je doet er letterlijk niets mee
Gezien de gemiddelde leeftijdsverwachting haalt significant meer dan de helft van de gehele bevolking de 70. Als je dan kijkt naar dit forum, waar (goedbetaalde) bureaujobs oververtegenwoordigd zijn en vooral late twintigers en dertigers zitten, zal dat nog hoger liggen.

Dat je niet met een zak geld moet begraven worden, daar ga ik mee akkoord, maar enige langetermijnsvisie is denk ik geen slecht idee.
 
Het is zoals geld in een vennootschap vind ik. Koop u wat vastgoed en een dikke wagen. Daar heb je tenminste iets aan 😄
 
Dat is exact mijn punt. Wacht niet tot je 67 jaar bent om dan te genieten van je geld tot je 100 jaar bent. Ik zou eerder zeggen: geniet van je geld tussen je 30e en 60e. Dat zijnVoor mij persoonlijk de gouden jaren. De helft van dit forum haalt de 70j niet.

Ik werk al jaren 30u per week, padel rond de middag, zit nu in de week om 14u15 in basic fit, … mijn manier van leven is er 300x op vooruit gegaan tov de tijd toen ik werkte van 8u tot 18u. Geld heeft een waarde, maar andere zaken hebben ook ‘waarde’

600k in aandelen steken is gewoon even dom als op een spaarboekje, je doet er letterlijk niets mee
Je kan die 600k in aandelen steken en elke euro die boven de 600k uitkomt incashen hé. Met zo'n bedrag ga je maandelijks wel meer dan 500 euro netto winst halen.
 
Het is zoals geld in een vennootschap vind ik. Koop u wat vastgoed en een dikke wagen. Daar heb je tenminste iets aan 😄
In het extreme doorgetrokken is dat wel allemaal de manier om ergens in de herfst van je leven in een OCMW-rusthuis te verkommeren.
 
Dat is het verschil. Ik leef en spaar niet voor de periode dat ik in een rusthuis aftel. Als ik daar ben beland, dan hoeft het voor mij niet meer.
 
Mag ik dan geen inbreng geven? Een inbreng waar jij niet mee akkoord gaat? Neen dat mag niet ofzo?
 
Mag ik dan geen inbreng geven? Een inbreng waar jij niet mee akkoord gaat? Neen dat mag niet ofzo?
Ja dat mag, maar mensen mogen ook reactie geven op jouw inbreng. En jouw inbreng is absoluut geen goede raad.
Dat is van het zelfde kaliber: "Je leeft maar ene keer, kunt beter uw geld aan coke en hoeren uitgeven want anders gaat het toch naar de belastingen."
 
Mag ik dan geen inbreng geven? Een inbreng waar jij niet mee akkoord gaat? Neen dat mag niet ofzo?
Natuurlijk mag dat, maar ik vraag mij af waarom je dan moet persoonlijk worden als iemand met jouw inbreng niet akkoord gaat, zeker als die op zijn minst speciaal te noemen is?
 
Dat is exact mijn punt. Wacht niet tot je 67 jaar bent om dan te genieten van je geld tot je 100 jaar bent. Ik zou eerder zeggen: geniet van je geld tussen je 30e en 60e. Dat zijnVoor mij persoonlijk de gouden jaren. De helft van dit forum haalt de 70j niet.

Ik werk al jaren 30u per week, padel rond de middag, zit nu in de week om 14u15 in basic fit, … mijn manier van leven is er 300x op vooruit gegaan tov de tijd toen ik werkte van 8u tot 18u. Geld heeft een waarde, maar andere zaken hebben ook ‘waarde’

600k in aandelen steken is gewoon even dom als op een spaarboekje, je doet er letterlijk niets mee
Gemiddelde levensverwachting in België is 80.8 jaar. Oudste persoon is 107 jaar oud, 27 jaar ouder dus.
Dat wil zeggen dat om dat gemiddelde op 80.8 jaar, dat er echt een enorm grote groep ouder dan 70 moet worden...

"Geniet van je geld nu", zijn typisch die mensen die dan nadien komen wenen dat hun pensioen te laag is om deftig van te kunnen leven. En dan in een OCMW rusthuis uitkomen om daar te verkommeren over waarom ze toch hun geld hebben opgedaan.
 
Gemiddelde levensverwachting in België is 80.8 jaar. Oudste persoon is 107 jaar oud, 27 jaar ouder dus.
Dat wil zeggen dat om dat gemiddelde op 80.8 jaar, dat er echt een enorm grote groep ouder dan 70 moet worden...

"Geniet van je geld nu", zijn typisch die mensen die dan nadien komen wenen dat hun pensioen te laag is om deftig van te kunnen leven. En dan in een OCMW rusthuis uitkomen om daar te verkommeren over waarom ze toch hun geld hebben opgedaan.
Een middenweg zoeken lijkt me dan toch ideaal. Je hebt mensen met gigantisch veel geld die er niets mee doen, en je hebt er die elke euro laten rollen en dan inderdaad gejost zijn op hun pensioen.
 
Een middenweg zoeken lijkt me dan toch ideaal. Je hebt mensen met gigantisch veel geld die er niets mee doen, en je hebt er die elke euro laten rollen en dan inderdaad gejost zijn op hun pensioen.
Inderdaad, maar als je een grote som hebt, is de winst/dividend op aandelen al genoeg om deftig van te leven ;). En daarom is beleggen logischer dan consumeren. Om het met een voorbeeld te geven, mijn beleggingen hebben mij de voorbije 4 jaar zo'n 80000€ opgeleverd, daar kan ik al eens iets zot mee doen zonder dat aan mijn initiele inbreng geraakt wordt...
 
Inderdaad, maar als je een grote som hebt, is de winst/dividend op aandelen al genoeg om deftig van te leven ;). En daarom is beleggen logischer dan consumeren.
In zo'n geval uiteraard. Ik zou zoiets alleen al doen om geen domme dingen te kunnen doen met mijn geld, want het staat vast. :p
 
"Geniet van je geld nu", zijn typisch die mensen die dan nadien komen wenen dat hun pensioen te laag is om deftig van te kunnen leven. En dan in een OCMW rusthuis uitkomen om daar te verkommeren over waarom ze toch hun geld hebben opgedaan.
Als je een appartement koopt in het buitenland, kan je daar op je oude dag vertoeven. In een warm land altijd beter dan hier in het regenachtige België. Worst case scenario verkoop je je vastgoed en heb je opnieuw geld op je rekening. Vastgoed is altijd een goed idee. Wie veel geld heeft koopt 2 of 3 of 4 huizen / appartementen

Als ik zie hoe hard vastgoed gestegen is de laatste 20 jaar 😳 een leuk appartement in het buitenland kan je altijd naartoe of kan je altijd verhuren. Als ik nu mijn vastgoed zou verkopen staat er 800k op mijn rekening. Ik denk niet dat ik arm ga eindigen 😉
 
Terug
Bovenaan