Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Moet wat ik lees op https://www.thedrive.com/the-war-zo...-prized-kerch-strait-bridge-leading-to-crimea

begin ik toch te denken dat een vrachtwagen het meest waarschijnlijke is.
Scheepvaart wordt in de buurt van die brug waarschijnlijk meer gecontroleerd dan het weg verkeer. Aantal vrachtwagens is waarschijnlijk veel hoger en dan kan er al eens eentje door glippen.

En ja, Rusland, je moet maar veel vrienden in de wereld maken, dan vecht je niet alleen tegen Oekraïne.

Ik zou andere opties toch niet uitsluiten.
In het artikel dat je post, stelt men ook dat een boot te voorschijn komt, rechtsonder in beeld, net op het moment van de explosie. Moeilijk te zeggen, maar ik vermoed dat het wegdek totaal anders zou zijn vervormd wanneer de explosie vanonder de brug kwam. Nu lijkt het gewoon als één lange plaat ingestort.

De Oekraïense overheid zal de oorzaak wellicht niet uit de doeken doen, zoals we nog steeds niet weten hoe dat militaire vliegveld op de Krim 2 maanden terug werd aangevallen.

Laatst bewerkt:

Inspectie, russian style. Deur open en terug dicht, alles goed rij maar verder.
Die hightech scanners zouden enkel aan de westkant staan, Russische kant had ze niet nodig.

En als het een Syriër, of zelfs een truck, is.. Mja mensen die wanhopig en razend achterblijven nadat hun familie en huis gebombardeerd zijn doen soms rare dingen. (Net zoals het in Irak en Afghanistan tegen het westen/Amerika gebeurde)

Blijkbaar is er vanmorgen ook nog een trein ontploft in de Donetsk regio.

Wat zou het motief zijn van die Syriër, mocht het die Syriër zijn. Radicaal islamistische aanslag door de steun van Rusland aan het Assad-regime en hun gebruik van Syrische havenfaciliteiten? Door iemand die geallieerd is met Syrische rebellen/IS.
Rusland bombardeert al jaren ziekenhuizen en scholen in Syrië en hun luchtaanvallen zijn de oorzaak van talloze burgerslachtoffers. Het verbaast me eerlijk gezegd dat er nog geen grote aanslagen in Rusland zijn gebeurd ter vergelding. Niet dat er hier nu sprake van is.

Iets anders: het neonazi-probleem in Rusland:

Laatst bewerkt:
Bizar inderdaad, wat is hun visie op het verhaal dan? Taiwan is natuurlijk historisch gezien een zeer complexe situatie en daar snap ik vanuit Chinees standpunt dat het een afvallige provincie is. Maar Tiannanmenplein kan je moeilijk een andere draai aan geven.

:offtopic:

Dat zijn studenten die op het leger zijn beginnen schieten, niet het leger dat op studenten is beginnen schieten. :fingerguns: (De beknopte versie)

Ene in het Kremlin zit nu met een zwetende rechterhand boven een rode knop.
Met de linkerhand houdt hij de rechtse hand nog tegen.
Trillend en vloekend.

(Beeldspraak uiteraard he.😊)
Poetin: Als je durft ons grondgebied aanvallen (inclusief de geannexeerde gebieden) dan smijten we ASAP een kernwapen (op Oekraïne)!

1 week later ..

Oekraïne: Laten we even testen of je blufpokker speelt of het meent. We hebben een aantal geannexeerde gebieden ASAP ingenomen en we hebben ASAP een aanval geplaatst op de Krim. Nu ben jij terug aan zet 'labbekak'. Next.

Ik wil maar zeggen: Men is totaal niet onder de indruk van Poetin zijn aggressieve speech. In tegendeel, dit heeft blijkbaar een averechts effect.

Dit een bomaanslag van een Syriër? Lijkt me wel erg ver gezocht...
Die Syriër kan alvast niet alleen gehandeld hebben. Dit is echt de perfekte sabotage.

Er is één ding duidelijk: Poetin heeft een paar machtige vijanden gemaakt die het niet eens zijn met zijn huidige oorlog(stactiek) en die heel veel inspraak hebben binnen Rusland zelf: Hij heeft 1 of meerdere mollen binnen zijn eigen kring.

Laatst bewerkt:
Het doet er eigenlijk niet echt toe, maar voor die dat interesse hebben.

Een Artillerie officier denkt dat het een soort raket is (ATACMS/Neptune?)
Al zeker niet die truck want die is nog intact een fractie nadat de ontploffing begint, en de auto's vlakbij zijn op't einde ook nog heel.

Waarschijnlijk niet de boot die sommigen gespot hebben, want het stuk waar die vaart blijft heel en secties verderop stortten in.

Er rijden nu al auto's over het overblijvende stuk, dus wordt interessant om te zien of er nog een aanval komt?

Laatst bewerkt:
Dus als ik het goed begrijp zijn ze een deel van hun eigen leger aan het oppakken en in de cel aan het steken en / of is een deel van het leger aan het betogen en aan het plunderen geslagen? Of hoe moet ik bovenstaande lezen?
Ik lees het ook als arresteren :-).
Denk dat we aan de zwanenzang zitten..

Denk dat we aan de zwanenzang zitten..
Poetin zal wel hardhandig optreden, maar ze knagen toch wel serieus aan de poten van zijn stoel en zijn stoel begint een beetje te wankelen.

Een deel van het leger dat zich tegen hem keert.
De helft van de brug naar de Krim opgeblazen.
Het ene na het andere verlies aan de frontlijn.
Sabotage aan de NordStream pijpleiding.
...

Geen enkele persoon binnen zijn inner circle gaat openlijk zeggen dat hij / zij het oneens is met Poetin maar er is daar toch redelijk wat ontevredenheid. Ik heb toch de indruk dat er daar geen eensgezindsheid meer is.

Geen enkele persoon binnen zijn inner circle gaat openlijk zeggen dat hij / zij het oneens is met Poetin maar er is daar toch redelijk wat ontevredenheid. Ik heb toch de indruk dat er daar geen eensgezindsheid meer is.
Daar is deze week nochtans wel duidelijk bewijs van. Amerikaanse inlichtingsdiensten hebben die info deze week aan Biden meegedeeld in de veiligheidsbreefings volgens NYT.

Poetin heeft zijn loyaalste troepen naar Moskou gehaald.

Zou dus kunnen zijn dat Poetin dingen wil beslissen waar het leger niet achter staat, zoals het gebruik van kernwapens...

Alternatief is natuurlijk dat Poetin nu echt vreest voor een coup...
Als de zon s' avonds begint te schijnen weten we hoe laat het is :unsure:

Terug
Bovenaan