Je hebt gelijk. Het is niet helemaal eerlijk maar de wetgeving is duidelijk. Ook al is het addres onbestaand, het feit blijft dat er géén pakje ontvangen is. Zolang er géén ontvangst is = verzender is wettelijk nog steeds verantwoordelijk.Het komt er op neer dat jij kan bewijzen dat je hebt betaald, maar hij kan niet bewijzen dat hij iets verstuurd heeft, al dan niet naar een correct adres.
(Had het addres WEL bestaan dan had de verkoper wettelijk eigenlijk wél een punt gehad, mits ie een bewijs van ontvangst kan voorleggen)
Ik heb zonet de verkoper gewezen op de wetgeving en dat zijn eigen regeltjes op de website de wetgeving niet kan overrulen (wat gewoon effectief zo is, de wet gaat daar altijd boven). Ik heb opnieuw voorgesteld het op 50/50 te houden vermits ik toch wel deels zelf in de fout ben gegaan.
Maar indien ie dit niet aanvaart en koppig een deal weigert en géén verlies wil slikken, dan ga ik gewoon een claim indienen via PP. Dan kan ik ook aantonen aan PP dat ik eerst gepoogd heb met de verkoper een deal te maken (wat PP ook wel eist)
Uiteindelijk gaat de verkoper inderdaad, gewoon aan het korste eind trekken. Maar goed, ik blaas niet graag bruggen op.
---
Ik merk wel dat ik tot op heden géén antwoorden terugkrijg van de zaakvoerder (/ verkoper) zelf, maar telkens van personeel dat daar werkt. Personeel gaat soms niet nuchter nadenken en het niet begrijpen dat ze deze zaak niet gaan winnen en gewoon een standaard antwoord terugsturen en alweer wijzen op hun persoonlijke regeltjes. Een zaakvoerder gaat véél eerder doorhebben dat deze zaak bij voorbaat verloren is. Nadeel van kopen via een website, de zaakvoerder zelf, is niet altijd bereikbaar.
Maar goed we zullen wel zien wat ik ga krijgen als nieuwe feedback.
Zoals gevreesd. Weer ne mail waarin ze de refund volledig afwijzen. Ok dan stopt het dus voor mij (allé rechtstreeks met de winkelmedewerkers communiceren). Ik laat hier nog wel weten hoe dit afloopt, maar ik vrees niet goed (voor de eigenaar dan).Ik merk wel dat ik tot op heden géén antwoorden terugkrijg van de zaakvoerder (/ verkoper) zelf, maar telkens van personeel dat daar werkt. Personeel gaat soms niet nuchter nadenken en het niet begrijpen dat ze deze zaak niet gaan winnen en gewoon een standaard antwoord terugsturen en alweer wijzen op hun persoonlijke regeltjes. Een zaakvoerder gaat véél eerder doorhebben dat deze zaak bij voorbaat verloren is. Nadeel van kopen via een website, de zaakvoerder zelf, is niet altijd bereikbaar.
Maar goed we zullen wel zien wat ik ga krijgen als nieuwe feedback.
Tot dan reageer ik niet meer over deze zaak.
Laatst bewerkt: