Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

De Standaard: Poetin roept leger Oekraïne op om macht te grijpen

Hopen op een militaire coup en dan een regering die naar Rusland zijn pijpen danst?

"De Russische buitenlandminister Sergej Lavrov is ondanks de invasie in Oekraïne nog altijd van plan om komende week naar het Zwitserse Genève te vliegen om deel te nemen aan VN-vergaderingen. Dat is meegedeeld door Maria Zakharova, woordvoerster van het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken.
Lavrov zal onder meer deelnemen aan een vergadering van de Mensenrechtenraad van de Verenigde Naties. Daarnaast wil hij ook het woord voeren op een ontwapeningsconferentie. Er zijn ook gesprekken gepland met de Hoge Commissaris voor de mensenrechten van de VN, Michelle Bachelet."

Wat een lef.

Toch voorzichtig zijn met zulke videos hoor.
Er zijn geruchten dat dit 'friendly fire' is door Oekraïense militairen, die de inzittenden van de gecamoufleerde jeep als saboteurs zouden hebben aanzien.

Collateral damage in een conflict, helaas....
Als ik naar het model en de kleur van het voertuig kijk, kan ik me wel inbeelden hoe dit is gebeurd... pff zo'n filmpjes ga ik toch van wegblijven :confused2:

"De Russische buitenlandminister Sergej Lavrov is ondanks de invasie in Oekraïne nog altijd van plan om komende week naar het Zwitserse Genève te vliegen om deel te nemen aan VN-vergaderingen. Dat is meegedeeld door Maria Zakharova, woordvoerster van het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken.
Lavrov zal onder meer deelnemen aan een vergadering van de Mensenrechtenraad van de Verenigde Naties. Daarnaast wil hij ook het woord voeren op een ontwapeningsconferentie. Er zijn ook gesprekken gepland met de Hoge Commissaris voor de mensenrechten van de VN, Michelle Bachelet."

Wat een lef.

Dit is goed nieuws hé
Toont aan dat diplomatie nog mogelijk is.

Wat een lef.
Hij had zijn tickets al betaald. Je kan het de man niet kwalijk nemen.

Volgens mij waren ze al kandidaat-lidstaten? Maar een land in conflict kan normaal geen lid worden, dus zo eenvoudig ligt het niet.

Finland had bij monde van haar eerste minister nochtans vorig jaar herhaald dat NATO-lidmaatschap geen punt op de agenda was. Alsook, ze zijn niet in conflict, toch?

En wie gaat al die schade in de "niet-onafhankelijke regio's" betalen???
Niet de Navo, want het gaat niet om een lidstaat. Zoals ik gisteren al zei: Dat is niet wat ik het meest rechtvaardige zou vinden, hè. Ik geef aan wat ik gehoord heb, en wat mij realistisch zou lijken.

Finland had bij monde van haar eerste minister nochtans vorig jaar herhaald dat NATO-lidmaatschap geen punt op de agenda was. Alsook, ze zijn niet in conflict, toch?
Nee, nòg niet in conflict, dat was het punt net. Maar inderdaad, blijkbaar geen kandidaat-lidstaten. Ik dacht van wel, maar blijkbaar niet.

Dit is goed nieuws hé
Toont aan dat diplomatie nog mogelijk is.

Dat is wel kort door de bocht.
Indien Oekraïne zich niet overgeeft, dan wordt Rusland in een militair moeras gezogen.

Los daarvan zit Poetin en zijn kliek al 15 jaar lang de hele wereld te jennen en heeft hij de afgelopen 3 maanden de hele wereld voorgelogen.
Waarom eigenlijk onderhandelen met die man?

Ik denk dat als de aanzet officieel wordt dat Putin snel zijnen teen daar op het grondgebied gaat zetten.

Dat is toch wat ik uit het dreigement opmaak.

Indien Oekraïne zich niet overgeeft, dan wordt Rusland in een militair moeras gezogen.

Los daarvan zit Poetin en zijn kliek al 15 jaar lang de hele wereld te jennen en heeft hij de afgelopen 3 maanden de hele wereld voorgelogen.

Omdat oorlogen uiteindelijk altijd diplomatiek worden opgelost. Enkel de machtsverhoudingen veranderen door oorlog.

Een staakt het vuren of vredesakkoord is diplomatiek ;)

Ik vermoed dat er wel aan diplomatie gedacht wordt door Rusland, maar dan eerder nadat de wereld voor voldongen feiten wordt gesteld, en dus sowieso iets moet toegeven om "vrede" te bekomen. En dat kan dan periodiek eens herhaald worden.

NSFW
De Russische oorlogsmisdaden zullen de komende dagen nog meer duidelijk worden. Mijn bloed kookt. :cry2::mad:
NSFW

Zonder te weten wie schuldig is aan deze moorden;
Dit is exact wat je kan verwachten van Kadyrov's milities, die intussen zo goed als zeker in grote aantallen verspreid zijn over Oekraine.
Dood en verderf. :(
Geen onderscheid tussen soldaten, burgers (man, vrouw, kind). Iedereen is een vogel voor de kat.

Omdat er echte mensen aan het sterven zijn?

wat al die beelden betreft, toch voorzichtig zijn met wie en wat. Ik vermoed dat anderen hier ook wel die jet gezien hebben die leek een air to ground wapen op een huis met burgers te schieten. Dan zeggen anderen blijkbaar dat het een oekraïns vliegtuig was dat iets moest dumpen om te kunnen landen en anderen dat er net achter een vliegveld lag dat beschoten werd.

Die 5-15 sec fragmentjes en foto's zijn eigenlijk moeilijk te interpreteren door ons. ( behalve dat met die tank, dat was redelijk duidelijk :/ )

Niet de Navo, want het gaat niet om een lidstaat. Zoals ik gisteren al zei: Dat is niet wat ik het meest rechtvaardige zou vinden, hè. Ik geef aan wat ik gehoord heb, en wat mij realistisch zou lijken.

Nee, nòg niet in conflict, dat was het punt net. Maar inderdaad, blijkbaar geen kandidaat-lidstaten. Ik dacht van wel, maar blijkbaar niet.

Goh, Finland en Zweden zijn lid van de EU en hier stond op de vorige pagina's dat de EU een clause heeft die artikel 5 van NAVO imiteert/activeert, dus blijkbaar komt NAVO sowieso tussen als Finland aangevallen zou worden.
En eerlijk is eerlijk, Oekraine is nog steeds relatief ver van jullie bed, maar Finland is toch echt een onderdeel van het Westen. Ik kan mij niet inbeelden dat men bij Finland en/of Zweden ook zo passief zou toekijken.

Wat een lef.
Met een gestreken gezicht blijven liegen en volharden.

Ik wou dat ik zo'n gave had.

Terug
Bovenaan