OS Winterspelen 2026 Milaan-Cortina

die Hollandse reed haar voorbij met de handen los.
De Italiaanse gooide haar handen al los op de kruising.

die zullen wel weten wat ze doen. De tijd bewijst het ook.... ze gingen sneller

zo jammer dit
Als je nog kan (wat niet meer lukte in haar geval), kan dat tijdelijk helpen voor een korte sprint. Maar zoals ik al zei het is efficiënter om met de handen op de rug te schaatsen. Er is een reden waarom ze zolang mogelijk in die houding schaatsen met de handen op de rug.

Als je nog kan (wat niet meer lukte in haar geval), kan dat tijdelijk helpen voor een korte sprint. Maar zoals ik al zei het is efficiënter om met de handen op de rug te schaatsen. Er is een reden waarom ze zolang mogelijk in die houding schaatsen met de handen op de rug.
Is er nu bij gekomen voor de bochten, waar beide handen op de rug worden gehouden. Zou 0.2 per ronde opleveren. Sprintgewijs ga je ze niet rap met de handen op rug naar de meet zien schaatsen. Energie-efficiëntie wint het dan niet van puur vermogen ontwikkelen.

Is er nu bij gekomen voor de bochten, waar beide handen op de rug worden gehouden. Zou 0.2 per ronde opleveren. Sprintgewijs ga je ze niet rap met de handen op rug naar de meet zien schaatsen. Energie-efficiëntie wint het dan niet van puur vermogen ontwikkelen.
yup dat zeg ik toch ook voor een korte sprint, helpt het wel maar dan moet je ook nog kunnen en niet tot over je oren in de verzuring zitten (zoals het bij Tas overduidelijk het geval was)

Je maakt toch gewoon geen enkele kans als je in die buitenbanen start op die afstand?
Maakt toch de waarde van zo'n afstand enorm klein imo.
Die buitenbaan heeft ze toch aan zichzelf te danken? Ze won wel haar reeks maar haar tijd was wel aan de trage kant... wordt de baan in volgende rondes niet telkens toegewezen op basis van de tijd in de vorige rondes?

Aan de andere kant... Velzeboer vernedert de concurrentie hier eigenlijk wel gewoon tot op het bot in de finale dat moet je dan ook wel toegeven.
Die Italiaanse wordt er, ondanks aero benefits, gewoon vierkant uit gereden.
Er is op zich niks mis met zo'n puur sprintnummer. Dat het tactisch en racetechnisch allemaal wat minder voorstelt klopt wel.

Ben ik de enige die het vervelend vind om iets te volgen? Er wordt de hele tijd tussen verschillende disciplines heen en weer gegaan en dan ook nog eens tussen verschillende kanalen. Zelfs op de stream van Vrt max moet je switchen. Nu net ook een stuk of 3-4 kandidaten voor het kunstschaatsen en dan plots over naar Snowboard. Schaatsen niet meer te volgen...

Ben ik de enige die het vervelend vind om iets te volgen? Er wordt de hele tijd tussen verschillende disciplines heen en weer gegaan en dan ook nog eens tussen verschillende kanalen. Zelfs op de stream van Vrt max moet je switchen. Nu net ook een stuk of 3-4 kandidaten voor het kunstschaatsen en dan plots over naar Snowboard. Schaatsen niet meer te volgen...
Ook niet op vrt max ? Ander kanaal? Op Eurosport kan je wel nog zien. Na 22u laatste groep dan wel weer vrt.

bovendien hoe moeilijk kan het zijn om duidelijk programmaschema te publiceren (op sporza maar beperkt) nu moet je idd maar wat gissen wat ze uitzenden.

Onderaan de Sporza website staat er een schema:
Maar voor de late avond is het vaag "Winterspelen 2026", roulette "we zenden uit waar we ons goed bij voelen".

Vandaag was het idd een weinig geslaagde dag, ook veel switchen naar "wat deden de Belgen" en mag je daar weer een kwartier of half uur iets niet-live zien terwijl andere sporten wel live bezig zijn.

De Nederlandse TV is nog erger want daar zijn er uiteraard winnaars te verwachten. Dus je hebt daar urenlang dezelfde interviews en dan nog de grootmoeder in de woonkamer terwijl er live sport bezig is, niet te zien op die zender.

Na wat opzoekwerk beslist om een maand HBO max te nemen voor €6. Daar kun je voor zover ik kan zien alles live bekijken op aparte streams. Commentaar is Dan wel van Nederland maar daar kan ik wel mee leven.

Hier vooral hbo eurosport. Kijken wat je wil in 4k.
Het hysterische (enthousiaste?) Hollandse commentaar neem ik erbij

Terug
Bovenaan