OS Winterspelen 2026 Milaan-Cortina

Ik dacht ook eens even de live te volgen, 2 diskwalificaties. Weg animo voor de Spelen!
We hebben onverwacht een bronzen medaille gehaald. Ik hoop van niet maar ik vrees dat het daarbij zal blijven.

Tenzij Marchant straks nog rockt.
En Swings misschien?

Kom op. Swings is zwaar favoriet voor goud.

Alleen tactisch kun je hem kapot maken tijdens de race. Maar als je hem tot voor 2 ronden van het eind meeneemt pakt hij iedereen in.

Alleen tactisch kun je hem kapot maken tijdens de race. Maar als je hem tot voor 2 ronden van het eind meeneemt pakt hij iedereen in.
Zwaar favoriet is echt wel overdreven hoor. Hij is bij de 5 beste (mssn zelfs top 3) maar het is niet zoals vorige Spelen waar hij wel de gedoodverfde favoriet was

Hanne Desmet heeft nog 1500 meter, mss een stunt voor Marchant en Swings. Dat zal het zo zijn. Of die ski-mountaineer maar dat kan ik moeilijk inschatten. Kunstschaatsers eerder top 8

Voor een land zonder ijsbaan, zonder echte sportcultuur, zonder veel overheidsbelangstelling (wél na de medailles) of serieuze berg gewoon een prima prestatie.

De Britse commentatoren op TNT Sports geven het ook op dramatische toon zoals de voetbal:
TheOlympicPenguinIsAlone.png

De Herzog-fans kennen dit fenomeen.

Hij behoort tot de favorieten maar hij is zeker niet dé uitgesproken superfavoriet die hij 4 jaar geleden was. Toen keek iedereen heel de race gewoon naar hem, hij moest toen heel de race controleren en maakte het nadien gewoon droog af in de sprint.

Maar met oa Giovannini voor eigen volk en Stolz die al 2 maal goud op zak heeft in de sprintnummers gaat zijn edge dit keer zo groot niet zijn denk ik. Médard gaat zijn leven wel gemakkelijker maken in principe, dat wel. De kans op een medaille lijkt mij wel redelijk realistisch maar als dat zilver of brons is mogen we dat nu ook weer geen al te grote teleurstelling vinden denk ik.

Ski-mountaineering is maar 500m?
Wat is dat, 100m klimmen en 400m dalen?
Toch de unieke kans laten liggen voor een kilometer klimmen en nog eens eentje dalen. De 50km snelwandelen van de W-OS.

Lie en Cloetens na drie schietbeurten vierde in de relay, laten daar dan toch zien dat ze het niveau voor de subtop wel hebben, andere twee in de relay een pak minder wel normaal maar toch knap gedaan al.

Edit: Na vier schietbeurten zelfs tweede... .

Nog werk aan deze discipline idd. Mag wat langer duren imo, nog zwaarder maken bergop, afdaling zeker zwaarder maken want dit is to easy. Zo een sprint lijkt puur van die wissels af te hangen idd.

De Belg zelf niet in finale.

Nog werk aan deze discipline idd. Mag wat langer duren imo, nog zwaarder maken bergop, afdaling zeker zwaarder maken want dit is to easy. Zo een sprint lijkt puur van die wissels af te hangen idd.

De Belg zelf niet in finale.
Ik volg deze 'kritiek'.
Het is best leuk om te zien.
Maar de bergop moet langer tussen de wissels in en aan de bergaf moet gesleuteld worden, want geen enkele positiewissel meer daarin.

Atletiek kan ook terug een discipline invoeren.

200m sprint op spikes op de atletiekpiste, verplichte schoenwissel naar trailschoenen (verplicht met dubbele knoop) en speciaal aangelegde technische rondje net buiten het stadion :)

Ziet er toch nog maar eens naar uit dat 3 medailles toch te hoog gegrepen is voor België. Jammer, maar voorlopig toch een teleurstellende spelen voor ons land.

Edit: Ik stel mij toch ook wel vragen bij veel van die sporten en al zeker sommige teamcompetities in sporten dat eigenlijk totaal geen teamsporten zijn. Pak nu schansspringen in landenverband? huh?

Terug
Bovenaan