JCVD in Ukraïne, ik dacht dat hij eerder pro-putin was, of was dat Steven Seagal ?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
JCVD in Ukraïne, ik dacht dat hij eerder pro-putin was, of was dat Steven Seagal ?
Grappig dat je dat zegt, stukje van deel 2 bekeken en de blanke nationalistische praatpunten beginnen allemaal boven te komen.Je moet maar eens kijken op Frontnieuws. Allemaal gelijkaardige informatie. Als je in discussie gaat krijg je te horen dat je niet zo naïef moet omgaan met Westerse mainstream media en de propaganda van Kiev. Discussie met zo'n mensen is quasi onmogelijk omdat die muurvast zitten in hun Groot Gelijk en enkel informatie halen in echokamers of zeer selectief bepaalde nieuwsberichten lezen. Je krijgt te horen dat Kiev al sinds 2014 burgerslachtoffers maakt in de Donbas - wat waar is (daar zijn rapporten van en een oorlog zonder onschuldige slachtoffers moeten ze helaas nog voeren), maar dat is whataboutism en de schaal waarop Rusland burgerslachtoffers maakt is véél groter.
Gisteren is gekeken naar hoe de russofiele Amerikaanse elite dit allemaal ziet.
Een 3-delig interview met Douglas Macgregor, de ex-colonel die de schuld 100% bij Amerika legt en zei dat de oorlog in 2 weken gedaan zou zijn.
Compleet off topic maar dat bleek achteraf een publiciteitsstunt te zijn. Also: Seagal kon Van Dammer inderdaad niet uit staan en heeft die zijn competenties meerdere malen in twijfel getrokken. Ge moet maar eens zoeken op Youtube naar Seagal bij Arsenio Hal.Er was ook nog die epische scène met Dolph Lundgren op het film festival in Cannes in 1992![]()

- Nog meer een beschuldigende vinger opsteken naar het Westen als de grote gangster in dit verhaalVolgens de Russische staatspers komt er deze week nog een belangrijke aankondiging door Poetin.

Mogelijk weer de nucleaire kaart trekken (maar impliceren dat het Westen aanstuurt op die escalatie), vermoed ik. Wit-Rusland gaan betrekken tot de oorlog ... ik weet het niet. Kiev zal ongetwijfeld wel wat extra troepen naar het noorden moeten sturen, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat Kiev bezet zal worden. De hele regio is ondermijnd. Grootschalige troepenbewegingen worden overigens gemonitord en daar horen we toch niets van?- Nog meer een beschuldigende vinger opsteken naar het Westen als de grote gangster in dit verhaal
- Slecht nieuws voor de eigen bevolking: Deze oorlog is een must en gaat nog jaren duren
- De overwinning is nakend, Russen wees geduldig, wij zullen snel overwinnen.
Zoiets?![]()
Klein leger dat niet hoog aangeschreven staat. Ik verwacht daar géén gamechanger in, maar het bemoeilijkt de situatie wel voor Oekraïne. Extra front om te bewaken en bekampen. Wel twijfelachtig of Loekasjenko daarvoor staat te springen, want dat wordt niet zomaar geslikt door de bevolking.Gaat dan het kot niet te klein zijn als ze Wit Russen gaan mobiliseren voor de oorlog in Oekraïne?
Probleem voor Loekasjenko is dat het ja zeggen of sterven is..Klein leger dat niet hoog aangeschreven staat. Ik verwacht daar géén gamechanger in, maar het bemoeilijkt de situatie wel voor Oekraïne. Extra front om te bewaken en bekampen. Wel twijfelachtig of Loekasjenko daarvoor staat te springen, want dat wordt niet zomaar geslikt door de bevolking.
Ik betwijfel sterk dat Loekasjenko daarin zou meegaan. Een nieuw Russisch offensief vanop Wit-Russisch grondgebied dan dan misschien weer wel.Gaat dan het kot niet te klein zijn als ze Wit Russen gaan mobiliseren voor de oorlog in Oekraïne?
Oekraïne aanvallen is ook gelijk aan sterven. Hij heeft weinig krediet bij de eigen bevolking, een aanval rechtstreeks vanuit het Wit Russisch leger is zelfmoord. Dan gaat het Westen hem ook plots viseren. Anderzijds is niet luisteren naar Poetin ook zelfmoord.Probleem voor Loekasjenko is dat het ja zeggen of sterven is..
Loekasjenko heeft zijn eigen leger ook al nodig om zijn bevolking te controleren. Dan stijgt de kans toch dat er opstanden gaan uitbreken die hij niet meer onder controle zal kunnen houden.Klein leger dat niet hoog aangeschreven staat. Ik verwacht daar géén gamechanger in, maar het bemoeilijkt de situatie wel voor Oekraïne. Extra front om te bewaken en bekampen. Wel twijfelachtig of Loekasjenko daarvoor staat te springen, want dat wordt niet zomaar geslikt door de bevolking.
Het risico is daarvoor te groot al weet je met Poetin inderdaad nooit, maar het zou een zware blunder zijn.Toch voorzichtig zijn, er zijn deze maand 2 topmensen in de Wit-Russische politiek 'van de trap gevallen' en op dit moment zijn Poetin, Shoigu en Lavrov daar om iets te tekenen. We weten nog niet wat maar ik verwacht minstens een militaire integratie, met kernwapens in W-R, tot zelfs W-R dat een republiek van Rusland wordt.
Dan de aankondiging dat Poetin later deze week een grote toespraak wilt houden...
Ze lijken toch iets gepland te hebben. (mobilisatie 2.0?)