Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Is dat eigenlijk iets of wat geweten? Wie de populaire next in line zou zijn?
je hebt daar wel die nieuwe eerste minister Michochin? , niet echt bekend hier en lijkt zich meer op het binnenland te richten . Geen idee of hij het zou worden .

Verenigd Rusland blijft wel de grootste partij , ook regionale verkiezingen dit weekend geweest weer de grootste.

je hebt daar wel die nieuwe eerste minister Michochin? , niet echt bekend hier en lijkt zich meer op het binnenland te richten . Geen idee of hij het zou worden .

Verenigd Rusland blijft wel de grootste partij , ook regionale verkiezingen dit weekend geweest weer de grootste.
In hoeverre waren dat echte vrije verkiezingen?

Het krim????
Hebben ze zelfs geen vertrouwen in dat ze het Krim gaan kunnen houden?
Dat had ik nu wel niet direct verwacht.
Gaat ook over hun gezinnen.
Gezien HIMARS binnenkort misschien dichterbij kunnen komen, kan ik wel begrijpen dat ze daar niet teveel risico mee willen nemen.

Als de berichten kloppen, hebben de Russen de laatste week (of binnenkort) mogelijk ook al enkele duizenden soldaten verloren door overgave.
Zijn begonnen met 150.000-200.000 soldaten. Volgens Oekraïne +50.000 dood. Misschien is dat overdreven (wat ik niet denk), maar dan zijn er toch wel bijna zeker +100.000 dood of langdurig gewond. Dan begint het op te tellen hoor.

Westerse bronnen spraken vorige week over 80.000 russische slachtoffers : gewonden en doden tesamen.
Dat was voor de tegenoffensief dus die aantallen gaan wel gestegen zijn.
Sowieso hebben ze niet meer de troepen om een offensief op te zetten over de hele lijn.
Als ik liveuamap bekijk zijn er rond Kherson ook dagelijks meerdere aanvallen van Oekraïnse luchtmacht wat impliceert dat Rusland daar ook niet actief is met hun luchtmacht. Wederom een tegenslag.

Ik hoop dat de berichten van overgave in Kherson waarheid worden want dat zou een mokerslag zijn voor Rusland en Poetin.

Hopelijk Natalia Poklonskaya dan
Nee, deze topper:

Interessante info over de offensieven en de Oekraïense strategie:

Verder lijkt het er op dat Rusland zichzelf zwaar in de voet geschoten heeft door de gaskraan dicht te draaien.

Imo is het gasdraaien van de gaskraan een teken dat Poetin nood had aan drukkingsmiddelen.

Nee, deze topper:

Wat meer info over die kerel: https://www.hetobservatorium.be/202...21ste-eeuwse-pro-russische-cyriel-verschaeve/

Ik vind het moeilijk om omtrent dit thema echt betrouwbare informatie te vinden, zeker informatie die niet "al oud" is. Zeker een thema waar heel veel fake nieuws en propaganda, voor en tegen, de ronde gaan. Moeilijk om vat op te hebben, vind ik. Ik wil wel graag alle berichten geloven, maar ik ben voorlopig skeptisch achter alle "positieve berichten" buiten de gebieden waarvan we zeker weten dat Oekraïne ze heeft ingenomen.

Oekraïne beweert vandaag 2 Russische gevechtsvliegtuigen neergehaald te hebben...een SU-24 en een SU-25

Wel redelijk lachwekkend, zelfs de recentste versie van de SU24 zou meer dan 40 jaar geleden ontwikkeld zijn, dat die nu nog in gebruik zijn...
Die Su-25 is niet veel moderener

Oekraïne beweert vandaag 2 Russische gevechtsvliegtuigen neergehaald te hebben...een SU-24 en een SU-25

Wel redelijk lachwekkend, zelfs de recentste versie van de SU24 zou meer dan 40 jaar geleden ontwikkeld zijn, dat die nu nog in gebruik zijn...
Tjah, de F16 is ook uitgekomen in 1979 dus eigenlijk zou dat niet zo onwaarschijnlijk zijn. Imo spelen ook de upgrade's een grote rol.

De F16 is ook al ongeveer 50 jaar oud he.

Terug
Bovenaan