Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Ik zie op bericht dat ze ook een glazen brug hebben vernield, is echt puur toeristische brug, zelf nog twee jaar geleden nog over gewandeld. Pure willekeur.
Ongetwijfeld zal het Kremlin straks zeggen dat het allemaal om legitieme militaire doelwitten gaat, waarin de maximale moeite werd gedaan om burgerslachtoffers te vermijden.

Dat filmpje dat @noccy deelde over dat massagraf wordt nu trouwens ook gedeeld door pro-Russische militanten waarin ze willen aantonen dat het gaat om Russische minderheden die werden gedood door Azov-leden.

Nu, als wat willekeurige kruisraketten smijten alles is wat Putin doet om die aanval op de Krim-Brug te vergelden, wanneer gaat ie dan werkelijk een nuke gooien vraag ik me af.

De aansval op de (strategisch belangrijke) krimbrug een "terreurdaad" noemen. Dan zelf doodleuk de dag erna zoveel mogelijk burgerslachtofffers maken met overal allesbehalve strategische plekken te beschieten met raketten..
Dood aan Putin!

Laatst bewerkt:
Ongetwijfeld zal het Kremlin straks zeggen dat het allemaal om legitieme militaire doelwitten gaat, waarin de maximale moeite werd gedaan om burgerslachtoffers te vermijden.

Dat filmpje dat @noccy deelde over dat massagraf wordt nu trouwens ook gedeeld door pro-Russische militanten waarin ze willen aantonen dat het gaat om Russische minderheden die werden gedood door Azov-leden.

Ik zie het Kremlin eerder doodserieus verklaren dat de Oekraïne zelf Kiev aan het bombarderen is dan te verklaren dat ze er alles aan gedaan hebben om burgerdoden te vermijden. De modus operandi van de russen is angst en terreur zaaien. Punt.

Een speelplein in een park, een willekeurig kruispunt, etc... zijn geen "legitieme militaire doelwitten", dat is gewoon "zeeslag stijl" in het wilde weg een beetje bombarderen.

2. wat de oorlogsmisdaden betreft mogen die zwijnen delen wat ze willen, er zijn nu al genoeg onafhankankelijke onderzoeken die aantonen dat het daar vol zit met gestoorde klootzakken. Geen idee wat het het punt hier eigenlijk is.

Nu, als wat willekeurige kruisraketten smijten alles is wat Putin doet om die aanval op de Krim-Brug te vergelden, wanneer gaat ie dan werkelijk een nuke gooien vraag ik me af.
Daar is hij tot nu toe blijkbaar te laf en zelf angst voor.. dus bluf vooralsnog.. Deze bombardementen zijn weer eens een bewijs hoe de Russen te werk genoeg. Proberen zoveel mogelijk onrust en paniek te zaaien door willekeurig wat raketten af te vuren op burgerdoelen..

Inderdaad, zoals ik enkele dagen geleden al zei: Putin is een lafaard!
De Oekraïners zinspelen al op wraak na de raketaanvallen van dezemorgen..

"Zelensky: "Russen viseren energie-infrastructuur en mensen"​

Met de Russische raketaanvallen van vanochtend viseert Moskou twee verschillende doelwitten in verschillende steden: de energie-infrastructuur en de bevolking. Dat zegt Oekraïens president Volodymyr Zelensky in een bericht op Telegram.
Onder meer in Kiev, Lviv, Dnipro, Soemy, Charkiv werd infrastructuur voor de energievoorziening vernietigd. "Ze willen paniek en chaos, ze willen ons energiesysteem vernietigen", aldus Zelensky. "Ze zijn hopeloos."
Voor het tweede doelwit, de bevolking, werd volgens Zelensky "speciaal dit tijdstip (de ochtendspits, red.) uitgekozen om zo veel mogelijk schade aan te richten".
In totaal vuurde het Russische leger 75 raketten af op Oekraïne. Daarvan werden er 41 tegengehouden door de luchtafweer, laat de topman van het Oekraïense leger dan weer weten. Zelensky zei dat de Russen ook Iraanse drones inzetten bij hun aanvallen.
President Zelenski had het over een poging "om ons te vernietigen en van de aardbodem weg te vagen". Hij zei dat is geprobeerd om burgers te doden die thuis lagen te slapen of onderweg waren naar hun werk in Kiev. Het Oekraïense ministerie van Defensie beloofde dat wraak zal worden genomen.

Met de Russische raketaanvallen van vanochtend viseert Moskou twee verschillende doelwitten in verschillende steden: de energie-infrastructuur en de bevolking. Dat zegt Oekraïens president Volodymyr Zelensky in een bericht op Telegram.
Onder meer in Kiev, Lviv, Dnipro, Soemy, Charkiv werd infrastructuur voor de energievoorziening vernietigd. "Ze willen paniek en chaos, ze willen ons energiesysteem vernietigen", aldus Zelensky. "Ze zijn hopeloos."
Voor het tweede doelwit, de bevolking, werd volgens Zelensky "speciaal dit tijdstip (de ochtendspits, red.) uitgekozen om zo veel mogelijk schade aan te richten".
In totaal vuurde het Russische leger 75 raketten af op Oekraïne. Daarvan werden er 41 tegengehouden door de luchtafweer, laat de topman van het Oekraïense leger dan weer weten. Zelensky zei dat de Russen ook Iraanse drones inzetten bij hun aanvallen.
President Zelenski had het over een poging "om ons te vernietigen en van de aardbodem weg te vagen". Hij zei dat is geprobeerd om burgers te doden die thuis lagen te slapen of onderweg waren naar hun werk in Kiev. Het Oekraïense ministerie van Defensie beloofde dat wraak zal worden genomen.
De Krim-brug volledig onbruikbaar maken met nieuwe aanvallen bv.. als vergelding?

Nogal wiedes dat die wraak willen ... en dan nemen de Russen op hun beurt weer wraak.

Het enige waar Lukashenko kan op hopen is dan ook dat Rusland, Ukraine eronder krijgt want anders krijgt hij na afloop te maken met mensen die getraind zijn in de oorlog en is zijn rijk daar ook uit.

In het begin van de oorlog was er al een reportage hierover op Terzake ook, heel die kliek van Putin is aan het vechten voor hun voortbestaan want anders zouden de domino's daar eens snel elkaar kunnen opvolgen.

De tol van een oorlog helaas.. om moedeloos van te worden.. :S

Benieuwd wat de reactie van USA/NAVO gaat zijn.. het blijft voorlopig verdacht stil aan Westerse kant..?
Dat komt omdat "De westerse kant" een berekend en eensgezind antwoord willen geven. Dus nu zijn die aan het vergaderen en straks komen er dan reacties van Ursula, Macron en Biden..

Ik ken helemaal niks af van al die conflicten, maar ik heb toch eerlijk gezegd echt wil schrik voor een derde wereldoorlog.
Hoe kunnen mensen toch zo wreed zijn...

Ik ken helemaal niks af van al die conflicten, maar ik heb toch eerlijk gezegd echt wil schrik voor een derde wereldoorlog.
Hoe kunnen mensen toch zo wreed zijn...
Heel veel "ikke, ikke, ikke" of "wij, wij, wij"
En andere mensen afschilderen als niet-mensen.
Weinig emphatie dus.
Als ik naar de US op dit moment kijk, is het verbazingwekkend hoe snel dat kan gaan met indoctrinatie door media of overheid. En ook hier, vergis je niet.

Heel veel "ikke, ikke, ikke" of "wij, wij, wij"
En andere mensen afschilderen als niet-mensen.
Weinig emphatie dus.
Als ik naar de US op dit moment kijk, is het verbazingwekkend hoe snel dat kan gaan met indoctrinatie door media of overheid. En ook hier, vergis je niet.
Ik zeg toch nergens dat ik dit niet verschrikkelijk vindt... Juist wel... Snap gewoon niet hoe mensen elkaar zoiets aan kunnen doen...

Terug
Bovenaan