Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Nog een luitenant-kolonel (levend) gevangen:

De trofeeënmuur geraakt voller.
De vraag is, vangen de Oekraïners ze of laten ze zich vangen? Ik zou wel eens willen weten wie de schuld krijgt van de verliezen en hoe men daar mee om gaat. Als je als hogere staf terugtrekt en bij terugkomst is het de bol af, dan zou ik mij toch ook laten vangen van de vijand.

De vraag is, vangen de Oekraïners ze of laten ze zich vangen? Ik zou wel eens willen weten wie de schuld krijgt van de verliezen en hoe men daar mee om gaat. Als je als hogere staf terugtrekt en bij terugkomst is het de bol af, dan zou ik mij toch ook laten vangen van de vijand.
Het is inderdaad maar de vraag hoeveel mensen de komende weken uit vensters gaan vallen in Moskou. Ik denk dat het daar gewoon ronduit gevaarlijk gaat zijn op het gelijkvloers...

Het is inderdaad maar de vraag hoeveel mensen de komende weken uit vensters gaan vallen in Moskou. Ik denk dat het daar gewoon ronduit gevaarlijk gaat zijn op het gelijkvloers...
Let op dat ze nog niet op het gelijkvloers uit het raam zullen vallen.

The much-publicised Ukrainian southern offensive was a disinformation campaign to distract Russia from the real one being prepared in the Kharkiv region, Ukraine’s special forces have said

Russian forces wrong-footed by attack in Kharkiv region after preparing for offensive in the south

Snoodaards.

De hele tijd het zuiden-offensief roepen, en dan elders vooral aanvallen.

The much-publicised Ukrainian southern offensive was a disinformation campaign to distract Russia from the real one being prepared in the Kharkiv region, Ukraine’s special forces have said

Russian forces wrong-footed by attack in Kharkiv region after preparing for offensive in the south

Snoodaards.

De hele tijd het zuiden-offensief roepen, en dan elders vooral aanvallen.
Dat is ook wel een staaltje pr BS. Men was al weken voor het offensief bij Kherson aan het zeggen dat er een troepenopbouw was nabij Charkiv. Wat er is gebeurd is dat de legerleiding al die berichtgeving nooit au serieux heeft genomen want die waren waarschijnlijk weer druk bezig om Poetins gat te likken. Het militair personeel op de grond, wist al dat er iets gaande was.

Laatst bewerkt:
Dat is ook wel een staaltje BS. Men was al weken voor het offensief bij Kherson aan het zeggen dat er een troepenopbouw was nabij Charkiv. Wat er is gebeurd is dat de legerleiding al die berichtgeving nooit au serieux heeft genomen. Het militair personeel op de grond, wist al dat er iets gaande was.
Of hoe de geschiedenis zich herhaalt.

Of hoe de geschiedenis zich herhaalt.
Ze kunnen beter stoppen. Begint al een cringe niveau te bereiken van kan niet meer. Alsof ge tegen een AI bezig bent uit AoE.

985-9854307_meme-cringe-harold-dank-freetoedit-cringe-harold.png

Laatst bewerkt:
Regime change zou ik verder niet op focussen, hoewel Poetin zelf wellicht onder druk zal komen te staan (mogelijks). Maar recente voorbeelden van regime change hebben aangetoond dat het zelden het gewenste effect heeft, en een beleid waar de Russen zelf niet achterstaan heeft ook geen zin. Ik denk dat de Russen zelf de toekomst van hun land zullen moeten bepalen, en daar ook gaan voor moeten strijden. Wij kunnen dat niet in hun plaats doen.
Er is een strip van the Trigan Empire (één van de beste stripreeksen) waarbij een aantal zeer barbaarse en wrede wereldleiders van het toneel verwijderd worden. (Officieel zijn de dood / overleden maar in praktijk zijn ze gewoon opgesloten)

Maar dit heeft een averechts effect. De vervangers zijn nog wreder en krankzinniger en het loopt volledig uit de hand.
Nadien worden de oude wrede wereldleiders hersteld in ere en de rust keert weer.

OK het is maar een strip en science fiction, maar er zit wel enige waarheid in. Een regime change is NIET altijd de beste oplossing.

---

Dat Rusland (de bevolking) deze oorlog steunt en dat ze Poetin aanzien als de sterke leider ondanks zijn miserabel beleid (brainwash), versterkt ook mijn overtuiging dat het niet in ons belang is om Poetin af te zetten. We moeten hem gewoon het water op de lippen krijgen en zo terug vrede bewerkstelligen. Natuurlijk met het nodige scepticisme.

Maar bon laten we met twee woorden spreken. De oorlog is ver van afgelopen.

Laatst bewerkt:
Het lijkt me zinloos om van buitenaf een liberale democratie te installeren in Rusland. Dat is geen universeel concept dat je zomaar kan plaatsen. In Afghanistan is dat desastreus afgelopen.

Het is te hopen dat ze de Russen serieus aan het verjagen zijn, maar het is ook te hopen dat Putin niet koste wat kost een overwinning uit de brand wilt slepen en toch op een knop teveel drukt.

Al kan dit natuurlijk ook gebeuren:

Het is te hopen dat ze de Russen serieus aan het verjagen zijn, maar het is ook te hopen dat Putin niet koste wat kost een overwinning uit de brand wilt slepen en toch op een knop teveel drukt.

Al kan dit natuurlijk ook gebeuren:
Tja, de kers op de taart van de roaring twenties dan toch wel.

Dit nummer van de Russische band Kino in combinatie met het filmpje dwaalt deze dagen heel erg door mijn hoofd, alsof er in Rusland opnieuw iets staat te gebeuren waarmee de wereldordening opnieuw op zijn grondvesten zal daveren. En wij zitten allemaal op de eerste rij. Of ik neem teveel Slavische melancholie over door zoveel Russische romans te lezen.

Laatst bewerkt:

Dit nummer van de Russische band Kino in combinatie met het filmpje dwaalt deze dagen heel erg door mijn hoofd, alsof er in Rusland opnieuw iets staat te gebeuren waarmee de wereldordening opnieuw op zijn grondvesten zal daveren. En wij zitten allemaal op de eerste rij.

Duizenden jaren aan beschaving en vooruitgang en dan eindigt het met blyat mijnen bic!

Dit nummer van de Russische band Kino in combinatie met het filmpje dwaalt deze dagen heel erg door mijn hoofd, alsof er in Rusland opnieuw iets staat te gebeuren waarmee de wereldordening opnieuw op zijn grondvesten zal daveren. En wij zitten allemaal op de eerste rij. Of ik neem teveel Slavische melancholie over door zoveel Russische romans te lezen.

Ik had vroeger als kind nog alle CDs en casettes van Kino. Dat er iets staat te gebeuren, dat sowieso.

".. Oorlog is de zaak van de jongeren, een medicijn tegen rimpels...
Rood, rood bloed - In een uur is het gewoon aarde, na twee uur groeien er bloemen en gras, na drie uur is het weer levend en verwarmd door de stralen van een ster genaamd de zon"

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan