JBM zei:Dat dit misschien mist spuiten is van die minister, akkoord. Maar de laatste paragraaf is toch veelzeggend vind ik.
Het BUK luchtafweer systeem van het Oekraïense leger kan gebruik maken van de westerse AIM-7 Sparrow raket, een innovatie die sinds januari al een verschil maakt in dat "Oekraïense luchtafweer raakt op" verhaal. Zolang het westen er in slaagt om de luchtdefensie van Oekraïne staande te houden zijn de Russen vet met all die niet-onderhoudbare vliegtuigen van hun.
Ik speculeer dat aangezien het net vanuit de lucht is dat de Russen het meest de bevolking terroriseren en eveneens de grootste kans hebben om de oorlog alsnog in hun voordeel te kantelen dat daardoor telkens opnieuw Ramstein na Ramstein conferentie luchtafweer ook voor het westen de prioriteit blijft. Zeker nu die Russische adaptatie er is van hun eigen bommen te voorzien van glij-kits à la JDAM (Zoals die twee bommen die recent in Russisch Belgorod door een vriendelijke Russische piloot zijn afgezet.)
Uit het artikel zei:‘een groot deel van het Russische leger ondervond nog geen negatieve impact’
Weer zo'n rare Generaal uitspraak vind ik. (Die voor de duidelijkheid van de Amerikaanse Generaal Cavoli lijkt te komen.) De luchtmacht kunnen ze niet ten volle inzetten zolang de status quo van Oekraïens luchtafweer overeind blijft (spannend weliswaar) en hun zeemacht in de Zwarte Zee is ontzettend beperkt en kunnen ze niet in stelling brengen uit vrees voor bv. Neptune raketten (Zie Moskva) Dus dat grote deel van de Russische legermacht dat niet veel impact voelt is gewoon momenteel dan ook onbruikbaar en dus quasi irrelevant.
niet-onderhoudbaar (edit: ik laat mij vertellen (wijsmaken?) dat in een luchtmacht vaak maar 1 op 3 vliegtuigen echt klaar zijn om te vliegen, de rest is in onderhoud of reparatie, het zal bij de Russen snel 1 op 5 en dan 1 op 8 worden etc.)
@noccy Ik val in herhaling maar je brengt met grote regelmaat de belangrijkste highlights aan bod die veel mensen die het niet zo nauw als u of ik volgen anders zouden ontgaan en ik vind dat dik chapeau. Dankuwel !
Laatst bewerkt: