Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Hoop en begin meer en meer te denken dat Putin zijn hand overspeeld heeft. Oekraïne zal minder snel vallen of hij verwachtte en het protest in eigen land zal pak groter zijn. Hoe langer die situatie duurt hoe moeilijker het zal zijn om zijn positie te handhaven.
Wishful thinking?
Dat zal de komende dagen duidelijk worden. Hij gaat er alleszins niet vanaf komen met een "Sorry mannen, het is toch mijn ding niet".

Vanwaar haal je dat Kyiv volledig omsingeld zou zijn? :unsure: Ze hebben die Russen teruggeslaan van het vliegveld dat ze daar wouden, en voorzover ik kan volgen op twitter/livemap zijn ze aan het oprukken langs Tsjernobyl, maar dat is het dan ook.

Robin Ramaekers is nog niet aan zijn proefstuk toe, je moet die kerel soms met een korrel zout nemen. Net als alle tweets die hier te pas en te onpas verschijnen.

Robin Ramaekers is nog niet aan zijn proefstuk toe, je moet die kerel soms met een korrel zout nemen. Net als alle tweets die hier te pas en te onpas verschijnen.
Zag hem daarnet toevallig in die liveshow. Had eventjes de indruk dat hij het grootste slachtoffer was.

Daar staat toch letterlijk dat ze er nog niet zijn en dat het zal afhangen van het verzet dat de troepen bieden? Die titel is pure clickbait.

Hoor net op Q dat rond 3uur vannacht de bombardementen beginnen in Kiev .
Ook al zoiets zien passeren. Ik verwacht de komende dagen een herhaling van vandaag: wakker worden met vernieuwde bombardementen en offensieven. Als Kiev effectief wordt ingenomen en ze vatten Zelensky kan het misschien gedaan zijn, maar dan begint het pas voor Poetin. Hij heeft een machtspositie, maar wat kan hij afdwingen tegenover een wereld die bijna unaniem tegen hem is gericht? De vraag is hoe lang die samenhang blijft.

Daar staat toch letterlijk dat ze er nog niet zijn en dat het zal afhangen van het verzet dat de troepen bieden? Die titel is pure clickbait.
Omsingeld al. Verdere troepenopbouw rond Kiev zal nog tijd nemen.

Alvorens aan te vallen.

Leid ik af.

Laatst bewerkt:
Vanwaar haal je dat Kyiv volledig omsingeld zou zijn? :unsure: Ze hebben die Russen teruggeslaan van het vliegveld dat ze daar wouden, en voorzover ik kan volgen op twitter/livemap zijn ze aan het oprukken langs Tsjernobyl, maar dat is het dan ook.
Omdat ze vannacht vertrokken waren in Wit Rusland, ze vandaag gevochten hebben onder in Tsjernobyl en vanmorgen ook de luchthaven is ingenomen. Die tientallen tanks die vertrokken zijn in Wit Rusland zullen wel aangekomen zijn , dus de nieuwsbronnen die daarover rapporteren zijn enigssinds geloofwaardig. Dat en wat volk dat via via iets dichterbij staat bij lokale bronnen en je kunt een educated guess maken :p

Hoop en begin meer en meer te denken dat Putin zijn hand overspeeld heeft. Oekraïne zal minder snel vallen dan hij verwachtte en het protest in eigen land zal pak groter zijn. Hoe langer die situatie duurt hoe moeilijker het zal zijn om zijn positie te handhaven.
Wishful thinking?

Ik denk dat we toch heel naief zijn als we er van uitgingen dat Putin dacht op een dag of twee gans Oekraine te veroveren (of alleszins de key positions). Die hebben daar een pak betere informatie dan ons, dus die zullen wel een deftige inschatting gemaakt hebben en dat zal hier nog wel even doorgaan.

Hoop en begin meer en meer te denken dat Putin zijn hand overspeeld heeft. Oekraïne zal minder snel vallen dan hij verwachtte en het protest in eigen land zal pak groter zijn. Hoe langer die situatie duurt hoe moeilijker het zal zijn om zijn positie te handhaven.
Wishful thinking?
Allemaal veel te voorbarig.
Dit is dag 1. Putin zal heus niet hebben verwacht dat de klus nu al geklaard zou zijn.
En zoals door anderen aangehaald, er zitten nog vele tienduizenden troepen aan de grens te wachten. En daarna nog een paar honderdduizend man als het echt nodig moest zijn. ;)

We zien het wel in de komende dagen/weken.

ALS Putin zich effectief zou vastrijden op de 1 of andere manier (militair, maar ook bvb met enorme binnenlandse protesten in Rusland), ben ik wel heel benieuwd naar zijn volgende move. Lijkt me niet het type figuur dat zich zomaar gewonnen geeft.
Een rat in het nauw maakt rare sprongen...

Niet iedereen luistert Radio 1, kijkt canvas en luistert naar klassieke muziek in zijn vrije tijd hé.

Het moet niet altijd (pseudo)-intellectueel gebrabbel zijn waar de gewone man toch niet naar kijkt en die dan bijgevolg minder geinformeerd is.

Geen probleem met laagdrempelig. Wel met het overdreven sensatie zoeken, opkloppen, doemvoorspellingen, enz.

Ook al zoiets zien passeren. Ik verwacht de komende dagen een herhaling van vandaag: wakker worden met vernieuwde bombardementen en offensieven. Als Kiev effectief wordt ingenomen en ze vatten Zelensky kan het misschien gedaan zijn, maar dan begint het pas voor Poetin. Hij heeft een machtspositie, maar wat kan hij afdwingen tegenover een wereld die bijna unaniem tegen hem is gericht? De vraag is hoe lang die samenhang blijft.
Zit Zelensky ondertussen niet in Lviv?

VTM maakt er zowaar een heuse talkshow met live publiek van. En Theo Francken moet er uiteraard ook weer bij zijn...

mod edit: geen koosnaampjes aub
Ik vind het erg dat ze daar nog een programma van maken en nog extra tijd aan gaan besteden terwijl er al genoeg zendtijd eraan word besteed in de nieuwsberichten.
Dit is wat Poetin wilt he, dat dit allemaal breed word uitgesmeerd in de media.

Rusland schakelt een versnelling hoger, omdat ze toch niet zo makkelijk als gedacht terrein winnen, dus dan maar op deze manier:

Reports from Ukrainian defence officials that a Russian bombing raid will hit Kyiv at 3AM. Heading to shelter.

Ook nog dit:
U.S. says it believes staff members at the Chernobyl nuclear power plant are being "held hostage" by Russian forces
Radiation at Chernobyl reactor increasing following the attack by Russian forces a few hours ago.

Terug
Bovenaan