Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Strelkov laat zich weer gaan :rofl:

MORONS AND IDIOTS

I can only comment on the news that an enemy drone strike was repeatedly flown into the roof of the Fleet Headquarters today, which could not be shot down by a continuous barrage of small arms fire, as follows:
1. Fleet HQ security is run by morons;
2. Idiots sit in the Fleet Headquarters;
3. Because NOT idiots would have taken adequate measures after the first time. That is - they would replace morons in the security of their staff and quickly make something out of improvised means. At least like in the picture below:
The below product (or several ones - to protect HQ from different directions) is more than enough for defeating low-flying unarmed drone. Except for some training for the sailors who will be assigned to this unit. And make sure they are awake from time to time.

P.S. If the idiots from the BSF headquarters need my advisory assistance (or a replacement for the morons that guard and defend them), I inform you that I personally am still not involved in SVO and I am not very far away - within several hours' drive. So please feel free to contact me. I have been quite good at defence (including air defence) in my time. 9 (7 in Slovyansk and 2 near Donetsk) attack helicopters and 1 aircraft of the Air Force of the Armed Forces of Ukraine - I will not lie (plus two damaged attack aircraft and two helicopters). Let me tell you my main secret: I was good at finding PEOPLE for positions, not positions for idiots and morons.

Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)

Spijtig dat Dugin niet mee in de wagen zat. Maar goed het signaal is gezonden hoe dan ook. En één dode propagandiste is nog steeds beter dan geen. :)

Benieuwd hoe de intriges in het Kremlin gaan lopen de komende weken

Dugin was in de gekke jaren '90 nog even actief bij de natbols, de nationaalbolsjewieken die een punkachtige mix van Mao, Hitler en Stalin verkondigden. Zoek maar eens op Limonov. Emmanuel Carrère heeft daar nog een boeiend boek over geschreven.

Sowieso een tragedie voor de een, een moment van vreugde voor de ander.

Dugin was in de gekke jaren '90 nog even actief bij de natbols, de nationaalbolsjewieken die een punkachtige mix van Mao, Hitler en Stalin verkondigden. Zoek maar eens op Limonov. Emmanuel Carrère heeft daar nog een boeiend boek over geschreven.

Sowieso een tragedie voor de een, een moment van vreugde voor de ander.
Jammer genoeg zijn diegene die dit een tragedie vinden redelijk rancuneus.

Jammer genoeg zijn diegene die dit een tragedie vinden redelijk rancuneus.
Rancune is een onkruid dat woekert bij extreme ideologieën. Dat was voor mij een van de redenen dat ik destijds weg ben gestapt van de radicale Vlaamse Beweging. Het vitriool vloeide te weelderig. Ik kan cynische humor smaken, maar cynische ernst is dan weer een brug te ver.

Interview met Dugin.

Toch een van de belangrijkste anti-liberale denkers van onze tijd in de traditie van Spengler, Evola, Heidegger, De Benoist, ... Hem zomaar als ultranationalist (wat hij niet is) beschouwen, laat staan de "huisideoloog van het Kremlin" wijst vooral op luie journalistiek. Wat de aanslag op hem en zijn dochter betreft: was het dan oké om Theo Francken te vermoorden omdat hij voorstander was om militair in te grijpen in Syrië en Libië of Filip Dewinter om de invasie van Irak te steunen? Nu goed, all is fair in love and war en als je jezelf beschouwt als politiek soldaat ... dan komen die wel eens om.

Interview met Dugin.

Toch een van de belangrijkste anti-liberale denkers van onze tijd in de traditie van Spengler, Evola, Heidegger, De Benoist, ... Hem zomaar als ultranationalist (wat hij niet is) beschouwen, laat staan de "huisideoloog van het Kremlin" wijst vooral op luie journalistiek. Wat de aanslag op hem en zijn dochter betreft: was het dan oké om Theo Francken te vermoorden omdat hij voorstander was om militair in te grijpen in Syrië en Libië of Filip Dewinter om de invasie van Irak te steunen? Nu goed, all is fair in love and war en als je jezelf beschouwt als politiek soldaat ... dan komen die wel eens om.

Ik herinner mij niet dat Theo Francken of Filip Dewinter opriepen op het vermoorden van betogers.
Dugin is hoe dan ook actief bezig in deze invasie ookal heeft hij geen wapen vast.

Wat er gebeurd is, is wel handig om de gemoederen wat extra op te stirren. Ik acht het Russisch regime wel in staat om iemand van hun eigen kant op te blazen om "het belang van de operatie" aan te tonen. Niemand gaat ooit weten wie de bomaanval echt heeft uitgevoerd heeft. Russisch regime gaat sowieso de schuld geven aan Oekraïne ookal was het heel waarschijnlijk niet Oekraïne.

Er zijn veel oligarchen getorven in verdachte omstandigheden in recente tijden. Er zullen wel veel interne actoren zijn binnen Rusland die van de chaos genieten om hun eigen tegenstanders te doden.

Ik vind het toch zeer zorgwekkend dat anti-liberaal zijn blijkbaar gelijk staat met een totaal gebrek aan respect van de "waarheid" :p.

According to Dugin, the whole Internet should be banned: "I think that Internet as such, as a phenomenon is worth prohibiting because it gives nobody anything good."[129] In June 2012, Dugin said in a lecture that chemistry and physics are demonic sciences, and that all Orthodox Russians need to unite around the president of Russia in the last battle between good and evil, following the example of Iran and North Korea.[130] He added: "If we want to liberate ourselves from the West, it is needed to liberate ourselves from textbooks on physics and chemistry."[130]

Internet verbannen, Chemie en fysica zijn demonische wetenscappen (Die wetenschappen die de waarheid van de wereld willen ontdekken :p),...

Toch wel heel zorgwekkend dat zo iemand blijkt "één van de belangrijkste antiliberale denker" te zijn. Een filosoof die de waarheid wil verstoppen.

Ik vind het toch zeer zorgwekkend dat anti-liberaal zijn blijkbaar gelijk staat met een totaal gebrek aan respect van de "waarheid" :p.

According to Dugin, the whole Internet should be banned: "I think that Internet as such, as a phenomenon is worth prohibiting because it gives nobody anything good."[129] In June 2012, Dugin said in a lecture that chemistry and physics are demonic sciences, and that all Orthodox Russians need to unite around the president of Russia in the last battle between good and evil, following the example of Iran and North Korea.[130] He added: "If we want to liberate ourselves from the West, it is needed to liberate ourselves from textbooks on physics and chemistry."[130]

Internet verbannen, Chemie en fysica zijn demonische wetenscappen (Die wetenschappen die de waarheid van de wereld willen ontdekken :p),...

Toch wel heel zorgwekkend dat zo iemand blijkt "één van de belangrijkste antiliberale denker" te zijn. Een filosoof die de waarheid wil verstoppen.
Dugin is een traditionalist. Dat heeft niets met waarheid te maken. Maar eerder met het niet gebruiken van de kennis. Natuurlijk hypocriet voor iemand die volledig afhankelijk is van technologische vooruitgang om zijn boodschap te verspreiden.

Ik herinner mij niet dat Theo Francken of Filip Dewinter opriepen op het vermoorden van betogers.
Dugin is hoe dan ook actief bezig in deze invasie ookal heeft hij geen wapen vast.

Wat er gebeurd is, is wel handig om de gemoederen wat extra op te stirren. Ik acht het Russisch regime wel in staat om iemand van hun eigen kant op te blazen om "het belang van de operatie" aan te tonen. Niemand gaat ooit weten wie de bomaanval echt heeft uitgevoerd heeft. Russisch regime gaat sowieso de schuld geven aan Oekraïne ookal was het heel waarschijnlijk niet Oekraïne.

Er zijn veel oligarchen getorven in verdachte omstandigheden in recente tijden. Er zullen wel veel interne actoren zijn binnen Rusland die van de chaos genieten om hun eigen tegenstanders te doden.

Als ik de bron van die uitspraak even aanklik op Wikipedia lijkt me dat vooral een boutade te zijn. Ik ken zijn werken niet voldoende om te achterhalen wat hij daar juist mee bedoelt, maar ik denk niet dat je zijn citaat te letterlijk moet nemen en dat je die uitspraak moet plaatsen binnen zijn filosofie.

Er is inderdaad wel een verschil tussen Francken en Dewinter, maar je positief uitspreken over ontwrichtende oorlogen als "populair figuur" (zij het als mediaster, politicus of in welke rol met impact op de maatschappij dan ook) heeft nu eenmaal impact en dat kan ongewenste aandacht trekken. Zoals ik al zei: als je jezelf als politiek soldaat beziet en actief een oorlog die aan het woeden is steunt, is zo'n aanslag nooit helemaal uit te sluiten.

Als Oekraïne werkelijk achter de aanslag zou zitten is dat wel een "indrukwekkend" wapenfeit. Kans bestaat wel dat dit een false flag is van FSB, gezien het morele cynisme van die organisatie maar of we daar ooit bewijzen van gaan zien is twijfelachtig. Intern gewapend verzet in Rusland tegen het Kremlin lijkt me niet waarschijnlijk, tenzij de CIA daar toch achter zou zitten. Maar waarom dan Dugin? Zijn rol wordt vaak overschat.

Toch wel benieuwd of dit een rookgordijn is dat wordt opgetrokken of dat er werkelijk een ondergrondse groepering in Rusland is opgestaan die zich kant tegen het regime. Ergens durf ik te hopen van wel. Maar anderzijds, als ze de tactiek van autobommen en dergelijke gaan toepassen is de kans wel zeer groot dat er burgerslachtoffers gaan vallen.

Als ik de bron van die uitspraak even aanklik op Wikipedia lijkt me dat vooral een boutade te zijn. Ik ken zijn werken niet voldoende om te achterhalen wat hij daar juist mee bedoelt, maar ik denk niet dat je zijn citaat te letterlijk moet nemen en dat je die uitspraak moet plaatsen binnen zijn filosofie.

Er is inderdaad wel een verschil tussen Francken en Dewinter, maar je positief uitspreken over ontwrichtende oorlogen als "populair figuur" (zij het als mediaster, politicus of in welke rol met impact op de maatschappij dan ook) heeft nu eenmaal impact en dat kan ongewenste aandacht trekken. Zoals ik al zei: als je jezelf als politiek soldaat beziet en actief een oorlog die aan het woeden is steunt, is zo'n aanslag nooit helemaal uit te sluiten.

Als Oekraïne werkelijk achter de aanslag zou zitten is dat wel een "indrukwekkend" wapenfeit. Kans bestaat wel dat dit een false flag is van FSB, gezien het morele cynisme van die organisatie maar of we daar ooit bewijzen van gaan zien is twijfelachtig. Intern gewapend verzet in Rusland tegen het Kremlin lijkt me niet waarschijnlijk, tenzij de CIA daar toch achter zou zitten. Maar waarom dan Dugin? Zijn rol wordt vaak overschat.
Die uitspraak vertelt mij genoeg. Iemand die 200 jaar technische en wetenschappelijke revolutie wil terugdraaien om "de Russische identiteit" te beschermen. Daarvoor mag zo ver gegaan worden over de basisfeiten van de wereld te liegen, zeker als die feiten ontdekt worden door rivaliserende gedachtegoeden. De censuur is alom tegenwoordig.

Waarom Dugin? Omdat die hoog genoeg op de ladder staat en tegelijkertijd laag genoeg zodat die niet 24/7 bewaakt wordt. Impact en haalbaarheid.

Niet vergeten: Dugin roepte op om alle politieke tegenstanders te verbannen uit Rusland. De aanslag wordt opgeëist door het nationaal republikeins leger ten monde van een verbannen Russisch politicus.

Beide scenario's zijn erg voor Moskou en Poetin.

Als het een Russische groepering is dan zitten ze met een intern probleem. Blijkbaar kan deze groepering mensen uitschakelen en mss was zij niet het rechtstreeks doelwit toch was zij ook een spreekbuis van haar vader. En zo tref je de vader en onrechtstreeks ook Poetin.

Als het Oekraïne is dan hebben ze een nog groter probleem : Oekraïne slaagt erin om in Moskou aanslagen te plegen. Dan hoeven ze zelfs niet de topfiguren te viseren maar paniek zaaien kan ook al veel helpen.
Ze zitten al met problemen in Krim waar Oekraïnse special forces met relatief gemak kunnen saboteren. Nu zouden ze ook in politiek hart van Rusland acties kunnen uitvoeren.

Laatst bewerkt:
Die uitspraak vertelt mij genoeg. Iemand die 200 jaar technische en wetenschappelijke revolutie wil terugdraaien om "de Russische identiteit" te beschermen. Daarvoor mag zo ver gegaan worden over de basisfeiten van de wereld te liegen, zeker als die feiten ontdekt worden door rivaliserende gedachtegoeden. De censuur is alom tegenwoordig.
Dat is gewoon héél kort door de bocht en op basis van een uit de context gerukte uitspraak kan je geen oordeel vellen over het geheel van zijn filosofie. Dugin is geen reactionair "die de klok wil terugdraaien". Dat is zoals zeggen dat katholieken alle vrouwen aan de haard willen en alle priesters pedofielen zijn.
Waarom Dugin? Omdat die hoog genoeg op de ladder staat en tegelijkertijd laag genoeg zodat die niet 24/7 bewaakt wordt. Impact en haalbaarheid.

Niet vergeten: Dugin roepte op om alle politieke tegenstanders te verbannen uit Rusland. De aanslag wordt opgeëist door het nationaal republikeins leger ten monde van een verbannen Russisch politicus.

De impact is inderdaad wel groot: Dugin was vrij gekend in het Westen en wordt beschouwd als het "brein van Poetin". Maar toch wordt zijn rol in mijn ogen overschat, net als Steve Bannon destijds en die had sterkere banden met Trump dan Dugin met Poetin.

@bassie82 Dit is inderdaad een groot probleem voor Poetin als er een interne terreurbeweging actief is die in het hart van Rusland kan toeslaan. Anderzijds gaan ze Kiev beschuldigen van het herbergen van terroristen (wat cynisch is als je weet wat Rusland momenteel uitsteekt in Oekraïne).

Interview met Dugin.

Dugin gaan vergelijken met Francken of Dewinter. Komaan Avondland.

Ik wist niet dat de Oekraïense luchtmacht nog actief was. Daar hoor je amper iets van. Laatste keer dat ik ervan hoorde waren bombardementen op Snake Island eind juni.
Om hierop terug te komen:

Considering that in June the average rate of strike aviation was kept at the pace of 10-12 sorties per day, then in July it had already increased to 16-18 sorties per day.
Ze vliegen dus zeker wel!

Ook dit:

Om hierop terug te komen:

Ze vliegen dus zeker wel!

Ook dit:
Oké, dat is inderdaad duidelijk - al is dat van officiële bronnen dus met enige waakzaamheid te benaderen. Zo zie je maar dat livuamap en al die liveblogs en nieuwsberichten maar een deel van het totaalplaatje leveren. Telegramkanalen vullen dat wel wat aan, maar dat is ook een kluwen aan desinformatie net zoals alle sociale media. Strelkov is boeiend omdat die vanuit de Russische zijde een kritische pen hanteert maar die pen is nogal rancuneus getind dus met een korrel zout te nemen.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan