Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Poetin heeft zijn loyaalste troepen naar Moskou gehaald.

Zou dus kunnen zijn dat Poetin dingen wil beslissen waar het leger niet achter staat, zoals het gebruik van kernwapens...

Alternatief is natuurlijk dat Poetin nu echt vreest voor een coup...
Benieuwd wie er deze keer uit het raam valt.

Top gedaan zeg ik.. zet die Russen nog maar wat meer onder druk. Nu zijn ze al verplicht om vrachtschepen te gebruiken voor vervoer van materiaal, militairen, voedsel enzovoorts.. Is sowieso minder handig en kost meer tijd schat ik toch wel..

De treinbrug zou vanvond al terug in gebruik genomen worden volgens de Russen.

Laatst bewerkt:
Moest het België zijn dan duurt het jaren om die brug te herstellen.
Lijkt mij dan ook typische propaganda van de Russen, ze minimaliseren het probleem, net zoals bij de Moskva.

De treinbrug zou vanvond al terug in gebruik genomen worden volgend de Russen.
Eerst zien dan geloven (van een neutrale bron, een bewerkte video of filmke telt niet).

Maar als het mogelijk is dat er treinen over rijden, ook al is er een gevaar op een (extra) instorting (met zwaardere gevolgen), dan rijden er treinen over. Dat risico gaan de Russen wel gewoon nemen.

Laatst bewerkt:
Eerst zien dan geloven (van een neutrale bron, een bewerkte video of filmke telt niet).

Maar als het mogelijk is dat er treinen over rijden, ook al is er een gevaar op een (extra) instorting (met zwaarder gevolgen), dan rijden er treinen over. Dat risico gaan de Russen wel gewoon nemen.
Hopelijk storten ze dan met de rest van de brug enal 't water in.

Als de zon s' avonds begint te schijnen weten we hoe laat het is :unsure:

Ik heb het voor mij toch al uitgemaakt hoor, moest het zover komen dat er ergens op europa een nucleair wapen neerkomt dan hoop ik dat ik een mooie flits zie en daarna niks meer. Imo liever snel en goed zodat ik zelf van niks weet ipv het overleven en de rest van je leven de gevolgen te moeten dragen.

Het doet er eigenlijk niet echt toe, maar voor die dat interesse hebben.

Een Artillerie officier denkt dat het een soort raket is (ATACMS/Neptune?)
Al zeker niet die truck want die is nog intact een fractie nadat de ontploffing begint, en de auto's vlakbij zijn op't einde ook nog heel.

Waarschijnlijk niet de boot die sommigen gespot hebben, want het stuk waar die vaart blijft heel en secties verderop stortten in.

Er rijden nu al auto's over het overblijvende stuk, dus wordt interessant om te zien of er nog een aanval komt?

BMW, Westerse auto's, ze haten toch het westen, maar toch met onze technologie rondrijden.

Ongetwijfeld.
Wel goed dat we dit soort onafhankelijk onderzoek zien gebundeld in rapporten. Twitter-threads blijven toch altijd beetje dubieus qua waarde.
Social media hecht ik helemaal geen waarde aan. Maar ik ben van mening dat we nog bijna niks weten van wantoestanden binnen deze oorlog. Zelf van de Oekraïense zijde gaan we nog ogen trekken. Oorlog brengt nu eenmaal weinig goeds in de mens boven en eigenlijk zijn er toch veel beesten onder de mensen.

Social media hecht ik helemaal geen waarde aan. Maar ik ben van mening dat we nog bijna niks weten van wantoestanden binnen deze oorlog. Zelf van de Oekraïense zijde gaan we nog ogen trekken. Oorlog brengt nu eenmaal weinig goeds in de mens boven en eigenlijk zijn er toch veel beesten onder de mensen.
Met dat verschil dat Oekraïense troepen binnen hun landsgrenzen blijven en dus geen burgers gaan aanpakken..

Terug
Bovenaan