Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Inderdaad. Nu opgeven is totaal idioot.
Ik blijf artikels lezen dat Rusland toch zo hard profiteert van de gestegen prijzen van aardgas.
Maar nu NordStream 1 ook afgesloten is, hoeveel gas verkoopt Rusland nu nog echt?
Ja, prijzen naar het Westen zijn wel gestegen, maar wat zijn nu de prijzen naar Oosten?
Lang gaat Rusland dit ook niet kunnen volhouden hoor, daar ben ik zeker van.

Inderdaad, de Russen verkopen daar met grote kortingen omdat ze hier een premium prijs krijgen. Als dat stopt dan zal t ook gedaan zijn met de kortingen wees maar zeker, en dan gaan ze daar int Oosten ook niks meer afnemen want eigenlijk hebben ze het niet nodig.

Nu, Putin zal er wel alles aan doen om het Westen op de knieen te krijgen dus benieuwd wat da nog gaat geven.

Poetin zegt dat de sancties niks doen

Ondanks de golf aan sancties heeft Rusland “niets verloren en zullen we ook niets verliezen”, verzekerde Poetin.

Edit : en Rusland heeft nieuwe afzetmarkt gevonden voor hun olie : myanmar
GPD per persoon : 1400$
Ter vergelijking België : 44594$

Laatst bewerkt:
Graan

Tenslotte had Poetin het ook over het graanexport uit Oekraïne, dat volgens hem grotendeels gaat naar Europese landen en niet naar ontwikkelingslanden die er zwaar nood aan hebben. Dit kan leiden tot een “humanitaire catastrofe”, aldus Poetin.

“Misschien moeten we nadenken over een manier hoe we de uitvoer van graan en andere voedingsmiddelen via deze weg kunnen beperken”, klonk het. Poetin beloofde te overleggen over de kwestie met de Turkse president Recep Erdogan, een van de ondertekenende partijen van de graandeal.

Je houdt het niet voor mogelijk.

Poetin zegt dat de sancties niks doen

Ondanks de golf aan sancties heeft Rusland “niets verloren en zullen we ook niets verliezen”, verzekerde Poetin.

Edit : en Rusland heeft nieuwe afzetmarkt gevonden voor hun olie : myanmar
GPD per persoon : 1400$
Ter vergelijking België : 44594$
Als hij zulke praat komt verkondigen reden te meer om verder te doen. Alles wat uit het Kremlin komt is een leugen en dit ook.

Inderdaad. Nu opgeven is totaal idioot.
wat wil je precies bereiken dan?

Dat Oekraine ooit nog de Krim in handen krijgt is een complete ilulsie. Daar woont trouwens vrijwel geen oekrainer meer dus wat zou Zelenski daar moeten?
Wil je echt voor deze illusie een oorlog van generaties voeren? En, daarmee continu de wereldvrede en wereldhandel hypothekeren?

Dat Oekraine ooit nog de Krim in handen krijgt is een complete ilulsie. Daar woont trouwens vrijwel geen oekrainer meer dus wat zou Zelenski daar moeten?
Wil je echt voor deze illusie een oorlog van generaties voeren? En, daarmee continu de wereldvrede en wereldhandel hypothekeren?
Oorlog van generaties ?! Waar halen jullie het soms toch vandaan?

Tijd geleden was de repliek als ik zei dat we ons als NAVO serieus moesten moeien, dat we dan tot Moskou zouden moeten doorstoten. (Neen dus, Oekraïne en luchtruim veilig stellen)
Altijd het in het oneindige doortrekken.
Wel, ik zie Oekraïne toch nog wel de Krim terugkrijgen. En daar wonen nog altijd wel Oekraïners. Dat is ook weer de retoriek van Rusland overnemen: "geef het maar op, want IEDEREEN daar wil bij Rusland horen". Pure bullshit.

Rusland laten doen bedreigt niet de wereldvrede en de wereldhandel? Wil jij terug graag afhankelijk zijn van zo'n dictator die op ieder moment de gaskraan weer kan dichtdraaien? MH-17 was ook maar een ongelukje voor jou?
Wat wil JIJ dan precies bereiken?

Tijd geleden was de repliek als ik zei dat we ons als NAVO serieus moesten moeien, dat we dan tot Moskou zouden moeten doorstoten. (Neen dus, Oekraïne en luchtruim veilig stellen)
Een kernoorlog riskeren dus. Voor de Krim? -Voor de Donbas? Ik wil dat niet nee.

Oorlog van generaties ?! Waar halen jullie het soms toch vandaan?
Kijk eens hoelang het conflict Israel-Palestina duurt. 3 generaties. Die hebben nog altijd geen eigen staat daar.

Wel, ik zie Oekraïne toch nog wel de Krim terugkrijgen. En daar wonen nog altijd wel Oekraïners.

2%

Jij wil Frans Vlaanderen misschien ook weer terug naar Belgie? Even realistisch blijven graag.

Dat is ook weer de retoriek van Rusland overnemen: "geef het maar op, want IEDEREEN daar wil bij Rusland horen". Pure bullshit.

Ik bepleit eerlijke internationaal gemonitoorde referenda . Laat de mensen per regio zelf beslissen.
Rusland laten doen bedreigt niet de wereldvrede en de wereldhandel?
Dat doen ze zeker. Met onze volledige medewerking trouwens.

Een kernoorlog riskeren dus. Voor de Krim? -Voor de Donbas? Ik wil dat niet nee.
Van heel wat van de steun die we sinds maart al hebben gegeven zei Rusland dat dat tot een kernoorlog zou leiden.
Nog altijd niet gebeurd. Dat gaat niet gebeuren.
Ik heb VEEEEEL meer schrik voor wat er bij de kerncentrale gebeurt, dan dat Rusland nukes gaat lanceren.

Kijk eens hoelang het conflict Israel-Palestina duurt. 3 generaties. Die hebben nog altijd geen eigen staat daar.
Heeft geen bal met dit te maken.

Wie zegt dat? Rusland?
Na eerst honderdduizenden Oekraïners gedeporteerd te hebben naar Rusland en Russen aangemoedigd te hebben om daar huizen van Oekraïners te stelen?
Jij wil Frans Vlaanderen misschien ook weer terug naar Belgie? Even realistisch blijven graag.
Heb ik nooit gezegd en heeft hier niets mee te maken. Geen woorden in mijn mond leggen aub.
Ik bepleit eerlijke internationaal gemonitoorde referenda . Laat de mensen per regio zelf beslissen.
Gaat Rusland nooit mee akkoord gaan. Ik weet niet of het al voorgesteld is geweest.

Dat doen ze zeker. Met onze volledige medewerking trouwens.
Dus? Wat wil je nu zeggen?

En ik heb (heel handig van je) geen antwoord gekregen op mijn vraag wat JIJ dan zou doen.
Wel afleiding over Palestina en Frans Vlaanderen, maar dus geen antwoord. Typisch.

Britain's Defence Secretary Ben Wallace said on Monday that Russia continued to lose significant equipment and personnel in Ukraine, adding that the losses will have a lasting impact on Moscow's effectiveness in the fight.

Rusland mag(mocht) een astronomisch groot arsenaal hebben, maar het kan ook niet blijven duren.

--
Putin wilt chips (geen paprika):

Of the 25 items Russia is seeking most desperately, almost all are microchips manufactured by U.S. firms Marvell, Intel, Holt, ISSI, Microchip, Micron, Broadcom and Texas Instruments.
...
But the Russians are definitely “running out of stock," according to Ukraine's Prime Minister Shmyhal. "They are using their Soviet-made equipment and missiles which were produced back in 1960s or 70s," he said.

Russia is so desperate for the most sophisticated semiconductors for its weapons program, it has resorted to stripping microchips from dishwashers and fridges to use in its military gear, U.S. Commerce Secretary Gina Raimondo said in May, attributing the intel to Ukrainian officials.

--
Balakliya is bijna ingenomen als we berichten mogen geloven, blijkbaar een strategisch belangrijk stadje .

--
Luitenant kolonel (levend) gevangen:

Met die zijn hoofd zal nog vaak gepronkt worden.

Laatst bewerkt:
Van heel wat van de steun die we sinds maart al hebben gegeven zei Rusland dat dat tot een kernoorlog zou leiden.
Je kunt vast een voorbeeld geven. Zeer benieuwd.

En dan één met een uitspraak van iemand hoog in het Kremlin en niet een Rus in een tv show of een kamerlid. Daar hebben wij ook genoeg gekken.

En ik heb (heel handig van je) geen antwoord gekregen op mijn vraag wat JIJ dan zou doen.

En jouw antwoord? Doorvechten al duurt dat generaties? En kost dat onnoemelijk veel levens (aan beide kanten) en moeten wij idiote energieprijzen blijven betalen en is er een gestegen dreiging van een nucleair conflict?

#nietmijnoorlog

Laatst bewerkt:

En jouw antwoord? Doorvechten al duurt dat generaties? En kost dat onnoemelijk veel levens (aan beide kanten) en moeten wij idiote energieprijzen blijven betalen en is er een gestegen dreiging van een nucleair conflict?

#nietmijnoorlog

Wees blij hiervoor want als Poetin gek genoeg was nadat hij Oekraïne in handen had dan was het mss wel #welmijnoorlog

Je mag niet akkoord gaan met deze oorlog maar het is nog altijd de keuze geweest van Rusland om binnen te vallen. Het is nog altijd de keuze van Rusland om er te bljiven en het is de keuze van Rusland om zelfs niet aan onderhandelingstafel te komen.
EU en VS hadden vooraf gedreigd met sancties : zoals het beaamt wanneer je dreigementen doet : om geloofwaardig te zijn moet je het effectief uitvoeren.

Je wilt bereiken dat een kernmacht in een Europees land stopt met massa-moorden.

Volgens mij begrijp jij dat gewoon niet. Voor jouw zijn dat gewoon cijfertjes die de revue passeren.

Strelkov nieuws:

Aan het Kharkov-front lanceerde de vijand gisteren een offensief dat hij al lang aan het voorbereiden was (te oordelen naar de overdracht van reserves), wat de grootste slag toebracht in het gebied van de stad Balakliya. De buitenste verdedigingslinie van de stad was in handen van de gemobiliseerde LDNR-bataljons (met een minimum aan zware wapens), die, zoals verwacht, er niet in slaagden de vijand op de voorgrond in bedwang te houden. Helaas waren de eenheden van de Russische Garde in het tweede echelon ook niet in staat om de klap te weerstaan (inclusief, zoals Vladlen Tatarsky bijtend liet doorschemeren, vanwege het onvermogen om de middelen voor brandvernietiging te gebruiken die tot hun beschikking stonden).

Gisteravond slaagde de vijand erin het garnizoen van Balakliya in een operationele omsingeling te brengen en de nederzetting in te nemen. Volokhov Yar en werving.
Mijn bronnen merkten, naast het ongelukkige gebrek aan training van de Nationale Garde, ook de uitzonderlijke voorzichtigheid op van de acties van de Russische luchtvaart, die er de voorkeur aan gaven op de vijand te vuren vanaf de maximaal mogelijke afstanden, wat de effectiviteit van aanvallen aanzienlijk beïnvloedde.

Bronnen merkten de opmerkelijke durf op van vijandelijke aanvallen - "van pantser en wielen" posities innemend, met hoge snelheid rechtstreeks op gepantserde en andere uitrusting inbreken, waardoor artillerie het vermogen verloor om de vijand op weg naar onze posities. Ik heb geen informatie over het feit dat twee eenheden van de Russische SOBR zouden zijn omsingeld in het Volokhov Yar-gebied

Mind the gebrek aan training, en voorzichtige luchtmacht.

Terug
Bovenaan