De Amerikaanse president Joe Biden heeft zijn Russische collega Vladimir Poetin een "oorlogsmisdadiger" genoemd. Een beladen term en meteen de strafste omschrijving die Biden tot nog toe gebruikte voor zijn Russische collega. Rusland reageert verbolgen: "Onaanvaardbaar en onvergeeflijk."
www.vrt.be
"De Amerikaanse president Joe Biden heeft zijn Russische collega Vladimir Poetin een "oorlogsmisdadiger" genoemd. Een beladen term en meteen de strafste omschrijving die Biden tot nog toe gebruikte voor zijn Russische collega. Rusland reageert verbolgen: "Onaanvaardbaar en onvergeeflijk.""
Het moet volgens de Russen Speciale Militaire Operatie-misdadiger zijn.
Ik vraag me af hoe de komende dagen zal verlopen. USA laat weten dat Rusland doorheen zijn "slimme" bommen zou zitten en de berichten over tegenaanvallen van Oekraïne lijken groter te zijn dan de aanvallen op Kiev, die maar niet "overtuigend" lijken te zijn.
Ik weet dat het in het genre is "als mijn bomma wieltjes had, dan ...", maar mocht Rusland nu geen kernwapens gehad hebben, denk ik dat er al een grote coalitie was om Rusland binnen te dringen tot Putin weg was. Want zelfs na een wapenstilstand, wie zal er nu nog willen samenwerken in Europa met een Putin? Zelfs extreem-links en extreem-rechts zullen er hun handen nu vlugger van afhouden.