OS Winterspelen 2026 Milaan-Cortina

Ziet er toch nog maar eens naar uit dat 3 medailles toch te hoog gegrepen is voor België. Jammer, maar voorlopig toch een teleurstellende spelen voor ons land.

Edit: Ik stel mij toch ook wel vragen bij veel van die sporten en al zeker sommige teamcompetities in sporten dat eigenlijk totaal geen teamsporten zijn. Pak nu schansspringen in landenverband? huh?
We hebben nog 2 kansen op medailles dus er is nog hoop, al zal alles moeten meezitten. Akkoord dat er teveel disciplines zijn op bepaalde nummers wel.

Ziet er toch nog maar eens naar uit dat 3 medailles toch te hoog gegrepen is voor België. Jammer, maar voorlopig toch een teleurstellende spelen voor ons land.
Hoezo teleurstellend?

We hebben hier niet echt een sportcultuur of wintersportfaciliteiten. We hebben ook geen media die deze sporten nauwgezet volgt. Niet tijdens de OS en al helemaal niet buten de OS.

Een paar verdwaalde maniakale schaatsers die naar Heerenveen of Boedapest zijn uitgeweken, dat hebben we.

Dat die er nog een paar medailles uit weten te trekken is een godswonder. Verwachten kunnen we niets.

Bij het figure skating daarnet.
Zonde van de Japanse Ami. Zij had toch echt wel meer punten verdiend en korter op Liu mogen staan.
De reacties nadien waren cute :love:.

Ivm de zovele events per sport. Ik mag hopen dat er een langere SkiMo komt volgende OS. Eentje waarin de uithouding een rol speelt en de wissels minder van belang zijn. Dat zou het eerlijker maken en in de lijn van xx-aantal events in een biathlon of dat langlaufen.

Ik vond Liu wel de terechte winnares, technisch op niveau en zoveel uitstraling en expressie en plezier. Had ook wel die laatste Japanse op twee gezet en die andere Japanse (max) op drie.

Was wel een geweldig mooie, leuke en redelijk straffe concours die damesfinale, Loena ook wat te weinig gehad naar mijn mening.

Die ski moutaineering, ja effectief daar moeten langere wedstrijden voor komen want die sprint dat was hem toch echt niet, de wedstrijd hoe doe ik het snelst ski's uit, aan, uit, aan, ... dat was hem niet nee.

Drie medailles kan verder nog, twee van onze grootste kanshebbers komen nog, Swings op de massastart en Desmet (alhoewel die misschien nog meer een 1000m rijdster is dan een 1500m zie ik die toch ver geraken op de 1500m).

Daarjuist voor het eerst ook eens die skimo teruggekeken. Ziet er allemaal heel artificieel uit, veel te veel wissels in vergelijking met de afstand die ze moeten afleggen, en snap ook niet zo goed waarom dat "doolhof" daar in moet. Die afdaling is ook totaal overbodig, wie eerst boven komt, wint eigenlijk altijd. Laat ze die berg een paar keer op en af gaan, dan krijg je al een heel ander gegeven. Of geef ze allemaal een fiets, zet een mooi rondje over die berg uit die ze deels moeten fietsen/lopen, en laat ze dat rondje een aantal keer rijden :coolbrows:

en snap ook niet zo goed waarom dat "doolhof" daar in moet.
Zielig doolhofje. Maak er een puzzel van. Zou nog leutig zijn, met de ene die tegen de andere loopt, net de hoek om.

Hanne mag dan geen medaille gepakt hebben, maar ze heeft toch een plek in mijn hart en dat is meer dan goud waard.

Om België vs Nederland een positieve noot te gunnen voor onze Belgen.
De noorderburen halen alleen medailles in het schaatsen / shorttrack. Wij natuurlijk ook, maar hun andere atleten trekken op niets in andere disciplines. Ik tel totnutoe 1x een top-tien plek.
Onze Belgen? Drie top-tien plekken. En zonder dat debiele gedoe van nieuw materiaal, wellicht een medaille in de skeleton.
Diversiteit is onze kracht 💪.

Zielig doolhofje. Maak er een puzzel van. Zou nog leutig zijn, met de ene die tegen de andere loopt, net de hoek om.

Hanne mag dan geen medaille gepakt hebben, maar ze heeft toch een plek in mijn hart en dat is meer dan goud waard.

Om België vs Nederland een positieve noot te gunnen voor onze Belgen.
De noorderburen halen alleen medailles in het schaatsen / shorttrack. Wij natuurlijk ook, maar hun andere atleten trekken op niets in andere disciplines. Ik tel totnutoe 1x een top-tien plek.
Onze Belgen? Drie top-tien plekken. En zonder dat debiele gedoe van nieuw materiaal, wellicht een medaille in de skeleton.
Diversiteit is onze kracht 💪.
Alleen pak je met die diversiteit ook geen medailles :p

Die performance van Alysa Liu. Damn man dat is confidence hebben. Gewoon alles kwam daar samen. Talent, hard werken, plezier in wat je kan en doet, gewoon op dat moment zo iets neerzetten, massa’s respect daarvoor.

Terug
Bovenaan