Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Polen zou export licentie voor Leopards hebben aangevraagd aan Berlijn.
Benieuwd wat ze gaan zeggen.
6 maanden administratieve molen. En dan afgekeurd omdat de handtekening op het oorspronkelijk document met de verkeerde kleur is gezet. Moet blauw zijn en niet zwart.

Ik post niet veel in deze thread, maar moet me toch wel iets van het hart.

Deze ochtend op facebook, het artikel dat België weer xx zal spenderen aan militaire steun.
Echt beschaamd van de reacties die ik daar op lees;

Quasi iedereen zanikt dat de eigen mensen hier veel moeten betalen voor energie, terwijl we in "oekraine" cadeaus uit delen.

Welnu, die mensen ginds kunnen hun verwarming niet eens aansteken, want die is in vele gevallen kapot geschoten, of de voorzieningen liggen plat.

Zielig en laag commentaar echt. Daar kan ik me nu es aan storen zie de zaterdag ochtend.
Dat die zeveraars eens een paar dagen mee gaan vechten daar, dat ze weten wat het is.
Zijn blijkbaar vergeten dat wij ook al 2 keer een oorlog hebben meegemaakt, en zonder hulp van buitenaf, we hier allemaal Duits zouden spreken nu.

Duitsland wacht gewoon op het offensief vanuit Belarus. Laat Rusland maar de eerste zet doen ipv andersom. Men zal wel zorgen dat alles klaar staat voor een onmiddellijke tegenreactie.

De duitse militaire (pruisische) cultuur is volledig weggevaagd na WOII.
De duitsers zijn nu anti oorlog en vermijden elk conflict. (wat op zich een goede eigenschap is)

Als liefhebber van WO2 literatuur. Geeft onze huidige realiteit wel stof tot nadenken en wegmijmeren

Duitse panzers gewenst om charkov te heroveren? (dat zou dan de 3de keer zijn!)

Het enige wat ik weet door de geschiedenis heen is dat een miljoen russische doden gewoon een statistiek is. (dit zou een quote van stalin zijn, maar poetin denkt er net hetzelfde over.

En de modale rus in opstand komen? Na 100 jaar verdrukking?
De modale rus wil nog altijd hetzelfde als 100 jaar geleden ,een volle maag en iets warm om s'nachts naast/op te liggen. (word de buurman opgeroepen voor frontdienst, brute pech voor de buurman)

Laatst bewerkt:
De modale rus wil nog altijd hetzelfde als 100 jaar geleden ,een volle maag en iets warm om s'nachts naast/op te liggen. (word de buurman opgeroepen voor frontdienst, brute pech voor de buurman)
v6uls3swq8n61.jpg

Die zijn echt niet anders gewend...

De duitsers zijn nu anti oorlog en vermijden elk conflict. (wat op zich een goede eigenschap is)

Als liefhebber van WO2 literatuur. Geeft onze huidige realiteit wel stof tot nadenken en wegmijmeren

Duitse panzers gewenst om charkov te heroveren? (dat zou dan de 3de keer zijn!)

Het enige wat ik weet door de geschiedenis heen is dat een miljoen russische doden gewoon een statistiek is. (dit zou een quote van stalin zijn, maar poetin denkt er net hetzelfde over.

Ik ga akkoord met jouw analyse, maar ik vind de collectieve Duitse attitude vreemd. Het bezitten van wapens of wapenleveringen maken van u geen boeman of slechterik. Uit moreel verwerpelijke motieven wapens bezitten of -leveren maakt dat u wel een boeman of slechterik. De Duitsers kunnen wapens niet loskoppelen van morele slechtheid of hebben daar alleszins moeite mee. Het was al een hele stap om over 'verdedigende' wapens te geraken, maar nu moeten ze 'aanvals' wapens leveren.

Een beetje dezelfde discussie die je ziet in privaat wapenbezitsdiscussies. Welke wapens je bezit maakt niet uit, het is de intentie waarmee je ze gebruikt. Wapens op zich zijn niet moreel slecht of goed, het zijn op het einde van de rit gewoon voorwerpen die je ten goede of ten kwade kan inzetten.

Quasi iedereen zanikt dat de eigen mensen hier veel moeten betalen voor energie, terwijl we in "oekraine" cadeaus uit delen.

Welnu, die mensen ginds kunnen hun verwarming niet eens aansteken, want die is in vele gevallen kapot geschoten, of de voorzieningen liggen plat.

Zielig en laag commentaar echt. Daar kan ik me nu es aan storen zie de zaterdag ochtend.
Dat die zeveraars eens een paar dagen mee gaan vechten daar, dat ze weten wat het is.
Zijn blijkbaar vergeten dat wij ook al 2 keer een oorlog hebben meegemaakt, en zonder hulp van buitenaf, we hier allemaal Duits zouden spreken nu.
100% akkoord, de opofferingen die wij moeten maken zijn quasi nihil in vergelijking met de Oekraïners die familieleven, hun leven of gezondheid verliezen. Los van al de materiële schade. We doen gewoon veel te weinig.

Deze ochtend op facebook, het artikel dat België weer xx zal spenderen aan militaire steun.

100% akkoord, de opofferingen die wij moeten maken zijn quasi nihil in vergelijking met de Oekraïners die familieleven, hun leven of gezondheid verliezen. Los van al de materiële schade. We doen gewoon veel te weinig.

We spreken maar wat graag over de zombificatie van de Russische bevolking maar zet eens een dag Q-Music op en luister écht naar waarover het op dergelijke mediakanalen gaat. Dag in dag uit. Onze media zorgt er mede voor dat de leefwereld van de modale Vlaming gekrompen is tot het pendeltraject heen en terug naar het werk.

Wat verwacht je nog van die mensen.

En hoe koppel je die gedachtengang aan uw steun voor iemand die actief pro-Putin is?

Ik ga akkoord met jouw analyse, maar ik vind de collectieve Duitse attitude vreemd. Het bezitten van wapens of wapenleveringen maken van u geen boeman of slechterik. Uit moreel verwerpelijke motieven wapens bezitten of -leveren maakt dat u wel een boeman of slechterik. De Duitsers kunnen wapens niet loskoppelen van morele slechtheid of hebben daar alleszins moeite mee. Het was al een hele stap om over 'verdedigende' wapens te geraken, maar nu moeten ze 'aanvals' wapens leveren.

Een beetje dezelfde discussie die je ziet in privaat wapenbezitsdiscussies. Welke wapens je bezit maakt niet uit, het is de intentie waarmee je ze gebruikt. Wapens op zich zijn niet moreel slecht of goed, het zijn op het einde van de rit gewoon voorwerpen die je ten goede of ten kwade kan inzetten.
Oostenrijk en Zwitserland zijn ook neutrale landen , wellicht zien ze dat als voorbeeld .

De afgetreden Duitse minister van defensie, Lambrecht, had dus kennelijk verboden om een inventaris van hun Leopards te maken!
Een nu moet men helemaal opnieuw de inventaris maken.

Zoiets snap ik dus echt niet. Dat is geen incompetentie meer, maar gewoon kwaadwilligheid.
Ten eerste: ik zou verwachten dat een leger toch tenminste ten allen tijde een inventaris heeft van iets van de grootte van een tank. Een leger met ietwat competentie houdt toch ook bij in welke staat die zich bevinden. Hoe kan je anders een onderhoudsschema opstellen?
Ten tweede: er is al bijna een jaar een oorlog bezig. Zelfs al deed je dat niet, dan was je daar toch op 24/02/2022 direct mee gestart?

Oostenrijk en Zwitserland zijn ook neutrale landen , wellicht zien ze dat als voorbeeld .
Van Zwitserland kan je dat zeggen. Oostenrijk is in deze een slecht voorbeeld op dat vlak.

Spijtig dat het een plusartikel is maar wel interessant om te lezen. Er wordt veel over Hongarije gesproken als een dwarsligger o.m. inzake sancties tegen Rusland. Maar ook Oostenrijk onderhoudt nog altijd (innige) banden met Rusland. Mede door de economische verbondenheid sinds decennia, de neutrale status van het land en het feit dat Wenen enkele internationale instellingen huisvest waar dus ook veel diplomaten zitten. Er zitten 290 Russische diplomaten en sinds de oorlog zijn er nog maar 4 uitgewezen.

Nog 2 quotes:

:crazy:

Ironisch statement wel want op Rusland zelf na is er geen land ter wereld dat de laatste 20 jaar zoveel heeft bijgedragen aan de Russische oorlogsmachine als Duitsland.

Ivm dat in het vet gedrukt. We moeten een kat een kat noemen. Al was er GEEN enkele verdrukking, 0 dagen lang. De gemiddelde mens is gewoon egoïstisch van karakter. De helft van de medemens -ook in België- denkt toch gewoon "ikke ikke en de buurman kan de pot op"? :unsure:

Dat luidop zeggen dat de buurman de pot op kan, als puntje bij paaltje komt, gaan er niet veel doen (zo slim is men wel), maar dat denken? Zijt maar zeker hoor.

We spreken maar wat graag over de zombificatie van de Russische bevolking maar zet eens een dag Q-Music op en luister écht naar waarover het op dergelijke mediakanalen gaat. Dag in dag uit. Onze media zorgt er mede voor dat de leefwereld van de modale Vlaming gekrompen is tot het pendeltraject heen en terug naar het werk.

Niet iedereen luistert naar Q-music natuurlijk.

En dan nog, geen problemen met mensen die het wat luchterig willen.

Ach ja, ik zou denken dat minstens de helft van de bevolking (en waarschijnlijk meer) gewoon nooit stilstaat bij of nadenkt over een groter wereldbeeld. Een deel is inderdaad ook 'zombified', bv. door consumptiegedrag.

Brood en spelen. Dat is alles wat de meerderheid bezig houdt, al 2000 jaar lang.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Panem_et_circenses

Ik begin ook meer en meer de media te vermijden. Absoluut niet uit wantrouwen ofzo he, maar vooral omdat ik steeds het gevoel krijg dat ze precies tegen kleine kinderen aan het praten zijn bv. in het journaal (en dat zou dan nog moeten meevallen in vgl. met andere programma's of zenders).

Nee nee, hoe duur is de gouda kaas tegenwoordig in de plaatselijke colruyt, wie gaat The Voice winnen, heeft de buurman een elektrische auto gekocht hoeveel zou die verdienen, dat was toch een penalty voor mijn voetbalclub schandalig, ik wil meer betaald verlof, en omg er is korting op zalando
--> verder dan zulke gedachten komen de meesten mensen nooit in hun leven

Er is niets mis met het af en toe wat luchtig houden. Maar er is absoluut een probleem als je leest wat mensen durven uitkramen op sociale media ten tijde van de grootste open landoorlog op het Europese continent sinds de invasie van de Sovjet Unie door Nazi Duitsland, alstemblift.

Er is niets mis met het af en toe wat luchtig houden. Maar er is absoluut een probleem als je leest wat mensen durven uitkramen op sociale media ten tijde van de grootste open landoorlog op het Europese continent sinds de invasie van de Sovjet Unie door Nazi Duitsland, alstemblift.
Was de Balkanoorlog niet nog groter dan dit conflict ? Ik kan zeker verkeerd zijn

Terug
Bovenaan