Polle32
Well-known member
Dat is net het punt. Het is weinig geloofwaardig dat er zich op dergelijke locatie effectief 2 HIMARS installaties bevonden.Waar is het "bewijs" dan dat die vernietigd zijn? Ik zie alleen een gebouw met grote vensters.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat is net het punt. Het is weinig geloofwaardig dat er zich op dergelijke locatie effectief 2 HIMARS installaties bevonden.Waar is het "bewijs" dan dat die vernietigd zijn? Ik zie alleen een gebouw met grote vensters.
En toch blijven mensen zulke zaken geloven, alle kom een truck met een afschietinstallatie erop gemonteerd die zomaar in een kamer van een appartementsgebouw staat? Tenzij ze daar in Oekraiene appartementen buiten proportie bouwen zie ik het toch ook niet echt correcte informatie zijn van de Russen.Dat is net het punt. Het is weinig geloofwaardig dat er zich op dergelijke locatie effectief 2 HIMARS installaties bevonden.
De originele video is langer met meerdere hits op terrein ook en de persmededeling vermeld "op het territorium van de fabriek". Er zijn meerdere locaties geraakt waarvan ook Oekrainse posities in de fabrieksgebouwen zelf (waarvan de video waarschijnlijk ook is). Op internet hebben ze ervan gemaakt dat de HIMARS op de 2de verdieping aanwezig waren want ja... internet en het is nu eenmaal grappig zeker. Of ze weldegelijk 2 HIMARS hebben vernietigt, weet niemand.Allée, het is zover, Rusland heeft een HIMARS vernietigd, zeggen ze toch:
Hoe blijven ze het toch verzinnen?
Gevolg van de successen met HIMARS is dat de Russen vanuit kerncentrales artillerie beginnen af te schieten:
![]()
Russia is firing artillery from a captured nuclear power plant, leaving Ukraine reluctant to shoot back
Experts previously said the risk of a nuclear catastrophe at the Zaporizhzhia nuclear power plant was low but conflict raised the risk.www.businessinsider.com
Het is inmiddels toch ook een mythe gebleken dat Duitsland superieure wapens had. Dat Rusland won omdat ze nu eenmaal meer bloed te verspillen hadden is ook onwaar: ze hebben wel degelijk geleerd van hun verliezen en hebben ook vernuftige manieren bedacht om Duitsland op de knieën te dwingen. Als je naar WO II kijkt is de logistieke factor toch ook doorslaggevend: ontneem je vijand de mogelijkheid om zijn legers te bevoorraden. De vijand leegbloeden is geen "glorieuze" manier om te winnen in één of twee beslissende veldslagen, maar het werkt wel. In dat opzicht is de HIMARS een godsgeschenk voor Oekraïne.dan nog heeft rusland genoeg brol liggen om toch schade toe te brengen, als WOII ons iets geleerd heeft is dat het niet altijd gaat over superieure wapens maar dat diegene met de meeste capaciteit toch ook niet te onderschatten is. En Rusland zou tegen een navo land gerust wel de algemene mobilisatie durven bevelen dus dat zou dan ook weer een gans andere factor zijn. Dus de zaken in hun juiste perspectief zetten.
Ik geef je gelijk hoor maar ik vind het onfair om te zeggen op basis van wat we nu zien dat Rusland helemaal niks zou kunnen tegen de navo, ik geloof niet dat de omstandigheden en capaciteit van Rusland dan gelijk zouden zijn als nuHet is inmiddels toch ook een mythe gebleken dat Duitsland superieure wapens had. Dat Rusland won omdat ze nu eenmaal meer bloed te verspillen hadden is ook onwaar: ze hebben wel degelijk geleerd van hun verliezen en hebben ook vernuftige manieren bedacht om Duitsland op de knieën te dwingen. Als je naar WO II kijkt is de logistieke factor toch ook doorslaggevend: ontneem je vijand de mogelijkheid om zijn legers te bevoorraden. De vijand leegbloeden is geen "glorieuze" manier om te winnen in één of twee beslissende veldslagen, maar het werkt wel. In dat opzicht is de HIMARS een godsgeschenk voor Oekraïne.
Als dat de video is dat ze meegeven bij het propaganda kanaal van de russkies als bewijs van het vernietigen van een HIMARS, tja... dan zal de volledige video helemaal niks tonen.De originele video is langer met meerdere hits op terrein ook en de persmededeling vermeld "op het territorium van de fabriek". Er zijn meerdere locaties geraakt waarvan ook Oekrainse posities in de fabrieksgebouwen zelf (waarvan de video waarschijnlijk ook is). Op internet hebben ze ervan gemaakt dat de HIMARS op de 2de verdieping aanwezig waren want ja... internet en het is nu eenmaal grappig zeker. Of ze weldegelijk 2 HIMARS hebben vernietigt, weet niemand.
Rusland heeft in Oekraïne een serieuze flater begaan. Zij hadden gehoopt dat een gedurfde aanval van de VDV en andere snelle eenheden op de hoofdstad voldoende zou zijn om de regering-Zelensky te onthoofden. In feite spreek je van een totaal falen van de militaire inlichtingendiensten en daarmee raak je aan de essentie van het probleem van zowat iedere autoritaire staat: de Leider wordt omgeven door jaknikkers.Ik geef je gelijk hoor maar ik vind het onfair om te zeggen op basis van wat we nu zien dat Rusland helemaal niks zou kunnen tegen de navo, ik geloof niet dat de omstandigheden en capaciteit van Rusland dan gelijk zouden zijn als nu
Dit is de kern vd zaak.Rusland heeft in Oekraïne een serieuze flater begaan. Zij hadden gehoopt dat met een gedurfde aanval van de VDV en andere snelle eenheden op de hoofdstad voldoende zou zijn om de regering-Zelensky te onthoofden. In feite spreek je van een totaal falen van de militaire inlichtingendiensten en daarmee raak je aan de essentie van het probleem van zowat iedere autoritaire staat: de Leider wordt omgeven door jaknikkers.
Een oorlog met de NAVO wordt op een totaal andere manier gevoerd dan in Oekraïne, maar ik ben er zeker van dat de huidige manier van oorlogvoeren in Oekraïne niet op de planning stond. De voorraden precisiewapens zijn niet op aan het raken, maar de strategische reserve wordt serieus uitgedund. Ze gaan wel een bepaalde reserve behouden, maar het feit dat er antischeepswapens en antiluchtraketten worden gebruikt om militaire doelwitten te raken spreekt boekdelen.
Een spreidstand zal het worden. In Irak is het nu ook al een tijd aan het rommelen met gisteren het leger dat oprukte naar Bagdad. In Azerbaijan zijn er ook militaire bewegingen aan de gang richting Nagorno Karabakh. En dan nog de spanning tussen Servië en Kosovo.We zullen wel zien hoe sterk de steun van de Yanks zal blijven als China iets uithaalt in Taiwan.
Toch een kleine correctie, het heeft niks met HIMARS te maken.Gevolg van de successen met HIMARS is dat de Russen vanuit kerncentrales artillerie beginnen af te schieten
Dat van Irak en Azerbaijan heb ik nog niet gelezen in onze media (of ik heb er over gekeken)Een spreidstand zal het worden. In Irak is het nu ook al een tijd aan het rommelen met gisteren het leger dat oprukte naar Bagdad. In Azerbaijan zijn er ook militaire bewegingen aan de gang richting Nagorno Karabakh. En dan nog de spanning tussen Servië en Kosovo.
In het conflict van 2014 deden beide partijen dat: troepen verschuilen in kerken, scholen, winkels, de lokale sporthal, ... Dan kan je inderdaad artillerie stationeren nabij een kernreactor en de vijand beschuldigen van roekeloosheid als die je positie probeert te neutraliseren.Toch een kleine correctie, het heeft niks met HIMARS te maken.
Van zodra Rusland die centrale heeft ingenomen klagen de Oekraïners dat de russen er troepen, luchtafweer en artillerie verstoppen.
Wat Rusland afdeed als onzin om dan wat later te klagen dat de "nazi's" zonder aanleiding de centrale met drones aanvielen en een kernramp probeerden uit te lokken.
Queue een AFU video-release van de centrale :
All is fair in love and warfare, denk dat spijtig genoeg ieder land zo'n centrale als schuilplaats zou gebruiken.
Het is maar een gevoel, maar ik denk dat China nu militair nog niet klaar is om een oorlog te voeren met de US om Taiwan.We zullen wel zien hoe sterk de steun van de Yanks zal blijven als China iets uithaalt in Taiwan.
Hangt er wat van af wat zo'n conflict inhoudt. Een langdurig conflict met honderdduizenden slachtoffers, een korte maar krachtige uitwisseling van raketten en schoten met wat doden aan beide kanten? Een economische verstikking met wereldwijde gevolgen? Uiteindelijk vindt het conflict in de achtertuin van China plaats, je zou je ook de vraag kunnen stellen wat de VS daar in godsnaam te zoeken heeft aan de andere kant van de Stille Oceaan.Het is maar een gevoel, maar ik denk dat China nu militair nog niet klaar is om een oorlog te voeren met de US om Taiwan.
Chinese stealth fighers beginnen nog maar net te komen, hun eerste eigen vliegdekschip is net gelanceerd, maar nog niet in bedrijf, nog niet veel of goede hypersonische raketten, radarsystemen, ....
Zal toch nog minstens 5 jaar duren denk ik, eerder 10 jaar.
Hopelijk komt er nooit oorlog van, maar voorlopig gaat de wereld er wel recht op af.
Dat van Irak en Azerbaijan heb ik nog niet gelezen in onze media (of ik heb er over gekeken)
Welke sources zijn goed om zulk nieuw op te volgen?
www.rferl.org
Voor/tijdens WOII was dat olie. Ik vermoed dat het nu computerchips zijn. Oh, en olie natuurlijk ook.Hangt er wat van af wat zo'n conflict inhoudt. Een langdurig conflict met honderdduizenden slachtoffers, een korte maar krachtige uitwisseling van raketten en schoten met wat doden aan beide kanten? Een economische verstikking met wereldwijde gevolgen? Uiteindelijk vindt het conflict in de achtertuin van China plaats, je zou je ook de vraag kunnen stellen wat de VS daar in godsnaam te zoeken heeft aan de andere kant van de Stille Oceaan.
China moet zich niet laten provoceren, de tijd is hun voordeel.Het is maar een gevoel, maar ik denk dat China nu militair nog niet klaar is om een oorlog te voeren met de US om Taiwan.
Chinese stealth fighers beginnen nog maar net te komen, hun eerste eigen vliegdekschip is net gelanceerd, maar nog niet in bedrijf, nog niet veel of goede hypersonische raketten, radarsystemen, ....
Zal toch nog minstens 5 jaar duren denk ik, eerder 10 jaar.
Hopelijk komt er nooit oorlog van, maar voorlopig gaat de wereld er wel recht op af.
Is maar hoe je het bekijkt, de Chinese bevolking vergrijst aan een sneltempo, zie de bevolkings piramide ( https://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_China ) en met de 1 kind politiek die gevoerd werd zit daar niet echt meteen verandering in te komen ( https://theconversation.com/chinas-...-ago-heres-what-it-means-for-the-world-176377 ) en ook daar zullen intern wel zaken beginnen bewegen als je kijkt naar de harde lockdowns, economie die begint te slabakken,... het is eerder nu of nooit voor China want de window of opportunity is misschien al aan het sluiten voor ze geopend is. China kan ook geen "Chinese dream" of "land of the free" verkopen zoals de US dat kon toen zij hun macht uitbouwden.China moet zich niet laten provoceren, de tijd is hun voordeel.
De USA zal niet meer sterker worden dan nu, China heeft nog een lange weg te gaan zowel economisch als miltair.
Binnen enkele decennia gaan ze de USA op alle vlakken overvleugelen dus als XI verstandig is laat die Nancy Pelosi rustig Taiwan bezoeken .
Niet te veel op reageren dat is in de kaart vd USA spelen.
De USA zal nog tal van provocaties doen omdat ze beseffen dat ze China nu nog de baas kunnen maar binnen pakweg 20 jaar niet meer.