Patj
Well-known member
Corrected that for you!Er zijnook niet veelGEEN autocratische regimes die niet gortig worden op termijn denk ik.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Corrected that for you!Er zijnook niet veelGEEN autocratische regimes die niet gortig worden op termijn denk ik.
Sorry, maar zo'n posts, daar krijg ik de kriebels van.Mee eens. Wat met ook hier ook niet echt begrijpt is dat men in andere contreien heel anders kijkt naar autocratische systemen. De meerderheid van de bevolking hier (alhoewel ik daar al aan begin te twijfelen na Trump) ziet een autocratisch regime als een big no no. Op vele andere plaatsen ziet men dat gewoon als een alternatief systeem zolang het maar niet te gortig wordt.
Ik luister altijd graag naar Kaplan. Die man heeft een veel realistischere benadering van dat probleem. Fundamenteel is zijn stelling dat je niet ons Westers ideaalbeeld moet nastreven in relatie tot andere landen maar datgene wat realistisch mogelijk is. Rusland zal immers altijd blijven bestaan, in welke vorm dan ook. Was onlangs nog bij Annelies Beck op Terzake.
Sorry, maar zo'n posts, daar krijg ik de kriebels van.
"Wat men hier ook niet echt begrijpt", "Die man heeft een veel realistischere benadering".
Komt op mij sterk over als: "ik ga hier eens de Waarheid verkondigen, luister naar mij!", of "die zegt mijn mening, dus dat is een realistischer benadering".
Alsof eender wie op dit forum weet hoe het in de hele rest van de wereld aan toe gaat.
Je kan misschien heel wat meer in een bepaalde regio of land geweest zijn en een betere voeling hebben met de bevolking daar.
Maar zeker niet voor de hele wereld, want daarvoor is een mensenleven te kort. (zeker als je op dit forum zit)
Ik denk vaak: "hoe ik zou reageren", want uit ervaring weet ik dat ik kennelijk nog nooit een originele gedachte heb gehad.
Dus die kan dan misschien wel overeen komen met hoe heel wat mensen denken.
Maar aan de andere kant vraag ik me dagelijks in het verkeer af wat sommige mensen bezield. Dus dat lijkt ook niet echt te kloppen.
We zitten met bijna 8.000.000.000 mensen op deze planeet. Beweren dat je weet hoe al die mensen denken, straalt toch wel een zekere hoogmoed uit.
Daarom kom ik naar dit forum, om te horen hoe andere mensen over bepaalde zaken denken. Kan ik van bijleren.
Als ik het dus goed begrijp leidt een autocratische overheid per definitie tot een moordzuchtig regime en een democratie niet? Heb je daar wetenschappelijk bewijs van?Corrected that for you!
Heet dat niet ons kent ons. En ik die dacht dat je anno 2023 niet meer bij de club moest horen, in een democratie dan nog wel.Er is steevast ook altijd een omgekeerd evenredig verband tussen de postcount van een gebruiker en zijn of haar genegenheid de discussie binnen te walsen met de opener wat men hier nu niet begrijpt.
Als je er een mening op nahoudt die afwijkt van die van de ”meerderheid” en dat verwoordt in een te directe toon komt dat bij velen als arrogant en betweterig over, neem ik aan. Betekent dit dan de die mening fout is?Sorry, maar zo'n posts, daar krijg ik de kriebels van.
"Wat men hier ook niet echt begrijpt", "Die man heeft een veel realistischere benadering".
Komt op mij sterk over als: "ik ga hier eens de Waarheid verkondigen, luister naar mij!", of "die zegt mijn mening, dus dat is een realistischer benadering".
Ik heb niets gezegd over een democratie.Als ik het dus goed begrijp leidt een autocratische overheid per definitie tot een moordzuchtig regime en een democratie niet? Heb je daar wetenschappelijk bewijs van?
Singapore bv. Zonder twijfel nog andere, maar om enigszins een objectieve mening te vormen over een land moet men daar voor langere tijd verbleven hebben.Ik heb niets gezegd over een democratie.
Ik had het over gortig worden. Niet elke autocratie gaat en masse burgers vermoorden, dat heb ik nergens gezegd. Of om de bal terug te kaatsen, toon mij eens één (historisch) voorbeeld van een autocratie waar het niet gortig werd?
Wat alle autocratische regimes gemeen hebben is dat ze net alle macht naar zich toe trekken en geen tegenspraak dulden, recht op vrije meningsuiting strafbaar maken. Hun verkiezingen zijn zo corrupt dat gaan stemmen nutteloos is want ze zullen alles doen om aan de macht te blijven. Voor dat systeem kiezen ze nergens voor maar er zullen altijd leiders die het democratisch systeem proberen te vernietigen om alle macht naar zich toe te trekken. Dus wat jij hier probeert te rechtvaardigen is mij onduidelijk.Mee eens. Wat met ook hier ook niet echt begrijpt is dat men in andere contreien heel anders kijkt naar autocratische systemen. De meerderheid van de bevolking hier (alhoewel ik daar al aan begin te twijfelen na Trump) ziet een autocratisch regime als een big no no. Op vele andere plaatsen ziet men dat gewoon als een alternatief systeem zolang het maar niet te gortig wordt.
Ik probeer hier helemaal niets te rechtvaardigen.Dus wat jij hier probeert te rechtvaardigen is mij onduidelijk.
Ik ben geen Singapore kenner, maar een autocratie is toch een vorm waarbij 1 persoon de absolute macht heeft?Singapore bv. Zonder twijfel nog andere, maar om enigszins een objectieve mening te vormen over een land moet men daar voor langere tijd verbleven hebben.
2 opmerkingen hierbij:waarbij er een hele waaier aan bestuursystemen bestaan tussen de perfecte democratie en een totaal terreurbewind
Ik had gelezen dat een A-50 (de AWACS) het doel was, maar dat men gemist had en dat een Il-72 transportvliegtuig geraakt was.Een Russische tegenhanger van de AWACS zou opgeblazen zijn op een vliegveld in Wit-Rusland. Sommige bronnen spreken van een drone aanval, anderen van een actie van Wit Russische partizanen. Zou straf maar vooral toch wel een gevaarlijke escalatie kunnen zijn.
Ik had gelezen dat een A-50 (de AWACS) het doel was, maar dat men gemist had en dat een Il-72 transportvliegtuig geraakt was.
Maar nu zeggen Belarussische partizanen dat ze toch een A-50 geraakt hebben met 2 drones. Er zouden er tot 1992 43 van gemaakt zijn, slechts 7 zijn geupgrade. Nu dus nog 6. Demilitarisatie van Rusland gaat verder!
Escalatie kan me geen bal schelen. Waarom moeten we altijd maar bang zijn dat Putin op zijn tenen getrapt zou zijn?
Interessant artikel over de economische staat van Rusland:
![]()
A Year after the Invasion, the Russian Economy Is Self-Immolating
Economic pressure and a talent drain are pushing Russia into permanent irrelevance, write Yale SOM’s Jeffrey Sonnenfeld and Steven Tian.insights.som.yale.edu
Echt? Dan is China ook een democratie. Denk dat velen hier die definitie toch wel wat simplistisch gaan vinden, vandaar ook mijn punt.Ik ben geen Singapore kenner, maar een autocratie is toch een vorm waarbij 1 persoon de absolute macht heeft?
Ik weet niet wat ik van de IMF cijfers moet denken. Dit geeft tegenargumenten:Mmm, dit gaat eigenlijk wel in tegen de algemene berichtgeving over de sancties en die is dat ze belange niet zo goed werken als verhoopt. Slechts een kleine economische krimp in 2022 en een minimale maar positieve groei in 2023.
Vandaag bv.
Probleem is dat IMF eigenlijk geen redenen geeft voor hun oordeel. Kan je de conclusie ook moeilijk in vraag in steken.Russian economists, polled this month by the country’s central bank, are still expecting GDP to fall by 1.5% this year. And the economy ministry still predicts that output will contract by 0.8%
enSo, contrary to the IMF forecast, many others say the pain in the Russian economy is only starting. The World Bank is forecasting another three per cent drop in GDP this year. The Organization for Economic Co-operation and Development (OECD) is predicting a six per cent fall in 2023.
"We probably haven't seen the full impacts of the various rounds of sanctions in the data, yet, some of these things will take time to materialize," the Desjardins economist said.
Manger says some people somehow expected sanctions would crush the Russian economy and force the government to rethink the war in Ukraine. But he says that's not how sanctions work.