Painted miniatures - tips, tricks and pics

Joeri

Hoofdredacteur
Crowdfunder FE
Platinum Trophy
Ben je een fervent miniature painter en wil je komen stoefen met je skills? Dat kan in dit topic.
Paint je af en toe iets en ben je niet voor stoefen, maar wil je wel je mini's tonen? Laat je gaan!
Heb je er geen ervaring mee en wil je tips? Dan ben ook jij hier aan het goede adres.

Ben benieuwd :)
 
Zelf paint ik op een héél traag tempo, maar écht wel héél traag (neem in je hoofd 'héél traag', doe dat maal 2 en dan heb je mijn 'héél traag') de miniatures van mijn board games. Probleem is dat ik met alle board games door elkaar begin.

Zo zijn er al enkele mini's gepaint van The Grimm Forest, Lord of the Rings: Journeys in Middle-earth en Stuffed Fables.

Ik post later deze week foto's.
 
Hier ligt het met de verhuis al eventjes stil ... Moet dringend nog eens voortdoen met Warhammer en Kingdom Death te verven.
 
Sinds onze collectie beginnen groeien is, is men vriendin beginnen schilderen. Momenteel volgt ze de 'tutorials' van Sorastro.
Momenteel zijn onze main characters van Gloomhaven geschilderd, Lord of the ring Journeys in middle earth en is ze nu bezig met Star Wars Imperial assault. Zal proberen om later deze week paar foto's te uploaden. Maar fantastisch als ze op de tafel staan :love:
 
Sinds onze collectie beginnen groeien is, is men vriendin beginnen schilderen. Momenteel volgt ze de 'tutorials' van Sorastro.
Momenteel zijn onze main characters van Gloomhaven geschilderd, Lord of the ring Journeys in middle earth en is ze nu bezig met Star Wars Imperial assault. Zal proberen om later deze week paar foto's te uploaden. Maar fantastisch als ze op de tafel staan :love:
Mag ik ze eens lenen aub?
Foto's zijn ook welkom :)

Voor de mini's van Lord of the Rings kijk ik ook naar de video's van Sorastro.
 
Mag ik ze eens lenen aub?
Foto's zijn ook welkom :)

De vriendin of de mini's?
unsure.gif


Ik paint niet, heb geen idee hoe eraan te beginnen en wil mijn mini's niet lelijker maken dan ze al zijn.
 
De vriendin of de mini's?
unsure.gif


Ik paint niet, heb geen idee hoe eraan te beginnen en wil mijn mini's niet lelijker maken dan ze al zijn.

Ik had dezelfde drempelvrees ongeveer een jaar geleden. Gewoon ervoor gegaan met een basic Cultist van de Mansions of Madness serie (daar zijn er genoeg van) om te zien of ik het leuk vond. Het werkt enorm relaxerend en ontspannend voor mij om tot rust te komen. Een goed jaarke verder is gans mijn wave 1 Tainted Grail (incl. monsters) en groot deel van Basic Rising Sun gedaan (monsters uit Daimyo nog niet) en ondertussen bezig aan Etherfields. Dus ik zit nog enorm in de leerfase en elke mini leer ik bij en maak ik nieuwe fouten ;-).

Btw, alles is beter dan grijze plastic. Lelijker maken is zeer moeilijk.
 
Ik heb alle kleuren van Army Painter (letterlijk alle) en toch dik over de helft van de kleuren van Gamesworkshop. Waarschijnlijk eerder tegen de 75-80%.

't Is vrij simpel: mini's van hoge kwaliteit (KD:M, WH40k) verf ik met GW paints, andere mini's (bv. Zombicide) doe ik met Army Painter.

Ik vind het wat zonde om pottekes van tegen de 5€ verf open te doen voor een leger van 100 generische zombies.
 
Eind januari vorig jaar begonnen met verven met een Reaper Learn to Paint kit, gisteren Akhet van Super Fantasy Brawl afgewerkt en toch best fier op het resultaat... :) Zelf verf ik ook heel traag (vaak 2 weken of meer voor een mini) tenzij ik iets snel klaar wil hebben om mee te spelen zoals de mini's van Nemesis, maar het gaat voor mij meer om het ontspannende van het verven dan snel resultaat hebben. Gebruik vooral Vallejo Game en Model color, Citadel washes en Scalecolor voor de metals.

woEmQmy.jpg
r6IpL14.jpg
VryEv16.jpg
 
Wow da's mooi gedaan.
Zo'n mooie overgang van licht naar donker moet ik nog onder de knie krijgen.
 
2 weken of meer zou ik niet kunnen. Zeer mooie blending idd. Ben dan meer een speedpainter denk ik. Op 1 avond moet hij dan ook af (ook deels omdat ik gans mijn setup iedere keer moet opzetten en afbreken wegens gebrek aan dedicated space in huis). Eens we verhuisd zijn zal ik dan meer ruimte hebben in mijn bureau om een dedicated painting spot te zetten en zo wat meer tijd in de afwerking te steken ipv te rushen.

Heb een vergelijkende foto gemaakt tussen mijn eerste mini (ganse avond) en een mini na 11 maand (niet meer dan 2 uur). Er is een verschil ;)

 
Ik heb hier jammer genoeg geen tijd voor. Ik denk dat ik mijn vrouw eens zo’n Learn to Paint Kit ga cadeau doen
unsure.gif


EDIT: ze is verbazingwekkend genoeg heel geïnteresseerd. Kan je die Reaper Kit nog ergens anders krijgen dan op de officiële site, want € 10 shipping is toch al de moeite. Of hoe is de rest hieraan gestart?
 
Laatst bewerkt:
Wow da's mooi gedaan.
Zo'n mooie overgang van licht naar donker moet ik nog onder de knie krijgen.
Merci! Was de eerste keer dat ik zo'n overgang probeerde en viel eigenlijk wel mee. Gewoon veel geduld hebben en veel laagjes met veel water bij de verf en een beetje Vallejo glaze medium. Het hielp denk ik ook wel dat de mini's veel groter zijn dan de doorsnee mini.

Ik heb hier jammer genoeg geen tijd voor. Ik denk dat ik mijn vrouw eens zo’n Learn to Paint Kit ga cadeau doen
unsure.gif
Ik heb ook minder tijd dan ik zou willen om te verven (kinderen, werk, studeren, af en toe ook nog eens een spellletje spelen), maar probeer om elke avond een half uurtje te verven als zen-momentje 🧘‍♂️
 
Ik heb ook minder tijd dan ik zou willen om te verven (kinderen, werk, studeren, af en toe ook nog eens een spellletje spelen), maar probeer om elke avond een half uurtje te verven als zen-momentje 🧘‍♂️
Wow, dat is gewoon exact dezelfde situatie waar ik in zit. Misschien dan toch eens overwegen... Gezien mijn vrouw nu al geïnteresseerd is, moeten we er misschien samen aan starten. Maar dat is dan ook ineens mijn vraag in de EDIT hierboven: is die Reaper Set dan een goede start? Zo ja, kan die ergens anders gehaald worden dan op de officiële site (niet direct gevonden)? Of volg ik beter ergens een online guide die me dan wel alle benodigdheden zal aangeven?
 
Hier te vinden op de website van Reaper, boven de 50 euro heb je gratis verzending dus misschien eentje voor jou en eentje voor je vrouw bestellen? ;)

https://www.reapermini.com/paints/learn-to-paint-kits

Ik was zelf heel tevreden van die sets omdat daar alles in zit wat je nodig hebt om je eerste mini's te verven en je dus kan proberen of het iets is wat je leuk vindt zonder dat je direct veel geld moet uitgeven aan verfjes, borstels en andere dingen. Er zit ook een handleiding bij met een stappenplan zodat je een beetje begeleid wordt bij je eerste mini's.

Verder heb ik toen ik net begon alle afleveringen van Painter's Guild gekeken op Youtube, veel van geleerd en entertainend om naar te kijken.

Painter's Guild
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan