Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Historisch zo al die bedrukte gezichten van de wereldleiders 🤔

980.png

Alle gekheid op een stokje komt iedereen in deze foto er goed van af denk ik. Een effectieve Russische kruisraket had NATO gedwongen kaarten op tafel te leggen.

Dat men op een forum nogal snel reageert en niet diplomatisch alle feiten afwacht vind ik de logica zelve aangezien dit eigenlijk een soort virtueel staminee is. Er is dan niks mis met er op te wijzen dat men beter de feiten afwacht, maar dat er hier leden nogal snel in een kramp schoten heeft letterlijk geen enkel gevolg in de echte wereld.

Wat me veel meer stoort zijn die wereldleiders en andere belangrijke figuren met een groot online gevolg die dan over elkaar vallen om toch maar als eerste te kunnen reageren op Twitter en andere kanalen met assumpties. Zeker in volatiele situaties als deze is dat gewoonweg dom.

Om nog maar te zwijgen van die kutkranten als het Nieuwsblad, HLN, enzovoorts die weer aan het koppen waren met 'derde wereldoorlog?' en weet ik veel. Dat vind ik echt gewoon walgelijk, en hoewel ik weet dat dat sensatiekranten zijn en die teren op angst en 'outrage clicks' blijven dat wel kranten die het meest gelezen worden in ons land. Werkelijk triestig om te zien hoe laag sommige kranten ondertussen gevallen zijn.

Eerste berichten waren nochtans zo klaar als pompwater een russische raket aanval (al dan niet afgeweken).
De media en bijgevolg sommige belangrijke figuren zijn hier vol op die kar gesprongen, terwijl er nog geen onderzoek werd gevoerd.
Dus sommige op dit forum (waaronder mijzelf) reageerden dan ook daarop
Vanaf het begin waren er ook al stemmen die zeiden dat dit raketten betrof uit de luchtafweer, of dat het brokstukken waren van een Russische raket die neergeschoten was. Maar je hebt gelijk dat er een hoop politici en anderen veel te makkelijk conclusies verspreiden.

En China zou op de G20 afstand aan het nemen zijn van Rusland.
Dus diplomatiek staan ze volledig geïsoleerd van de wereldmachten.

Neen masterstrategist is Poetin niet.
Vandaar dat het zeer onwijs zou zijn van te NAVO om te overreageren, nu China en nog wat anderen een andere houding t.o.v. Rusland beginnen aan te nemen.

Een Russische raket die inslaat op Polen versus een Oekraïnse afweerraket is wel een groot verschil voor een eventuele NAVO reactie. Nu lijkt het gewoon een spijtig ongeval. Al neemt Rusland wel veel risico met het afschieten van raketten zo dicht bij de Poolse grens.
In de eerste berichtgeving werd er gesproken van 2 Russische raketten die insloegen op Polen. In dat geval zou Polen Artikel 5 kunnen oproepen, als er zo goed als zeker kwaad opzet in't spel is.
En het blijkt toch weer de media, zwaar geholpen door enkele onhandige politici, die er meer van maakten dan het is. Sensatie blijft verkopen zeker.

Dat men op een forum nogal snel reageert en niet diplomatisch alle feiten afwacht vind ik de logica zelve aangezien dit eigenlijk een soort virtueel staminee is. Er is dan niks mis met er op te wijzen dat men beter de feiten afwacht, maar dat er hier leden nogal snel in een kramp schoten heeft letterlijk geen enkel gevolg in de echte wereld.

Wat me veel meer stoort zijn die wereldleiders en andere belangrijke figuren met een groot online gevolg die dan over elkaar vallen om toch maar als eerste te kunnen reageren op Twitter en andere kanalen met assumpties. Zeker in volatiele situaties als deze is dat gewoonweg dom.

Om nog maar te zwijgen van die kutkranten als het Nieuwsblad, HLN, enzovoorts die weer aan het koppen waren met 'derde wereldoorlog?' en weet ik veel. Dat vind ik echt gewoon walgelijk, en hoewel ik weet dat dat sensatiekranten zijn en die teren op angst en 'outrage clicks' blijven dat wel kranten die het meest gelezen worden in ons land. Werkelijk triestig om te zien hoe laag sommige kranten ondertussen gevallen zijn.
Is dat ooit anders geweest?

En hier is ie foetsie .... photoshop of een paar seconden eerder? Handposities lijken identiek.

Tjah, de mainstream media smult van crisissen en miserie met sensatie artikels, en zo ook veel van de angst(en) van mensen ... niks nieuws onder de zon.

En hier is ie foetsie .... photoshop of een paar seconden eerder? Handposities lijken identiek.

Tjah, de mainstream media smult van crisissen en miserie met sensatie artikels, en zo ook veel van de angst(en) van mensen ... niks nieuws onder de zon.
Over wie heb je het?

Op de vorige foto is die erop gephotoshopt...

Je ziet de knip-en-plak-randen duidelijk.

Tzijn de mensen die er van smullen en daarmee dat de media er van vol staat.

Tzijn de mensen die er van smullen en daarmee dat de media er van vol staat.
Klopt, werkt langs 2 kanten, beetje slechte woordkeuze van me, de media smult van de revenue van de clicks in zo'n situaties. Er worden dan in HLN stijl al snel 3 artikels op een paar uur tijd gepubliceerd... dat is elke keer zo. Of het nu terreur of oorlog of een ramp is. Zij smullen van media verslaafden. En de media geilen smullen van het aanbod.

Voor alle duidelijkheid (want er zijn er blijkbaar die het niet door hebben): Michel is op die foto enkele berichten eerder geplakt he. Kijk gewoon naar zijn benen, of naar de knipranden, of... Leek me toch vrij duidelijk.

Het ongeval is wel degelijk gebeurd door een Russische aanval.. Als die er niet was geweest was er ook geen AA van oekraine in de lucht geschoten.. Het is wel geen bewuste aanval van Rusland op Polen, dus kan het ook niet als een aanval op een NAVO land beschouwd worden. Maar het is wel degelijk de schuld van Rusland dat er 2 Polen om het leven gekomen zijn.
Dat is inderdaad de conclusie die ik ook volg.. Enkel en alleen Rusland is hiervoor verantwoordelijk door zijn raketaanvallen zo kort bij de grens van Polen te riskeren. Dat is met vuur spelen.

Graag stevige reactie maar ik vrees ervoor... --> bv. een Lavrov kon men toch aanhouden daar in Bali voor de reeds gedane brutaliteiten van zijn broodheer.

Dat is inderdaad de conclusie die ik ook volg.. Enkel en alleen Rusland is hiervoor verantwoordelijk door zijn raketaanvallen zo kort bij de grens van Polen te riskeren. Dat is met vuur spelen.

Graag stevige reactie maar ik vrees ervoor... --> bv. een Lavrov kon men toch aanhouden daar in Bali voor de reeds gedane brutaliteiten van zijn broodheer.
En wie moet Lavrov daar in Bali dan precies aanhouden voor wat precies? Vanuit welke authoriteit?

Terug
Bovenaan