Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Staat toch in spoiler je bent nog altijd vrij om het zelf te bekijken.

En kom op gast we weten allemaal tot wat de russen in staat zijn dit is pure moord en het internet staat vol van zulke zaken het is geen alleen staandgeval meer.
Je plaatst er haast neonlichten bij alsof het gaat om een clickbaitartikel van HLN.be. Daarom vind ik het gratuit, naast ook het feit dat het filmpje wellicht niet gecheckt is.

Heeft het Russisch leger vaste procedures voor het naar beneden gooien van lijken van burgers?

Dat is zo mogelijk nog zieker.

Je plaatst er haast neonlichten bij alsof het gaat om een clickbaitartikel van HLN.be. Daarom vind ik het gratuit, naast ook het feit dat het filmpje wellicht niet gecheckt is.
Ik heb het artikel alsinds niet geplaatst.

En ge kunt niet iedere filmtje checken maar ge kunt ook niet ontkennen dat dit toch bij een russische bezetting altijd zulke zaken gebeuren.

Verder zijn er al genoeg oorlog misdaden gedocumenteerd en rapporten verschenen van hoe de russen te werk gaan.

Er zijn ook goede mensen onder de russen maar die zijn toch ver in de minderheid.

Heeft het Russisch leger vaste procedures voor het naar beneden gooien van lijken van burgers?

Dat is zo mogelijk nog zieker.
Mij lijkt dat dus net niet ziek. Lijken laten liggen is ziek. Als je ze wil dumpen, lijkt het me logisch procedures te hebben.
Het is misschien ook logistiek onmogelijk elke persoon afzonderlijk te begraven in een put met plakaatje.

Sommige blijken dat filmpje van die levende castratie en afsnijden penis al vergeten te zijn.

Het is trouwens ondertussen vastgesteld dat een hoop van de slachtoffers in izium ook hun geslachtsdelen miste, dan weet je het wel.

Ik zie die levende persoon niet. (en het is geen onwil)
een blinddoek en vastgebonden zijn op grainy beelden. Een lijk vastbinden zorgt ervoor dat de armen niet flapperen en de benen niet flapperen bij het naar beneden gooien, dat kan gewoon procedure zijn.

Wat boeit dat nu als die armen zouden flapperen.
Alsof de Russen zich daar mee gaan bezighouden.

Laten we de armen van een dooie vastbinden als we hem naar beneden in de put gooien want we willen niet dat ze flapperen.

De vent is gewoon geëxecuteerd en ze waren te lui om die touwen te verwijderen.

Sommige blijken dat filmpje van die levende castratie en afsnijden penis al vergeten te zijn.

Het is trouwens ondertussen vastgesteld dat een hoop van de slachtoffers in izium ook hun geslachtsdelen miste, dan weet je het wel.

Wat boeit dat nu als die armen zouden flapperen.
Alsof de Russen zich daar mee gaan bezighouden.

Laten we de armen van een dooie vastbinden als we hem naar beneden in de.put gooien want we willen niet dat ze flapperen.

De vent is gewoon geëxecuteerd en ze waren te lui om die touwen te verwijderen.
Dat zijn twee verschillende dingen. Ik ontken de wreedaardigheden NIET.
Ik vraag me af of dit filmpje nu een voorbeeld is van die wreedaardigheden.
Ik heb het intussen opgespoord en wel 10 keer op groot scherm herbekeken. Ik zie niemand daar leven en ik zie geen blinddoek. Het lijk dat naar beneden rolt heeft een zak over zijn/haar hoofd, dat kan zijn omdat ze die mensen niet herkenbaar in beeld willen.

Of die mensen geëxecuteerd zijn zou ik overlaten aan onderzoeksinstanties. Uit dit filmpje kan je dat niet afleiden.

Waarschuwing - vreselijke tekst in spoiler

Sommige mensen zijn echt beesten. Zoals dat filmke een paar jaar geleden, waarbij ze 2 mensen "levend" van hun huid (van de buik tot aan de nek) hadden gestroopt en ze hadden die mensen dan aan een vleeshaak opgehangen. Zo'n zaken wens je je ergste vijand nog niet toe.

En ik kan nog wel horrorverhalen vertellen maar goed .. I dont really wanna see the picture before my eyes ..

Laatst bewerkt:
Sommige mensen zijn echt beesten. Zoals dat filmke een paar jaar geleden, waarbij ze 2 mensen "levend" van hun huid (van de buik tot aan de nek) hadden gestroopt en ze hadden die mensen dan aan een vleeshaak opgehangen.

En ik kan nog wel horrorverhalen vertellen maar goed .. I dont really wanna see the picture before my eyes ..
Die mensen zijn helemaal geen beesten. Ik ken geen enkel beest dat andere beesten stroopt, Just for fun.

In de feedback thread werd er gezegd van een waarschuwing bij expliciete beelden te zetten, wat ik nu geprobeerd heb want wou niet dat mensen zo'n dingen per ongeluk zagen.

Toen ik een lange post met bronnen postte antwoordde er iemand dat op zo'n wall-of-text niet te antwoorden viel. 'k doe meestal moeite om bronnen te posten.
Ook niet evident, wanneer is iets geverifieerd? Als we wachten met praten tot alles onafhankelijk geverifieerd is loopt deze thread maanden tot jaren achter.

Zal m'n best doen om geen 'harde' beelden te posten ook al ben ik van mening dat sommige standpunten met hun neus op de feiten mogen gedrukt worden.

In de feedback thread werd er gezegd van een waarschuwing bij expliciete beelden te zetten, wat ik nu geprobeerd heb want wou niet dat mensen zo'n dingen per ongeluk zagen.

Toen ik een lange post met bronnen postte antwoordde er iemand dat op zo'n wall-of-text niet te antwoorden viel. 'k doe meestal moeite om bronnen te posten.
Ook niet evident, wanneer is iets geverifieerd? Als we wachten met praten tot alles onafhankelijk geverifieerd is loopt deze thread maanden tot jaren achter.

Zal m'n best doen om geen 'harde' beelden te posten ook al ben ik van mening dat sommige standpunten met hun neus op de feiten mogen gedrukt worden.
Ik heb geen probleem met je warning. Sommigen hier willen van alles een staatszaak maken. Het was duidelijk.

Groot verschil is toch dat ik de VS nooit heb horen dreigen met kernwapens. Ook heb ik ze nooit de energievoorziening naar andere landen zien lamleggen of voedsel als wapen zien gebruiken.
Tis dan ook geen wedstrijd om wie de grootste boeman is. Tis gewoon een argument dat elke oorlog slecht is, vaak een dubbele agenda heeft, en dat deze zo snel mogelijk moet gede-escaleerd worden. Zoals marcel origineel stelde.
Wat is het verschil met al die andere volkeren die afzien, en waar we ook niet tussen komen (en zelfs doen alsof onze neus bloedt)?
Probleem is dat de US een zo groot mogelijke oorlogsmachine heeft dat die tactieken zoals kernwapens niet hoeft te gebruiken. De aanzet van de eerste Irak oorlog ook dmv tomahawks waren die de energievoorzieningen plat gelegd hebben alvorens ze troepen aan land gestuurd hebben.

Kleine edit. Hadden we ergens in februari een dialoog kunnen aangaan dan hadden we filmpjes en fotos zoals hierboven minder gezien hebben. Mensen zijn gewoon beesten. Ongeacht welke oorlog ga je altijd zulke beesten hebben. Het ene land (rusland) knijpt natuurlijk gemakkelijker een oogje toe. Of dat dat nu aan de commandostructuur of het type soldaten ligt of niet laat ik in het midden.

Laatst bewerkt:
Tis dan ook geen wedstrijd om wie de grootste boeman is. Tis gewoon een argument dat elke oorlog slecht is, vaak een dubbele agenda heeft, en dat deze zo snel mogelijk moet gede-escaleerd worden. Zoals marcel origineel stelde.

Probleem is dat de US een zo groot mogelijke oorlogsmachine heeft dat die tactieken zoals kernwapens niet hoeft te gebruiken. De aanzet van de eerste Irak oorlog ook dmv tomahawks waren die de energievoorzieningen plat gelegd hebben alvorens ze troepen aan land gestuurd hebben.

Kleine edit. Hadden we ergens in februari een dialoog kunnen aangaan dan hadden we filmpjes en fotos zoals hierboven minder gezien hebben. Mensen zijn gewoon beesten. Ongeacht welke oorlog ga je altijd zulke beesten hebben. Het ene land (rusland) knijpt natuurlijk gemakkelijker een oogje toe.
Ben jij al die pogingen van Macron en andere leiders dan vergeten? Constant bellen met Poetin om een dialoog op te zetten.

Er is nu eenmaal geen mogelijkheid tot dialoog met een dictator als Poetin, hij liegt constant en denkt dat iedereen moet doen wat hij wilt.
De enige taal dat die verstaat is geweld.

Hadden we ergens in februari een dialoog kunnen aangaan dan hadden we filmpjes en fotos zoals hierboven minder gezien hebben.
Werkelijk niemand is in februari op het idee gekomen om de dialoog aan te gaan :wtf:
Macron heeft niet anders geprobeerd.

Putin bleef gewoon tot op de dag van de invasie liegen.
Al vergeten hoeveel false flags Rusland probeerde te planten in de dagen voor de invasie, tot op het compleet belachelijke af?
En dan zijn ze gewoon binnengevallen, zelfs zonder geslaagde false flag. Onder het motto 'who cares een legitieme concrete reden eigenlijk'.

Nu gaat het ook totaal niet meer over Nato lidmaatschap van Oekraïne, dat vermeldde Putin zelfs niet in zijn laatste toespraken.
Het gaat gewoon over het herstellen van het Sovjetrijk, het vernietigen van de Oekraïense identiteit want die 'heeft nooit echt bestaan', en het rechttrekken van historische fouten (oa. weggeven Krim door Khrushchev).
Letterlijk Putin zijn woorden.

Een dialoog? We hadden in 2014 die gewapende mannen op de Krim en in de Donbas, die zeker geen Russische soldaten waren volgens Rusland, ook gewoon kunnen platbombarderen. Zou geen probleem mogen zijn aangezien dat toch geen Russische troepen waren?

Laatst bewerkt:
Ben jij al die pogingen van Macron en andere leiders dan vergeten? Constant bellen met Poetin om een dialoog op te zetten.

Er is nu eenmaal geen mogelijkheid tot dialoog met een dictator als Poetin, hij liegt constant en denkt dat iedereen moet doen wat hij wilt.
De enige taal dat die verstaat is geweld.
Ge hebt gelijk. Maar die taal van geweld zorgt net voor filmpjes van hierboven.

Achteraf gezien vanuit een Russischs nationalistisch standpunt was dit gewoon een idioot idee. Los van de ethische bezwaren, was dit gewoon compleet idioot. Nog nooit heeft Rusland zo zwak gestaan, en zo openlijk. Het is bijna vernederend aan het worden voor de Russen. Eigenlijk had men dit nooit moeten doen. Vanuit hun standpunt hadden ze al een deel van de Donbass en de Krim in handen, als ze nooit de oorlog verklaard hadden, hadden ze dat wellicht veel langer behouden hebben. Zelfs als ze nog terugslaan en toch dit conflict zullen winnen, is er hoogstens een pyrrhusoverwinning uit te halen.
Ik ben er zeker van dat Putin in februari een akkoord uit de brand had kunnen slepen in de stijl van
  • Krim en toenmalige bezette gebieden worden officieel Russisch grondgebied
  • Oekraïne wordt erkend als onafhankelijke staat, en kan lid van de EU worden
  • misschien zelfs nog enkele andere dingen die hij zou bedongen kunnen hebben
Nu staat hij inderdaad nergens. Maar het menselijke verlies deert hem volgens mij gewoon niet. Soldaten die hij de meat grinder instuurt, dat is volgens mij het minste van zijn zorgen.

Ge hebt gelijk. Maar die taal van geweld zorgt net voor filmpjes van hierboven.
Zolang er Russische soldaten, huurlingen en FSB in Oekraïne rondlopen gaan ze zo'n dingen doen. Ongeacht of we om vrede smeken, kwaad worden of 'gewelddadige taal' gebruiken.

Ik ben er zeker van dat Putin in februari een akkoord uit de brand had kunnen slepen in de stijl van
  • Krim en toenmalige bezette gebieden worden officieel Russisch grondgebied
  • Oekraïne wordt erkend als onafhankelijke staat, en kan lid van de EU worden
  • misschien zelfs nog enkele andere dingen die hij zou bedongen kunnen hebben
Nu staat hij inderdaad nergens. Maar het menselijke verlies deert hem volgens mij gewoon niet. Soldaten die hij de meat grinder instuurt, dat is volgens mij het minste van zijn zorgen.
Ik ben ook van dat idee. Zeker Krim als Russisch in ruil voor terugtrekking uit de Donbass en erkenning van Oekraïne als potentieel EU-lidstaat, had hij eruit kunnen slepen, ben ik ook zeker van. Hij staat gewoon nergens nu. En met al die burgerlijke doden en dit leed is de goodwill van de andere partij ook volledig weg nu. Nu de Krim als annexatie van Rusland in een mogelijk vredesakkoord, is ondenkbaar. Kan je het de Oekraïners kwalijk nemen als ze neen zeggen. Ik niet, ze zouden groot gelijk hebben. Zij hebben veel verloren door deze Russische agressie waarbij vele onschuldigen stierven.

Als alternatief gewoon het hele conflict doen laten bevriezen had ook wellicht tot op termijn geleid dat de gebieden zo Russisch waren dat de andere partij er nooit aanspraak op zouden kunnen maken. Oekraïne of het westen zou nooit Rusland direct militair aanvallen om die gebieden terug te veroveren. Het is ook ondenkbaar dat beide Korea's ooit verenigen (het kan wel nog), maar er is ook een andere identiteit tussen beide gebieden. Hetzelfde geldt voor Duitsland, dat nu wel verenigd is. Maar Oost-Duitsland (voormalig DDR) is compleet anders dan West-Duitsland: economisch, politiek en op religieus vlak).

i2an90i153a61.png

Litouwen kreeg ooit de kans om het oblast Kaliningrad te krijgen, en men heeft het 2 keer geweigerd, tijdens USSR tijdperk en ook na val van USSR dacht ik (?). Omdat men redeneerde dat zo een grote hoeveelheid Russen in hun land zou zorgen voor onstabiliteit van Litouwen. Dat was vroeger Duits en het oorspronkelijke gebied waar het Pruisische rijk (en ook een deel v. Duitsland wel) zijn oorsprong kende. Maar vandaag nog nauwelijk Duits is door de gevolgen van WOII.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan