Nineshots
Well-known member
Heb jij nu een comment van Reddit vertaald naar het Nederlands?Ik zie niet in waarom de VS interesse zou verliezen in dit conflict laat staan dat ze zouden stoppen met wapenleveringen. Ze hebben over een periode van 20 jaar in Afghanistan tussen 1000 en 2000 miljard (!) USD gespendeerd en dat was een onpopulaire oorlog waarvan al onduidelijk was wat nu de doelstellingen waren. Met het conflict in Oekraïne draait het industrieel militair complex van de VS, kunnen ze hun verouderd materiaal verschepen en kunnen ze mooi zien hoe hun wapens het doen tegen hun vijand Rusland.
Hiertegenover staat wel dat er naast leveringen ook nog trainingen moeten worden voorzien voor gebruik van die wapens.
In ieder geval lijkt het erop dat dit een conflict wordt van lange adem. Misschien wordt het uiteindelijk een standstill conflict zoals tussen 2014 en 2022 waar af en toe bommen op elkaar gesmeten worden maar waarbij de grenzen nauwelijks nog bewegen. Ik betwijfel ook of Rusland zal bezwijken onder sancties (helaas).

Ik kan mij herinneren dat ik hetzelfde in het Engels heb gelezen enkele dagen geleden

Maar inderdaad, ik zie er eigenlijk ook niet zo veel problemen in. Dat de media interesse verliest, hoeft niet te betekenen dat de regeringen interesse verliezen.
Zeker omdat er zo veel op het spel staat.