Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Dus eigenlijk geen echt antwoord, maar zwaaiende handjes en de obligate verontwaardiging.

Ik herhaal: wat een gekke jaren twintig. Het feest kan niet op.
Ik zie echt niet in waarom dat hetgeen er gebeurd is de NATO een probleem gaat geven.
Er is een verschil met een accident en niet. Als dit verkocht wordt als incident en dit blijft beperkt dan zie ik echt niet in waarom dat een escalatie door de NAVO de automatische reactie is.
Of waarom dat wij ineens een andere reactie gaan moeten verwachten in dit geval...

Enigste wat ik verwacht is een onderzoek, en in functie van dat onderzoek maatregelen nemen.
Dus zoals al gezegd : meer leveringen. Maar zoveel meer verwacht ik niet, behalve nog wat meer posturing. Het westen, wij dus, kunnen dat voorlopig echt niet maken. Indien China en India hun zegen geven, dan is het wat anders... maar zolang dat niet het geval is, gaan we nog even op eierschalen lopen toch zolang er niets ergers gebeurd. En ja 2 dode polen is erg, maar niet zodanig erg om ons in het avontuur te storten waar de gevolgen niet echt goed ingeschat kunnen worden.

En gaan we dus eerder in mijn ogen schipperen.

Biden heeft in Bali gezegd dat het onwaarschijnlijk is dat die raket vanuit Rusland werd afgeschoten en dat het mogelijk gaat op een Oekraïense S-300. Daarvoor zouden er aanwijzingen zijn. Bron.

Ik zie daar ook uitspraken van bepaalde politieke leiders : Rusland treft geen schuld, het zou om een afweerraket gaan... Ik denk dan: mocht Rusland geen raketten op Oekraïne afschieten zouden er ook geen afweerraketten nodig zijn... oO beetje vreemd allemaal

Ik zie daar ook uitspraken van bepaalde politieke leiders : Rusland treft geen schuld, het zou om een afweerraket gaan... Ik denk dan: mocht Rusland geen raketten op Oekraïne afschieten zouden er ook geen afweerraketten nodig zijn... oO beetje vreemd allemaal
Welja. Honderd kruisraketten afvuren op je buurland, waardoor Polen geraakt wordt door afweer. Vervolgens het westen beschuldigen van escalatie.

In het begin vond ik die omgedraaide logica nog grappig. Nu wil ik vooral Lavrov bevestigen op een kruisraket (liefst via zijn achterste) en hem zo terug naar zijn land sturen.

Ik lees toch dingen van Rutten die zegt zonder de aanvallen van Rusland ging dit niet gebeurd zijn.

NAVO landen zijn er zeer van bewust dat dit gevolg is van Russische aanval en geen fout van Oekraïne. Dit kan zelfs een reden zijn om meer en betere luchtafweer te sturen naar Oekraïne.

Inderdaad.. de zaak wordt blijkbaar al beetje bij beetje onder de mat geveegd .. en er zal niets gebeuren. Rusland lacht in zijn vuistje..

Lachen in zijn vuistje? Door een neergekomen raket op een boerderij 🙄. Hier zijn geen raketten op Warshau op Krakow geland he. Het heeft geen zin om dit verder te escaleren met militaire troepen. Het zal NAVO ook alleen maar aansterken voor de continue stroom van massa bewapening aan Oekraïne aan te houden en het verder trainen van hun troepen.

Inderdaad.. de zaak wordt blijkbaar al beetje bij beetje onder de mat geveegd .. en er zal niets gebeuren. Rusland lacht in zijn vuistje..
Er wordt helemaal niets onder de mat geveegd. Maar vanuit NAVO hierop reageren alsof het een aanval van Rusland op Polen is zou uit catastrofale fout zijn. Gelukkig heeft een Biden meer realiteitsbesef dan sommigen op dit forum.

Er wordt helemaal niets onder de mat geveegd. Maar vanuit NAVO hierop reageren alsof het een aanval van Rusland op Polen is zou uit catastrofale fout zijn. Gelukkig heeft een Biden meer realiteitsbesef dan sommigen op dit forum.
Eerste berichten waren nochtans zo klaar als pompwater een russische raket aanval (al dan niet afgeweken).
De media en bijgevolg sommige belangrijke figuren zijn hier vol op die kar gesprongen, terwijl er nog geen onderzoek werd gevoerd.
Dus sommige op dit forum (waaronder mijzelf) reageerden dan ook daarop

Ik denk bovendien dat Rusland helemaal niet zit te lachen. Ik zou begot niet weten waarom. Die worden teruggedrongen, lijden zware verliezen, hebben uiteindelijk helemaal niet wat ze gehoopt hadden en gaan straks moeten opletten of ze zijn alles in Oekraïne kwijt. Hoe sommigen hier een geweldig masterplan in zien ontgaat mij.

Provoceren allemaal goed en wel maar Rusland heeft imo heel weinig te winnen met opzettelijk een all-in confrontatie met de NAVO uit te lokken. Lijkt mij wel plausibel dat in een massale luchtaanval met luchtafweergeschut er wel eens iets over de grens vliegt. Zeker gezien de Russen klassiek niet echt met hoogprecisiemateriaal aanvalt, en gezien ze nogal eens driest te werk durven gaan.

En China zou op de G20 afstand aan het nemen zijn van Rusland.
Dus diplomatiek staan ze volledig geïsoleerd van de wereldmachten.

Neen masterstrategist is Poetin niet.

De snelheid waarmee het Kremlin een persbericht uitstuurde dat ze zeker geen raketaanvallen nabij de Poolse grens hadden uitgevoerd, toont net aan dat ze in hun broek schijten voor een mogelijke NAVO reactie.

Maar kijk, dat krijgt ge als ge raketaanvallen doet op steden die totaal niet aan het front liggen. Lviv ligt bijvoorbeeld ook echt niet ver van de grens met Polen he. De Russen spelen met vuur.

Terug
Bovenaan