Painted miniatures - tips, tricks and pics

Dragon King ziet er zo gewoon/eenvoudig uit.
Spidicules gaat eentonig zijn vrees is.
Dus doe maar Mortarion :p
 
Hoe voos ziet er die Spidicules wel niet uit. Brrr.
Ik stem voor de spin :geek:

@iedereen die hier al foto's gepost heeft, wow... zo mooi allemaal. Ik wou dat ik 1/10 van jullie talent had :D
 
ik zou stemmen voor de Dragon King: aangezien je er uw tijd voor zou nemen zou ik echt benieuwd zijn wat je er van zou kunnen maken!
 
Voor de geïnteresseerden. Zoals voordien aangekondigd heb ik de collectie die bij mij terecht is gekomen te koop gezet op het buy & sell gedeelte.

De drang om er een aantal bij te houden is hoog, maar mijn vriendin kreeg al bijna een hartaanval toen ze de collectie op tafel zag staan :LOL:.
 
150417564_1300185907007728_8477774843163647991_n.jpg

Nu is het officieel :)
 
Ik heb gisteren voor 200 euro materiaal gekocht om te beginnen verven (3 penselen, wet pallette, 16 Vallejo verfjes, gras, aarde, primers, vernis, washes). Als blijkt dat het mij niet zou liggen, hoop ik niet te veel verlies te maken op doorverkoop :unsure:
 
Ik heb gisteren voor 200 euro materiaal gekocht om te beginnen verven (3 penselen, wet pallette, 16 Vallejo verfjes, gras, aarde, primers, vernis, washes). Als blijkt dat het mij niet zou liggen, hoop ik niet te veel verlies te maken op doorverkoop :unsure:
Cool, succes.
 
Ik heb gisteren voor 200 euro materiaal gekocht om te beginnen verven (3 penselen, wet pallette, 16 Vallejo verfjes, gras, aarde, primers, vernis, washes). Als blijkt dat het mij niet zou liggen, hoop ik niet te veel verlies te maken op doorverkoop :unsure:
haha we hebben hier ook zo aangekocht, toch al ene mini geschilderd :unsure:
 
Gewoon uw tijd mee nemen en niet te veel panikeren als ge eens uitschiet met het verven. Als de fouten te neig zijn, kladdert ge er maar wat bloed op of noemt ge het "battle damage" :unsure:

Ge gaat inderdaad snel genoeg weten of het iets is dat u rustig of onrustig maakt :)
 
Ik heb lang geleden al eens een poging ondernomen hoor, dat was een fiasco. Ik had de robotjes van Robo Rally geverfd. Maar ik steek het falen op een (toen) gebrek aan kennis/research, slechte verf (Revell, ik denk toch dat dat niet geschikt is voor mini's), heel slechte penselen uit het middelbaar, etc.
Nu ben ik dus veel beter voorbereid!

Mijn penselen zijn zopas toegekomen, 2 dikke voor het groffe werk/drybrush, en 1 fijn: een 2mm van Da Vinci. Op het eerste zicht lijkt de kwaliteit mij twijfelachtig. Wist niet goed wat kiezen qua merk, want ik wou volledig Sorastro zijn guide volgen, maar die penselen zijn hier precies niet te koop.
 
Laatst bewerkt:
Ik koop Winsor & Newton Series 7, een size 0 en 1 voor het fijne werk. Voor grotere vlakken maakt uw penseel eigenlijk niet zo veel uit. Belangrijkste is dat ge voor de details een penseel pakt die mooi zijn punt behoudt na langdurig gebruik, en dan zit ge helaas al bij de duurdere regionen (then again, toen ik die army painter brushes gebruikte draaide ik er makkelijk een brush per maand door, echt goedkoop was dat ook niet ...)
 
Ik heb mijn eerste maanden met een brol set leren werken vanop Amazon (zo een 10 euro voor 10 penselen ding). Ze zijn nu wel bijna allemaal om zeep. Pas sinds de laatste 4-5 maand gebruik ik nu ook deftige penselen (Raphael series 8404 in 3 sizes). Ik verkies deze omdat ze echt een dikkere body hebben denk ik dan de andere en je dus ietsje minder vaak naar uw potje of palette gaat gaan. Het verschil van control was een eye opener voor mij, dus ik ben blij dat ik eerst met brol geleerd heb (iets van ouwe vélo en leren rijden).

Verzorg uw Da Vinci penselen ook goed. Ik gebruik sinds mijn Raphaels een speciale zeep (Masters Brush Cleaner and Preserver). Je zou verschieten nadat je uw penseel hebt uitgekuist onder stromedn water etc, hoeveel verf je nog met die zeep uit uw penseel kan kuisen. Je verzorgt er uw penseel mee, het helpt met het behouden van de punt en de duur van je penseel.
 
Terug
Bovenaan