Multiboxer
Well-known member
Zijn die sancties in de diamanthandel er nu doorgeraakt of hebben ze dat ontzien door lobbywerk?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Er zijn nog meer delen in de wereld dan enkel maar Europa.Een nog grotere dan, waar een tekort van voeding kan ontstaan. Iets wat we tot nu toe nog niet hebben gehad.
In feite spreek je over een Oostfront WOII 2.0: genadeloze vervolging van partisanen waarbij tal van dorpen worden platgebrand, standrechtelijke executies van tegenstanders, verbrande aarde-tactieken, ... Dat was pure horror.Daaraan herken je een echte oorlog, eigenlijk is een oorlog winnen makkelijker dan hem verliezen, als je het ernstig neemt: target energie, voedsel en klaar, de rest is bijzaak. Zeker voor Rusland, dat land is gewoon te groot voor tegenstanders.
Dus vanuit rationeel denken met als enig doel de oorlog te winnen, ongeacht al de rest is Poetin nog zeer braaf. Draai de gaskraan dicht, leg alle energiecentrales plat, vernietig alle voedselvoorraden, target drinkwaternet, distributienet, spoorlijnen, havens, drop binnen een paar weken wat brandbommen op toekomstige oogsten, …. maar gelukkig is dat geen real life scenario want …. er bestaan kernbommen.
omgekeerd geld dat ook, waarom geraken er geen sancties meer goedgekeurd?
Ik denk dat ze à la minute beslissen wat de einddoelen precies zijn. Ze hadden eerst grootse plannen, maar ze hebben die toch grondig moeten bijstellen nadat bleek dat het Oekraïense verzet steviger bleek dan verwacht. Ik verwacht dat ze vroeg of laat gaan consolideren en zich gaan ingraven. Een nieuwe aanval op Odessa, Kharkov of Kiev verwacht ik eigenlijk niet tenzij het Oekraïense verzet onverwachts wordt gebroken.Ben toch benieuwd hoe dit gaat aflopen. Gaan de Russen koppig blijven verderzetten en er de bloedigste oorlog van decennia van maken, of gaan ze zich tevreden stellen op korte termijn?
Altijd lastig om te voorspellen hoe dat gaat aflopen.Russen hebben hier toch wat meer succes, blijkbaar. Kleine doorbraak.
Ik denk dat beide kampen stukjes van elkaar gaan blijven afknabbelen totdat eentje het opgeeft.Ben toch benieuwd hoe dit gaat aflopen. Gaan de Russen koppig blijven verderzetten en er de bloedigste oorlog van decennia van maken, of gaan ze zich tevreden stellen op korte termijn?
Daaraan herken je een echte oorlog, eigenlijk is een oorlog winnen makkelijker dan hem verliezen, als je het ernstig neemt: target energie, voedsel en klaar, de rest is bijzaak. Zeker voor Rusland, dat land is gewoon te groot voor tegenstanders.
Dus vanuit rationeel denken met als enig doel de oorlog te winnen, ongeacht al de rest is Poetin nog zeer braaf. Draai de gaskraan dicht, leg alle energiecentrales plat, vernietig alle voedselvoorraden, target drinkwaternet, distributienet, spoorlijnen, havens, drop binnen een paar weken wat brandbommen op toekomstige oogsten, …. maar gelukkig is dat geen real life scenario want …. er bestaan kernbommen.
omgekeerd geld dat ook, waarom geraken er geen sancties meer goedgekeurd?
Als je een oorlog ernstig neemt win je hem met alle mogelijke oorlogsmisdaden? Wat?
Als je een oorlog ernstig neemt win je hem met alle mogelijke oorlogsmisdaden? Wat?
Toont eigenlijk maar mooi aan wat het nut van de EU (en NATO) al is geweest. Is het perfect? Zeker niet!Europa verdient het niet om na bijna 80 jaar hechte samenwerking opnieuw te hervallen in genocidale Oostfront-praktijken.
Ik weet nu niet of je Rusland kan omschrijven als hyperkapitalisme. Nog geen 25% van de gronden waarop bedrijven staan is eigendom van die bedrijven (maar van de staat). Poetin bemoeit zich heel de tijd met het bedrijfsleven. Buitenlandse investeerders hadden het daar moeilijk omdat ze soms zonder reden geschrapt werden als (mede)eigenaar van bedrijven. Een kleptocratie/oligarchie is dus een betere benaming.Toont eigenlijk maar mooi aan wat het nut van de EU (en NATO) al is geweest. Is het perfect? Zeker niet!
Maar welke organisatie van 27 landen en bijna 450 miljoen inwoners is dat wel?
Zie je eigenlijk dat West-Europa, en vrijgekomen voormalige Oostbloklanden wel de democratische principes met sociaal vangnet aanhangen (nou ja, Polen en Hongarije), maar Rusland helemaal niet. Daar zijn ze na het communisme helemaal losgeslagen in hyperkapitalisme met kleptocratie.
Russische televisie natuurlijk. Wat had je dan verwacht?![]()
Opvallend: oud-kolonel uit kritiek op Russische staatszender, "Raketten op Finland richten? Lachwekkend" | VRT NWS Nieuws
Op een Russische staatszender heeft een oud-kolonel zich kritisch uitgelaten over de oorlog in Oekraïne. Ook de houding van Rusland over de uitbreiding van de NAVO nam hij op de korrel. Ruslandkenner Jan Balliauw: "Wat hij zegt, is zeker niet representatief voor wat de Russen vinden. Maar er...www.vrt.be
Een nuchtere kijk hebben op de oorlog in Rusland is al nieuws tegenwoordig, maar als je die vrouw bezig ziet erger ik me direct al kapot.
Stond op Dispropaganda op Facebook. Staat los van de oorlog in Oekraïne maar dan ook weer niet. Het toont aan dat Rusland de facto een multi-etnisch rijk is en dat heeft zijn uitdagingen wat etnische spanningen betreft. Ik weet niet of de huidige collectieve herinnering in Circassië gekoppeld is aan een onafhankelijkheidsbeweging.Every year on may 21, Circassians commemorate the Circassian Genocide and the ethnic cleansing of their people from their ancestral lands and homes in the 19th century which was perpetrated by the Russian empire.
Circassia was a small independent nation of around 1.5 million people on the northeastern shore of the Black Sea, which had the unfortunate luck to have the expansionist Russian empire as its immediate neighbor.
For over 100 years – between 1763 and 1864 – the Circassians fought Russian armies in the mountains of Caucasia, who coveted their lands.
Russia ended that war by launching a full scale ethnic cleansing and genocide of the Circassian people, murdering some 600,000 and deporting the rest from their ancestral lands.
To this day Russia denies the Circassion genocide.